BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Witam, nie znalazłem podobnego problemu niestety.

Dzisiaj wkładaliśmy kolektor z m50b25 do m52b28, uszczelniliśmy wszystko po kolei żeby wyeliminować lewe powietrze. wolna odma, wywalone podgrzewanie przepustnicy.

Zimny silnik: Ładnie odpala, chodzi równo pompa paliwa po włączeniu zapłonu dobija i po około 2s się wyłącza.

Przejazd: ładnie się wkręca, ciągnie do końca brak problemów

Rozgrzany silnik wolne obroty, zwłaszcza podczas wolne jazdy typu korek i krzyżówka jak się mocniej trochę nagrzeje: Zaczyna się dusić na jałowym, gaśnie, jakby zalewa. Po zgaszeniu pompa paliwa po przełączeniu na zapłon nie wyłącza się, po zdjęciu listwy wtryskowej na włączonym zapłonie następuje wtrysk paliwa na 1,2 i 4 cylindrze, krótki wtrysk, nie leje się cały czas, ale pompa nonstop chodzi...
Po paru próbach odpalenia strzelił w kolektor, połamany w miejscu spawania do adaptacji z m50 do m52
Po ochłodzeniu silnika i przełączeniu na zapłon pompa dobija i wyłącza się jak powinna

Co może być przyczyna takiego zachowania? Jutro będę zdejmował kolektor co sprawdzić? Ewidentnie problem powstaje po nagrzaniu silnika, potem jak trochę postoi to znowu jest dobrze...

Dodam, że przed zmianą kolektora też ten problem był, ale nie strzelił mi tak mocno w dolot... Objawy tez są typu gaśnie silnik podczas dojazdu do skrzyżowania i wciśnięcie sprzęgła, gaśnie na jałowych. Według mnie zalewa się po prostu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 21:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Moim zdaniem
Jak zalewa to wali w wydech,jak w kolektor to albo zawór ssący nie trzyma,albo tak przyspieszony zapłon że zapala za wcześnie (zawór nie domknięty)
Sprawdził bym kompresję na początek,ciśnienie na pompie i czy wtryski trzymają ciśnienie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 26
Posty: 52
Lokalizacja: Reda
Moje BMW: E30 cabrio
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142692
Robię razem z JiGsaw'em. Co może być przyczyną za szybkiego zapłonu? uszkodzony czujnik położenia wału, wałka rozrządu lub vanos? Napięta sytuacja bo w sobotę zlot i dobrze by było się wyrobić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 22:05 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
jiGsaw napisał(a):
Po zgaszeniu pompa paliwa po przełączeniu na zapłon nie wyłącza się

Miałem tak niedawno, gdy padł ZUPEŁNIE czujnik położenia wału. Ale w dolot nic mi nie waliło.
Wcześniej też czasami mi się zdarzało, że auto przygasło przy dojeździe do skrzyżowania (raz czy dwa zgasło zupełnie).
Podłączcie INPĘ, może błąd wyskoczy.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 26
Posty: 52
Lokalizacja: Reda
Moje BMW: E30 cabrio
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142692
Dzięki,
Jutro posklejam kolektor dolotowy, przepatrzę wtyczki czy nie są zaśniedziałe, potestuję jak się zachowuje. Najprawdopodobniej uda się podłączyć pod komputer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kompresja raczej ok, na zimnym bardzo ładnie i równo chodzi...

Maaad - też miałeś problemy tylko na mocno dogrzanym silniku?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 22:43 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Z pompą pracującą na zapłonie - nie, to było cały czas. Natomiast przygasanie - o ile dobrze pamiętam - na rozgrzanym. Sprawdźcie jeszcze, czy przy montażu kolektora ten czujnik Wam się po prostu nie wypiął - siedzi sobie pod kolektorem właśnie, żeby go sięgnąć to albo kolektor out, albo ktoś z dość drobną ręką jest potrzebny (wtedy wystarczy zdjąć pokrywę filtra oleju i wyjąć filtr).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Raczej jest na miejscu, poza tym przed zmianą kolektora też tak mi się robiło. :kwasny:

Dodam jeszcze, że jak to się już zacznie dziać to silnik ospale się wkręca na obroty, przerywa, jakby faktycznie coś z zapłonem...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 20:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Testuję nowy czujnik położenia wału, póki co problem ustąpił, mam nadzieję, że to strzał w dziesiątkę, odżyła nadzieja na sobotni Toruń. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 20:44 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
jiGsaw napisał(a):
Dodam jeszcze, że jak to się już zacznie dziać to silnik ospale się wkręca na obroty

Taki objaw też miałem właśnie na padniętym czujniku wału. Podpinaliście auto pod komp?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Skan auta to podstawa grzebania,bo tak na prawdę to nie da się wyczuć.
U mnie był uwalony czujnik wałka (często pękają w środku olej ) a nawet nie wiedziałem,na prawdę delikatny spadek mocy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52B28 E30] Strzał w dolot podczas odpalania, pompa paliwa.
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
maaaad napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Dodam jeszcze, że jak to się już zacznie dziać to silnik ospale się wkręca na obroty

Taki objaw też miałem właśnie na padniętym czujniku wału. Podpinaliście auto pod komp?


Nie, bo kolega, u którego robimy akurat zmienia kompa i nie doszły jeszcze wtyczki, a gdzie indziej po pracy już się nie załapałem. W każdym razie zmieniony czujnik na czuja i czuję, że to to, bo zagrzałem go naprawdę solidnie, zrobiłem z 20 km i było ok... Zobaczymy. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL