BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 18:42 
Michu napisał(a):
Zachowawcza jazda w okolicach 2000rpm może dawać właśnie taki efekt :)

w sensie, że nie efekt stukania w lecie tylko pocykiwania 1-2 s rano po odpaleniu.

Źle się wyraziłem przedtem :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
rorafalki napisał(a):
PAMO, a płukankę zrobiłeś?

Archoil płucze, więc tym razem nie było płukania klasycznego, postojowego.

W czym EE jest lepszy of XF'a?

Michu, ja to chyba potrzebuję i3 na dojazdy do pracy ;p

O inne auta ludzie nie dbają, leją olej z Tesco i paliwo z Auchan. A tutaj człowiek kupuje BMW, olej drogi, porządne dbanie, grzanie silnika, etc. Ehhh.... ;p

Zastanawiam się jeszcze nad wymianą oleju w skrzyni - robił to ktoś w takim automacie?
Przypomniałem sobie jeszcze o płynie chłodniczym, pewnie nikomu nie chciało się go wymienić do tej pory, a chyba by się przydało, szczególnie, że podobno pompa jest tutaj kolejną delikatną rzeczą.
Na wlewie paliwa jest napisane min. 91, ale w niektórych materiałach widziałem, że zalecane jest paliwo 98 - jeździ ktoś na stałę na 98?

Jeszcze dodam takie tam z wyjazdu noworocznego w towarzystwie 528i:
Obrazek

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Nie ma co sie martwic, bo i mi diesel rano po postoju od 16 do 6.30 rano klekocze, az pompa oleju nie zassa. Masz chyba hydraulike, wiec to norma. Mialem tak w pugu 206 z silnikiem prins., tylko tak bylo dosc glosno i tak juz jest. Widzialem kilka n52 i n53 zanim kupilem 335d i kazda z zimnego odpalana cykala, a pozniej bylo ok. Mozesz byc wrazliwy na cykanie wtryskow.
Najwazniejsze to wymieniac regulanie olej, a nie co 20-30tys km, a bedzie ok.

Olej z tesco czy biedry i paliwo auchan, a pozniej silnik kleka przy 100tys km i mowia : co za g!@#$%^ z tej beemki.
Jeszcze klepa na zimnym i pozniej jest jak jest. Ja tez mialem kwiatki w swojej 335d i tu po 4-ech latach tez male sa, ale to juz wina poprzedniego wlasciciela, bo serwis to jakby go nie bylo wcale.

Olej w skrzyni ktos kiedys tu napisal, ze dobrze wymienic przy ok 160tys km, a pompa wody z tego, co wiem pada przy ok 140-150tys km.
Plyn zmien, bo jesli nikt nie robil nic, to mogl sie zestarzec. Ja u mnie od razu wymieniam, bo zawsze mam ponad max!
Wspome tez dobrze zmienic, bo zapewne tez nikt nie zagladal.
EE to jakas nanotechnologia, ale jak juz bylo wsponiane nie widac roznicy, to po co przeplacac. Ja mam opcje kupna z pewnego zrodla w tej samej cenie, co 'zwykly' xf, wiec za 2 miesiace wymienie i sam sie przekonam.

Jak dbasz tak i masz, a inni stoja w warsztacie i placza

Na wlewie masz 91 napisane? Czy to czasem nie wersja usa? U nas nie ma przeciez 91, bo to nie czasy starej Warszawy. N52 powinno miec co najmniej 95, a wiadomo, ze lepiej lac wiecej, bo stacje moga klamac z liczba oktanow. Ja zalalem kilka razy zwyklego diesela i spala mi wiecej niz na shell nitro+. Sprobuj sobie raz zalac nitro+ bene na shellu i zobacz roznice albo 98, moze byc bp. Ja wole lac oleje i paliwo jak dla mnie lepsze, ale kazdy ma swoje zdanie.
Dla przykladu silnik 2.0 170km ma napisane 98, ale niektorzy jada do tesco i leja 95 do tego zlej jakosci, dziwiac sie pozniej, ze pompa i wtryski leca po tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 21:00 
Punisher napisał(a):
Na wlewie masz 91 napisane? Czy to czasem nie wersja usa? U nas nie ma przeciez 91, bo to nie czasy starej Warszawy.

tam są chyba jakieś inne jednostki i w efekcie wychodzi na to samo co u nas.
Kiedyś tłumaczył to w jakimś temacie Vermillion.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
PAMO napisał(a):
W czym EE jest lepszy of XF'a?

głównie różni się tym, że jest wykonany w nanotechnologii, poprzez redukcję tarcia wydłuża żywotność podzespołów oraz zmniejsza zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji, jest pół kroku przed XF'em. Powinien całkowicie wyeliminować poranne "cykanie"

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Michu napisał(a):
Punisher napisał(a):
Na wlewie masz 91 napisane? Czy to czasem nie wersja usa? U nas nie ma przeciez 91, bo to nie czasy starej Warszawy.

tam są chyba jakieś inne jednostki i w efekcie wychodzi na to samo co u nas.
Kiedyś tłumaczył to w jakimś temacie Vermillion.


Dokladnie, inna norma oznaczajaca ilosc oktanow, w USA jest to AKI, w Europie RON. 91 AKI to 95 RON.

Dziwne, ze w europejskim aucie masz naklejke z ta norma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 21:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Ja do poprzedniej e90 320d po mocnym programie przez 5 lat lałem paliwo na auchan i wtryski byly w znakomitej kondycji. Nowy właściciel dokrecił do 265 tys. km i wtryski dalej dobrze pracuja więc z tą opinia, ze paliwo na auchan jest słabej jakości bym polemizował ;)

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 21:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Znowu mnie zmartwiliście ;p

Tak wygląda moja klapka - ktoś uważa, że jest z wersji US?

Wg RealOEM jest OK - wersja EUR
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E92

3' E92, 325i, Coupe, N52N, EUR, (WB31) : Notice label for fuel
3' E92, 325i, Coupe, N52N, EUR, (WB32) : Notice label for fuel
3' E92, 325i, Coupe, N53, EUR, (WE31) : Notice label for fuel
3' E92, 325i, Coupe, N53, EUR, (WE32) : Notice label for fuel
i tylko na dole listy:
3' E92, M3, Coupe, S65, USA, (WD93) : Notice label for fuel

Obrazek

rorafalki napisał(a):
PAMO napisał(a):
W czym EE jest lepszy of XF'a?

głównie różni się tym, że jest wykonany w nanotechnologii, poprzez redukcję tarcia wydłuża żywotność podzespołów oraz zmniejsza zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji, jest pół kroku przed XF'em. Powinien całkowicie wyeliminować poranne "cykanie"


Właśnie czytając ten opis pomyślałem, że nano cząsteczki nie będą się tak dobrze trzymać hydroregulatorów i nadal olej będzie z nich spływał.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
PAMO napisał(a):
Znowu mnie zmartwiliście ;p

Tak wygląda moja klapka - ktoś uważa, że jest z wersji US?


Spoko, wszystko gra, BMW przyoszczedzilo i zrobilo jedna, uniwersalna naklejke. Myslalem, ze masz na niej tylko 91 AKI, wtedy bylby to powod do zmartwien.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 22:38 
PAMO napisał(a):
Właśnie czytając ten opis pomyślałem, że nano cząsteczki nie będą się tak dobrze trzymać hydroregulatorów i nadal olej będzie z nich spływał.

ototo :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 22:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Cytuj:
Ja do poprzedniej e90 320d po mocnym programie przez 5 lat lałem paliwo na auchan i wtryski byly w znakomitej kondycji. Nowy właściciel dokrecił do 265 tys. km i wtryski dalej dobrze pracuja więc z tą opinia, ze paliwo na auchan jest słabej jakości bym polemizował ;)


Podejrzewam, ze miales 320d 163km bez dpf-a i super skomplikowanych wtryskow. Nie sa one tak czule jak piezo, ktore masz w 335d.
Chyba nie lejesz tego paliwa do 335d? Na klappce masz napisane: bez bio dodatkow, a takie paliwa napewno zawieraja tego dosc duzo. Kiedys byl o tym temat, ze w Polsce wala do kazdego paliwa bio. Ja dwa razy wlalem zwyklego diesela, bo nie bylo innego i wylalo mi zielonego g... z wydechu. Wyjezdzilem i od razu nitro+, aby wtryski wyczyscic.
Kolega lejac do diesela po programie bez dpf-a paliwo z asdy (supermarket) mial problem z dymieniem, a po nitro go nie bylo. Mi wiecej spalalo beny o ok 1-2 llitry, a trasa ta sama.

Z reszta kazdy leje, co chce i jaki olej chce. Wolny wybor
Czytalem tematy na forach uzytkownikow 2.0 170km o problemach gdy lali slabej jakosci paliwo. Mieli info o 98, a lali tesco lub inne, gdzie jest glownie 95. Mieli spadki mocy, obroty skakaly i pozniej wtryski padaly. Jest tego mnostwo na necie.
Mi tez chodzi o lanie odpowiedniego paliwa, a nie zbyt niskiej wartosci.
Sam kiedys mialem porownanie gazu i beny, a nawet diesela z takich stacji. Zawsze mulilo i palilo wiecej. Nie wazen czy stary czy mlody samochod.

Cytuj:
Spoko, wszystko gra, BMW przyoszczedzilo i zrobilo jedna, uniwersalna naklejke. Myslalem, ze masz na niej tylko 91 AKI, wtedy bylby to powod do zmartwien.

Mialem wlasnie napisac, ze mogla byc wspolna naklejka na oba rynki. Masz tam napisane, aby lac paliwo 95 min lub wyzej.

Cytuj:
Właśnie czytając ten opis pomyślałem, że nano cząsteczki nie będą się tak dobrze trzymać hydroregulatorów i nadal olej będzie z nich spływał.


Nie jest tak, ze nano wchodzi w mikrorysy, dziurki i tam sie utrzymuje, pomoagajac tlokom lepiej pracowac? Moze pomoze to takze hydro, aby nie bylo slychac cykania?
Jesli przy starcie masz tak, to ok, ale jak bedzie tak caly czas, to wtedy mozesz sie zaczac martwic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 22:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Punisher napisał(a):
Mialem wlasnie napisac, ze mogla byc wspolna naklejka na oba rynki. Masz tam napisane, aby lac paliwo 95 min lub wyzej.

Wiem, wiem - stąd moje pytanie - w niektórych informacjach o N52 piszą, że 98 to minimum. Myślałem, że ktoś się z tym już spotkał.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 23:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Nie jestem pewny, ale czy w 2010 nie bylo w n52 3.0 nowszych wtryskow, dlatego takie info?
Moje zdanie jest takie, ze lepiej wiecej jak mniej, ale sam zdecydujesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 7 stycznia 2016, 22:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Zarrzasnela mi sie popielniczka tylna, niby mozna ja wcisnac miekko, ale nie otwiera sie, tak jak powinna. Zna ktos jakis sposob, zeby ja otworzyc bez polamania? ;)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 8 stycznia 2016, 07:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Znalazłem to:
http://workshop-manuals.com/bmw/3_serie ... nt_(conver)/16__mirrors-covers-ashtrays-shelves-trays/24_ra__removing_and_installing_replacing_front_section_of_rear_console_trim/

Więc sprawdzę, czy zadziała ;)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 8 stycznia 2016, 18:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Probuj, moze pomoze. Ja mialem problem z maska i tez musialem kombinowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 20 stycznia 2016, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
tym razem to ja spotkałem Ciebie :) stałem obok e60

Obrazek

Obrazek

:ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 20 stycznia 2016, 22:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ale się chłopaki śledzicie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 21 stycznia 2016, 09:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
ppatryk, hehe... za często robimy zakupy ;p
Jak przyjechałem to było tam pusto, a jak wychodziłem to już chyba Cię też nie było ... chyba.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PAMO -->> 325i E92 Spacegrau
PostNapisane: 21 stycznia 2016, 09:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29634
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Pany może jakiś spot na śniegu? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL