BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 21 listopada 2015, 17:07 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Nie znalazłem tutaj praktycznie nic na ten temat więc postaram się wrzucić trochę informacji. Jest to najnowsze oprogramowanie bmw, inpa ncsy to już prehistoria. Całość pakietu waży koło 200 GB. Ista/d inaczej rheingold służy do diagnozy live data i wykonywania test planów ( to jest narzędzie z tego co się orientuje do wymuszenia działania czegoś z listy błędów , niżej postaram się jakoś to bardziej przybliżyć, jeśli się myle to niech ktoś poprawi ). ista p to kodowanie aktualizacje i programowanie.
Najważniejszą rzeczą w sumie jest możliwość odpalenia tych programów na zwykłym kablu kdcan. W przypadku ista p należy odpalać poprzez specjalny emulator icoma.

rheingold ista/d

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj już na podpiętym aucie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Test plan

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ista p
Emulator icom

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać ista d jest po ang jeszcze , ale ista p już jest całkowicie po polsku. Bałem się jeszcze bawić ista p z racji tego że nie mam dodatkowego zasilania które jest potrzebne do zabawy. Ponoć starczy nawet drugie auto na kablach. Mi niestety auto jest potrzebne na co dzień i nie mogę pozwolić sobie na rozładowanie aku ;) Inpa dis po i pis wg mnie to już przestarzałe programy :P Nie prawdą jest że te nowe nie będą funkcjonalne , są w pełni funkcjonalne nawet do starszych modeli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 22 listopada 2015, 01:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
Skąd można ją zassać?

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 22 listopada 2015, 08:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Kolego jak masz wszystko ładnie poinstalowane, że działa to zrób z tego obraz i udostępnij:) Zrobisz dobrą rzecz dla ludzkości:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 22 listopada 2015, 15:49 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Serio z tym uploadem :hyhy:

Obrazek

Ja obecnie używam wersji przenośnych , gdzie instaluje się jedynie dodatki aby móc wersję samodzielną odpalić.

Dodam jeszcze że ostatnio zmieniałem odmę i zapomniało się podpiąć paru czujników , auto wariowało , ale rheingold przyszedł z pomocą.
Ciekawą funkcją też jest pogląd pracy przy aucie offline. Rheingold generuje raport pracy.

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 22 listopada 2015, 16:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
Kurde - zastanawiam się w takim razie czy nie wysłać Ci pocztą dysku zewnętrznego - 500 GB :)

EDIT:
Znalazłem coś takiego:

http://chomikuj.pl/pynti/BMW/Diagnostyk ... P+SP-Daten
http://chomikuj.pl/mlodzik1/ISTA+P+i+D/ ... A-P+2.50.4

Co o tym sadzisz?

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 22 listopada 2015, 21:01 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Loona Thic, szczerze ? to troche jak instalowanie windowsa 95 , znaczy stara wersja. Po za tym to jest chyba na VMware. Moja jest prawie tylko do wypakowania, wgrania dodatków i skonfigurowania. Po za tym ja mam

Obrazek

i

Obrazek

Praktycznie nóweczki. Nie kombinuj dalej, reszta pw :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 22 listopada 2015, 21:10 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Jeszcze jedno ale , program jest nie tylko do serii E ale również F. także ktoś źle zatytułował ten temat...

Gdzieś znalazłem info , ale nie przypomnę sobie że ponoć jest full wsparcie dla e30 e32 e34 e36 e38 itd. tyle że trzeba mieć chyba icoma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 05:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
A mnie to sie wydaje ze kolega chce zarobić na tym programiku:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 07:55 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
:wstyd: :rotfl: :rotfl: ale szacun :ok:
Zapytaj loona thic'a ile zarobiłem. Normalnie tyle, że zapraszam Cie na balet do sopotu :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 09:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
Miłosz, zawsze się tacy znajdą, nie przejmuj się :)

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 12:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Miłosz napisał(a):
Jest to najnowsze oprogramowanie bmw, inpa ncsy to już prehistoria.

Kłóciłbym się.
Inpa, NCS czy WinKFP bazuje na plikach z jednej i drugiej ISTY.

ISTA to następca programu DIS. Można powiedzieć, że DIS i Progman to przestarzałe programy przy ISTACH

Do aktualizacji serii E nadal w wielu przypadkach lepszy i bezpieczniejszy jest WinKFP.
Pakiet Inpa daje większe możliwości, tyle że da się tym nawet auto uszkodzić. ISTA jest w pewnym sensie idiotoodporna, ale za to uniemożliwia wielu rzeczy.

ISTA P nie ma takich możliwości kodowania jak NCS'expert, gdzie edytujesz pojedyncze opcje.


Da radę diagnozować E34 itp. Na początku podajesz VIN, a następnie zaczynasz diagnozę.


Programy są do znalezienia chociażby na ruskich stronach np. Rutracker.org

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 13:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
programik fajny tylko w zasadzie do takich bmw jak e39 e46 to jak strzelanie z armaty do wróbli
jak ktos lubi miec cos nowszego niz dis i ma kupe gigabajtów wolnego miejsca i ma bmw seri F to polecam :ok:

ale naprawde do naszych starych poczciwych e39 e60 itp w zupełnosci wystarczy inpa i nsc expert itp
ale jak ktos chce to polecam w necie od dawna jest tego pełno do sciagniecia

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 13:59 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
cursor, Ja tam się kłócić nie będę, bo to tylko moja własna prywatna opinia ;) Pewnie że jest mnóstwo wersji tylko cholera wie czy są pewne i nie mają nic popierdzielone. Ja używałem tego do swojego auta i paru innych i bardzo mi się rheingold spodobał. Jest przejrzysty robi co ma robić więc jestem zadowolony.
Zgadzam się że ista jest idiotoodporna ale i tak trzeba uważać np w zwykłym trybie żeby nie uwalić tego co idzie po most , bo jak zrobisz aktualizacje przez kdcan tego to na 100% uwalisz. Po za tym jak nie ma odpowiedniego napięcia aku to program nie ruszy.
bedi_24, dla mnie szczerze jest lepszy niż inpa , lepiej mi się go obsługuje. Po za tym błędy wszystkie od razu pokazuje i nie trzeba jeździć po wszystkich modułach.
Osobiście używam do e46 i nie uważam swojego auta za wróbelka hehe :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 14:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
bedi_24 napisał(a):
programik fajny tylko w zasadzie do takich bmw jak e39 e46 to jak strzelanie z armaty do wróbli
jak ktos lubi miec cos nowszego niz dis i ma kupe gigabajtów wolnego miejsca i ma bmw seri F to polecam

ISTA D, bo ta służy do diagnostyka, z zainstalowanym tylko jednym językiem(angielskim lub niemieckim) zajmuje 18GB.
W dobie dzisiejszych dużych dysków nie jest to jakiś problem.
Podobnie miejsca zajmuje DIS, a wymaga wirtualnej maszyny i kombinacji.


ISTA i DIS mają jedną przewagę nad Inpą.
Inpa pokazuje tylko błąd i nic więcej. W przypadku ISTA lub DIS da się do danego błędu wykonać procedurę testu(wspomniany testplan) co ułatwia szukanie usterki.


Miłosz napisał(a):
cursor, Ja tam się kłócić nie będę, bo to tylko moja własna prywatna opinia Pewnie że jest mnóstwo wersji tylko cholera wie czy są pewne i nie mają nic popierdzielone.

Też naszukałem się dobrej wersji. Aktualnie używam takiej z którą nie ma problemu. Wrzuciłem ją też na chomika, żeby nie stracić, a przy okazji inni mogą skorzystać.


Miłosz napisał(a):
Zgadzam się że ista jest idiotoodporna ale i tak trzeba uważać np w zwykłym trybie żeby nie uwalić tego co idzie po most

Jak używałem starszej ISTA P na VM z emulatorem icom i zwykłym kabelkiem. To nie było możliwości, żeby w ogóle zaczął programowanie po MOST. ISTA zachowywała się tak, jakby ICOM nie miał w ogóle podłączonego obwodu MOST(ICOM B) i komunikowała odpowiednim błędem zanim zaczęła. Nie wiem jak ten emulator, który używasz, bo mam dostęp do ICOM, więc nie mam potrzeby używać innych kabli.
Inna sprawa. Że most to dopiero E65 i nowsze. Seria F już nie używa MOST do połączenia. Jest to już zamknięta linia nie tak jak w serii E.

W E46 jedyne co da się aktualizować to silnik i skrzynia(automat). Emulator ICOM powinien oszukać ISTA P, że napięcia wynoszą cały czas 14V, jeśli nie, to kwestia podmiany jednego pliku i tak to będzie działać.
Wtedy wystarczy zwykły prostownik i wszystko będzie działać tak jak należy.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Ostatnio edytowano 23 listopada 2015, 14:28 przez cursor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 14:42 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Ja mam bez wirtualnego kompa i wszystko ładnie chodzi. Emulator icoma w moim przypadku ma opcje wyłączenia/włączenia napięcia , ale to przy programowaniu jest potrzebne. Ponoć zwykły prostownik nie zagwarantuje Ci stabilnej i pewnej pracy , potrzeba jakiegoś zasilacza samochodowego czy coś takiego , żeby trzymał stabilne napięcie. Nie znam się na elektronice i może źle coś tłumaczę , ale taką ja dostałem informację.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 15:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sterownikom wystarczy jak napięcie nie spadnie poniżej 11V.

Za to ista wymaga napięcia w przedziale 13-15V cały czas.
Jeśli w trakcie napięcie spadnie, to potrafi przerwać proces programowania.
Flashowałem kilka samochodów na zwykłym prostowniku i z podstawionym wspomnianym plikiem, żeby oszukać napięcie.


Problem są samochody typu E66, F02 itp. gdzie tej elektroniki potrafi być cała masa i pobór prądu na włączonym zapłonie jest spory(spokojnie powyżej 20A).
Wtedy napięcie przy zwykłym prostowniku potrafi przysiąść za bardzo.


Miłosz napisał(a):
Ja mam bez wirtualnego kompa i wszystko ładnie chodzi.

Ja też. Odniosłem się do tego co używałem kiedyś i jak to się zachowywało. Obecnie nie korzystam z emulatora bo mam dostęp do ICOM A+B+C, więc nie mam potrzeby sprawdzać innych rozwiązań

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 23 listopada 2015, 15:10 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Ja niestety tylko kdcan , ale na moje potrzeby to wystarczające jest;) Fajnie że ktoś jeszcze się tym bawi :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 24 listopada 2015, 02:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Też używam ISTA P/D.

Mam tylko taką radę. Nie programuj żadnego sterownika na kablu DCAN i emulatorze ICOM.
To strzał w kolano jest, bo jak przerwie Ci transmisje to będzie koniec. To nie jest na tyle stabilne rozwiązanie, żeby
się w to bawić.
Jak ktoś nie ma ICOM to updaty tylko przez WinKFP. To bardzo prosty program. Robiłem kilka updatów w E46 i E90 i nie było problemów.

Ja jednak nadal używam częściej INPA, NSC Expert, bo jest szybciej ;)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 24 listopada 2015, 09:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Jak mocnego sprzętu potrzeba żeby ten program chodził?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Rheingold ISTA/D ISTA/P
PostNapisane: 24 listopada 2015, 10:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Do ISTA D wystarczy Pentium M.

Do najnowszych wersji programu potrzebny jest co najmniej Windows Vista. System, który obsługuje net framework 4.5
Starsza wersja(3.7), która spokojnie większości wystarczy, działa na WinXP.
Da się tego używać na Pentium M z 1GB ram. Nie jest to na pewno szybkie, ale możliwe, a tego typu komputery są mega tanie.
Do swobodnej pracy polecam Core 2 Duo min. 1.8GHz, 2GB lub więcej RAM i przede wszystkim szybki dysk.

Do ISTA P dobrze mieć już minimum 4GB ram, i dysk SSD. Nawet przy core 2 duo będzie to w tym momencie działać.

Sam używam Lenovo X61 2x2,2GHz, 4GB i Win7 64bit. Szczerze polecam taki sprzęt. Malutki(zwykłe 12", poręczniejsze niż panorama). Brak napędu cd(jest w stacji dokującej) co powoduje, że jest lekki.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 129 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL