BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 333 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 12 listopada 2014, 21:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Jako że jest to przede wszystkim forum motoryzacyjne (chyba :luka: ) taki temat może być ciekawy - nie wiem czy czegoś podobnego już nie ma, niemniej próbuje. Jak macie nowinki z różnych marek co można wrzucać.

Dzisiaj trafiłem na taką informację ze znienawidzonego obozu VW :wsciekly:
http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/no ... Id,1551069
272 konie z 2litrowego dizla w standardzie, to z tego co pamiętam o 20 więcej od forumowego rekordu. No i 10-stopniowa DSG - jestem tylko ciekaw kiedy realnie skończy się wyścig w dodawaniu kolejnych biegów, w sensie np. że 12 to jest maks, a może w 2020 będzie 15-stopniowe DSG?

Ups chciałem temat założyć w pogawędkach, ale nie trafiłem :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 12 listopada 2014, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 211
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 touring
Kod silnika: mm52b20
Zastanawia mnie czy nie lepiej rozwijać przekładni bezstopniowej czy lepiej właśnie upychać jak najwięcej biegów? Czy przeciętny użytkownik samochodu osobowego jest w stanie w pełni wykorzystać taką ilość przełożeń?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 12 listopada 2014, 22:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Ponadto, Volkswagen m.in. zaprezentował system start-stop, który wyłącza silnik samochodu już poniżej prędkości 7 km/h,


szkoda, że nie na zjeździe z górki na autostradzie przy 140km/h :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 12 listopada 2014, 22:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
I dla równowagi żeby nie było, że 2-litrowe kopciuszki takie mocne są:
http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/no ... Id,1532142


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 12 listopada 2014, 22:52 
j27 napisał(a):
że 2-litrowe kopciuszki


jakie kopciuszki, to ZI jest, benzyna :cisza:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 13 listopada 2014, 08:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
I nowy Lex F
http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/no ... Id,1497507

Specyficzna japońska uroda, ale ma to co u konkurencji praktycznie wyginęło:
"5 litrów pojemności, 8 cylindrów w układzie V, stopień sprężania 12,3:1, bezpośredni wtrysk paliwa, tytanowe zawory, kute korbowody i tłoki, elektrycznie regulowane zmienne fazy rozrządu, moc 473 KM przy 7100 obr./min oraz 526 Nm" :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 13 listopada 2014, 08:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
The Polak napisał(a):
Zastanawia mnie czy nie lepiej rozwijać przekładni bezstopniowej czy lepiej właśnie upychać jak najwięcej biegów? Czy przeciętny użytkownik samochodu osobowego jest w stanie w pełni wykorzystać taką ilość przełożeń?


Audi w ogóle rezygnuje z Multitronica, którego nie potrafiło porządnie dopracować od 1999 roku. Z topowych producentów to właśnie chyba multitronic był liderem sprzedaży i mimo całego potencjału technologicznego grupy VAG zawsze były z nim problemy w kolejnych generacjach.

Zamiast niego ma być zautomatyzowana dwusprzegłówka.

Odnośnie sensowności wprowadzania kolejnych przełożeń to ciekawa wypowiedź gościa z Bmw:

"W rozmowie z "Auto Expressem" Frolich stwierdził, że korzyści z dokładania dodatkowych przełożeń do 8-biegowego automatu są "praktycznie zerowe". Kolejne biegi zwiększają natomiast skomplikowanie konstrukcji, jej masę i koszty produkcji. Przeprowadziliśmy pewne testy. Różnica w wydajności pomiędzy (autami z) automatycznymi skrzyniami o 6 i 8 przełożeniach wynosi 7-8 proc., co jest dobrym rezultatem. Ale korzyść z 9 biegów (zamiast8) jest niemal zerowa"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 13 listopada 2014, 09:40 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5267
Moje BMW: Giulia Veloce
Nowy Jaguar XE- pierwszy aluminiowy samochód w swojej klasie w historii.

Moim zdaniem bardzo udany z wyglądu :cwaniak:

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/jag ... mw-3/171rj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 13 listopada 2014, 10:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
j27 napisał(a):
"W rozmowie z "Auto Expressem" Frolich stwierdził, że korzyści z dokładania dodatkowych przełożeń do 8-biegowego automatu są "praktycznie zerowe". Kolejne biegi zwiększają natomiast skomplikowanie konstrukcji, jej masę i koszty produkcji. Przeprowadziliśmy pewne testy. Różnica w wydajności pomiędzy (autami z) automatycznymi skrzyniami o 6 i 8 przełożeniach wynosi 7-8 proc., co jest dobrym rezultatem. Ale korzyść z 9 biegów (zamiast8) jest niemal zerowa"

Podobnie sprawa miała się z ilościa zaworów na cylinder, VAG próbował robić silniki 5V ale korzyści z lepszego napełniania cylindra mieszanką były marnotrawione przez większy opór układu rozrządu, a jeśli dodamy do tego większe koszty produkcji to wrócili do 4V. W latach `80 nie było jeszcze aż tak zaawansowanych metod symulacji ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 13 listopada 2014, 11:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Krzysiek_E34 napisał(a):
Podobnie sprawa miała się z ilościa zaworów na cylinder, VAG próbował robić silniki 5V ale korzyści z lepszego napełniania cylindra mieszanką były marnotrawione przez większy opór układu rozrządu, a jeśli dodamy do tego większe koszty produkcji to wrócili do 4V.

5V bardzo dobrze sobie dawało radę w motocyklach ale to insza inszość. tutaj dla w/w przekładni bezstopniowych, które w osobówkach nie dawały rady, w ciągnikach rolniczych są czymś, co daje nieograniczone możliwość. tak jak wszędzie liczy się cel do osiągnięcia a czy się uda czy nie to już zależy od wielu czynników - rozwiązań konstrukcyjnych, dostępnego miejsca, masy czy użytych materiałów

nie wie ktoś czy mercedes ma bezstopniówkę? często jeżdżę A klasą z 2005r i w sumie jestem pewien że jest tam bezstopniówka ale nie szukałem żadnego info. na kickdownie jedzie jak typowy skuter, obroty na maksa i tylko prędkościomierz leci dalej :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 13 listopada 2014, 21:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Tak, w A-klasie był bezstopniowy automat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 15 listopada 2014, 12:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Wartościowa informacja szczególnie dla naszych killerów, którzy walczą o każdy gram wagi żeby przyspieszać kolejne setne sekund szybciej :cool:

"BMW zapowiada, że w ciągu roku lub dwóch wprowadzi do sprzedaży felgi wykonane z kompozytu CFRP - tworzyw sztucznych zbrojonych włóknem węglowym. Mają być one od 25 do 35 proc. lżejsze od obręczy z kutego aluminium, zależnie od tego, czy z CFRP zrobiono samą obręcz, czy też całą felgę. Niższa masa nieresorowana przekłada się na lepsze prowadzenie, wyższy komfort i oczywiście niższe zużycie paliwa.
W przyszłości BMW chce wykorzystać CFRP także do produkcji elementów siedzeń, desek rozdzielczych czy kół dojazdowych"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 17 listopada 2014, 08:56 
j27 napisał(a):
Wartościowa informacja szczególnie dla naszych killerów, którzy walczą o każdy gram wagi żeby przyspieszać kolejne setne sekund szybciej


ta, i trendsetterow, ktorzy beda folia oklejac kola hehe

CFRP to po prostu Laminat weglowy, nic nowego, ale skoro tylko 25-35%, to raczej niezbyt dobry wynik, gabaryty kol nie ulegna duzej zmianie, bedzie kosztowac worek pieniedzy, no ale niestety, raczej trudna aplikacja dla frp w ogole.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 16:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Nie jest to stricte nowinka techniczna, a bardziej ostrzeżenie dla driverów beemek :rotfl:
http://www.zeperfs.com/en/fiche5545-vw- ... ion-b8.htm
Najbardziej pożądany samochód Polaków, czyli Pasek 2.0 w dizlu robi setkę w 6.3s :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
j27 napisał(a):
Nie jest to stricte nowinka techniczna

czyli tak jakby robisz OT we własnym temacie? :zdziwko: :rotfl:
poza tym najbardziej pożądane Passeratti to B5, prawdziwy fan motoryzacji nie zdradza 1.9tdi na rzecz 2.0tdi. chodzą słuchy że poliftowe passeratti B5 w hajlajnie osiąga 4 prędkość kosmiczną

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 06:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Ostrzeżenie przed zagrożeniem to nie ot [-X
W moich stronach pożądanie ludu przeszło już na nowszą budę :luka:
Poza tym, następnym razem postaraj się dopisać coś mądrego :wink:

I taki news z obozu Ferrari
http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarz ... XX,18524,1
Odchudzony statek kosmiczny :przestraszony:

Ciekawe porównanie pierwszej na świecie seryjnie montowanej navi w e38 z F01
http://www.auto-motor-i-sport.pl/techni ... -7,18062,1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 13:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
PASSAT W TDI SZYBSZY OD DWA OSIEM. O JEZUSY.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 16:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
j27 napisał(a):
Ciekawe porównanie pierwszej na świecie seryjnie montowanej navi w e38 z F01
http://www.auto-motor-i-sport.pl/techni ... -7,18062,1

Na świecie to nie, tylko w Europie. To duza roznica, jakies 10 lat wczesniej japoncy juz kladli nawigacje do Hondy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 16:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
jiGsaw napisał(a):
PASSAT W TDI SZYBSZY OD DWA OSIEM. O JEZUSY.

:keep:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowinki techniczne - wszystkie marki
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 17:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Krzysiek_E34 napisał(a):
j27 napisał(a):
Ciekawe porównanie pierwszej na świecie seryjnie montowanej navi w e38 z F01
http://www.auto-motor-i-sport.pl/techni ... -7,18062,1

Na świecie to nie, tylko w Europie. To duza roznica, jakies 10 lat wczesniej japoncy juz kladli nawigacje do Hondy.


No dobra, ale czy te Hundy (i jakie modele?) miały też takie wypasione monitorki jak w e38?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 333 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL