BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 10 stycznia 2017, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e39
Kod silnika: M47D20
Witam wszystkich . Posiadam e39 lift 2.0d 136 km ( pompa vp + wtryski tzw. na przebicie ) . Opisze całą historie od początku . Jakis czas temu kolega jechal z mną swoim autem i powiedzial ze widział jak delikatnie od czasu do czasu bejca puszcza dyma na niebiesko typowo jak nie spalone paliwo sam miałem również miałem zastrzeżenia ze silnik troszke głosniej pracuje niz powinien, wiec zapobiegawczo wymienione zostaly koncówki wtrysków boscha oraz oczywiscie podkladki pod wtryskami . Po naprawie wtrysków przejechalem okolo 700km ( jazda bardziej miasto ) . W niedzele wybralem sie w trase i dosc normalnie jechalem okolo 120-140 km/h. Podczas wyprzedzania poczułem ze auto samo zaczyna ciągnąc zgaszenie kluczem nie pomogło wiec zadusiłem go hamulcem. Auto nie odpaliło a do domu wrocilem lawetą . Po powrocie zmierzylem kompresje i na 2 garze była 15 atm . Zwalilem głowice i zobaczylem w 2 cylindrze wytopiony tłok . Turbina również została uszkodzona ( Luzu nie posiada ale kolo kompresji od strony ssania brzydko wygląda) Jutro dodam zdjecia jak to wszystko wygląda . I teraz pytanie co jest przyczyną wypalonego tłoka ?? Byłem zawsze przekonany ze lejacy wtrysk jest w stanie takiego bałaganu narobić. Dodam ze do momentu awari motor chodzil bez zarzutu , zero poboru oleju ( jeżdze na mobilu 0w40) zero błedów w pamieci sterownika .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 10 stycznia 2017, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Przyczyną uszkodzeń tłoków są zwykle wtryskiwacze, a dokładniej niepoprawnie rozpylane paliwo.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 10 stycznia 2017, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e39
Kod silnika: M47D20
Wtryski miały zmieniane koncówki w tamtym tygodniu . Pożyczyłem próbnik ( maszyne z zegarem ) . Przy pompowaniu dynamicznym paliwo rozpylane wyglada dobrze , moment otwarcia dyszy to 204bar ( porównywalem z platformą ESI tronic i tam podają ze tyle ma byc ) . Wtrysk nie przecieka ani nie kapie .... Niemam pomyslu co jest przyczyną wypalonego tłoka a nie chcial bym powtórki jak naprawie silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e39
Kod silnika: M47D20
Wszyscy mechanicy z którymi rozmawiam twierdzą ze musiał lać wtrysk . Po stopieniu tloka i rozebraniu ponownie sprawdzone wtryski i żaden z nich nie leje , rozpyla dobrze oraz moment przebicia się zgadzają . Wiec o co tu chodzi ?? Strasznie dziwna sprawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 22:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Tłok moglbyc trafiony juz wcześniej. A teraz poprostu sie poddał.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e39
Kod silnika: M47D20
Też o tym myslalem ze mogl wczesniej sie przytopic na starych koncówkach ... Ale czy jakby byl nadpalony to pracowal by normalnie bez zarzutu i trzymał by moc ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 12 stycznia 2017, 11:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
A fotki ?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 12 stycznia 2017, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e39
Kod silnika: M47D20
Obrazek

Obrazek



Takie to się rzeczy narobiły :mad:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 14:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Tłok jest zatarty. Najczęściej przyczyną takiego zatarcia jest wtryskiwacz, który natryskuje paliwo na ściankę cylindra i zmywa z niego film olejowy.
Chyba naprawa wtryskiwaczy została zrealizowana nieco za późno.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 21:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Teraz remont czy wymiana na inny słupek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 21:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Wszytko zależy w jakim stanie tuleja. Kupno uzywanego slupka wiaze sie z ryzykiem, a wypadku tego silnika całkiem sporym. Bo slynne sa pękające wały.
Ja bym kupił sam blok i tlok i przełożył resztę z twojego.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 22:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Wały pękają w cr a tu ma jeszcze stary silnik, tłok kupić przechonować i jazda, no chyba że gdzieś tanio słupek kupić to przekładka

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 75
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: e60
Kod silnika: N47
CHEMIK211, i tu się mylisz.Jest na odwrót.Przynajmniej tak wynika z relacji wyczytanych na forach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e39
Kod silnika: M47D20
Plan na to mam taki ze jade jutro ogladac blok po peknietym wale z e46 ( do koleszki wiec raczej bez jakis dziwnych akcji bedzie ) głowica równiez jutro leci na ogledziny. Planowanie ,szczelnosc i urwana jedna swieca a co tam dalej to dopiero sie dowiem . Napewno nowe pierscienie , mysle ze panewki i cały dół bedzie oki ale to dopiero zweryfikuje jak wyjme silnik ( niedziela moja :wstyd: niestety choruje na brak czasu ) no i wtryski do drugiego serwisu na sprawdzenie bo nie dają mi jakoś spokoju. Zostaje jeszcze kwestia turbiny ale narazie nie mysle o niej narazie sie zbroje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 09:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Pekaja i w cr i w tym. Ktoś tu na forum wrzucił nawet foto, z kolekcją pękniętych wałów i brakowalo tylko 3.0d.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wały zazwyczaj pękają w manualnych skrzyniach - przez rozwalony dwumas oraz jazdę z niskimi prędkościami na wysokich biegach

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e39
Kod silnika: M47D20
Obrazek

Witam wszystkich zainteresowanych tematem ( nie zainteresowanych tez witam :P ) . Tak jak pisalem wyzej zbroje sie . Mam juz drugi ładny blok z tłokami , głowica leży u fachowca , części mam juz namierzone jedyny problem to taki ze nie moge dostac w hurtowniach sprzegła( dziwna sprawa ) musze internety potrzepac troche . Silnik wyjety i rozebrany w mak i tu moje zdziwnie auto ma według blatu 350k a dol silnika w nienagannym stanie . Panewki nawet nie podebrane , wał aniołek , tłoki bez najmniejszej rysy ( poza jednym oczywiscie :mad: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 20:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Nie lepiej m57 wrzucić od razu? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
kinko napisał(a):
Nie lepiej m57 wrzucić od razu? :P

Oczywiście B30 :)
Taka okazja może się nie powtórzyć.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypalony tłok
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 15:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e39
Kod silnika: M47D20
Może i fajnie by było tylko aktualnie troche drogo zaczynajac od osprzetu silnika a konczac na licznikach , łapach i masie drobnicy okrutnie drogiej ... Kiedys przechodziłem przez swap w e34 z m20b25 na m52b25

A tak z ciekawosci to moja skrzynia podeszła by do m57??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL