BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 30 marca 2017, 05:51


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 10 listopada 2016, 06:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: e46
Stałem sie posiadaczem kolejnej m tym razem m5 e39. Nie znam tego modelu oraz nie znam jego slabych i mocnych stron ( jeszcze). Co jest koniecznie do zmiany po zakupie takiego auta, ewentualnie do sprawdzenia. Oczywiscie wszsytkie oleje i filtry. Przebieg auta potwierdzony z pelna historia to 131 tys km. Czytalem o cewkach Czy zmieniac ? Ktorych ? Gdzie? Seria ? Czy np Boscha o tych samych parametrach ? Swiece ? Panewnki to raczej jeszcze nie ? a moze ? Prosze o porady doswiadczonych uzytkownikow tych aut. Pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 10 listopada 2016, 20:12 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 3719
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
na prawdę kupiłeś starą m5 nie mając pojęcia o tym samochodzie, czy dalej się komuś tosty przypalą :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 11 listopada 2016, 15:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: e46
Nie wiem synku czy e39 to stare auto mam , m5 e34 i to raczej stare m5. Nie zajumuje sie takimi rzeczami jak "znac sie na m5" bo pewnie gdybym mial czas sie na tym znac to pewnie nie mialbym kilku /m.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 11 listopada 2016, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 11745
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: eS czY
Kod silnika: 1.8t
Auto jest stare I tego radze sie trzymac.

Jaki rok? Na dzien dobry olej skrzynia dyfer silnik. W tysiaku sie zamkniesz raczej.

Sprawdź przy okazji wycieki z w.w.

Później opony. Tutaj radze isc w nowe dobrej klasy. 2500 okolo komplet wzwyż. Drugie na zimę tu możesz troche mniej wydać, bo i tak zima takim autem sie jedzie spokojnie.

Posłuchaj silnika. Jezeli jest jakies stukanie przy odpalaniu to powinno ustać w ciagu max 2s po odpaleniu. Vanos ma prawo być slychac. Rozpedz auto do 60 km/h wrzuć szósty bieg i wciśnij pedal do oporu. Jezeli Emka przyspiesza stabilnie bez żadnych drgan to jest okej. Rozpedz tak auto do 120, wtedy powinna juz przyspieszac coraz szybciej. Po odpaleniu silnik cieply i zimny musi chodzić bardzo równo. Jak cos Ci wibruje to masz problem.

Rozpęd auto agresywnie na dwójce i wbij trójkę trzymając gaz. Jak sprzeglo sie ślizga to do roboty. Wystartuj auto bez gazu na polsprzegle. Jak będą duże drgania to moze być dwumas do roboty.

Podepnij pod kompa. Skasuj bledy jak jakiś błąd wskoczy ponownie to pisz. Sprawdź luzy w napedzie. Zwłaszcza na laczniku emkowym z tylu. Gumy od przegubów przejrzyj.

Jak masz nie Or hamulce to sprawdź czy nie bija przy hamowaniu z dużych prędkości.

Jedz na dwójce powoli bez gazu wciśnij przycisk sport. Auto powinno odżyć i kiera zacznie chodzić ciężej - tryb sport ok.

Upewnij sie ze dsc działa prawidłowo...

zobacz czy masz ori katalizatory.

Wymień profilaktycznie wysprzeglik i pompę sprzegla. Nie kosztują majątku. Lubią paść a nagły brak sprzęgła to klopot w trasie.

To tak na szybko...

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 11 listopada 2016, 17:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: e46
Dzieki za konkretne odpowiedzi. Niestety juz sprzeglo do wymiany, mocno sie slizga. Hamulce ok, sport dziala, dsc tez dziala. Silnik pracuje rowno. Plyny i oleje z racji wykonywanego aktualnie projektu beda za darmo :) Opony ma nowe ale raczej jakies chinczyki , wiec trzeba bedzie zeminic na lato. Na zime nie kupuje bo auto bedzie stalo w garazu. Mysle , ze nie wyjade wcale. Ewentualnie jakies przepalenie jak bedzie mocno na plusie. Katow nie mam wcale bo tlumik jest magnaflow + x-pipe. Reszte sprawdze ( testow ) po zmianie sprzegla. Dzieki jiGsaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 13 listopada 2016, 01:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 25
Jesteś pewny, że nie ma katów? Zestaw Magnaflow był raczej cat-back (x-pipe + końcowe tłumiki). Fajnie brzmi ;) ?

Z rzeczy o które pytałeś, a nie padły wcześniej, to po prostu warto wymienić świece. Dodatkowo warto sprawdzić przepływomierze, żeby się M5 rozpędzało jak należy, zaś przy diagnostyce komputerowej zrobić koniecznie test Vanosów. Panewek profilaktycznie w tym silniku przy tym przebiegu nie ma chyba sensu ruszać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 13 listopada 2016, 01:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 11745
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: eS czY
Kod silnika: 1.8t
Dokładnie, przepływki najlepiej sprawdzić włączając test zegarów bodajże numer 4, spalanie w motogodzinach i rozpędzać auto na 3 biegu od powiedzmy 3 tys do odciny, pod sam koniec powinno być powyżej 130 l/h wskazanie. Jak mniej - przepływki raczej do wymiany.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 27 listopada 2016, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 6525
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
emski85, bardzo maly przebieg jak na M5 wrzuc Vin jak mozesz

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 30 listopada 2016, 22:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: e46
tak, bardzo maly bo takiej szukalem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet stratowy.
PostNapisane: 23 grudnia 2016, 11:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 14
Lokalizacja: Leżajsk
Moje BMW: BMW 530i e39 2003
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155039
Gratulacje zakupu. Sam przymierzam się do zakupu podobnego egzemplarza 137 tyś. przebiegu. 2001.
Czy możecie mi przybliżyć jak z twardością zawieszenia przy codziennym użytkowaniu na powiedzmy "gorszej" jakości dróg albo w dużych miastach np. Kraków. ? Czy w porównaniu do zawieszenia M tech 2 (które obecnie używam w 530i) jest przepaść w twardości ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL