BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 06:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 10 stycznia 2017, 17:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
W Piątek gdy naszły silne mrozy odpaliłem auto i pojechałem do pracy. Auto normalnie odpaliło i równo pracowało. Po przyjechaniu pod prace zostawiłem na chwile auto na obrotach jałowych. Jak wróciłem po 1 min auto nierówno pracowało. Zgasiłem i poszedłem do pracy. Na wieczór chcąc wrócić do domu odpaliłem auto i dalej nierówno pracowało i na dodatek nie zgasła kontrolka ciśnienia oleju. Przestraszony zgasiłem auto.
Po dwóch dniach przyholowałem auto do siebie do i zacząłem gdybać co jemu dolega. Na pierwszy ogień poszła odma która okazała się zamarznięta (krótkie trasy sporo masła) Dodam ze była wymienia wraz ze wszystkimi przewodami tamtego lata na oryginał. Odma odmarzła w domu tak samo jak wszystkie przewody. Wszystko wyczyściłem i zmontowałem ponownie. PROBLEM POZOSTAŁ TEN SAM. NIERÓWNA PRACA I PALĄCA SIĘ KONTROLKA CIŚNIENIA OLEJU. Komputer pokazuje tylko błędy wypadania zapłonów na 4 cylindrach. Chyba tez mam do wymiana uszczelkę podstawy filtr oleju bo w jej okolicy jest dość mokro. Olej Millers oils XF longlife 5w40 wymieniony w maju 2016. PANOWIE Jutro postaram się kupić miernik ciśnienia i zbadać ciśnienie oleju. PODPOWIEDZCIE GDZIE SZUKAĆ PRZYCZYNY.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 10 stycznia 2017, 19:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Wykręć świece, obejrzyj dokładnie tą na 4 cyl. Może po zamarznięciu odmy zdążył lekko zaciągnąć oleju z bagnetu i zalało tą świecę. Ciśnienie bym sprawdził manometrem, bo elektronika w BMW nie lubi mrozów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 09:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Dzisiaj odkręciłem świece z 3 i 4 cylindra. Wyglądają jak na zdjęciu, czyli nie za wesoło. Cylindry w środku są delikatnie wilgotne jakby od oleju ale na szczecie nie pływają w nim. Odkręciłem również filtr oleju. filtr wyglądał na normalny. Pytanie, czy po odkręceniu filtra oleju powinien znajdować się w obudowie olej ??

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 12:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Nowy filtr jest wciśnięty w taki koszyk, który jest w pokrywie oleju. Któregoś razu podczas wymiany, brat wyrzucił filtr z tym koszykiem i wtedy były jaja z ciśnieniem oleju. Dokupiliśmy nową pokrywę filtra oleju, nowy filtr i auto pracuje idealnie. Stan oleju sprawdziłeś?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 12:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Ciśnienia nie udało mi się sprawdzić, ale udało mi się sprawdzić działanie czujnika od ciśnienia i dziala. Obwód się zamyka i gaśnie kontrolka na liczniku, więc jest sprawny. Jedna rzecz mnie jeszcze zaciekawiła, że po odkreceniu czujnika od podstawy nie pojawiło się ani trochę oleju.
Wprawdzie odkecilem pokrywe filtra oleju i poczekałem aż cały olej zleci, ale chyba chociaż trochę powinno się pojawić tego oleju. Co sądzicie?
Podobno w podstawie filtra jest jakiś zawór który steruje przepływem oleju. Może on blokować dopływ oleju do czujnika?

Olej jest w normie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 19:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
O to co znalazłem w misce olejowej !!! Panowie co to jest ?? Dobra wiemy, co to jest lód, ale skąd on się tam wziął?? Masło co odmy ?? Felerny olej ??
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 5 lutego 2017, 14:19 przez leszczu24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Tej wody jest sporo.
W chłodnicy rozumiem masz płyn chłodniczy, bo inaczej już by Ci kadłub pękł. Zatem raczej możesz odrzucić wersję przecieku z układu chłodzenia do ukł. smarowania.
W oleju często zbiera się woda. Jeśli często jeździłeś na krótkich trasach i nie dogrzałeś silnika na tyle by woda odparowała z oleju to ciągnie skraplała się para wodna i zbierała w misce.
Moja porada to postawić samochód w ciepłym miejscu. Spuścić cała zawartość z układu smarowania, zalać nowy olej, nagrzać dobrze silnik, wymienić ponownie i pojechać w dłuższą trasę by odparowała cała woda z układu.
Pod korkiem wlewu oleju zebrała się mieszanina oleju z wodą w postaci masła/majonezu ?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Jeżdżę na płynie. Nigdy na wodzie, szkoda silnika.
To fakt robię krótkie trasy. Temp. silnika max podniesie się do 60 stopni, ale bez przesady.
Pod korkiem jak co roku zbiera się tzw masło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 20:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Co bez przesady?
Przy 60 stopniach za wiele wody nie odparuje. Podczas schładzania silnika zbierze się następna dawka.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B22 Nie gaśnie ciśnienie oleju+Nierówna praca
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Bez przesady, że tyle wody się nazbierało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL