BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pat-325 -->> E36 328ti compact turbo
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Często bywam w odwiedzinach na tych forum, więc postanowiłem przedstawić swoje wypociny. Perypetie tego auta są dość dziwne. Auto kupione jako tanie wozidło na czas awarii 540 e39 na vanosach, które kosztowało mnie wiele nerwów i kasy.
Compacta kupiłem za okazyjną kwotę, aby móc się poruszać. W oryginale było to 323ti, czyli m52b25.

Po atrakcjach z V8 wymyśliłem sobie, że przez zimę poskładam nowy silnik.
Zima minęła na składaniu, na wiosnę kupiłem budę e30stki aby umieścić tam swoje dzieło. Okazało się, że buda jest tak zżarta że nie opłaca się tego robić.
Minęło kolejnych kilka miesięcy i stwierdziłem, że skoro compact jest w przyzwoitym stanie a większość części które gromadziłem do e30stki pasuje to zbudujemy mocnego
Compacta. Nie ma tego zbyt wiele, buda średnio lubiana, więc nie będzie to kolejne e30 czy coupe.

Sam swap miał być szybką akcją. Wjeżdżam, dwa dni i wyjeżdżam. Silnik wjechał jednego wieczoru, ale od razu stwierdziłem że pozbywamy się fabrycznej wiązki na rzecz
nowo poskładanej pod EMU. I tak pierwszą przejażdżkę odbyłem prawie miesiąc po wsadzeniu silnika.

Od początku przyświecała myśl, że wszystko robię w aucie sam. Przy swapie korzystałem z pomocy bandy znajomych oszołomów, wiązkę i EMU składał mój znakomity kolega Marcin
(który na swym koncie ma popełnioną ponad 500 konną astrę 4x4). Reszta rzeczy to własne siły i czas.

Auto w tym momencie porusza się na mało męskim doładowaniu 0,9b, generując przy tym okolice 360KM. Nie jest jeszcze finalnie wystrojone, pogoda nie sprzyja, przy okazji muszę dokończyć układ wydechowy. Przed świętami zrobiłem upgrade sprzęgła na spieka co zabiło skrzynię biegów, więc czekam na mocniejszy odpowiednik (ZF). Do wiosny dmuchniemy ponad 1b i powinno to wygenerować 420-440KM. Turbo fajnie wstaje, przy 2100obr/min jest już nadciśnienie, 0.5b pojawia się przy 2900obr/min. Full boost lekko powyżej 3000obr/min.

Mniej więcej tak to się poruszało podczas pierwszych testów:


Silnik: M50B28 vanos
W pełni odbudowany m50b25 vanos. Przehonowane tuleje cylindrów pod tłoki m52b28, wał m52b28, korba m50b25nv, nowe pierścienie, nowe panewki, nowe ślizgi, nowy rozrząd.
Generalnie wszystko w tym silniku jest nowe, łącznie z popychaczami zaworowymi.

Układ dolotowy:
Usunięta przepływka, wykorzystuje map sensor. Duży intercooler, ledwo wlazł, ale wlazł. Dolot 2,5". Blowoff chiński HKS.

Układ wydechowy:
Turbo GT35 Anitsurge z dupą .63, wastegate 44mm.
Wydech od turbo do końca ma być 2.5", póki co w połowie łączy się z seryjną rurką z m52.

Układ paliwowy / wtryskowy:
Wtryski Siemens Deka 850cc. Pompa paliwowa Bosch 044.

Elektronika / wskaźniki:
Plan na auto zakłada jak najmniejszą ilość wskaźników, a w zasadzie to wcale, poza seryjnymi.
Wszystkim zarządza standalone EMU, który łączy się z telefonem przez moduł bluetooth i tam wyświetlane są wszelkie niezbędne informacje.
Na wypadek warninga ustawiliśmy kody błędów dla oryginalnej kontroli "check engine". Ciśnieniem doładowania zarządza zawór MAC.

Układ chłodzenia:
Nowa seryjna chłodnica Nissens.

Układ napędowy:
Sprzęgło na bazie jednomasu M50B20. Roztoczone, wyważone. Docisk M57D30. Tarcza spiek 4-listkowy.
Szpera po pełnej regeneracji, zaciśnięta do 40% 3.45.

Układ hamulcowy:
Przód tarcze 325mm powerdisc z E46 330d, tył seria compact na tarczach.

Zawieszenie:
ISC Drift + komplet rozpórek.
Nowe wahacze, sworznie, poliuretanowe tuleje wahacza.

BODY KIT i wnętrze:
Seria M-Pakiet.

Trochę fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:09 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Szacun, dobry kompot :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
WOW ! No to jest dobre ! :D

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1416
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e39 528iA
Kod silnika: m52b28
Na swiatlach nie jeden sie zdziwi ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Podoba mi się choć nie lubię tego typu nadwozia.
SZACUNEK oby tak dalej.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 1522
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E 90 325i,Z 3 1.9i
Kawał dobrej roboty :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
rewelacja :)
niepozorny :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 406
Lokalizacja: Kutno / Łódź
Moje BMW: e92
wreszcie jakiś samochód z ciekawie pomodzonym silnikiem :super:
graty za wytrwałość przy budowie tego projektu :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dodam tylko, żeby sobie ktoś nie pomyślał że sobie wziął i poskładał od tak.
Jest to moje trzecie BMW turbo. Poprzednio popełniłem e36 325 coupe turbo i e30 320 turbo.

e36 325 turbo - kupiłem gotowy silnik, wsadzał to mechanik, a ja później pół roku leżałem i poprawiałem to co zostało niedorobione.
Niestety dziury w masce i pociętego zderzaka nie udało mi się poprawić.
Obrazek
Obrazek

e30 320 - kupiłem prawie gotowy projekt, który miał być ukończony. Zanim zaczął jeździć jak trzeba swoje pod nim poleżałem:
Obrazek
Obrazek

Stąd compact jest bardzo przemyślanym projektem, nic mnie w sumie nie zaskoczyło i jest tak jak być powinno :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Sledze caly czas twoj temat na innym forum :) Fajnie ze ktos dlubie w innej budzie niz e30 badz e36 coupe/sedan. Jak spisuje sie auto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Takie cos to ja lubię

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
No właśnie tamto forum jest mało uczęszczane, więc postanowiłem wypłynąć gdzieś gdzie ludzie są :)
Dzięki za dobre przyjęcie, cieszy to że leżenie pod autem na zimnym betonie nie idzie na marne.

Z autem nie mam żadnych problemów. Po swapie usuwałem drobne wycieki tu i tam (dociągnięcie miski, uszczelnienie bagnetu), wklejenie króćca od krokowego (mimo, że był na silikon to go wyrwało). Przed świętami zmieniałem sprzęgło, pojawiły się hałasy z łożyska oporowego. Łożysko wymienione, tarcza zmieniona. Niestety skrzynia biegów, oryginalny Getrag z m52, nie zniósł ciśnienia i to on hałasował. Skrzynię biegów i cały układ wydechowy mam nadzieję ogarnąć do końca stycznia.

Auto od swapa przejechało 3000km, a jako uturbione około 2500km. Póki co najdłuższa trasa to 300km do Szczecina na spot Nocnej Jazdy w listopadzie.

Losy auta nie są jeszcze znane.. mam jednego chętnego na całe auto i kilku na swapa.
Jednak najbardziej prawdopodobne jest to, że zostanie ze mną. W planach jest budowa custom kolektora ssącego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 929
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: Bmw e38
Garaż: viewtopic.php?f=102&t=173310
No no nieźle to wszystko wyglada! Pozdroo

_________________
viewtopic.php?f=102&t=173310


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 574
Lokalizacja: NL / POT
Moje BMW: E38 740iA
Kod silnika: M62B44
Garaż: Było :
e36 M40B18
e46 M57N
e60 535d
Jest :
e38 740iA
e36 drift spec
CBR 954
I to mi się podoba, jestem pod wrażeniem :hurra: Masz więcej filmów z compactem lub swoimi poprzednimi uturbionymi bmw ?
Zacytował bym tutaj klasyka "Brakuje trochę polotu i finezji w tym smutnym jak... mieście" :D

Gratuluje projektu!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Z compactem więcej filmów nie mam. Obecnie nie ma czego kręcić, bo tylna oś żyje własnym życiem do 4. biegu :)
Trzeba poczekać na jakieś normalne warunki.

Poprzednia e36 325 turbo była zdecydowanie wolniejszym autem niż compact.
W momencie sprzedaży miała 340KM/440Nm przy 0,9b z Holseta HX35. Wiem, że obecnie żyje gdzieś na Śląsku, ma chińskie turbo i 440KM :)

Dwa filmiki:



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 22:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Świetna gruba robota :super: :super:

Brakuje tylko wykresu z hamowni :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 22:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
szacun, pieknie to wygląda :ok:
Pat-325 napisał(a):
Do wiosny dmuchniemy ponad 1b i powinno to wygenerować 420-440KM

Na wiosnę to ty lepiej szukaj jakichś porządnych walców na tył :P

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Rewelacyjne auto i świetny opis - bardzo fajnie sie czyta :)
Najpiękniejsze w tym aucie jest to że wygląda jak seria - bez zbędnych poszerzeń , lotek itp , prawdziwy sleeper :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 11:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1005
potwór! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 11:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
gh0st napisał(a):
potwór! :ok:



Będzie na razie jest potworek :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL