BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 29 grudnia 2012, 09:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36
no wlasnie kontrolka absu zapala sie i gasnie niezaleznie. tez myslalem ze moze byc podpieta pod inna i sie temu specjalnie przygladalem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 30 lipca 2013, 21:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Kilka dni temu zapaliły mi się w mojej buni (e39 530d 00r po liftingu) ABS/ASC i przestał działać prędkościoierz ekonomizer i co dziwne klima :/ byłem przekonany że z tą klimą to jakiś zbieg okoliczności ale po paru kilometrach kontrolki zgasły i klima buchnęła chłodem. Ale długo się nie nacieszyłem po kilku kilometrach znów wszystko od początku. Więc wyczytałem żę może być to tylny lewy czujnik ABS ale dziś dostałem się do wtyczki koła i sprawdziłem omomierzem opór (tak jak wyczytałem dobry czujnik abs powinien mieć od 1 do 2 kΩ) u mnie było ok 2kΩ w lewym i prawym czujniku z tyłu :/ ale nie jestem pewien czy ten sposób na 100% pokazuje czy czujnik jest sprawny.

Po odpaleniu auta wszystko było znów ok :) zadowolony pomyślałem że może gdzieś nie łączyło a teraz jest gitara :)

a tu zonk po po jeszcze jednym odpaleniu znów to samo :/ co robić czy to sterownik abs ?? nie chce kupować nowego czujnika gdzie okaże się że to walnięty sterownik.

u kumpla na kompie sprawdzaliśmy to pokazało błąd czujnika obrotu koła czy jakoś tak.


teraz na necie znalazłem coś takiego :


"USUNĄĆ złącza modułu ABS:
- W obliczu silnik, przesuń plastikowy zacisk mocujący w prawo w 1/4 cala płaskim śrubokrętem.
- To jest plastikowy zacisk mocujący, dlatego należy uważać, aby nie złamać, ale ślizga się około 1 1/4 cala lub tak.
- Gdy zacisk jest całkowicie na prawo, podnosić się złącze elektryczne
- Zwróć uwagę na żeńskie (niebieskie) złącze 42 otworów (i bardzo małe litery)
- NIE WOLNO wkładać przewód do otworów kwadratowych!
(Tylko umieścić przewody pomiarowe do większych otworów prostokątnych obok kwadratowych otworach.)

Obrazek




UWAGA ABS-Module PINOUT WEDLE WŁASNEJ KONFIGURACJI: (zwróć uwagę na otwory prowadzenie badań)
- Każdy obwód czujnika koła ma zestaw dwóch przewodów w złącze ABS ( pinout uprzejmie dostarczone przez 540iman )
- ABS-nóżkami 13,29 = Lewy tylny czujnik koła (wpływa także prędkościomierz i licznik kilometrów i tripmeterów)
- ABS-nóżkami 30,31 = prawy tylny czujnik koła (także wpływa tempomat)
- ABS-nóżkami 28,12 = lewy czujnik przedniego koła ( niektórzy mówią, że działa również jako czujnik kąta skrętu )
- ABS-nóżkami 15,16 = prawy czujnik koła przednie ( mówi przekładni elektronikę, jak szybko jedziesz )
Uwaga: Te Pinouty są w tej samej kolejności działania diody z każdego czujnika (nie odwrócić te numery)
Uwaga: Nie należy mylić z Czujnik klocków hamulcowych, które jest tylko znajdujący się na przednim lewym i prawym kołem tylnej i który wykorzystuje czarne złącze.
Uwaga: samochody ASC mają tylko dwa czujniki, jeden z przodu po prawej, a drugi na koło tylne lewe."
źródło: http://translate.google.com/translate?u ... l&ie=UTF-8


sposobem wyżej opisanym rozumiem że mogę sprawdzić przewody czy są całe. z tego co zrozumiałem to zrobić zworkę w gnieździe przy sterowniku połączyć odpowiednie numerki i sprawdzać przy czujnikach czy jest obwód ??

Może ten lewy tylni czujnik jest taki brudny że raz daje sygnał a raz nie. Myślę go wyjąć i poczyścić ale z tego co wiem to wyjąć go w całości graniczy z cudem :) a może jest jakaś sztuczka magiczka żeby go wyjąć bez totalnej rozbiórki ??



dziś rano silnik zimny kontrolki się nie palą więc otworzyłem maskę i nagrzewnicą nagrzałem tylko sterownik abs i od razu zapaliły się kontrolki. Jak tylko po kilku minutach sterownik ostygnie kontrolki gasną. Czyli co padł i sterownik sam coś polutuje w środku ?? czy lepiej wymienić na inny ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 31 lipca 2013, 20:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 558
Lokalizacja: Boguszewiec/płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: obalił się;-)
Masters napisał(a):
hmmmma czy nie wyszlo by na to samo jak poprostu zwarło by sie kabelki bez zarowki ?????? - czym to sie rozni ( z klockami tez tak mozna ??? ) bo mi swieci kontrolka a zwieralem kabelki przy przednim czujniku i nie gasnie przy tylnym tez chcialem ale tylko abs znalazlem :/ (tylne prawe ) tam powinien byc a go nie widzialem hmmmm


żeby abs pracował i testował sie poprawnie potrzebna mu jest odpowiednia oporność czujnika a nie połączenie tylko kabli.

_________________
1.6 to nie wiele, ale toczy swoje fele :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 31 lipca 2013, 20:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 558
Lokalizacja: Boguszewiec/płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: obalił się;-)
Boobas007 napisał(a):
Kilka dni temu zapaliły mi się w mojej buni (e39 530d 00r po liftingu) ABS/ASC i przestał działać prędkościoierz ekonomizer i co dziwne klima :/ byłem przekonany że z tą klimą to jakiś zbieg okoliczności ale po paru kilometrach kontrolki zgasły i klima buchnęła chłodem. Ale długo się nie nacieszyłem po kilku kilometrach znów wszystko od początku. Więc wyczytałem żę może być to tylny lewy czujnik ABS ale dziś dostałem się do wtyczki koła i sprawdziłem omomierzem opór (tak jak wyczytałem dobry czujnik abs powinien mieć od 1 do 2 kΩ) u mnie było ok 2kΩ w lewym i prawym czujniku z tyłu :/ ale nie jestem pewien czy ten sposób na 100% pokazuje czy czujnik jest sprawny.

Po odpaleniu auta wszystko było znów ok :) zadowolony pomyślałem że może gdzieś nie łączyło a teraz jest gitara :)

a tu zonk po po jeszcze jednym odpaleniu znów to samo :/ co robić czy to sterownik abs ?? nie chce kupować nowego czujnika gdzie okaże się że to walnięty sterownik.

u kumpla na kompie sprawdzaliśmy to pokazało błąd czujnika obrotu koła czy jakoś tak.


teraz na necie znalazłem coś takiego :


"USUNĄĆ złącza modułu ABS:
- W obliczu silnik, przesuń plastikowy zacisk mocujący w prawo w 1/4 cala płaskim śrubokrętem.
- To jest plastikowy zacisk mocujący, dlatego należy uważać, aby nie złamać, ale ślizga się około 1 1/4 cala lub tak.
- Gdy zacisk jest całkowicie na prawo, podnosić się złącze elektryczne
- Zwróć uwagę na żeńskie (niebieskie) złącze 42 otworów (i bardzo małe litery)
- NIE WOLNO wkładać przewód do otworów kwadratowych!
(Tylko umieścić przewody pomiarowe do większych otworów prostokątnych obok kwadratowych otworach.)

Obrazek




UWAGA ABS-Module PINOUT WEDLE WŁASNEJ KONFIGURACJI: (zwróć uwagę na otwory prowadzenie badań)
- Każdy obwód czujnika koła ma zestaw dwóch przewodów w złącze ABS ( pinout uprzejmie dostarczone przez 540iman )
- ABS-nóżkami 13,29 = Lewy tylny czujnik koła (wpływa także prędkościomierz i licznik kilometrów i tripmeterów)
- ABS-nóżkami 30,31 = prawy tylny czujnik koła (także wpływa tempomat)
- ABS-nóżkami 28,12 = lewy czujnik przedniego koła ( niektórzy mówią, że działa również jako czujnik kąta skrętu )
- ABS-nóżkami 15,16 = prawy czujnik koła przednie ( mówi przekładni elektronikę, jak szybko jedziesz )
Uwaga: Te Pinouty są w tej samej kolejności działania diody z każdego czujnika (nie odwrócić te numery)
Uwaga: Nie należy mylić z Czujnik klocków hamulcowych, które jest tylko znajdujący się na przednim lewym i prawym kołem tylnej i który wykorzystuje czarne złącze.
Uwaga: samochody ASC mają tylko dwa czujniki, jeden z przodu po prawej, a drugi na koło tylne lewe."
źródło: http://translate.google.com/translate?u ... l&ie=UTF-8


sposobem wyżej opisanym rozumiem że mogę sprawdzić przewody czy są całe. z tego co zrozumiałem to zrobić zworkę w gnieździe przy sterowniku połączyć odpowiednie numerki i sprawdzać przy czujnikach czy jest obwód ??

Może ten lewy tylni czujnik jest taki brudny że raz daje sygnał a raz nie. Myślę go wyjąć i poczyścić ale z tego co wiem to wyjąć go w całości graniczy z cudem :) a może jest jakaś sztuczka magiczka żeby go wyjąć bez totalnej rozbiórki ??



dziś rano silnik zimny kontrolki się nie palą więc otworzyłem maskę i nagrzewnicą nagrzałem tylko sterownik abs i od razu zapaliły się kontrolki. Jak tylko po kilku minutach sterownik ostygnie kontrolki gasną. Czyli co padł i sterownik sam coś polutuje w środku ?? czy lepiej wymienić na inny ??

a to ciekawe bo mój kolega ma asc i ma 4 normalnie jak i bez asc a po drugie asc działa na zasadzie abs wiec co ty wogóle piszesz.

_________________
1.6 to nie wiele, ale toczy swoje fele :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 04:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Co ma 4 ? samochody ? Naucz sie bardziej precyzować swoje wypowiedzi. Nie wiem do czego się ma Twoja wypowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 16:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
mechest napisał(a):
Masters napisał(a):
hmmmma czy nie wyszlo by na to samo jak poprostu zwarło by sie kabelki bez zarowki ?????? - czym to sie rozni ( z klockami tez tak mozna ??? ) bo mi swieci kontrolka a zwieralem kabelki przy przednim czujniku i nie gasnie przy tylnym tez chcialem ale tylko abs znalazlem :/ (tylne prawe ) tam powinien byc a go nie widzialem hmmmm


czujniki kloców są w jednym kole z przodu i w jednym z tyłu,Mi w e36 po złączeniu kabelków od klocków kontrolka po czasie zgasła.a co do ABS/ASC nic nie da ci złączenie żadnych kabelków lub podłączenie żarówki,Też mam asc i mi padł czujnik i po wymianie kontrolki nie zgasły dopiero zgasły po przejechaniu autem paru metrów.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 4 sierpnia 2013, 16:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Wjąłem ten sterownik i myśle otworzę zobacze :) i powoli odciąłem tą klapke nożem do gipsu :) (trzeba uważać bo można poprzecinać te mostki :) większość jest grubości włosa albo i cieńsze nie widać ich nawet na zdjęciu ) po otworzeniu ujawnia się płytka i te mostki a wszystko to zalane takim żelem chyba żeby wilgoć się tam nie dostała :) paluchem dotknąłem każdy drucik :) i zakleiłem z powrotem :) nie chce się wierzć ale problem zniknął :) beez żadnego lutowaania :)

hehe ręce kóre leczą :)

zobaczymy na jak długo będzie spokój :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 4 sierpnia 2013, 16:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
pewnie pomogło na krótko,sa pewnie zimne luty.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 29 sierpnia 2013, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 320i
Kod silnika: m50b20
jako czujnik absu, opornik 1,2k Ohm lub 1200 Ohm, jak kto woli, za 10gr zadzialał idealnie, od lewego przedniego koła zaczynałem i lewe przednie to było, czujnik zmierzony miernikiem pokazał nic, dla pewności kupiłem opornik, wpiałem zamiast czujnika, bez żadnego kombinowania z kablami, po prostu druty opornika zgięte tak aby pasowały do gniazdka i ich końce delikatnie w Z aby napewno stykało i pyk i jest, kontrolka znikła.
dla pewności wymontowałem czujnik wyczyściłem, nie pomogło.

co ważne, wszystko (sprawdzić, wymontować, wymienić czujnik z przodu) można zrobić bez kanału, podnośnika, zdejmowania koła, przy przednim lewym czujniku koła skręcone na maks w prawo i da radę,
śrubę od czujnika w 21letnim aucie dalo radę wykręcić ładnie (kropla wd40 na wszelki wypadek potem imbus 5 z małą grzechotką) sam czujnik wychodzi dość opornie.
ja nie mogłem auta podnieść na lewarku i zdjąć koła, bo gamonie co robiły progi 4lata temu tak zrobiły, że zgniło gniazdo na lewarek z przodu,
ale jak ktoś nie ma klucza dynamometrycznego co by ładnie przykręcić spowrotem koło to polecam ten sposób


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 17 listopada 2013, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57D30
Pozwólcie że odgrzeje kotleta :>
W moim e36 ABS zaświeca się kiedy mu się "zachce", najczęściej przy przyspieszaniu gwałtownym i tak świeci aż do zgaszenia auta, po ponownym odpaleniu znów nic nie świeci ABS działa ładnie i w trakcie jazdy nie wiadomo kiedy się może zaświecić, była sytuacja parę mies temu, że świecił się dłuższy czas zaraz po odpaleniu i zgaszenie nie pomagało, a teraz tak jak napisałem w trakcie jazdy może zaświecić może nie zaświecić, czym to może być spowodowane i raczej metoda z żarówką/ rezystorem nie bardzo mi pomoże?
Proszę o pilną pomoc bo na dniach będę zmieniał opony na zimówki i przy okazji zrobię sobie ten nieszczęsny ABS ;) bo w zimie bez ABS to mogą być cyrki niezłe :>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 17 listopada 2013, 23:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
stawiał bym raczej na naderwany kabelek od czujnika abs badz nie laczaca kostke

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 18 listopada 2013, 08:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
stuffy,
U mnie były zimne luty w czujniku położenia pedału hamulca który siedzi w serwie.
viewtopic.php?f=25&t=123778

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 18 listopada 2013, 22:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 186
Lokalizacja: Ostrołęka
Moje BMW: Obecnie brak
Bardzo przydatna informacja mam parę czujników w garażu więc posprawdzam czy są sprawne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 21 listopada 2013, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57D30
lupanet napisał(a):
stuffy,
U mnie były zimne luty w czujniku położenia pedału hamulca który siedzi w serwie.
viewtopic.php?f=25&t=123778


Tak to był czujnik położenia pedału hamulca, na razie wszystko działa.
Dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 24 listopada 2013, 04:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57D30
stuffy napisał(a):
lupanet napisał(a):
stuffy,
U mnie były zimne luty w czujniku położenia pedału hamulca który siedzi w serwie.
viewtopic.php?f=25&t=123778


Tak to był czujnik położenia pedału hamulca, na razie wszystko działa.
Dzięki :)



A jednak! Przy normalnej jeździe nic się nie zaświeca ale gdy zacząłem testować (ostro testować) ABS kontrolka się zaświeca :( pomaga zgaszenie auta, ale gdy tylko przyhamuje ostrzej i ABS zadziała zaraz kontrolka się zaświeca. HELP!! Zima idzie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 24 listopada 2013, 10:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
stuffy, podjedź na kompa, bo inaczej nie dojdziesz do ładu ;)

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 25 września 2014, 17:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Odgrzeję kotleta ale chciałem Wam przedstawić kilka sytuacji jakie mnie spotkało podczas awarii abs/asc w e36.
Otóż... zaczęło migotać na desce abs i asc, po czym autem zaczęło szarpać i zaświeciły się na stałe dwie kontrolki.
Po przekręceniu zapłonu dość głośno było słychać cykającą/ buczącą pompę abs i cykanie przekaźnika. Bezpieczniki ok. przekaźniki też. Dodam iż auto wchodziło w tryb awaryjny pracy silnika, odcięcie przy max 5000 obrotów. Podpięcie pod inpę - brak komunikacji z abs, podpięcie nr 2 - połączyło się. Wywaliło kilka błędów, przepustnicy asc, pompy abs, ogólne błędy absu i kontroli trakcji oraz błąd czujnika prawego tylnego koła. Patent z żarówką nie działa, miernikiem czujnik faktycznie padnięty, podczas wydłubywania - bo inaczej wyjść nie chciał, posypała się rdza. Wymiana na nowy ATE za 200zł pomogła, zaraz po wyjechaniu 3 metrów z garażu kontrolki zgasły, komp nie widzi już żadnych błędów.

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 8 września 2018, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Byłby ktoś w stanie powiedzieć mi do których pinów przyłożyć miernik w przednim czujniku ABS (zdjęcia wygasły). Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 12 września 2018, 08:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b36
Garaż: Bmwseries.pl
Dzięki za poradnik :cwaniak:

_________________
https://bmwseries.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 1 listopada 2018, 11:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Ja mam z kolei taki problem: Przy pomocy opornika znalazłem uszkodzony czujnik w lewym przednim kole. Podmieniłem go tymczasowo na opornik i ABS zgasł. Przy jeździe ok 8km/h ABS się nie pali ale gdy przyspieszę to się zaświeca i już nie gaśnie. W instrukcji obsługi piszą , że ABS załącza się po przekroczeniu 8km/h. Czy to może być problem z przekaźnikiem lub z jakimś innym układem sterującym? Gdy wyłączę silnik i odpalę na nowo kontrolka gaśnie ale sytuacja się powtarza. Dorobiłem 2 opornik i wpinałem w pozostałe gniazda ale nic nie pomogło. Co może być przyczyną pojawiającej się na nowo kontrolki ABS?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL