BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 22:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Alpina od 1963 roku była uznanym warsztatem tuningowym, wyspecjalizowanym w silnikach wyścigowych.
Status producenta samochodów uzyskała nieco pózniej, w roku 1983. Od 1983r zarejestrowana jest jako producent samochodów w federalnym urzędzie we Flensburgu.
Od tamtej pory wytwarza auta bazujące na modelach BMW serii 3, 5, 6, 7, oraz niegdyś legendarnej już serii 8 (B12).
Pierwszymi oficjalnymi modelami firmy były modele B6, C1 i B7 Turbo. Ten ostatni model osiągał moc 300 KM i 462 Nm co pozwalało mu osiągnąć pierwszą setkę po 6,5 s. Prędkość zaś maksymalna wynosiłą 250km/h.
Przez pewien czas był to najszybszym seryjnie produkowany sedan na świecie.
Po roku 1989 ten tytuł również przypadł Alpinie tym razem modelowi B10 - Bi Turbo (e34) (360KM).

Oczywiście kilka zdjęć, dla osłody.. plus dane techniczne modeli. :)

Siedziba Alpiny w Buchloe.

Obrazek

Seria 3 (e21)

ALPINA C1 2,3
Produkowany: 4/1980 - 7/1983
Model bazowy: 323i
Pojemność cm3 : 2316
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 170
Maks.moment obrotowy : 210Nm
Przyspieszenie 0-100 : 7.9 s
Prędkość maks. km/h : 208
Obrazek

ALPINA B6 2,8
Produkowany: 11/1978 - 8/1981
Model bazowy: 323i
Pojemność cm3 : 2788
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 200
Maks.moment obrotowy : 248Nm
Przyspieszenie 0-100 : 7.2 s
Prędkość maks. km/h : 220
Obrazek

e30

ALPINA C2 2.5
Produkowany: 7/1985 - 11/1986
Model bazowy: 325i
Pojemność cm3 : 2552
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 185
Maks.moment obrotowy : 246Nm
Przyspieszenie 0-100 : 7.1
Prędkość maks. km/h : 220

Obrazek

ALPINA C2 2.7
Produkowany:
Model bazowy:
Pojemność cm3 : 2693
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 210
Maks.moment obrotowy : 267Nm
Przyspieszenie 0-100 : 6.9s
Prędkość maks. km/h : 230

Obrazek

ALPINA B3 2,7
Produkowany: 4/1986 - 7/1987
Model bazowy: 325i
Pojemność cm3 : 2693
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 204
Maks.moment obrotowy : 265Nm
Przyspieszenie 0-100 : 7.1s (7.5s)
Prędkość maks. km/h : 227 (224)

Obrazek

ALPINA B6 3.5
Produkowany: 11/1985 - 7/1987
Model bazowy: 323i, 325i
Pojemność cm3 : 3430
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 254
Maks.moment obrotowy : 320Nm
Przyspieszenie 0-100 : 6.6
Prędkość maks(km/h) : 246

Seria 3 (e36)

ALPINA B6 2.8
Produkowany: 3/1992 - 7/1993
Model bazowy: 325i
Pojemność cm3 : 2752
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 240
Maks.moment obrotowy : 293Nm
Przyspieszenie 0-100 : 6.9
Prędkość maks(km/h) : 250

Obrazek

ALPINA B3 3.2
Produkowany: 4/1996 - 3/1999
Model bazowy: 328i
Pojemność cm3 : 3152
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 265
Maks.moment obrotowy : 330
Przyspieszenie 0-100 : 5.9, 6.6
Prędkość maks(km/h) : 250

Obrazek

ALPINA B8
Produkowany: 1/1995 - 11/1998
Model bazowy: 328i
Pojemność cm3 : 4619
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 333
Maks.moment obrotowy : 470
Przyspieszenie 0-100 : 5.6, (5.8, 5.7)
Prędkość maks(km/h) : 280

Obrazek

Seria 3 (e46)

ALPINA B3 3,3
Produkowany: 3/1999 - 7/2002
Model bazowy: 328i
Pojemność cm3 : 3300
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 333
Maks.moment obrotowy : 335
Przyspieszenie 0-100 : 5.7
Prędkość maks(km/h) : 266

Obrazek

ALPINA B3 3,3 ALLRAD
Produkowany: 11/2001 - 1/2005
Model bazowy: 330xi
Pojemność cm3 : 3300
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 280
Maks.moment obrotowy : 335
Przyspieszenie 0-100 : 6.9
Prędkość maks(km/h) : 254

Obrazek

ALPINA B3s
Produkowany: 8/2002 - 1/2006
Model bazowy: 330i
Pojemność cm3 : 3346
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 305
Maks.moment obrotowy : 362
Przyspieszenie 0-100 : 5.4
Prędkość maks(km/h) : 270

Obrazek

Seria 3 (e90,91,92,93)

ALPINA D3
Produkowany: 12/2005 - 4/2008
Model bazowy: 320d
Pojemność cm3 : 1995
Układ/liczba cylindrów : R4
Maks.moc(KM) : 204
Maks.moment obrotowy : 410
Przyspieszenie 0-100 : 7.4
Prędkość maks(km/h) : 238

Obrazek

ALPINA B3s
Produkowany: 2010 - .....
Model bazowy: 335i
Pojemność cm3 : 2979
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 400
Maks.moment obrotowy : 540
Przyspieszenie 0-100 : 4.7
Prędkość maks(km/h) : 300
Obrazek

Seria 5 (e12)

ALPINA B7 TURBO
Produkowany: 12/1978 - 2/1982
Model bazowy: 528i
Pojemność cm3 : 2968
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 300
Maks.moment obrotowy : 462
Przyspieszenie 0-100 : 6.5
Prędkość maks(km/h) :250

Obrazek

Seria 5 (e28)

ALPINA B9 3.5
Produkowany: 11/1981 - 8/1983
Model bazowy: 528i
Pojemność cm3 : 3459
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 245
Maks.moment obrotowy : 320
Przyspieszenie 0-100 : 6.7
Prędkość maks(km/h) : 240

Obrazek

ALPINA B10 3,5
Produkowany: 7/1985 - 12/1987
Model bazowy: 535i
Pojemność cm3 : 3440
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 261
Maks.moment obrotowy : 346
Przyspieszenie 0-100 : 6.4
Prędkość maks(km/h) 250

Obrazek

Seria 5 (e34)

ALPINA B10 Bi-Turbo
Produkowany: 8/1989 - 3/1994
Model bazowy: 535i
Pojemność cm3 : 3430
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 360
Maks.moment obrotowy : 520
Przyspieszenie 0-100 : 5.6
Prędkość maks(km/h) 290

Obrazek

ALPINA B10 4,0
Produkowany: 4/1993 - 8/1995
Model bazowy: 540i
Pojemność cm3 : 3982
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 315
Maks.moment obrotowy : 410
Przyspieszenie 0-100 : 6.5
Prędkość maks(km/h) 268

Obrazek

ALPINA B10 4.6
Produkowany: 3/1994 - 4/1996
Model bazowy: 540i
Pojemność cm3 : 4619
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 340
Maks.moment obrotowy : 480
Przyspieszenie 0-100 : 6.1
Prędkość maks(km/h) 275

Obrazek

Seria 5 (e39)

ALPINA B10 3.2
Produkowany: 8/1997 - 12/1998
Model bazowy: 528i
Pojemność cm3 : 3152
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 260
Maks.moment obrotowy : 330
Przyspieszenie 0-100 : 6.5
Prędkość maks(km/h) 260

Obrazek

ALPINA B10 3.3
Produkowany: 2/1999 - 10/2003
Model bazowy: 528i
Pojemność cm3 : 3300
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 280
Maks.moment obrotowy : 335
Przyspieszenie 0-100 : 6.3 6.7
Prędkość maks(km/h) 262

Obrazek

ALPINA B10 V8
Produkowany: 1/1997 - 10/1998
Model bazowy: 540i
Pojemność cm3 : 4619
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 347
Maks.moment obrotowy : 480
Przyspieszenie 0-100 : 5.5
Prędkość maks(km/h) 279
Obrazek

ALPINA B8 V8s
Produkowany: 1/2002 - 5/2004
Model bazowy: 540i
Pojemność cm3 : 4837
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 375
Maks.moment obrotowy : 510
Przyspieszenie 0-100 : 5.4
Prędkość maks(km/h) 284

Obrazek

ALPINA D10 Bi Turbo
Produkowany: 4/2000 - 10/2003
Model bazowy: 530d
Pojemność cm3 : 2926
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 245
Maks.moment obrotowy : 500
Przyspieszenie 0-100 : 6.8
Prędkość maks(km/h) 254

Obrazek

Seria 5 (e60/61)

ALPINA B5
Produkowany: 2/2005 - 10/2007
Model bazowy: 550i
Pojemność cm3 : 4398
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 500
Maks.moment obrotowy : 700
Przyspieszenie 0-100 : 4.7(4.8)
Prędkość maks(km/h) 314(310)

Obrazek

ALPINA B5s
Produkowany: 9/2007 - 5/2010
Model bazowy: 550i
Pojemność cm3 : 4398
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 530
Maks.moment obrotowy : 725
Przyspieszenie 0-100 : 4.6
Prędkość maks(km/h) 317

Obrazek

ALPINA B5 (F10)
Produkowany: 2010 - .....
Model bazowy: 550i
Pojemność cm3 : 4395
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 507
Maks.moment obrotowy : 700
Przyspieszenie 0-100 : 4.7
Prędkość maks(km/h) 307

Obrazek
Obrazek

Seria 6 (e24)

ALPINA B7 Turbo Coupé
Produkowany: 12/1978 - 2/1982
Model bazowy: 630CSi
Pojemność cm3 : 3430
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 320
Maks.moment obrotowy : 520
Przyspieszenie 0-100 : 5.8
Prędkość maks(km/h) 265

Obrazek
Obrazek

Seria 6 (e63/64)

BMW ALPINA B6
Produkowany: 4/2006 - 8/2007
Model bazowy: 650i
Pojemność cm3 : 4398
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 500
Maks.moment obrotowy : 700
Przyspieszenie 0-100 : 4.6(4.9)
Prędkość maks(km/h) 315 (310)

Obrazek

ALPINA B6s
Produkowany: 8/2007 - 8/2010
Model bazowy: 650i
Pojemność cm3 : 4398
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 530
Maks.moment obrotowy : 725
Przyspieszenie 0-100 : 4.5(4.8)
Prędkość maks(km/h) 318 (313)

Obrazek

Seria 7 (e32)

ALPINA B11 3.5
Produkowany: 1/1987 - 9/1987
Model bazowy: 735i
Pojemność cm3 : 3430
Układ/liczba cylindrów : R6
Maks.moc(KM) : 254
Maks.moment obrotowy : 325
Przyspieszenie 0-100 : 7.6
Prędkość maks(km/h) 245

Obrazek

ALPINA B12 5,0
Produkowany: 7/1988 - 1/1994
Model bazowy: 750i
Pojemność cm3 : 4998
Układ/liczba cylindrów : V12
Maks.moc(KM) : 350
Maks.moment obrotowy : 470
Przyspieszenie 0-100 : 6.9
Prędkość maks(km/h) 275

Obrazek

Seria 7 (e38)

ALPINA B12 6,0 E-KAT
Produkowany: 7/1999 - 7/2001
Model bazowy: 750i
Pojemność cm3 : 5980
Układ/liczba cylindrów : V12
Maks.moc(KM) : 430
Maks.moment obrotowy : 600
Przyspieszenie 0-100 : 5.9
Prędkość maks(km/h) 291

Obrazek

Seria 7 (e65/66)
Produkowany: 12/2003 - 6/2008
Model bazowy: 745i
Pojemność cm3 : 4398
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 500
Maks.moment obrotowy : 700
Przyspieszenie 0-100 : 4.9/5.1
Prędkość maks(km/h) 300/300

Obrazek

ALPINA B7 (F01)
Produkowany: 2010 - .....
Model bazowy:750i
Pojemność cm3 : 4395
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 507
Maks.moment obrotowy : 700
Przyspieszenie 0-100 : 4.7
Prędkość maks(km/h) 302

Obrazek
Obrazek


Seria 8 (e31)

ALPINA B12 5,0 Coupé
Produkowany: 6/1990 - 5/1994
Model bazowy: 850i, 850Ci
Pojemność cm3 : 4988
Układ/liczba cylindrów : V12
Maks.moc(KM) : 350
Maks.moment obrotowy : 470
Przyspieszenie 0-100 : 6.8
Prędkość maks(km/h) 280

Obrazek

ALPINA B12 5,7 Coupé
Produkowany: 11/1992 - 11/1996
Model bazowy: 850CSi
Pojemność cm3 : 5646
Układ/liczba cylindrów : V12
Maks.moc(KM) : 416
Maks.moment obrotowy : 570
Przyspieszenie 0-100 : 5.8
Prędkość maks(km/h) 300.

Obrazek

Mam nadzieje że się chociaż trochę podoba. Pozdrawiam. :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 lipca 2011, 00:56 przez Norbert, łącznie edytowano 9 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 22:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Norbert napisał(a):
Mam nadzieje że się chociaż trochę podoba.
Mi się podoba :ok: , możesz dodać jeszcze parametry poszczególnych modeli, daty produkcji itp.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 23:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Dzięki. ;) W najbliższych dniach pododaje coś jeszcze, mam kilka koncepcji co i jak, także będzie lepiej. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 5 lutego 2011, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 107
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X5
Kod silnika: M62B44
a gdzie B10 3.3?

edit:
teraz juz jes wszystko ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 5 lutego 2011, 22:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Dodałem, b10 3.3. :D

Muszę jeszcze dodać resztę, ale jakoś się zebrać nie mogę. :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 5 lutego 2011, 22:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
powstal w koncu stosowny temat do dyskusji o alpinie.

Interesuje mnie doładowany silnik 4.4 w e60 (b5)
Jak duże modyfikacje wprowadziła Alpina i jak sie mają w stosunku do niezawodnosci i bezawaryjnosci modelu.
Co oprocz silnika zrobila w e60 Alpina? Uklad wydechowy? Uklad hamulcowy? Zawieszenie? czy tylko silnik
W jaki sposób silnik jest doładowany i jak mocno różni sie serwis/eksploatacja w porównaniu do normalnego v8. Czy są problemy w serwisowaniu w Polsce takiego samochodu?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 5 lutego 2011, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 107
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X5
Kod silnika: M62B44
tomaszeklolek napisał(a):
Czy są problemy w serwisowaniu w Polsce takiego samochodu?

nie mamy w polsce przedstawicielstwa Alpiny. w ASO jest jak na loterii, jak bylem pierwszy raz to od razu tekst ze to Alpina i tam jest wszystko inne komputer tez i nie wiadomo jak to diagnozowac, ale po ktorejs wizycie okazuje sie ze mozna ja w naszym ASO serwisowac ale warto nieco wiedzy samemu posiadac...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 5 lutego 2011, 23:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Ale piękne te auta :padam:. Alpina zawsze była jakby taką "uszlachetnioną" arystokratyczną wersją bmw, w przeciwieństwie do M-powerów, które są raczej ukierunkowane pod sport.

Najśmieszniejsze, że w każdym aucie stosują te same smaczki- wzór felg, który na przełomie lat zmienił się tylko nieznacznie. I nikt nie powie, że te felgi nie pasują do sylwetki albo są nie na czasie. Wprowadzają do każdego auta charakterystyczny dla siebie zestaw wizualnych modyfikacji, który zawsze robi wrażenie obojętnie czy to stara siódemka czy nowe e92.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 5 lutego 2011, 23:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
tomaszeklolek napisał(a):
Co oprocz silnika zrobila w e60 Alpina? Uklad wydechowy? Uklad hamulcowy? Zawieszenie?


Na pewno poczynili jakieś kroki w tym kierunku. Modyfikacja zawieszenia, hamulców jest konieczna, wraz ze wzrostem mocy. Niestety, nie posiadam Alpiny, wiec za dużo powiedzieć nie mogę. Mamy na forum skromne grono posiadaczy Alpiny, wiec oni musieli by się wypowiedzieć. ;)

tomaszeklolek napisał(a):
W jaki sposób silnik jest doładowany

Turbo sprężarka. Jak się ma do tego eksploatacja..? nie wiem. Aż tak w temacie nie jestem obeznany.

edit:
theDAMIstrzu napisał(a):
Alpina zawsze była jakby taką "uszlachetnioną" arystokratyczną wersją bmw,

Pięknie ujęte.

theDAMIstrzu napisał(a):
Najśmieszniejsze, że w każdym aucie stosują te same smaczki- wzór felg, który na przełomie lat zmienił się tylko nieznacznie.


Ale to jest w tym najlepsze, że styl prawie się nie zmienia, a mimo to się podoba.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 7 lutego 2011, 01:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
theDAMIstrzu napisał(a):
prowadzają do każdego auta charakterystyczny dla siebie zestaw wizualnych modyfikacji, który zawsze robi wrażenie obojętnie czy to stara siódemka czy nowe e92.


trzeba zauwazyc ze czym nowszy samochod tym wieksza felga i mniejszy profil opony.
Ktos znalby dokladniejsze odpowiedzi na moje pytania odnosnie alpiny B5 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 7 lutego 2011, 10:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 107
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X5
Kod silnika: M62B44
tomaszeklolek napisał(a):
Ktos znalby dokladniejsze odpowiedzi na moje pytania odnosnie alpiny B5 ?


info ogolne i info o zawieszeniu: http://www.alpina-archive.com/?page_id= ... =B5-&-B5S-[E6x]

a tu informacje o silniku w dziale o B7 bo to ten sam silnik: http://www.alpina-archive.com/?page_id= ... =7-series-[E6x]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 7 lutego 2011, 11:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 33
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
no no zacne furki naprawde!! chciałbym kiedyś posiadać jeden egzemplarz z wyżej przedstawionych i te przyśpieszenia ten design te silniczki te autka cud miód malina! :hyhy: :serce:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 7 lutego 2011, 13:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
tomaszeklolek, A tak z ciekawości kolego, jesteś zainteresowany kupnem b5 ? Czy tylko o tak, zbierasz informacje ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 8 lutego 2011, 00:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Mysle o 550i ale zawsze podobaly mi sie alpiny i dlatego zainteresowalem sie b5. Ale puki co do b5 podchodze sceptycznie bo tak jak koszt utrzymania 550i jeszcze tu uszedl to tak koszt użytkowania jest juz za duzy i gdyby okazalo sie ze koszt bardziej jest w kierunku m5 niz 550i to z miejsca odpuszczam . Pytania temu zadaje np o serwis i zmiany w stosunku do serii bo np tez chcialbym sie dowiedziec co w tych samochodach siedzi i jak to wplywa na koszty utrzymania. Jaki tam wogole silnik siedzi? Podobno 540i silnik jeszcze w miare, w 545 podobno awaryjne sa plastikowe elementy ukladu chlodzenia (chyba jakies krućce), a duzo osob poleca 550i.
Z linków wyczytalem o tym ze jest to 4.4 z 545i i 745i. Na forum 7er czytalem troche niedobrego o tych silnikach. Czytalem tez kilka tematów o zarżniętych silnikach z wcale nieduzym przebiegiem

Kiedys e60 mi sie nie podobalo, teraz konstrukcja bardziej z okiem sie obeszla i samochod zaczal mi sie podobac. Patrzac na alpine jeszcze bardziej podoba mi sie konstrukcja, tylko ze nie widzialem manuala w alpinie. Bardzo tez podoba mi sie e92 biturbo w benzynie od alpiny ale to jeszcze drozsze od b5.
Ale taki samochod to juz kupic tylko na klasyka. Jezdzic nim tylko dla przyjemnosci a nie na codzien a przede wszystkim zapewnic mu bezpieczne murowane schronienie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 8 lutego 2011, 11:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Wydaje mi się że koszty utrzymania jednak bardziej w kierunku m5. Ale wiesz, tak mi się wydaje. B5 bazuję na 550i, 4.4.
http://www.alpina-automobiles.com/ww/mo ... e6061.html
Skrzynie manualne są, o ile dobrze pamiętam. Gdzieś kiedyś czytałem. Natomiast rzadko kto się na nie decyduje na manuala. Z reszta, oferta Alpiny na rynku wtórnym, nie jest zbyt bogata, i jak ktoś chce kupić to raczej trzeba się zadowolić tym co się ma. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 8 lutego 2011, 15:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
na stronie ktora mi wczesniej podales pisalo ze bazuje na modelu 545i. 550i ma silnik 4,8L a nie 4.4
chyba ze b5 to 4.4 a b5 s ma silnik z 550i czyli 4.8

W sumie mogloby sie to zgadzac bo chyba od 2006 albo 2007 nie produkowali 545i a zastąpili to 550i

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 8 lutego 2011, 16:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 107
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X5
Kod silnika: M62B44
tomaszeklolek napisał(a):
na stronie ktora mi wczesniej podales pisalo ze bazuje na modelu 545i. 550i ma silnik 4,8L a nie 4.4
chyba ze b5 to 4.4 a b5 s ma silnik z 550i czyli 4.8

W sumie mogloby sie to zgadzac bo chyba od 2006 albo 2007 nie produkowali 545i a zastąpili to 550i


ja ci wczesniejsze linki podalem...a z tym 545 czy 550 chodzi pewnie o to ze byly pierwotnie przez bmw wyprodukowane jako wlasnie takie a alpina wrzucala do nich swoj silnik bazujacy na 4.4l. tak bylo u mnie, moje B10 powstalo najpierw jako 528i ale nic z silnika m52b28 u mnie nie zostalo..
B5s to poprostu mocniejszy nastepca B5, pojemnosc pozostala bez zmian
a co do silnika 4.8l to nie wiem jak w 550i ale jezeli chodzi o X5 4.8is (e53) to mozna powiedziec ze role sie odwrocily, to BMW wykorzystalo silniki Alpiny w swoich modelach bo ten silnik pochodzi z Alpiny B10 V8s (e39) tak samo bylo z przedliftowym X5 4.6is, tu silnik pochodzil z B10 V8 (e39)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 8 lutego 2011, 16:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
B5 i B5s, bazują na 550i. Z tym że wersji silnika jest aż 7. Na wikipedi jest napisane o N62-H1 ale tylko odnośnie e65. Co do B5 nic nie ma.
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_N62

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 8 lutego 2011, 16:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 107
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X5
Kod silnika: M62B44
Norbert napisał(a):
B5 i B5s, bazują na 550i. Nie wiem dla czego na tamtych stronach podali że to jest silnik od 545i.
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_N62

bo od ktoregos roku juz nie bylo 545i ale spojrz sobie na pojemnosc silnika w B5 i B5s

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alpina - Krótka historia
PostNapisane: 8 lutego 2011, 16:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
To było tak panowie.
ALPINA Motortyp H1 - e65
ALPINA Motortyp H1/2 - e60

Na pewno bazowali na n62. Kwestia modyfikacji ze strony Alpiny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL