BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 24 lutego 2017, 18:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Witam, jako, że w moim cabrio końcowy supersprint kończy już żywot planuję wymianę. Do tej pory była dwururka, więc seria z jedną rurą odpada ze względu na dyfuzor, przeróbka na dwie rury będzie chyba straszną rzeźbą. Przekopałem aledrogo i tłumiki z dwururką są same festyniarskie i do tego pewnie głośne że głowa puchnie. Pomyślałem więc o zakupie tłumika od 325 ori. Z rurami dolotowymi nie będzie problemu, bo można je obciąć a supersprint ma taki rozgałęźnik:
http://tuningempire.eu/bmw/bmw-3er-e46/ ... ng-95.html
końcówki tez bym obciął i dospawał zwykłe proste rurki z nierdzewki 2x76
Obrazek
http://allegro.pl/rura-nierdzewna-nierd ... 03847.html
Więc wygląd bym miał już taki jak mnie satysfakcjonuje, ale chciałbym zrobić coś jeszcze z dźwiękiem. Nie chcę auta głośnego, basowego itp tylko poprostu lubię dźwięk R6 a w serii jest bardzo cichy. Ładny dźwięk daje wycięcie kata, ale nie jest do najlepszy pomysł (śmierdzące spaliny, wypalanie gniazd zaworowych, spadek mocy z tego co poczytałem), więc zostaje opcja przeróbki tego końcowego. Znalazłem taka instrukcje przeróbki
Obrazek
ktoś próbował? Czy może jakiś inny sposób modyfikacji?

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 24 lutego 2017, 20:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
W benzynie zapach spalin podobny czy katy są czy nie więc bez różnicy tak samo z gniazdami ściema, a co do przeróbki to najważniejsze to te małe otworki powiększyć

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 24 lutego 2017, 21:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Kolego a o których otworkach mówisz? o wylotowych czy wewnątrz tłumika?

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 24 lutego 2017, 22:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
O tych co są na na rurach w środku lub tak jak na zdjęciu połączyć z wylotowymi przy czym w tedy dobrze wyciszenie do środka wstawić

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 25 lutego 2017, 09:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Mam taki wydech był w e36 zaadaptowałem do e46 (przerobiłem jeden uchwyt) nie wył, nie buczał basowy pomruk. posiada dwa wejścia:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6730910526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 28 lutego 2017, 21:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Końcówka jest nie do końca taka jakbym chciał: rurki powinny mieć odstęp i jedna krótsza druga dłuższa i trochę lepienia z zaczepami, a ori będzie prawie plug&play i cena przez pół. :)

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 1 marca 2017, 09:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
To już wiesz co masz zrobić :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 6 marca 2017, 11:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
No mniej więcej wiem, tylko ten dźwięk mnie zastanawia jaki wyjdzie :zabawa:

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 6 marca 2017, 21:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Musisz te rury w środku owinąć najpierw matą stalową do tłumików a później wyciszającą

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 22 marca 2017, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Dobra zamawiam graty i biorę się do dzieła. Końcówka 2x76 nie będzie za gruba? W M3 ile jest?

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 18:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 499
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 2x E36, E39
Kod silnika: M52
tez planuje wrzucic do 320i tlumik od 325/328 bo zalezy mi na dwururce, a co sie robi po obcieciu tych rur dolotowych ? moglbys podac jeszcze raz link do tego rozgleznika bo juz nie dziala ?

p.s. co do srednicy koncowek to tez szukam odpowiedzi bo jedni pisza ze 60mm a drudzy 70mm, i jeszcze ile wystaja za dyfuzor, jaka maja dlugosc :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 18:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 1613
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e36 i e34
Kod silnika: M52TUB30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161768
ja mam u siebie cały wydech z e46 3,0. Jest nie wiele głośniejszy od seryjnego i ładnie słychać dźwięk silnika. Zmieniłem końcowy na Supersporta i jest głośniejsza i bardziej basowa, choć nadal nie uciążliwa przy normalnym użytkowaniu.
A jeśli piszesz że masz Supersprinta, to taki Supersport powinien mieć ten sam dźwięk, albo bardzo zbliżony.
https://www.olx.pl/oferta/wydech-tlumik ... 7416ac170f
Jak byś się skusił to mogę sprzedać końcowy z e46 3,0 w dobrym stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 8 kwietnia 2018, 11:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 499
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 2x E36, E39
Kod silnika: M52
ponawiam pytanie co do przerobki tych dolotow z dwoch na jeden ? macie jakies zdjecia jak to wyglada u was ? nic sie nie dzieje nie przydusza samochodu itp wszystko ok ? mam tlumik z e36 328 ( dwa doloty) i chcialbym wsadzic do 320i ( jeden dolot ). lukiz3000 nie zauwazylem postu a wtedy moze bym sie skusil na tego supersporta od cb i mialbym nie daleko. a on ybyl na jeden dolot ? bo tak po zdjeciach widze a mowisz ze jest z e46 3.0 a tam jest chyba dwa doloty jak to jest ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 9 czerwca 2018, 14:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Założyłem serie z 325 i jest ok, nie czuje spadku mocy, chodzi fajnie, ciut głosniej niż na jednorurce, dospawałem 2x76, ale za gruba według mnie, 2x70 byłoby lepiej. Wszystko pasuje plug&play. rozgałęźnik już miałem ze supersprinta więc obciąłem rurki z nowego tłumika kilka centymetrów przy samym tłumiku.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320 modyfikacja tłumika
PostNapisane: 9 czerwca 2018, 19:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 499
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 2x E36, E39
Kod silnika: M52
Moglbya dać zdjęcie jak to wygląda u ciebie dokladnie ? Mysle zrobić to samo i chciałem dać foto na wzór gościowi który ma mi to zrobić. Ktos mi mówił ze trzeba to zrobić z glowa żeby nie zdusić silnika i dlatego tak się zastanawiam ale jezeli u ciebie jest ok to będę chcial zrobić tak samo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL