Cześć,
jestem już zdesperowany, mam dość jego humorów. Potrafi działać przez cały dzień, tak aby na następny już nie..
Najpierw było tak:
316ti compact, 2001, LPG.
Ostatnio w moim autku występuje problem z zapłonem. Podczas jazdy zdarza się, że pracuje tylko 1 cylinder.
IPNA wywala takie błędy:
2823 CDKHSVSA - Heizung Lambdasonde vor Kat (Schubspannung)
2824 CDKHSVSA2 - Heizung Lambdasonde v. Kat Bank2 (Schubspannung)
2721 CDKLASH - Lambda-Sondenalterung h. Kat
2727 CDKLASH2 - Lambda-Sondenalterung h. Kat Bank2
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2742 CDKMD00 - Aussetzererkennung Zyl.1
272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. Bereich1 (Bank2)
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3
2745 CDKMD03 - Aussetzererkennung Zyl.2
Podczas jazdy wygląda to tak, zapalam silnik, pracuje normalnie cały, wyjeżdżam, naciśnięcie gazu, czuć troszkę szarpanie ale ciągle jest prawie cała moc. Zaczyna mrugać dioda od silnika, znów coś przerywa i po chwili silnik zaczyna pracować na 2 albo 1, a dioda ciągle miga. Zgaszę silnik i zapalę i ciągle to samo.
Wymieniłem wszystkie cewki i świece. Potem tak:
Takie podejście i jestem biedniejszy o 700 zł... a problemu to nie rozwiązało.
W sobotę wszystko wymieniłem, dzisiaj znów problem powrócił.
Jechałem na LPG, wyrzuciło mi 2 cylindry, zgasiłem uruchomiłem na benzynie, chodził przez 10 sekund na 4 gary, ruszam i znów wywaliło 2 baniaki. Stał 2 godziny, odpalam i znów to samo. Przyjechałem do domu, skasowałem wszystkie błędy, pojeździłem i znów wszystko ok.
Na chwilkę zapaliła się żółta kontrolka oleju ale już wszystko ok. Silnik trochę bierze oleju, raz na 2-3 msc trzeba dolać.
Komputer pokazał tak samo jak poprzednio problem z zapłonem na 1,2,3 baniaku (Aussetzererkennung) oraz jakiś nowy błąd 2754 CDKDZKU1 - Ueberwachung Zuendspule 3
Pytanie, co to k. może być? Na korku oleju jest taka żółta, sraczkowata maź.
Może to odma znów szaleje i przez to wywala mi te baniaki?Czy może coś innego, nie wiem, zalewa świece olejem czy coś?
mam dość tego samochodu zimą.
I teraz tak:
Niestety problem dalej występuje
. Odma wymieniona, przewody także.
Przejechałem około 100km na samej benzynie i było ok, potem przełączyłem na gaz i znów problem z zapłonem i po chwili wyłącza zapłon. Włączyłem znów na benzynę i było ok. Do czasu, po około 300 km, docisnąłem silnik do 6 tyś obrotów i wtedy znów silnik zaczął skakać, po chwili wyłączył się cylinder albo dwa. Od tej pory problem występuję cały czas albo kontrolka się nie pali ale silnik jest dużo słabszy.
Dodam, że jeśli lekko naciskam na gaz, tak do 3 tyś, bez gwałtownego przyśpieszania to problem nie występuje. Samochód jest wyraźnie zmulony oraz jest opóźniona reakcja na gaz i take szarpnięcie po 2-3 sekundach od naciśniecia gazu.
Błędy z inpa, co to będzie Sekundaerluftsystem ?
2760 CDKSLS - Sekundaerluftsystem
2761 CDKSLS2 - Sekundaerluftsystem Bank2
272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. Bereich1 (Bank2)
2738 CDKKAT - Katalysator-Konvertierung
2721 CDKLASH - Lambda-Sondenalterung h. Kat
2727 CDKLASH2 - Lambda-Sondenalterung h. Kat Bank2
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2713 CDKLSVV - Vertauschte Lambdasonden
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3
2742 CDKMD00 - Aussetzererkennung Zyl.1
I z dnia dzisiejszego:
....
Pompa powietrza sprawdzona, dalej jest problem
Tutaj błędy:
http://wklejto.pl/txt144662Z dzisiaj. Normalnie jechał na gazie, zaczęła mrugać kontrolka silnika, przełączyłem na gaz i dalej to samo... Na 3 albo na 2 baniakach jechał.
Potem powrót do domu, tylko na benzynie to cały czas to samo. Świeci kontrolka silnika, maks 3 moze 2 baniaki. Potem kontrolka silnika cały czas mrugała, czasami dłużej się świeciła.
Mam dość już tego silnika
. Byłem już u kilku "mechaników" i nic. Mogę zapłacić na diagnozę przez neta jeśli mi to pomoże.
Podsumowując:
-wymieniłem cewki i świece
-odma czyszczona, drożna
-pompę sprawdzał mechanik, mówił że ok.
ZAPŁACĘ ZA ROZWIĄZANIE TEGO PROBLEMU, ALE CHCĘ MIEĆ JUŻ TO Z GŁOWY!