BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 10:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 3 lutego 2011, 21:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
o ile dobrze kojarzę to gdy wchodziło M3 e9x to pojawiały się głosy że V8 jest bee, R6 byłoby lepsze, a teraz to jest ostatni "prawdziwy" ///MPower.historia jak z brzydkiego kaczątka stać się pięknym łabędziem :rotfl: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 3 lutego 2011, 22:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Zazwyczaj najgłośniej nowe kroki firmy BMW krytykują i przewidują nagły upadek Ci, którzy gówno dali zarobić BMW.

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 4 lutego 2011, 00:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Fryderyk napisał(a):
Tak krytycznie niektórzy się wypowiadają o doładowaniu, czy innych tendencjach, że nie wiem co.

Doładowanie, doładowaniem. Ja po prostu nie lubię turbo ze względu na turbo-dziurę. Silnik doładowany kompresorem chodzi jak wolnossący i wówczas jest tak jak w M być powinno. Ale to moje zdanie.

I moc jak na silniki doładowane jednak nie powala. 1M - 340KM z 3L, M3 e46 - 343KM z 3,2L. M3 jest wolnossące, a 1M doładowane i do tego dzieli je 10 lat. Moim zdaniem ten silnik po prostu jest słaby.

trollu napisał(a):
o ile dobrze kojarzę to gdy wchodziło M3 e9x to pojawiały się głosy że V8 jest bee, R6 byłoby lepsze, a teraz to jest ostatni "prawdziwy" ///MPower.historia jak z brzydkiego kaczątka stać się pięknym łabędziem :rotfl: ;)


Ja czegoś takiego nie pamiętam. Mi się koncepcja podobała. Niby większe V8, a było lżejsze od S54. Krótszy silnik pozwala nam łatwiej dobrze rozłożyć masę.

Mi jak wyszło M3 e92 to się podobało. Dopiero po przejażdżce mi się nie spodobało. Nie pamiętam też żeby ktoś specjalnie psioczył na V10 w M5 e60. Na to że jest tam tylko SMG to i owszem, ale na V10... Na co tu narzekać? :)
Na I-Drive, psioczyli, na wygląd psioczyli, ale nie na silniki w nowych eMkach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 4 lutego 2011, 01:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
kostek_ja napisał(a):
Ja czegoś takiego nie pamiętam. Mi się koncepcja podobała. Niby większe V8, a było lżejsze od S54. Krótszy silnik pozwala nam łatwiej dobrze rozłożyć masę.

wiadomo że narzekający zawsze się znajdą. ja o ile dobrze pamiętam to spotkałem się właśnie ze zdaniami że R6 to legenda i znak BMW, M3 nie potrzebuje V8 itp itd. później były głosy że M3 e9x do bani bo 335i po modach je łyka itd. a jak teraz chodzą słuchy o doładowanym M3 to znowu teksty że V8 jest cool, R6 BiT to krok w tył... stara śpiewka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 4 lutego 2011, 11:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
trollu napisał(a):
ja o ile dobrze pamiętam to spotkałem się właśnie ze zdaniami że R6 to legenda i znak BMW,


Legenda i znak BMW to i może. Ale znak M3? R6 było tylko w 2 edycjach. Stosując się do tego co napisałeś to E30 to też profanacja M3, a dla mnie to jednak najlepsze m3 jakie wyszło.

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 4 lutego 2011, 11:11 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Ze zdaniem jest jak z dupa... kazdy ma swoja ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 4 lutego 2011, 18:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
WąskiMaciek napisał(a):
Stosując się do tego co napisałeś to E30 to też profanacja M3

no a jak, przecież BMW zaczyna się i kończy na R6 :rotfl:
co jakiś czas trafi się ktoś kto wyskoczy z tekstem "e30 m3 fajne ale jakby miało R6 było by szybsze" :rotfl:
pewien schemat u niektórych się nie zmienił, co zauważył Fryderyk:
Fryderyk napisał(a):
Szkoda, że forum tak krótko trwa. Założę się, że gdyby przeczytać dziś archiwalny temat pt. "PREMIERA M5 E39!! SPY PHOTOS!!" - pełno byłoby w nim o takich postów:

"Ale żenada, E34 M5 miało silnik z wyścigówki M1, a teraz tylko powiększone M60"

"V8 w M5? Ostatni prawdziwy silnik z serii S umiera :("

"żenada, fałki są ciężkie, o wiele lepiej byłoby uzyskać podobną moc z rzędowej szóstki, która byłaby lżejsza :ok: "

"ah, ta technologia i elektronicznie sterowana przepustnica, która wyraźnie zwalnia reakcję na gaz- nie to co S38"

"od kiedy większa komplikacja konstrukcji ją polepsza?"

no ale
Condor napisał(a):
Ze zdaniem jest jak z dupa... kazdy ma swoja

i to by było na tyle. dziękuję, dobranoc ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 5 lutego 2011, 01:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
jiGsaw napisał(a):
Mi się wydaje, że nie masz powodu do zmartwień, gdyż te auta nie będą klasykami.

Bo po 300 tysiącach o ile jeszcze będą jeździć, będzie można za nimi na rowerze jeździć i porozsypywane części zbierać, o ile nas smog rozpiżganego silnika nie otruje...

Panie 200 tys i na złom... Albo gonić parcha na wschód co by kury na wsi luksusu zaznały.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 11 lutego 2011, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Septua napisał(a):
Zazwyczaj najgłośniej nowe kroki firmy BMW krytykują i przewidują nagły upadek Ci, którzy gówno dali zarobić BMW.


Piękna to myśl, bardzo uniwersalna zresztą.
Jako posiadacz kilku samochodów z trzema paseczkami - moje 3 grosze w temacie - trochę szerzej.

Co oferują samochody z 3 paseczkami pod maską? Możliwie najlepszy bilans w produkcie jakim jest samochód, Bilans, kompromis pomiędzy tym co oferuje zawieszenie, silnik, układ hamulcowy a komfortem podróżowania.
I to wszystko czyni samochody M _bardzo_ uniwersalnymi. Dopracowanymi (jak zawsze, z wyjątkami) tak aby były lepsze od konkurencji w czasie swojej premiery.

Czy M są najlepsze ? Nie są. Ani najszybsze, ani najtańsze, ani najekonomiczniejsze etc. Ale uniwersalności - bez znaczenia o której generacji mówimy - odmówić im nie można. I tak piszę to jako fanatyk BMW. Ale obiektywnie.

Wracając do meritum, chyba wielu z Was nie zauważyło, że czasy się zmieniają i wymaga to zmiany na produktach. Ten kto stoi w miejscu nie idzie do przodu, więc nowoczesne technologie bądź trendy (ekologia) muszą znaleźć zastosowanie nawet w autkach M. Naturalnym jest strach przed nieznanym, więc utrata świetnych motorów NA przez wielu odbierana jest jako upadek literki M etc... Na szczęście być wizjonerem nie każdy być może :-))

Trzeba też pamiętać, że i turbo można ładnie wystroić tak aby nie było efektu "nic nic ojjj bum ojj nic" i choć liniowość silników S/NA jest piękna, to gdyby nie strach przed nieznanym... dalej chodzilibyśmy boso.

Marketing, społeczeństwo, dostępność produktu, księgowość - to kolejne hasła które pchają inżynierów w kierunku tworzenia technologii i rozwiązań które budzą kontrowersje. Ekonomia. Łącząc to wszystko - wychodzi coś w stylu 1M.

Nie wiem jak Wy, ale ja wolę jeździć 1M niż wzdychać o hipotetycznym samochodzie z literką M i przecudacznym silniku wolnossącym którego nigdy nie kupię bo będzie limitowany i za życia niedostępny.

Kompromis - też nie zawsze był udany. Kto w serii E39 zaprojektował zawieszenie które było ciut za miękkie i zpowalniało samochód na zakrętach tym którzy potrafili wykorzystać 100% jego możliwości ? Kto w serii E60 do rwelacyjnego silnika zaprojektował dosyć kontrowersyjną skrzynię ? Czasami i BMW może się pogubić.

Konkurencja - nie bójcie, AMG w końcu też wycofa skąd inąd świetny motor 6.2L, bo wskoczy motor doładowany.
Kto w AMG pozwolił na wypuszczenie tylnonapędowego samochodu bez szpery (C63/E63 bez pakietu P030) ? Niby idiotyczne ?

Znowu wracamy do ekonomii, przeznaczenia, marketingu i słowa produkt. Koniobijcy już będą pokazywali wyższość BMW, oochh bo ma szperę. A kto jeżdząc z DTC potrafi wykorzystać jej walory.

I długoby tak pisać, ale całokształt jest dużo bardziej skomplikowany. Metallica dla jednych nagrała wiele fajnych utworów ale od 6 albumu już było to coś złego.

Ale wielu powie że jej ostatni album jest świetny.

Podobnie jest z autami M. Nie ma nic złego, że tytułowe F10 550i przegoniło E39. Co z tego wynika ? Nic ponadto, że produkt/konsumeci chcą coraz szybciej, lepiej. A to niekoniecznie znaczy tradycyjnie (jeżeli tradycją nazwiemy NA). Lepsze jest wrogiem dobrego, i bardzo dobrze, że jest postęp choć nie zawsze musimy go od razu rozumieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 11 lutego 2011, 19:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Fajnie wodę wylałeś, ale 550i nie przegoniło M5 E39.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 11 lutego 2011, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Jeździłeś F10 550i żeby tą tezę stawiać? Nie, nie mam F10 550i i napewno długo nie planuje mieć takiego wozu, ale miałem okazję jeździć, może nie wiele, bo ok. 200km ale wystarczająco żeby wiedzieć, że w codziennym życiu F10 jest szybsze od E39. Miałem E39, i nie jestem przekonany, że potrafiłbym jechać tak samo sprawnie nim jak F10, o ile wogole.

Co to zmienia ? Nic :-) E39 jest świetnym wozem. F10 również. Ale zupełnie innym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 11 lutego 2011, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tutaj nie jest mowa o tym czym Ty szybciej pojedziesz, wszystko zależy od warunków.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 11 lutego 2011, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
OK przyznaję, masz rację, absolutnie nie chodzi tu o mnie.

Wracając do istoty dyskusji, rację ma kostek który zauważył, że daaawno temu, nie bójmy się użyć tego sformułowania, różnice pomiędzy "zwykłymi" BMW a M były większe. To prawda.

Ja jednak piję do balansu, przytaczając częsty przykład E9x/M<>335i. Wiele osób zapomina o tych rzeczach które są w M a nie ma w "zwykłych" BMW. I ten bilans napewno się utrzyma. 1M vs 135i. Fabryczny zestaw elementów dających w 1M niezawodność której teoretycznie 135i może nie mieć, itp, itd.

Co wynika z tego że E46CSL jeździ szybciej po torze niż E92? Tylko tyle, że gdzieś kompromis został porzucony, i to jest to fajne miejsce gdzie sami jako właściciele możemy ulepszać pewne cechy bardziej dla nas priorytetowe.

A ośka F10 550 kontra E39 - z chęcią obejrzę obiektywne porównanie na torze. Nie jestem hazardzistą, ale postawiłbym na F10 w kategorii - czas przejazdu. I niech moneta będzie moja, nadal uważam, że to bardzo dobrze!


Ile czasu wymagało, aby "zwykłe" BMW jeździło tak dobrze jak "niezwykłe". Mamy postęp, i o to chodzi. Żadna to ujma dla E39.
Boogie też zwrócił uwagę na istotną rzecz - kiedy skończy się cyferkowy wyścig - na B..ga, ile mocy jest potrzebne ?

Frajda z jeżdzenia samochodem nie wynika przecież z tej wartości, ale to temat na inną dyskusję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 11 lutego 2011, 22:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
pimposh napisał(a):
ale wystarczająco żeby wiedzieć, że w codziennym życiu F10 jest szybsze od E39. Miałem E39,

Myśle że nie miałeś M5 e39, bo nie pisałbyś o jeździe po torze tym autem w ramach porównania.
M5 ma coś, czego nie ma F10 550, reakcja na gaz. Przy ścigankach sporo to daje.

pimposh napisał(a):
Kto w serii E39 zaprojektował zawieszenie które było ciut za miękkie i zpowalniało samochód na zakrętach tym którzy potrafili wykorzystać 100% jego możliwości ?

Zawieszenie nie było wcale za miękkie, powinno być dobre, gdyby nie to że auto same z siebie stwarzało problem z tą materią....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 11 lutego 2011, 22:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
To że Beemki tracą swój pazur z modelu na model widać już od jakiegoś czasu niestety. Brak szpery no trudno ale wyciszanie kabiny tak że ledwo co słychać ten gang spod maski ? Kiszka.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 12 lutego 2011, 16:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Jak chcesz słyszeć gang to kupujesz auto sportowe, a nie luksusowe. :P

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 12 lutego 2011, 17:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Aha... A sportowe to już nie luksusowe :faint:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 12 lutego 2011, 23:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Nie zawsze.

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 13 lutego 2011, 13:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Boogie napisał(a):
pimposh napisał(a):
ale wystarczająco żeby wiedzieć, że w codziennym życiu F10 jest szybsze od E39. Miałem E39,

Myśle że nie miałeś M5 e39, bo nie pisałbyś o jeździe po torze tym autem w ramach porównania.
M5 ma coś, czego nie ma F10 550, reakcja na gaz. Przy ścigankach sporo to daje.

pimposh napisał(a):
Kto w serii E39 zaprojektował zawieszenie które było ciut za miękkie i zpowalniało samochód na zakrętach tym którzy potrafili wykorzystać 100% jego możliwości ?

Zawieszenie nie było wcale za miękkie, powinno być dobre, gdyby nie to że auto same z siebie stwarzało problem z tą materią....


Znasz mnie radku osobiscie, tylko nie kojarzysz.
Zawsze uparty broniący swojej racji. Reakcja na gaz niech będzie w S62 fajna, w porównywaniu czasu przejazdu (hipotetycznego, bo nikt nie przytoczył zmierzonego przykładu).

Co do zawieszenia - rozwiń myśl jaśniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 vs F10 550i ;)
PostNapisane: 13 lutego 2011, 13:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Septua napisał(a):
Nie zawsze.

no sry, nie myl auta luksusowego z komfortowym

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL