BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 11 lipca 2015, 15:53 
Miłosz napisał(a):
Smokin, nie przesadzam , każdy chyba może swoje zdanie przedstawić

Nie no, jasna sprawa :) Tyle, że nie uważam aby w najbliższym czasie cywilny merc miał lać ///M :)
Miłosz napisał(a):
O nowej m4 się przecież nie wypowiedziałem nawet słowem

A szkoda bo właśnie między takimi jak M5, M6 - M4 jest dowodem tego, że BMW się nie skończyło :)
Miłosz napisał(a):
Dla mnie Mka nie była zwykłym autem to było coś co wyprzedzało zwykłe 3 czy 5 pod wieloma względami.

I dalej tak jest :)
Miłosz napisał(a):
M to było coś wyjątkowego głowa się obkręcała sama jak u sowy jak ktoś gdzieś mijał emke.

Ostatnio miałem przyjemność zobaczyć w Rzeszowie M5 F10 najprawdopodobniej Monte Carlo Blau metallic i mało sobie łba nie ukręciłem ;)

Możecie się zgadzać lub nie ale ja uważam, że póki co BMW mocno trzyma formę :super:
Nie podoba mi się tylko czterocylindrowe 328i :luka:
Ale ni jak nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że "BMW się skończyło"

Obrazek
Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 07:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
///M to nie tylko wygląd ale przedewszystkim silnik.
To co odróżniało emki od 90% niby sportowych aut z tuningowanymi przez producenta seryjnymi jednostkami i zbliżało je do supersportowych samochodów to właśnie wyczynowy silnik i fakt,że dzwięk nie pochodził z wydechu w tych autach siedział ryczący wściekły motor!
Powietrze zasysane przez kilka przepepustnic, duży airbox, redline na 8-9tys typowy motorsport a nie buczące wydechy.
Z erą M4 ten etap się zakończył jej dzwięk niczym nie różni się od golfa r, scirroco i innych popierdółek. Zwykły tuningowany silnik nic więcej.

M3 e46
https://m.youtube.com/watch?v=IyMhNeshUEI
https://m.youtube.com/watch?v=yXDiLozb92o

M3 e92
https://m.youtube.com/watch?v=fxS0J92uxd4
https://m.youtube.com/watch?v=JqccUSIf2pM

M4
https://m.youtube.com/watch?v=9Zh-iLEkhBw
https://m.youtube.com/watch?v=ZV_vpTfJkv0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 14:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Otatnio mialem przyjemnosc nawet prowadzic m4 bo moj przyjaciel takiego posiada. Nie wiem co wy chcecie od tego auta :) auto jest konkret. Zapierdziela tak ze zadne 335i po wydechu dolocie i programie nie ma podejscia , prowadzi sie rewelacyjnie. Dzwiek wydechu szalu nie robi to fakt ale w srodku jest bardzo przyjemnie. Mi sie bardzo podobalo i gdybym mial kase chetnie bym sobie takie sprawil

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 14:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
W środku to masz dzwięk z głośników w stylu playstation nie ma nic wspólnego z dzwiękiem ITB prawdziwych emek ale niestety takie bzdury trzeba zaakceptowac motoryzacja idzie w debilnym kierunku.
M4 nie jest złym autem prowadzi się rewelacyjnie, osiągi ma rewelacyjne ale zatraca charakter prawdziwych emek zwłaszcza dzwiękiem z głośników.
Kończy się pewna epoka każde M od czasów e30 miało ITB dolot z airboxem i charakterystyczną rekację na gaz z każdych obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Dzwiek dzwiekiem ale taka stara Mka nie umywa sie osiagami do nowej m4 .
Moze ta przynajmniej bedzie trzymac parametry bo te stare maja z tym wielki problem

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 14:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ja bym bardziej powiedział,że problem jest ze zmierzeniem mocy niż z jej brakiem.
M jest doładowywane dynamicznie zasysanym powietrzem i porządnie shamować można tylko na hamowni drogowej wyniki z takich hamowni pokazują dobre wartości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 14:41 
Online
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
dżwięk z głośników, jak clio :wstyd:
tam można sobie powybierać np v8, inne bzdury XD
dre łacha z tego jak jeszcze nigdy z bmw.
podejrzewam że dział amg tak samo ma ubaw jak przypomni sobie o tych głośnikach XD a chwile potem odpalają swoje wielkie V-ki które słuchając ma się ciary na plecach :)
wyobrażam to sobie:
"o! coś mi pierdzi wydech! trzeba uszczelke wymienić albo co..
aa.. niee.. czekaj.. to z głośnik charczy XD"

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 14:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
--==Mały==--, pokazuja takie wartosci ze moja stara 330ci 240-250hp objechala taka w toruniu na 1/4 mili w dodatku forumowa igle :) a i na innych zlotach takie widywalem no i nie jechaly jak na 343hp przystalo.
E46 M3 mialy od zawsze problemy z trzymaniem mocy podobnie jak m3 e36 3.2 Jest garstka takich ktore jada dobrze.
Napewno pewna era motoryzacji sie skonczyla i bmw nie bedzie produkowac juz tak hardcorowych aut jak wczesniej. Ale trend ten trwa juz od lat 90 . M3 e30 bylo spartanskie i dawalo frajde kazda kolejna odmiana stawala sie bardziej wygodna i grzeczniejsza .

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 15:41 
forest napisał(a):
Mi sie bardzo podobalo i gdybym mial kase chetnie bym sobie takie sprawil

x 2


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 15:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Forest co ty bredzisz???? Ogarniamy te wozy od kilku lat i po ustawieniu zaworów i kilku innych zabiegach trzymają moc aż miło.
To,że ktoś miał problem z trakcją i kierowca nie ogarnął to nie znaczy,że m3 nie jadą.
Twoje 330Ci robiło 12,5-12,8s 100-200? Bo tyle robią zdrowe trzymające moc m3 i w Warszawie mamy kilka takich zmierzonych czasów.
Nie chce mi sie nawet pisac z kims kto wali takie bzdury. Dwa ogarniete przez nas s50 wypluły 313 i 315KM na stacjonarnej hamowni dla mnie ok.
S54 339KM, 344KM, 346KM to jest nietrzymanie mocy?
Fakt auta przed ogarnięciem miały 320-330KM ale cos się dziwić jak ludzie je źle serwisują ba nawet u fusa nie chce im się zaworów porządnie ustawiać 3 sztuki były gdzie we wszystkich ssących zaworach serwisant wrzucił jeden rodzaj płytek a w wydechy drugi bo mu się nie chciało każdego z osobna regulawać i luzy zaworowe były z dupy.
Właśnie o to chodzi jednostki S to motory wyczynowe wymagają specjalnej troski a są serwisowane w ten sam.sposób co 318d olej co 25tys serwisant olewa robotę nie ma wiedzy itd.
Dział ///M tworzył motorsportowe silniki ale brakowało w serwisach ludzi do ich obsługi.
Nie ważne koniec OT kto ma do czynienia z prawdziwymi autami M robi je, jeździ od lat to wie o czym pisze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 16:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 32
Posty: 513
Lokalizacja: Reda / Trondheim
Moje BMW: M5 e39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=129566
forest napisał(a):
pokazuja takie wartosci ze moja stara 330ci 240-250hp objechala taka w toruniu na 1/4 mili w dodatku forumowa igle
haha to od razu lepiej kupic 330ci. Moja s62 tez mierzylem na hamowni i wyszlo cos kolo 330KM, a czasy kreci seryjne takze
--==Mały==-- napisał(a):
Ja bym bardziej powiedział,że problem jest ze zmierzeniem mocy niż z jej brakiem.
Jak dla mnie mka to nie tylko osiagi ale cos wiecej, ale osoba ktora mki nie miala moze tego nie czuc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 12 lipca 2015, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
--==Mały==--, Czytaj ze zrozumieniem. Napisalem wiekszosc m3 jedzie do dupy w tym ta z Torunia i gadka typu slaba trakcja itp mnie nie przekonuja . Warunki sa takie same dla wszystkich i jak ktos nie umie jezdzic to niech sie przesiadzie do 316i
Nigdy nie napisalem ze moje 3.0 bylo szybsze od zdrowej m3.
Krecilo 16s 100-200 gps i to wystarczalo na dotrzymanie kroku zmeczonym m3 ( jakich jest 90% w naszym kraju) zreszta w tabeli jest wynik m3 e46 z bledem sond - bodajze 14.9 wiec smiech na sali.

Poza tym piszac ze m4 jest lipne i zatracilo charakter - to bredzisz chyba Ty.
Jechalem zarowno m3 e46 m3 e92 jak i m4 - wszystkie prowadzilem i co tu duzo mowic m4 jest zdecydowanie najszybsze najlepiej sie prowadzi i najmniej pali no i najlepiej wyglada.
Za pare lat jak potanieja to kazdy bedzie sie zachwycal jakie to super auto. A narazie to wiadomo ze hejterzy musza skrytykowac ze dzwiek itp

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 13 lipca 2015, 00:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
forest kiedy Ty te eMe objechałeś ? ;)..wtedy jak mokro było Toronto i nawet e92 M3 było wolniejsze od diesla na ćwiare ?
Jest sporo niedomagających aut ale to bardziej wynika z tego, że jeno to to auto kupić, a inne utrzymać. Młodzież kupuje ulepy za 35-40k do których na dzień dobry trzeba włożyć 15-20k, a tego nie robią bo już się spłukali zakupem...latają i wykańczają te auta nie robiąc kluczowych serwisów bo i ich nie stać... i takie padaczki nie jadą jak trzeba. Dobrze utrzymane sztuki dają radość i jak na swoje lata są szybkie i w swojej klasie bezkonkurencyjne...tyle, że utrzymanie kosztuje.

Co do nowych eMek to cóż...wszystko idzie do przodu i BMW żeby dotrzymać kroku konkurencji robiąc tym samym dobrze ekologom musiało uturbić.. Jak na razie zarówno 3.0bi jak i 4.4bi to świetne motory..szybkie, podatne na modyfikacje i pewnie przyszłościowo rozwojowe....zobaczymy jak one będą się trzymać po latach i przebiegach...Desing to zawsze sprawa dyskusyjna ale jak dla mnie nie jest źle....stania M prezentuje się świetnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 13 lipca 2015, 07:19 
Szanowni koledy, wydaje mi sie, ze troche za bardzo popadacie w skrajnosc...

tj. istotnie, sie zmienil kierunek, obecnie jest i bedzie inaczej, niz sie przyzwyczailismy do tej pory. To jest fakt.

z drugiej strony, czy to juz koniec? Chyba jeszcze nie... ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 13 lipca 2015, 11:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Hipek, tak w toruniuu jak padalo :) i nie tylko :) w toruniu czas 14.5 a w upale 30 stopni ponad , 14.1 bez szpery z pelnym wnetrzem i na ciezkich 18 . Na takim setupie jak w Toruniu bylo by ponizej 14. ( widzial to Zdzira i Marcin od 320d+ )
Ciekawe jakie czasy kreci m3 e46 w takich warunkach ? Byliscie ostatnio w Ulezy wiec mozna sobie odpowiedziec na pytanie.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 13 lipca 2015, 16:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Forest za dużo gdybania, imprez z pomiarem miałeś kilka, RL też mogłeś pomierzyć, więc to tylko domysły co by było gdyby...

Co do M4 wygląda fajnie, jeździ pewnie też z tego co piszą w testach, ale silnik i dźwięk jest krokiem w tył, a cena oczywiście w przód co trochę ciężko zaakceptować. Poza tym każdy wie, że doładowany silnik wydaje się mocniejszy od wolnossącego mimo że może jechać podobnie (Niuton z dołu na plecach), dlatego na wstępie nowe M3 będzie się wydawało znacznie szybsze.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 16 lipca 2015, 08:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 167
Moje BMW: M3 F80 LCI
Kod silnika: S55B30
--==Mały==-- napisał(a):
Mi chodzi o fakt,że M było czymś stworzonym od nowa od początku do końca bez kompromisów o m3 csl nie wspominając nie jakaś tam tuningowana trójka kompletne auto sportowe przez wielu porównywane nawet do 911.

Amen!

_________________
///M3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 26 lipca 2015, 20:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
--==Mały==--, dobrze prawi, polejcie mu :piwo:
Jeśli chodzi o ukręcanie karku na widok M, to kiedyś był on bardziej zrozumiały, gdyż emkę widywano raz na rok, a dziś prawie codziennie np w stolicy... Lub kilka dziennie. Kiedyś było to egzotyczne auto w Polsce.

Jeśli chodzi o silnik z turbo to jeszcze nie taka tragedia, bo w audi rs, porsche turbo jest to rozwiązanie, które daje wymierne efekty. Jednak też uważam że mogliby się wysilić i kontynuować tradycję związaną z silnikami wolnossącymi.
Zawsze mnie dziwiło czemu BMW nie zrobi czegoś takiego jak Hartge H50? Czyli E90 z silnikiem z M5 E60, który w H50 ma 550KM.
Irytuje mnie strasznie że jakoś w C-klasie można włożyć silnik 6,2 a w BMW nie.
To co dla BMW jest sufitem, dla mercedesa jest podłogą. Nie lubię meroli, ale trzeba przyznać że mają rozmach sk####syny!
Nie wiem. Może mercedes zastraszył zarząd BMW i przykazał im projektować silniki, które już na starcie są skazane na porażkę w bezpośrednim batalii?
Ja wiem że mniejszy silnik jest lżejszy i auto teoretycznie lepiej się prowadzi, bla bla bla, ale C63 AMG jest szybszym autem od M3 e92, którego silnik może i ma obiecywane 420KM, ale o tym można by dyskutować kolejne 10.000 postów.

Natomiast stylistycznie eMka powinna się odróżniać wyraźnie, jak to było z E30, takie moje zdanie.

Poza tym gdzie są lekkie iście wersje sportowe jak m3 e36 lightweight czy wspomniane wyżej e46 csl? Nawet moja żona ogarnia że szybkie auto musi być lekkie.
A teraz wygodne społeczeństwa próźniaków wożą się ciężkimi, bogato wyposażonymi M-trójkami z prędkościami rzędu 50km/h, chyba tylko dla zadawania szyku, więc po co w takim aucie ryk wydechu jak ono się tylko toczy?

W przypadku gdy ktoś jak ja nie ma kasy na eksploatację eMki jak trzeba i jej nie kupuje to w sumie nie ma problemu, ale na miejscu ludzi których na to stać grubo bym się zastanawiał czy brać nowe BMW M czy spróbować merca amg czy może jaguara. Znam greka milionera co kiedyś jak chciał szaleć kupił M3 e36 i lancie deltę integrale. Teraz kupuje mercedesy i jaguary. Może się zestarzał troszkę hehe, ale dalej lubi poszaleć. A w przypadku C63 amg jest na prawdę czym, szczególnie jak się lekko dłubnie ten agregat.
Za te mercedesy może mnie zlinczujecie, ale to bardzo poważna konkurencja jest.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 26 lipca 2015, 22:22 
Pablo325i napisał(a):
Kiedyś było to egzotyczne auto w Polsce.

bo była większa bida... Wtedy to polonez robił szał a co dopiero takie M3 e30.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Ograniczone nowe eMki
PostNapisane: 27 lipca 2015, 00:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Zgadzam się z Mały w pełnej krasie. Jak ktoś ma inne zdanie to... niech sobie posłucha dźwięku z głośniczka. :rotfl:

Forest - akurat przykład podałeś słaby, bo M54 ma niemniejsze problemy z trzymaniem mocy od S54. :D A porównanie zdrowy vs zdrowy to nie ta liga. Nie mówiąc już o przyjemności z jazdy itd.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL