BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, wykresik s48
PostNapisane: 10 stycznia 2017, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
-


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 12:20 przez patriic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, wykresik s48
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 16:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
patriic napisał(a):
usuwając ori odme i zakładając zawór pcv od chryslera 300m


Możesz pokazać ten zawór i opisać co i jak z nim ?

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, wykresik s48
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 20:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
-


Ostatnio edytowano 27 stycznia 2017, 12:44 przez patriic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, wykresik s48
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 10:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Rysiek330i napisał(a):
Ile powinna mieć przepływka na ory ? U mnie pokazało 610 kg/h, mówie o seryjnej 330i na 3 gaz w pełni


U mnie po dalszych korektach softu udało się uzyskać maksymalny przepływ powietrza na poziomie 818 kg/h, testowane na dwóch różnych przepływomierzach.
W sumie logowany był przy bardzo dobrych warunkach atmosferycznych, co przyczyniło się do uzyskania bardzo wysokiego przepływu.

Standardowe M54b30 powinno uzyskać maksymalny przepływ 650-670 kg/h

W Twoim przypadku jest znacząco za mało, na poczatek sprawdz nieszczelności, jeżeli wszystko będzie w porządku to przepływomierz do wymiany.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, wykresik s48
PostNapisane: 23 stycznia 2017, 13:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Tylko to 330i miało delikatnie przestawiony rozrząd i prawdopodobnie przypchane katalizatory. Wg mnie przepływka pokazuje raczej prawdziwe dane tylko przez te niedomagania po prostu spadł przepływ w silniku. Niestety nie udało się sprawdzić afr wtedy byłoby czarno na białym. Rozrząd ustawiony, kolektory wydechowe tez chyba wymienione na luznirjsze wiec teraz powinno być dużo lepiej :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, wykresik s48
PostNapisane: 31 stycznia 2017, 02:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
ADAMO M. napisał(a):
Tylko to 330i miało delikatnie przestawiony rozrząd i prawdopodobnie przypchane katalizatory. Wg mnie przepływka pokazuje raczej prawdziwe dane tylko przez te niedomagania po prostu spadł przepływ w silniku. Niestety nie udało się sprawdzić afr wtedy byłoby czarno na białym. Rozrząd ustawiony, kolektory wydechowe tez chyba wymienione na luznirjsze wiec teraz powinno być dużo lepiej :)


Niedługo przyjade na sofcik, może coś ugramy ;)

Co tak w temacie cicho ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, wykresik s48
PostNapisane: 6 lutego 2017, 09:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Zima, warunki pogodowe zbytnio nie sprzyjają.
Obecnie bazuję na dużo starszej wersji softu, wydaje mi się ze wynik końcowy bedzie dużo lepszy.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 21 kwietnia 2017, 12:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Strojenie ukończone, raczej wyciągnięte jest wszystko to co można było.
Stożek wywalony, więcej robił bałaganu niż było z niego pożytku.
Moim zdaniem nie warto wkładać stożków czy też wkładek sportowych, wystarczy odpowiednio przerobiony układ dolotowy oraz seryjna wkładka filtra powietrza.

Co prawda nie jest to demon w porównaniu do tych silników z dmuchawkami, ale z pewnością będzie dużo bardziej bezawaryjne.
Dodaj jedynie że autko jest na 255/35/18, oraz cięższe od serii o około 70- 80kg (wygłuszenie i sprzęt audio).

[/quote][/quote]

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 21 kwietnia 2017, 12:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
fajnie jedzie :ok:
kedzior001 napisał(a):
Moim zdaniem nie warto wkładać stożków czy też wkładek sportowych, wystarczy odpowiednio przerobiony układ dolotowy oraz seryjna wkładka filtra powietrza.

możesz rozwinąć?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 21 kwietnia 2017, 13:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Próbowałeś kombinacje z i bez tego dyfuzora ?

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 21 kwietnia 2017, 13:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
jak rzeźbiłem u siebie dolot to też myślalem nad tzw "debaffle". Wyczytałem że zastosowanie tej rurki jedynie wycisza dolot. Cos na zasadzie klapki wydechu którą bmw stosuje, wg niektorych dla zamulenia auta w dolnej partii obr. Tak naprawde wszystko to ma tylko zabieg akustyczny. Tak, że po wywaleniu rurki efekt zasysania powietrza przez dolot zrobi sie wyraźniejszy. A jak ktoś chce potwierdzenia , to trzeba wykonać testy ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 21 kwietnia 2017, 14:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ladnie jedzie.
Z tymi stozkami to ja juz doszedlem do tego wniosku dawno dawno. Mowilem ze ten kn tylko pogarsza sprawe.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 08:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Majster128 napisał(a):
Próbowałeś kombinacje z i bez tego dyfuzora ?

Obrazek


W e46, takiej trąbki nie ma

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 09:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
rorafalki napisał(a):
fajnie jedzie :ok:
kedzior001 napisał(a):
Moim zdaniem nie warto wkładać stożków czy też wkładek sportowych, wystarczy odpowiednio przerobiony układ dolotowy oraz seryjna wkładka filtra powietrza.

możesz rozwinąć?


Mam na myśli doprowadzenie dodatkowego powietrza z wlotu chłodzenia hamulców bezpośrednio do puszki z filtrem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


forest

Co do stożków, wkładek problem polega na tym że przy niskiej temp mniej więcej poniżej 3 stopni, dużej wilgotności powietrza przepływomierz zaczyna przekłamywać (zawyżać). Na podstawie przepływu powietrza wyliczana jest dawka paliwa, a przekłamania na przepływomierzu powodują jej znaczące zwiększenie.
W rezultacie AFR leci w dół, mieszanka nie jest odpowiednio spalana co przyczynia się do spadku mocy.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 19:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
u mnie w m52tu jest trąbka tylko inaczej skonstruowana. Jest jakby kolanko skierowane w dół- prosto w filtr.

Co do dzialania przepływki przy rzeźbieniu dolotu - to chyba logiczne ze zmienia dawke. Problem po prostu leży w tym, że przy każdej modyfikacji dolotu pownniśmy też modyfikować mape. Nasz komp raczej nigdy sam idealnie nie zaadaptuje się. Stąd tak ciężko poprawić dolot, żeby przynajmniej nie było spadków. Tym bardziej w krótkim odstępie czasu.

ps. dobrze jedzie furmana

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 22:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
kszyhu napisał(a):
u mnie w m52tu jest trąbka tylko inaczej skonstruowana. Jest jakby kolanko skierowane w dół- prosto w filtr.

Co do dzialania przepływki przy rzeźbieniu dolotu - to chyba logiczne ze zmienia dawke. Problem po prostu leży w tym, że przy każdej modyfikacji dolotu pownniśmy też modyfikować mape. Nasz komp raczej nigdy sam idealnie nie zaadaptuje się. Stąd tak ciężko poprawić dolot, żeby przynajmniej nie było spadków. Tym bardziej w krótkim odstępie czasu.

ps. dobrze jedzie furmana



M52 maja inne puchy.

Owszem, przy kazdych modyfikacjach najlepiej jest na nowo wystroic, ale tak jak pisałem wczesniej, przychodzą zimne wilgotne dni i wszystko rozsypuje się.
Jesli wystroisz dobrze w takich warunkach, to w lecie będziesz miał problemu z ubogą miesznką.

tak jak pisałem wczesniej, najlepiej zastosować seryjną wkładkę, niezależnie od pory roku, pogody, przepływy będa identyczne.

najlepszym rozwiazaniem byłaby pucha OE performance, ale w ASO krzyczą za nią ponad 4 tyś

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
A ja się grubo zastanawiam nad przerobieniem airboxu tak, aby zamontować równolegle dwa filtry powietrza.
Wtedy masz o połowę mniejsze opory przepływu i jeszcze mniej wilgoci w silniku.
Jest trochę czarowania.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 13:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
zdrowo podaje :ok:
po liczniku praktycznie jak moje byłe 330d 300KM, na hamownię się wybierasz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 08:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Majster128 napisał(a):
A ja się grubo zastanawiam nad przerobieniem airboxu tak, aby zamontować równolegle dwa filtry powietrza.
Wtedy masz o połowę mniejsze opory przepływu i jeszcze mniej wilgoci w silniku.
Jest trochę czarowania.



taki AirBox byłby najlepszy, ale cena jest zaporowa

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... Air-Intake

przemek530d napisał(a):
zdrowo podaje :ok:
po liczniku praktycznie jak moje byłe 330d 300KM, na hamownię się wybierasz ?



Na hamownie owszem, ale już przy okazji

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, 0-160km/h s50
PostNapisane: 28 kwietnia 2017, 07:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Kilka nowych fotek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL