BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 27 lipca 2016, 07:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
Witam. Jestem na etapie zmiany zwykłej kierownicy na multifunkcyjną i potrzebuje zmienić centrum sterowania. Obecne centrum które posiadam ma numer LZ 6 989 572 - 03. Co dziwne nigdzie w bmw nie ma tego numeru więc nawet nie mogę sprawdzić czy dane centrum obsługuje multifunkcę.

po numerze vin KW00570 jakieś tam centra wychodzą ale nie jestem pewny które dokładnie potrzebuję.

Auto jest wyposażone w tempomat z funkcją hamowania manetką, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu no i + teraz potrzebuję obsługę multifunkcji.

Pomorze ktoś ?

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 27 lipca 2016, 09:49 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na początek to zmień samą taśmę kierownicy, da się ją oddzielić od centrum sterowania


ETK/REALOEM nie masz co się sugerować.
Tym bardziej, że wynika z niego, że nowe centrum sterowania jak zamawiasz, to jest takie same czy jest multifunkcja czy nie.

Dlatego sprawdź czy w taśmie masz dodatkowe piny do MFL, jeśli tak, to ogarnij tylko wiązkę i ew. przekoduj moduły.
Jeśli nie masz pinów, to zmień taśmę na właściwą.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 27 lipca 2016, 10:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
W E90 nie ogarnia się żadnych wiązek bo wszystko jest. W mojej taśmie nie było pinów więc podobnie myśląc do Ciebie zmieniłem taśmę na taką która ma piny dla MFL. Dodałem do VO MFL, następnie przekodowałem moduły i nic. Multifunkcja nie działa. Airbag i klakson ok bez żadnych błędów.

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 27 lipca 2016, 15:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Które moduły kodowałeś?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 27 lipca 2016, 17:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
W FA jest widoczny zapis MFL. Kodowanie było robione przez CAS, FRM i NFRM. Do tych co się dało było zrobione fa_write a następnie process car. Może być walnięta taśma ?

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 28 lipca 2016, 05:39 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Miałem taki jeden przypadek. Uszkodzony był fragment z MFL, a airbag działał bez zarzutu


zerD napisał(a):
W FA jest widoczny zapis MFL.

MFL czy $249?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 28 lipca 2016, 05:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
W VO widoczny jest zapis $249. W sobotę będę zmieniał u znajomego FRM to zrobię podmiankę taśm i zobaczę...

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 2 sierpnia 2016, 18:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
Problem nadal do rozwiązania. Zamontowałem drugą taśmę, kodowanie, kalibracja czujnika skrętu i MFL nadal nie działa. Jakieś pomysły ? Jak dodawałem asystenta świateł to po dodaniu komendy w FA pojawił mi się moduł FLA który jest w lusterku i który można kodować. Czy z multifunkcją jest podobnie ? Czy po dodaniu do FA $249 powinien w ukazać mi się nowy moduł na wyposażeniu który mogę kodować ? Multifunkcja ma w sobie moduł ?

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 07:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Kodując DSC kodujesz też SZL
Dokładając tempomat nie miałem żadnego problemu z uruchomieniem

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 08:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
cursor, A czy w modułach CAS i FRM powinny być identyczne FA ? Po zmianie FRM na FRM2 obecnie mam inne FA w CAS i inne w FRM (zapewne stare)

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 10:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
To zależy czym podchodzisz do auta.
Jeśli ISTA P to tak.
W przypadku NCS jeśli odczytasz FA z CAS to jego używasz do kodowania, a program nie sprawdza FA w drugim module.

Co do zmiany FA, to przejdź do FRM tak jakbyś chciał kodować, ale zamiast kodować zmień funkcję na "FA_Write"
Wtedy zapiszesz FA z CAS do FRM

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 5 września 2016, 09:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
cursor, Czy MFL to na pewno $249 ? Zgodnie z lista kodów wyposażenia zamieszczoną na naszym forum

viewtopic.php?t=38811

Podgrzewanie kierownicy
S249A

Wielofunkcyjność dla kierownicy
S250A

Który to w końcu MFL ? Gdzieś tam gdzieś wyczytałem że to właśnie 249 a tutaj sprzeczne info...

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 5 września 2016, 10:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
To najczęściej zależy od danej serii.
Dla E90 i pochodnych opcja 250 nie istnieje.

Dla E90 multifunkcja to 249:
W 249 MFUNK_LENKRAD //Multifunktion fuer Lenkrad

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 30 września 2016, 07:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
cursor napisał(a):
ETK/REALOEM nie masz co się sugerować.
Tym bardziej, że wynika z niego, że nowe centrum sterowania jak zamawiasz, to jest takie same czy jest multifunkcja czy nie.


Są również centra pasujące tylko do aut bez MFL. Kupując centrum pod MFL możesz oczywiście użyć go w aucie w którym MFL nie ma na wyposażeniu i będzie działać.

Po wielu próbach uruchomienia dodatkowej funkcji postanowiłem kupić drugie centrum celem porównania i...

nie da się uruchomić MFL bezinwazyjnie na centrum w którym fabrycznie jej nie było gdyż z płyty centrum nie wystają, nie ma stopek (łącznika) między samym centrum a taśmą. Montując samą taśmę jej piny nie sięgają do płyty centrum. Trzeba by było albo zmienić piny w taśmie na dłuższe albo dolutować do płyty stopki (łącznik) aby było połączenie co wydaje się w mojej ocenie nie warte zachodu.

Podsumowując jeśli nie miałeś MFL a chcesz je mieć musisz zmienić całe centrum sterowania.

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Pomoc w doborze części OE centrum sterowania kierownic
PostNapisane: 9 listopada 2018, 08:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
Żeby nie zakładać nowego tematu...

Ostatnio kupiłem żonie E84 dość dobrze wyposażone jednak bez tempomatu. Kupiłem SZL, zamontowałem, zakodowałem i wszystko pięknie działało wraz z wyświetlaniem prędkości na zegarach.

U znajomego stała rozbita E70 i przypomniałem sobie że mogę mieć tempomat z funkcją hamowania :) więc zamontowałem u siebie SZL z funkcją hamowania.

Przy kodowaniu na 540 bo takie miałem oczywiście wszystko działa łącznie w wyświetlaniem prędkości na zegarach poza hamowaniem i dynamicznym przyśpieszaniem. Po zmianie kodowania na 544 wszystko działa łącznie z hamowaniem jednak nie wyświetla prędkości na zegarach. Kodowanie 541 jest do aktywnego tempomatu ale z ciekawości też próbowałem to od razu wali błędami.

Orientuje się ktoś jakie dokładnie komendy są odpowiedzialne za tempomat i w jakich modułach ? Można by wtedy szukać różnic kodowania modułów na 540 i 544 ? No chyba że ktoś ma gotową odpowiedz :)

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL