Temat znany, ale nikt chyba jeszcze nie rozwiązał problemu. Napiszę nowy wątek, bo może wspólnymi siłami coś się rozwiąże. Chciałbym, aby w tym wątku opisywać wyłącznie problem nierównej pracy na zimnym w silnikach M54 i sporadycznie M52TU, oraz dzielić się spostrzeżeniami i opisać, jakie kroki zostały podjęte w celu wyeliminowania problemu. Opiszę swój temat w szczegółowym skrócie. W okresie zimowym, a szczególnie w mrozy poniżej -5*C odpalam zimny silnik, wskakuje na ok. 1000 rpm, chodzi równiutko, włącza się pompa wtórnego powietrza, po kilkudziesięciu sekundach silnik schodzi na 700 rpm i w momencie, gdy wyłączy się pompa wtórna (w tym czasie budzą się sondy), zaczyna trząść silnikiem. Jeśli zwiększę obroty w okolice 2000 rpm, jest lepiej, ale czuć nieregularną pracę. Jeśli zostawię na wolnych obrotach, to po chwili sterownik odłączy trzeci cylinder i zasygnalizuje błąd P1347. Restart silnika, czyli zapłon off/on i znowu pracuje na 6 cyl.Trzeba pilnować wyższych obrotów do czasu, gdy silnik uzyska ok. 45-50 *C i wtedy wszystko wraca do normy, problemu nie ma. W okresie letnim, przy temperaturach 15-25 *C jest dużo lepiej, wystarczy przytrzymać na obrotach ok. 1100 rpm i poczekać, aż silnik uzyska okolice 35-40 *C. Jeśli są bardzo ciepłe dni, tak powyżej 25*C, problem nie występuje w ogóle, być może dlatego, że wpada do cylindra cieplejsza mieszanka. Co mam sprawdzone: Kompresja na zimnym i ciepłym 6x15 bar, świece wymienione, sprawdzane na kilku kompletach, cewki dobre, zamieniane, na trzecim cylindrze nowa, instalacja cewek dobra, kolektor ssący zdejmowany, oglądany, raczej brak nieszczelności, wszystkie uszczelnienia i zaślepki sprawdzone, zawór disa sprawny, szczelny, przebudowana odma (nie pracuje w podciśnieniu), rozdzielacz kolektora do odmy (tzw grzebień) zaślepiony, zregenerowane Vanosy, zmierzone ciśnienie paliwa i równo 3,5 bar, sondy oscylują w zakresie 0,15-0,85V z dużą częstotliwością, jedna budzi się kilka sekund później od drugiej, ale były zamieniane miejscami i nic się nie poprawiło. Jest pewna zależność, jak odpalam zimny silnik, to dopóki pracuje w OL i sondy nie pracują, nic złego się nie dzieje. Podglądałem też na zimnym poszczególne czasy wtrysków i wszystkie są równe, zamieniałem też wtryskiwacze miejscami i nic. Tyle ode mnie, czekam na konkretne odpowiedzi.
|