BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E61 525i
Kod silnika: M54b25
Witam Panòw, mam wątpliwości co do podłączenia parownika do systemu ogrzewania. Jest podłączony szeregowo w wąż który idzie gdzieś z okolic przepustnicy może niżej. Zmierzyłem temperaturę i okazało się że na rozgrzanym silniku mam na tym wężu nieco ponad 45 stopni. Podczas rozgrzewania się wypada zapłon tylko na gazie więc zastanawiam się czy parownik nie ma zbyt niskiej temperatury. Kiedy silnik ma 90 a wąż 45 wypadanie już się nie pojawia. Samego parownika nie mierzyłem bo jest ukryty pod filtrem a termometr miałem przez chwile. Macie jakieś propozycje? Bo moim zdaniem jest źle podłączony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 23:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kolego było by łatwiej jak byś umieścił zdjęcia tej instalki... gazownik znany polecamy ? Jakie podzespoły wchodzą w skład tej instalki ? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 7 stycznia 2017, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52N
Garaż: 328xi
dokładnie, napisz coś wiecej, jaka instlacja jaki sterownik? i reduktor.

Znam ze swojego doświadczenia ze moze sie tak zdarzyć. Są dwa obiegi wody i może gazownik wpiłą Ci sie w ten drugi. Który sie otwiera dopiero przy rozgrzanym silniku. Na instalacji nie wychodzą błedy ze niska temperatura na wtryskwiaczach i reduktorze?

Jak długo Ci się przełącza na gaz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 7 stycznia 2017, 16:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Nie wiem jak w tym aucie ale z reguły wpina się równolegle w obieg nagrzewnicy. Nie wiem czym mierzyłeś ale najlepiej podłączyć się kompem i jak temp cieczy będzie około 90 to temp gazu ok 50 (tak jest u mnie). Wypadanie zapłonów to może być odrębny problem. Najpierw sprawdź czy ta instalka jest wystrojona jak trzeba. Wypadanie zapłonów to od razu cewki i świece do sprawdzenia, to samo odma- to mogą być przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 7 stycznia 2017, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E61 525i
Kod silnika: M54b25
Cewki zamieniłem, świece nowe, odma nowa, parownik wpięty szeregowo w powrót z nagrzewnicy. Jak komp pokazuje 90 stopni to kolanko idące do parownika ma 45. W instalacji było ustawiono na 20 stopni i miał się przełączać ale zwróciłem uwagę że u mnie jest około 70 jak się przezuca, niby poprawil i wtedy zaczęło się wypadanie zapłonu. Podejrzewam że zmniejszył temp. I tyle zrobił. Teraz przełącza się jak komp pokazuje 50, przejade 2km na gazie i bęc poszedł zapłon. Trzeba znowu na benzynę rozgrzać jeszcze i później już jest spokój. Ksiazke od instalacji mam w garażu to jutro napiszę co tam jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 08:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A fajki kolego profilaktycznie zmieniłeś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E61 525i
Kod silnika: M54b25
Jak fajki jak cała swieco cewkę przekładalem. Nie będę pół silnika wymieniał bez potrzeby. Świece od pawelosa, odma wymagała tego to ja wymieniłem. W ciemno nie będę robil. Mysle że cały problem tkwi chyba w niedogrzaniu parownika dlatego zapytałem czy wie ktoś jak to powinno być podłączone. Sterownik Nevo 6, listwa Valtek czerwona. Gazownk to "Motorgas Rygielski" w Toruniu. Wcześniej miałem instalacje od nich w E46 m43tu i smigalo jak złoto zero problemów. Zastanawiam się czy mozna wpiąć ten parownik za elektryczna pompa wspomagania ogrzewania, a przed elektrozaworami bo przed pompą byłoby ciężko, tylko zastanawiam się czy przy wyłączonym ogrzewaniu kabiny pompa nie będzie blokować przeplywu.(nie mam pojęcia jak działa) a powrót zostawilbym tam gdzie w tej chwili wpięty jest szeregowo cały parownik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 22:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Fajki zmienia się (powiem inaczej zalecane jest) profilaktycznie co którąś wymianę świec i to są słowa pawelosa w prywatnej wiadomości kiedy zamawiałem u Niego świeczki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 9 stycznia 2017, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52N
Garaż: 328xi
Mi sie wydaje że źle się wpiął w wode. Miałem taki sam problemi mi to poprawili. Zwrócę uwagę gdzie teraz jest wpięty. o ile w lato nie było problemu to w zimę wyskakiwały mi błedy na instalacji ze za niska temperatura reduktora i na wtryskiwaczach - dlatego może wyapda zapłon. Są dwa obiegi więc powinien wpiac się w ten pierwszy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E61 525i
Kod silnika: M54b25
Na wtorek umówiłem się na wizytę. Zobaczymy czy były błędy temperatury. wczoraj jeszcze sprawdziłem po przejechaniu 400 km listwę wtryskową i była zimna. Nie wiem czy po tak długiej jeździe nie powinna się nagrzać? może tu chociaż podpowiecie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 21 stycznia 2017, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52N
Garaż: 328xi
Jeżeli masz źle pdołaćzoną to przy podłeczeniu do stereonika LPG - będziesz miał błey - za niska temerpatura gazu w reduktorze i tym samym na wtryskiwaczach - poza tym przy wyższych prędkosciach temeratura reduktora spada bo ma wtedy większą przepustowosc i nie nadązy ogrzać gazu wiec będziesz miał na wtryskach zimny gaz - rezultat zwiększone palenie LPG - sprawdzałeś Ci więcej CI pali?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E61 525i
Kod silnika: M54b25
Niedługo dowiem się czy pali mniej bo jest już przerobione i jest różnica w użytkowaniu. Myślę że po tyg jazdy do pracy będę wiedział czy na 100% jest dobrze. Były błędy za niskiej temperatury. Gazu paliła 3L więcej niż pokazywał komputer. Po naprawie zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52N
Garaż: 328xi
To tak jak pisałem, miałem kiedyś podobny problem :) Powinno być teraz dobrze, jak Ci poprawili :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 12 marca 2017, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E61 525i
Kod silnika: M54b25
Po zmianach pojeździłem i jest bardzo duża różnica. Parownik poszedł przed elektrozaworami równolegle i zapłon nie wypada, przełącza się dużo szybciej przy wyższych nastawah przełączania i pali mniej o prawie 2L.
Dziękuję za udział w problemie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 13 marca 2017, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52N
Garaż: 328xi
Jeździj i tankuj do pełna ! Jak na wyznawcę LPG przystało ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]E61, m54b25 podłączenie parownika
PostNapisane: 13 marca 2017, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52N
Garaż: 328xi
Jeździj i tankuj do pełna ! Jak na wyznawcę LPG przystało ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL