BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 7 października 2013, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1723528
Ok dzisiaj wymiana oleju (banał), ale jak płacicie za to u mechanika więcej niż hmm 40zł to warto zrobić to samemu bo po pierwsze primo przepłacacie, po "drugie primo" macie pewność że wszystko zrobione jest tak jak być powinno, a po "trzecie primo ultimo" kasa zostaje w waszej kieszeni nawet te 20 zł :D

Zaczynamy

1) Rozgrzewamy silnik czyli śmigamy po okolicy bez większego sensu aż zobaczymy taki widok

Obrazek

2) Ja akurat mam garaż z kanałem więc wymiana jest łatwa i "przyjemna" jak ktoś robi pod blokiem i jest szczupły to się wczołga pod samochód, grubasek będzie musiał coś wykombinować np. lewarek i jazda.

3) Pod samochodem lokalizujemy miskę olejową i śrubę spustową (znajduje się pod metalową osłoną silnika w sumie tam jest tylko jedna śruba wiec nie będzie problemu ja nie mam tej klapki od obudowy więc u mnie od razu ją widać )

Obrazek

4) podkładamy jakiś 5L baniak ( lub większy ) żeby stary olej miał gdzie wyciec i chwytamy za klucz 17mm i grzechotkę (może być płaska 17 jak komu wygodniej)

Obrazek

uważajcie na gorący olej żeby was nie oparzył, ale bez obawy olej cieknie dopiero jak już wykręcicie prawie całą śrubę wiec tutaj nie powinno być żadnych przygód hehe no chyba że nakrętka wpadnie wam do wiadra to będziecie musieli ja potem łowić.

5) oliwa cieknie

Obrazek

6) W tym czasie my otwieramy maskę i lokalizujemy korek wlewu oleju (na środku silnika powinien mieć napis BMW rysunek ja mam napisane jeszcze CASTROL :) ) + korek obudowy filtra oleju (tam gdzie bagnet tylko trochę niżej), przed odkręceniem śruby spustowej można by było "podnieść" bagnet lub odkręcić korek wlewu oleju żeby powietrze coś tam coś tam ... bla bla bla jak dla mnie bez sensu kiedy to zrobicie ale można i wcześniej

Obrazek

ręcznie raczej nie uda wam się odkręcić obudowy filtra więc albo duża nasadka albo jakiś inny klucz który macie gdzies w garażu i macie podejście, ja miałem taki więc obyło się bez dodatkowych zakupów.

Obrazek

Obrazek

7) wyjmujemy filtr oleju wraz z górną częścią obudowy warto mieć szmatkę żeby nie zapaskudzić kapiącym olejem naszego silnika

Obrazek

8) Nad jakimś wiaderkiem koszem miską pociągając za papierowy filtr uwalniamy go od górnej części obudowy filtra
(jak by nie chciał po dobroci to można złapać "obiema rencyma" :rotfl: za filtr i lekko uderzyć węższą stroną filtra o jakiś blat, w ten sposób papierowy filtra na 100% odczepi się od korka obudowy filtra)

Obrazek

9) możemy dodatkowo wytrzeć obudowę filtra z resztek oleju

Obrazek

10) wraz z nowym filtrem mamy nową uszczelkę do obudowy filtra więc zdejmujemy starą i zakładamy nową.

Obrazek

11) jak już cały olej ściekł ( np po 10 min ale im więcej mu czasu dacie tym lepiej ) można zacząć zalewać nową oliwą nasz motor :) oczywiście wcześniej trzeba zakręcić śrubę spustową pod samochodem hehe :)) Tutaj też UWAGA wraz z nowym filtrem otrzymujecie miedzianą podkładkę właśnie pod tą śrubę więc starą wywalacie i zakładacie nową

ps. nie wiem dlaczego ale ja zawsze wlewam około 50mm nowego oleju czekam aż cały zleci i dopiero wkręcam śrubę (robię tak tylko dla własnego lepszego samopoczucia :hyhy: )

Obrazek

Jak nie chcecie mieć żałoby pod paznokciem to nie zdejmujcie rękawiczek :wstyd: ja robiłem zdjęcia więc musiałem się poświęcić :piwo: hahaha

Obrazek

12) wlewamy nową oliwę

Obrazek

opakowanie 4L trzeba cały czas trzymać i ostrożnie wlewać :dobani:

Obrazek

przy butelkach 1L robota robi się sama :ok: wszystko ładnie ścieknie :hurra:

Obrazek

13) wsadzamy nowy filtr w miejsce starego, przed dokręceniem pamiętamy o posmarowaniu nowej uszczelki olejem.
(dokręcamy ręcznie aż poczujemy opór a potem jeszcze 1/4 obrotu kluczem nie trzeba na siłę żebyśmy przy kolejnej wymianie nie mieli problemu z odkręceniem)

Obrazek

14) na bagnecie sprawdzamy poziom oleju jak jest ok to przekręcamy stacyjkę i uruchomiamy silnik na ok 10 sek. czekamy aż olej spłynie sprawdzamy jeszcze raz poziom jak trzeba to dolewamy oliwy, abarot bagnecik jest ok to wymiana zrobiona :piwo:

15) czyścimy wszystko szmatką i gotowe :)

Obrazek

Od autora :) ja w swojej e46 320d 2003r., od 2010r. używam oleju Mobil 1 0-W40 Turbo Diesel, filtru oleju Mann, taki zestaw mi najbardziej pasuje więc polecam i pozdrawiam. ( nie ma mowy o jakimkolwiek dolewaniu oleju w czasie pomiędzy wymianami czyli po 15 tyś km bagnet ma pokazywać nadal stan max )

Obrazek

Obrazek

16: KASOWANIE oil servis
Jak koledzy dobrze zauważyli po wszystkim przydało by się skasować info za ile trzeba zrobić kolejny servis
Więc tak:
1)wkładamy kluczyki do stacyjki (nie przekręcamy)
2)wciskamy i trzymamy lewy przycisk przy zegarach (ten od kasowania kilometrów, pomiędzy księgową a prędkościomierzem:) )
3)przekręcamy stacyjne do pozycji nr 1 (cały czas trzymamy przycisk od kasowania kilometrów)
4)trzymamy do momentu aż pojawi nam się na wyświetlaczu napis rESEt
5)jak zobaczymy napis rESEt na moment puszczamy i znowu trzymamy przycisk (do kasowania kilometrów)
6)jak napis rESEt zacznie migać to znowu puszczamy i raz naciskamy ( już bez trzymania ), gotowe licznik oil servis ustawi nam się chyba na 220000 :)

Za jednym zamachem można skasować inspekcję terminową czyli jak zrobiliśmy wszystko co powyżej to:
1)Na wyświetlaczu pojawi nam się znowu napis rESEt ale poniżej zamiast km będziemy widzieć datę np: 10.13
2)przyciskamy i trzymamy lewy przycisk aż napis rESEt zacznie nam migać
3)jak napis rESEt miga puszczamy i tylko raz naciskamy lewy przycisk ( już nie trzymamy)
4)data powinna się zmienić na np:05.15
5)po chwili pojawi nam się napis End i wszystko już jest gotowe
6)żeby wszystko sprawdzić to wyjmujemy kluczyki ze stacyjki wsadzamy je ponownie przekręcamy do pozycji nr 1 i powinniśmy widzieć że do kolejnej wymiany mamy 22000 km

Wszystko jest proste i intuicyjne więc każdy sobie poradzi.

_________________
Galeria E46-->320d
DYI e46 320d wymiana drążków kierowniczych + końcówki
DYI e46 320d wymiana tarcz hamulcowych przód
DYI e46 320d wymiana tarczobębnów klocków i szczęk ham


Ostatnio edytowano 25 października 2013, 15:40 przez XRWD, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 15 października 2013, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 57
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Elegancko wszystko opisane, zgodnie z prawdą bo wymieniałem 2 tygodnie temu i każdy punkt wyglądał tak samo lub bardzo podobnie z uwzględnieniem szczególnie punktu numer 4 gdy właśnie do wiadra wpadła mi śruba i musiałem łowić po sam nadgarstek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 16 października 2013, 08:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1721
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Bo te śruby jakieś złośliwe są, jeszcze mi się nie zdarzyło chyba żeby jej nie łowić.. Opis jak najbardziej ok :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 18 października 2013, 18:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Wszystko ładnie i pięknie:) jedna uwaga: baniak 5l może nie wystarczyć, do M47N wchodzi 5,5 l.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 19 października 2013, 07:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 96
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121618
Przy okazji wypadałoby OIL SERVICE skasować. :ok: - jako czynność nr 16 :)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=121618
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 19 października 2013, 15:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Moje BMW: E36 sedan, E39 sedan
Kod silnika: M52B25, M52B28
Jedna uwaga dla tych co nie mają kanału i chcą się wczołgać pod auto, żeby odkręcić korek. Korek zazwyczaj jest mocno dopałowany więc bardzo ciężko jest go odkręcić nie mając wystarczającej "dźwigni" na kluczu. Kiedyś się zabrałem w jakimś starszym aucie i się poddałem bo nie mogłem odkręcić korka bez kanału :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 20 października 2013, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e46 320d
pavlo-tg napisał(a):
Jedna uwaga dla tych co nie mają kanału i chcą się wczołgać pod auto, żeby odkręcić korek. Korek zazwyczaj jest mocno dopałowany więc bardzo ciężko jest go odkręcić nie mając wystarczającej "dźwigni" na kluczu. Kiedyś się zabrałem w jakimś starszym aucie i się poddałem bo nie mogłem odkręcić korka bez kanału :wstyd:

widocznie robił wczesniej mechanik ciężarówek i dopier.... jak koło. i pewnie tak samo obudowa filtra na której wyraźnie napisane 25 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 22 października 2013, 23:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Daniel_85 napisał(a):
Bo te śruby jakieś złośliwe są, jeszcze mi się nie zdarzyło chyba żeby jej nie łowić


...dołączam do klubu poławiaczy śruby :D
...na szczęście magnes na na wskaźniku.....leżał w szufladzie 2 lata i czekał na ten moment ;)

pozdro

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 22 października 2013, 23:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
Bombowo, czas się wziąć za to i zrobić samemu :D

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 24 października 2013, 16:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5065
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Dobry, dokładny opis. :ok: Teraz z tymi informacjami faktycznie, trzeba by samemu się za to zabrać. :]

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 25 października 2013, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1723528
Banalna sprawa a cieszy jak się samemu zrobi :)
Alvaro napisał(a):
Przy okazji wypadałoby OIL SERVICE skasować. :ok: - jako czynność nr 16 :)

już dodane :D

_________________
Galeria E46-->320d
DYI e46 320d wymiana drążków kierowniczych + końcówki
DYI e46 320d wymiana tarcz hamulcowych przód
DYI e46 320d wymiana tarczobębnów klocków i szczęk ham


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 3 listopada 2013, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e90
Kod silnika: 320d
do tego silnika lepiej kupic beczke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 4 listopada 2013, 00:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
A tak z ciekawości to co robicie ze starym olejem :oczami:
Wszyscy wywożą do utylizacji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 4 listopada 2013, 05:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 469
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 323Ci
Kod silnika: M52TU25
Bardzo fajnie opisane i pokazane. Jak dziecku w podstawówce :ok:
Sam pamietam jak sie uczylem z takich zdjęc itp.
wielki + ode mnie i oby wiecej takich foto galerii

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 27 stycznia 2014, 15:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: E46
Bardzo fajny opis, wymiana prosta ale jest jedno ale. Proponuję od razu kupić nową śrubę spustową w aso koszt około15 zł. U mnie śrubę wykręciłem z wielkim oporem (poprzedni mechanik ją mocno dokręcił), kiedy ją wkręcałem na koniec roboty (dodam że nie używałem wielkiej siły), śruba pękła . Szczęście jest takie że śruba jest w środku pusta i da radę ją wykręcić o ile się gwint nie zwalił. Także uważajcie na te śruby i jak dokręcacie śrubę z podkładką i czujecie opór to czas zakończyć. Tyle ode mnie idę próbować to wykręcić i zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 28 stycznia 2014, 15:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: E46
Panowie mam jeszcze takie pytanko, jeżeli producent podaje że dla silnika m47n wchodzi 5,5l oleju to ta wartość jest do bagnetu na max?? Bo wlałem na razie około 5,3l odpaliłem auto, po 3 godz sprawdziłem stan i mam niewiele ponad minimum na bagnecie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 7 lutego 2014, 16:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 410
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E92
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=440
prawidłowy stan jest na srodku miedzy minimum a maximum. odpal silnik na chwile zgas i sprawdz stan.

_________________
BYŁO E46 M47N 320d 150KM @ 194KM 430NM > JEST COŚ FAJNEGO :)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 7 lutego 2014, 17:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
karol.h napisał(a):
prawidłowy stan jest na srodku miedzy minimum a maximum. odpal silnik na chwile zgas i sprawdz stan.


Błąd :)
Zlewasz stary olej, wlewasz nowy. Nie lejesz aż stan będzie między minimum, a maximum, tylko lejesz tyle ile podaje książka. W moim wypadku, to 5 litrów. Stan osiąga ok. 2/3.

danlat napisał(a):
Bo wlałem na razie około 5,3l odpaliłem auto, po 3 godz sprawdziłem stan i mam niewiele ponad minimum na bagnecie


Dolej te 200 ml. Postaw tak, żeby auto nie było przechylone w żadną stronę i sprawdź później.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 7 lutego 2014, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 410
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E92
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=440
przecież nigdy nie zleci tyle oleju co wlałeś więc mimo to wlewać zawsze tyle ile nakazuje producent? :/

_________________
BYŁO E46 M47N 320d 150KM @ 194KM 430NM > JEST COŚ FAJNEGO :)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d wymiana: oleju + filtra oleju
PostNapisane: 8 lutego 2014, 01:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
karol.h napisał(a):
przecież nigdy nie zleci tyle oleju co wlałeś więc mimo to wlewać zawsze tyle ile nakazuje producent?


Najpierw spuszczasz, a później dokańczasz wysysarką i wyciągniesz 99% tego co powinieneś. Poza tym siłą rzeczy nawet przy zdrowym motorze śladowa ilość oleju zawsze gdzieś zniknie w eksploatacji chociaż gołym okiem tego nie widać.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL