BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 maja 2017, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: n/a
Kod silnika: n/a
Powyżej 300 też da radę :) szczerze to nie, i nie uzasadnię tego, boję się większych kosztów eksploatacji, obecnie LPG służy mi bardzo dobrze, chociaż trzeba było znaleźć odpowiedni serwis, żeby ogarnął wszystko do kupy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 19 maja 2017, 23:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e90 330i
Co do N52B30A - moje E90 ma 180k przebiegu. Cały silnik jest w oryginale - nie ruszane pokrywa rozrządu i miska, cewki 2005, podobnie jak pasek klinowy, rolki a chyba nawet świece wytrzymały fabryczne. Jedyne co robił poprzedni właściciel (i chwała mu za to) to regularna wymiana oleju - jest megaczysto w środku. Nie ruszone nawet przewody od odmy (ale widać jak się krusza ze starości). W każdym razie prawie 200k i spokój przez 12 lat to chyba tragedii nie ma. Błędów silnika też nie mam. Zużycie oleju - 1 kreska od max po jakichś 3-3,5k od wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 maja 2017, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
LukasP napisał(a):
Witam szanowne grono posiadaczy N52, N53 (i nie tylko). Jestem na etapie doprowadzania do ładu e60 z n52b30. Jeżeli chodzi o silnik, zostały mi już tylko błędy 29f4, 29f5 (pojawiające się co kilkadziesiąt km.), czyli jak się nie mylę, katy do wymiany. Rozpatruję zakup zamienników rodzimej firmy JMJ. http://e-tlumiki.pl/katalizatory-dedyko ... 2004-.html. Czy ktoś z Was przerabiał podobny temat? Ew. może przedstawić inne rozwiązania?
Będę ogromnie wdzięczny!


Zleć w jakimś ogarniętym warsztacie przepłukanie katów środkiem do czyszczenia DPF i powinno pomóc. Należy wymontować katalizatory, zaślepić z jednej strony, a od drugiej zalać płynem i zostawić na kilka-kilkanaście godzin (również w zależności od tego co zaleca producent środka na etykiecie). Trzeba tylko uważać, bo niektóre z tych środków są cholernie żrące i lepiej nie przesadzić z czasem płukania... W ogóle dla bezpieczeństwa katalizatora najlepiej rozrobić taki środek z wodą.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 maja 2017, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52NB25
Ktoś wie jakie powinno być nominalne wskazanie przepływki w kg/h dla pojemności 2,5 ?, silnik rozgrzany, obroty jałowe ok 550.
Teoretycznie dla 6 cylindrów to z 12-13 powinno być, ale Valvetronic itp.... czy nie będzie tu mniej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 lipca 2017, 09:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E61 525D
Kod silnika: M57
Panowie, czy w E92 LCI 328i z USA siedzi N52B30? Tak samo jest z F10 USA 528i 6 cylindrowym? Oba to n52b30 na pośrednim wtrysku?
Tak mi się jedynie wydaje, jednak wolę się upewnić.

Z góry dziękuję za odpowiedź. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 9 lipca 2017, 13:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
E92 328i Lci USA jest N52b30 ma pośrednim wtrysku. Fajny motur :rotfl:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 07:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Witam,

Posiadam e60 z silnikiem N52b30 258 km, 2005 rok produkcji. Ostatnio zauważyłem iż "pracuje na przepustnicy" to znaczy jak na postoju dodam gazu to najpierw słychać jak otwiera się przepustnica i jest takie charaktarystyczne syknięcie, a dopiero potem wkręca się na obroty. Wiem, że n52 ogólnie nie pracuje na przepustnicy tylko na valvetronic.

Wcześniej tak nie było i odrazu się wkręcał.

W czym może być problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 10:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Sprawdź silnik Valvetronica.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Na kompie błędy aktywne 2A31, oraz 2A47 od valvetronica.

Dodatkowo rano na zimnym silniku chyba cykają vanosy. Może to mieć jakieś powiązanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52NB25
Podepnij pod kompa i zobacz czy możesz zainicjować silnik valvetronic, będziesz słyszał tez czy chodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 20:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
maciejnowak22 napisał(a):
Na kompie błędy aktywne 2A31, oraz 2A47 od valvetronica.


Przydałoby się sprawdzić czujnik położenia wałka mimośrodowego. Czasem bywa nawet zalany olejem...

maciejnowak22 napisał(a):
Dodatkowo rano na zimnym silniku chyba cykają vanosy. Może to mieć jakieś powiązanie?


Cykają Ci co najwyżej popychacze.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Rozrząd, napinacz, slizgi, popychacze, uszczelniacze zaworowe wymieniane 30 tys km temu bez zdejmowania głowicy.

Rzeczywiscie wypiąłem kostke od czujnika valvetronica i cala pływa w oleju.

Może jeszcze wyczyścić elektrozawory od vanosów? NIgdy nie ruszane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52NB25
Elektrozaworom pomaga świeży soft w silniku gdzie została poprawiona ich praca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
A co do silnika valvetronica. To jedynie narazie jak go sprawdzilem to po włączeniu zapłonu słychać, że się przestawia. Ale czy to jest jego prawidłowa praca to nie wiem :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 15:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 545
Lokalizacja: Sieradz / Heerhugoward
Moje BMW: E91 330i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123373

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156112 e91
osd napisał(a):
Elektrozaworom pomaga świeży soft w silniku gdzie została poprawiona ich praca.


mozesz coś wiecej o tym napisać ? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 września 2017, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 90
Lokalizacja: polska
Zakov328 napisał(a):
LukasP napisał(a):
Witam szanowne grono posiadaczy N52, N53 (i nie tylko). Jestem na etapie doprowadzania do ładu e60 z n52b30. Jeżeli chodzi o silnik, zostały mi już tylko błędy 29f4, 29f5 (pojawiające się co kilkadziesiąt km.), czyli jak się nie mylę, katy do wymiany. Rozpatruję zakup zamienników rodzimej firmy JMJ. http://e-tlumiki.pl/katalizatory-dedyko ... 2004-.html. Czy ktoś z Was przerabiał podobny temat? Ew. może przedstawić inne rozwiązania?
Będę ogromnie wdzięczny!

.


Ostatnio edytowano 18 października 2017, 20:15 przez balcer22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 października 2017, 14:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 249
Moje BMW: M2 comp.
Kod silnika: S
Kupiłem 130i i chce wymienić filtry i oleje
Kupiłem filtry Manna i olej Liquy Moly Top Tec 4100 5w40
Będzie dobrze? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 października 2017, 15:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No to się jeszcze okaże jak wymienisz :rotfl: Zalej coś do czyszczenia wtrysków i wyjeździj tak cały bak przed wymianą oleju.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 6 października 2017, 11:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 249
Moje BMW: M2 comp.
Kod silnika: S
Już wymienione :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 19 października 2017, 18:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Co za syf, w N52 GNĄ się napinacze paska. :szok: :wstyd:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL