BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Programowanie DDE dla nowego przepływomierza
PostNapisane: 27 października 2016, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 318i E46
Kod silnika: N46
Miłosz napisał(a):
To nie diesel, skasować błąd będziesz musiał. Ja mogę skasować będę na święta teraz w kętrzynie.


Dzięki ale jeszcze nie kupiłem nowej przepływki więc i nie ma co kasować:P nie jestem pewny czy wgle muszę ją zmieniać, bo jak robię ten test wciśniętego gazu to spalanie wzrasta do oporu od 1 do 4 biegu więc niby jest w porządku ale nie odpinałem jej jeszcze żeby wyczuć ewentualną różnicę. U mnie autem szarpie na zimnym jak nie wystartuje od razu po odpaleniu i dajmy na to, że gdybym odczekał chwilę po odpaleniu to już będzie skakać na 1 biegu zanim się rozgrzeje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Programowanie DDE dla nowego przepływomierza
PostNapisane: 27 października 2016, 13:56 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Odepnij ją i się przejedź zobacz czy jest lepiej. Pamiętaj tylko że samo odpięcie i jazda bez niej wygeneruje błąd. Zepnij auto z kompem, ogólnie takie gdybanie bez kompa to jak telefon do wróżbity macieja. A silniki n42/46 to niestety porażka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Programowanie DDE dla nowego przepływomierza
PostNapisane: 27 października 2016, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 318i E46
Kod silnika: N46
Miłosz napisał(a):
Odepnij ją i się przejedź zobacz czy jest lepiej. Pamiętaj tylko że samo odpięcie i jazda bez niej wygeneruje błąd. Zepnij auto z kompem, ogólnie takie gdybanie bez kompa to jak telefon do wróżbity macieja. A silniki n42/46 to niestety porażka...


No właśnie na ten moment nie mam tu u kogo podpiąć ale jakoś w wakacje był podpinany i lala, nic nie wykazało, kolega przeczyścił przepustnice i tyle, raczej poprawy nie zauważyłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Programowanie DDE dla nowego przepływomierza
PostNapisane: 8 lutego 2017, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 18
Moje BMW: E46 325i
Kod silnika: M54B25
Można prosić o odświeżenie zdjęć z pierwszego postu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Programowanie DDE dla nowego przepływomierza
PostNapisane: 17 lutego 2017, 16:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 320d
podpinam się pod prośbą o odświeżenie zdjęć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Programowanie DDE dla nowego przepływomierza
PostNapisane: 21 marca 2017, 10:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
Też prośba o odświeżenie chociaż tabelki z numerami sterowników nie mogę jej nigdzie znaleźć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Programowanie DDE dla nowego przepływomierza
PostNapisane: 11 października 2017, 10:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: BMW E46 2.0d 136km
Kod silnika: M47
witam wszystkich ma ktoś tą tabele z pierwszej strony tego postu bo chciałem sprawdzić czy mam aktualny soft do przepływomierza, a może ktoś może sprawdzić lub podesłać aktualny link gdzie to sprawdzić.

Part number,basic control module 7786887
Part number, programmed control module 7789553


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Programowanie DDE dla nowego przepływomierza
PostNapisane: 29 marca 2019, 21:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Szersz napisał(a):
Temat o tym jak wymienić przepływomierz: viewtopic.php?f=25&t=90691

Gdy już wymieniłem przepływomierz odpaliłem auto i postanowiłem sprawdzić jak się będzie zachowywało. Poprawa była zauważalna, ale jedynie na biegach 1-3 i to nie tak duża jak powinna.
Na czwartym biegu nie udało mi się zamknąć ekonomizera - doszedłem jedynie do 15 litrów.
Wyprzedzając fakty po przeprogramowaniu sterownika samochód odżył wreszcie i ma takiego "kopa" jakiego powinien mieć. Ekonomizer na 4 biegu bez problemu zamyka się.

Opiszę teraz szczegółowo całą procedurę programowania, jaką wykonywałem w celu prawidłowej pracy przepływki. Opis dotyczy 320d, M47.
Procedurę wykonałem na podstawie instrukcji zamieszczonej w TIS.

UWAGA: nie odpowiadam za wszelkie szkody jakie mogą wyniknąć z nieumiejętnego posługiwania się DIS'em.

Potrzebne nam będą:
- interfejs diagnostyczny,
- komputer z oprogramowaniem DIS,
- tablice ze starymi i nowymi numerami sterowników programowalnego modułu (przedstawione zostały na końcu).


Uruchamiamy DIS. Po uruchomieniu klikamy w "Diagnosis".
Obrazek

Pojawia się kolejny ekran na którym wymieramy serie i model naszego auta. Następnie klikamy w zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu.
Obrazek

Po chwili program zidentyfikuje nam auto i wyświetli zidentyfikowane wyposażenie.
Klikamy dwukrotnie w "DDE Diesel Electronics DDE3.0". Otworzy nam się okno z zapytaniem - potwierdzamy klikając w "OK".
Obrazek

Odczekujemy kolejną chwilę, żeby w końcu mieć możliwość kliknąć w przycisk "Control-module functions" - klikamy.
Obrazek

Otwiera się ekran na którym wybieramy kolejno:
- DDE Diesel Electronics DDE3.0
- Identification
Interesują nas trzy numery, które musimy zanotować!!!
- Chassis number (VIN)
- Part number, basic control module
- Part number, programmed control module
Obrazek

Na tym etapie możemy stwierdzić, czy mamy stare, czy nowe sterowniki.
Wystarczy odnaleźć "Part number, programmed control module" w tablicy (siedem ostatnich cyfr) i sprawdzić czy jest w kolumnie "Old part number" (stare), czy "New part number" (nowe).

Jeśli mamy stare, to przechodzimy dalej. Klikamy "Change" i wybieramy "Coding/Pogram.".
Obrazek

Otwiera się nowy ekran. Wybieramy pozycję 5 "Programming" i klikamy w zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu. Na kolejnym ekranie klikamy ponownie zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu.
Obrazek

Wybieramy pozycję 2 - "DDE programming" i znów ta sama co poprzednio zielona strzałka.
Obrazek

Wybieramy "Replace control unit" i klikamy w zieloną strzałkę. Na kolejnym ekranie klikamy tylko zieloną strzałkę.
Obrazek

Zaznaczamy "Determine basic control unit" i zielona strzałka w prawo.
Obrazek

Na zadane pytanie odpowiadamy "No", a na następnym ekranie klikamy zieloną strzałkę w prawo.
Obrazek

Teraz musimy wpisać numer, który wcześniej zapisaliśmy "Part number, basic control module". Po zakończeniu wpisywania klikamy "Yes". Następny ekran - tylko zielona strzałka.
Obrazek

Wpisujemy numer VIN naszego auta i potwierzamy klikając "Yes".
Obrazek

Wpisujemy nowy numer sterownika (siedem ostatnich cyfr). W tym celu otwieramy przedstawioną na końcu tabelę, wyszukujemy nasz stary numer (zapisany wcześniej "Part number, programmed control module") w kolumnie "Old" i odnajdujemy jego odpowiednik w kolumnie "New". W moim przypadku stary numer był "7 788 359", a jego nowy odpowiednik "7 794 715". Po wpisaniu potwierdzamy klikając "Yes".
Obrazek

Teraz musimy przewinąć ekran do samego dołu klikając zieloną strzałkę w dół, a na samym dole uaktywni się strzałka w lewo - klikamy ją.
Jeszcze raz powtarzamy to co powyżej, czyli przewijamy ekran w dół i klikamy zieloną strzałkę w lewo.
Program wróci do menu, które już wcześniej widzieliśmy. Tym razem wybieramy "Program basic control unit" i zielona strzałka w prawo. Na kolejnym ekranie jeszcze raz zielona strzałka w prawo.
Obrazek

Wpisujemy jeszcze raz numer VIN, ale tym razem skrócony - 7 ostatnich znaków i potwierdzamy klikając "Yes".
Obrazek

Pojawia się informacja, żeby włączyć zapłon - włączamy go i klikamy zieloną strzałkę w prawo. Na kolejnych dwóch ekranach z informacjami klikamy strzałkę w prawo, a na kolejnym wpisujemy przebieg naszego auta i potwierdzamy.
Obrazek

Program pyta nas ostatecznie, czy rozpocząć programowanie. Jeśli mamy na tyle odwagi :hyhy: to klikamy "Yes" i rozpoczyna się programowanie.
Obrazek

Programowanie zakończone. Program będzie chciał jeszcze skalibrować moduł EWS. W tym celu poprosi nas o wyłączenie zapłonu na 25 sekund. Po wyłączeniu i odczekaniu klikamy strzałkę w prawo.
Obrazek

Kolejny ekran informuje nas, żeby ponownie włączyć zapłon - włączamy i klikamy "Yes" (jeśli oczywiście chcemy kalibrować).
Po zakończeniu operacji zostajemy poinformowani, że wszystko zakończone. Klikamy strzałkę w prawo.

Możemy sprawdzić jeszcze raz zaprogramowane numery.
Obrazek


Żeby mieć wszystkie dane przedstawię jeszcze tablice. Źródłem tablic jest TIS.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek


Siema można prosić o odświeżenie fotek???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL