BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Swap z N42 na M54
PostNapisane: 13 października 2016, 15:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Witam opiszę jak najprościej wykonać swap z N42 na M54 do takiej operacji potrzebujemy żurawia warsztatowego oczywiście odpowiednie narzędzia.
Do swapu potrzebujemy
SILNIK m54 najlepiej z automatu reguły mniej zużyte
Skrzynia pasuje z N42
Wał napędowy z M54 z n42 nie pasuje
Łapa skrzyni z m54 z n42 nie pasuje
Drążki zmiany biegów 6cyl z n42 nie pasują
Stabilizator 6cyl.
Przewody wspomagania 6cyl.
Przód samochodu podnosimy na wysokość ok 30cm można wykorzystać najazdy albo podkładać deski pod koła lub kobyłki co kto lubi i tyle wystarczy żeby dostać się do wszystkich śrub chyba że mamy kanał
Najłatwiej silnik wyciągamy razem ze skrzynią kolektory dolotowe zostają i tak samo montujemy ściągamy cały przedni pas razem z chłodnicą opróżniamy układ chłodzenia i wspomagania
Obrazek
Silnik wyciągnięty
Obrazek
Silnik m54 wkładamy razem ze skrzynią żeby było prościej odkręcamy maglownicę i opuszczamy trochę i tyle wystarczy przy wkładaniu niezbędny jest BALANCER do żurawia.
Dawca silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Silnik na miejscu
Obrazek
Pierwsze odpalenie bez układu wydechowego

Teraz Elektyka najłatwiejsza wiązkę silnika podłączamy bardzo prosto pasują tylko w jedno miejsce i nie można się pomylić wszystko podłączamy w skrzynce jedynie kabel od kompresora klimy musimy pociągnąć osobno bo w N42 jest w wiązce silnika,wystarczy ze starej wiąski n42 wyciągnąć niebieski kabel razem z pinem i pociągnąć go od kompresora do skrzynki DME
Czarna kostka wiązki M54 8 pin w m54 to miejsce jest puste i w to miejsce wciskamy pin i klima działa
Podłączenie ładowania i Klimy przy swapie z n42 na m54
To wtyczka 8pinowa idąca z wiązki nadwozia, druga część idzie z wiązki silnika
Obrazek
Kostka x6011 dla ms43 czarna 8pin
Obrazek
Pin 1 - rozrusznik
Pin 2 -Wzbudzenie alternatora ZIELONO/BRĄZOWY Plus po zapłonie ze skrzynki bezpieczników
Pin 3 -Czujnik ciśnienia oleju
Pin 4 -Alternator NIEBIESKI Kontrolka Ładwania do Czarnej wtyczki licznika Pin 2
Obrazek
Obrazek
Pin 5 - Czujnik poziomu oleju
Pin 6 - odcięcie masy
Pin 7 -
Pin 8 - Klimatyzacja w N42 tu właśnie jest podłączona klima a w m54 to miejsce jest puste wystarczy w wiązce silnika M54 wtyczka 8pin wcisnąć pin i klima działa
Obrazek
Teraz żeby kontrolka ładowania dziłała prawidłowo trzeba zakodować licznik
Programem NCS EXPERT wchodzi w pakiet Inpa
Zczytujemy dane licznika NCS EXPERT i za pomocą NCSDUMMY odnajdujemy wpis i zmieniamy jak na obrazku kodujemy licznik i tyle ładowanie i kontrolka działają prawidłowo
Obrazek
Swap Zakończony
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Oryginalny cały kompletny układ wydechowy z 325ti
Obrazek
Obrazek
Większe tarcze hamulcowe
Obrazek


Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2020, 14:48 przez darek K, łącznie edytowano 9 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 października 2016, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Czyli nie ma praktycznie zabawy z elektryką? Wszystko idzie prawie P&P?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 października 2016, 19:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
no dokladnie p&p tylko tego luja teza wbic w dowod bo jak cos sie stanie to kryminał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 października 2016, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
darek K, świetnie, krótko i na temat :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 października 2016, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Wpisanie w dowòd to żaden problem
Elektryka to najłatwiejsza część swapu jedynie problem jest jak silnik pochodzi z automatu jest na to prosty sposób kupujemy instalację z manualna i zmieniamy tylko tylną część instalacji ta która idzie z sondami lambda Ews kodujemy na manuala i tyle
Swap został przeprowadzony na BMW E46 Compact z układem wydechowym nie było problemu bo kupiłem cały z 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 14 października 2016, 07:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
I ile Cię taka zabawa wyniosła?

Jak nie trzeba przekładać licznika i wiązki to sprawa super prosta. Jakieś moduły przekładałeś od m54 oprócz ews i kompa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 14 października 2016, 22:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Tylko EWS i DME wszystkie koszty to 6000zł i auto gotowe do jazdy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 15 października 2016, 16:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
jak nie ma problemu,,,nie wiem jak z e46 ale w e36 musialem zalozyc na tyl tarcze a na przod wentylowane,tylko amory zostaly z 4 garowki ze sprezynami bo nizej stoi...ale ten co wystawia kwit ze auto jest ok bierze 200zl plus 100zl przeglad i 56zl zmiana dowodu i po sprawie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 15 października 2016, 18:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Co do układu hamulcowego to 325ti ma tarcze przód 300mm tył 294mm i takie mam zamontowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 17 października 2016, 10:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 799
Lokalizacja: Radom, Zawady k Wieniawy
Moje BMW: e46
Kod silnika: 330Ci m54b30
pawelp napisał(a):
.ale ten co wystawia kwit ze auto jest ok bierze 200zl plus 100zl przeglad i 56zl zmiana dowodu i po sprawie...

Ja zgłosiłem zmianę silnika przy standardowym przeglądzie, zapłaciłem jak za normalny przegląd, diagnosta wpisał w uwagach wymiane silnika, pojemność i moc.
Na innej stacji robili problemy i chcieli fakture za silnik.

_________________
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 19 października 2016, 08:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
darek K napisał(a):
Co do układu hamulcowego to 325ti ma tarcze przód 300mm tył 294mm i takie mam zamontowane
znaczy masz ori tarcze z 318i?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 19 października 2016, 12:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Z 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 19 października 2016, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Bmw jeździ i ma się dobrze zostało tylko jeszcze akumulator przenieść do tyłu


Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2020, 13:37 przez darek K, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 20 października 2016, 07:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
w razie cos masz moze jakies pewne zrodlo gdzie mozna kupic taki kompletny silnik do swapa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 5 listopada 2016, 16:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Witam ponownie po przejechaniu kilku set kilometrów testowych Swap został ukończony pomyślnie Compact ma się dobrze jeździ wyśmienicie w międzyczasie doszły zaciski hamulcowe po kompletnej regeneracji nowe tarcze przewód wspomagania hamulca z M54 i oryginalny cały kompletny układ wydechowy z 325ti do montażu czeka jeszcze tylny dyferencjał o przełożeniu 3.23 na dużej głowie wraz z półosiami.
Jak by ktoś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem na temat Swapu


Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2020, 13:38 przez darek K, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 7 listopada 2016, 12:06 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5267
Moje BMW: Giulia Veloce
Wszystko pięknie ale dlaczego nie krok dalej i nie 3.0 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 7 listopada 2016, 12:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Miał być m54B30 ale ciężko było znaleźć w takim stanie w jakim był M54B25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 listopada 2016, 03:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 584
Lokalizacja: SBI
Moje BMW: e36 318tds e46 330Ci
Kod silnika: M41 M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135207
Któredy pociągłeś Pin 2 do skrzynki bezpieczników Plus po zapłonie ?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 listopada 2016, 08:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Przez skrzynkę gdzie jest dme masz tam specjalne otwory którymi można przeciągnąć przewody potem do skrzynki bezpieczników wszystko zabezpieczyć bezpiecznikiem 5A


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 14 listopada 2016, 22:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Moje BMW: e 46
Kod silnika: M54
Bardzo fajny poradnik ! szkoda, że nie 3.0 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL