BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 08:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] n52 zbyt niskie obroty biegu jałowego.
PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 13:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Witam. Moj samochod posiada zbyt niskie obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika. Inpa pokazuje w granicach 650rpm przez co odczuwam delikatne wibracje. Gdy samochód odpale i jest zimny obroty są wyzsze i wtedy nie ma zadnych drgań. Błędów na kompie aktualnie zero. Wczesniej byl blad solenoidy i jakis stary blad "air mass hfm to low" . Solenoida została wymieniona na nową bmw i blad juz nie wrócił. Ten od przeplywki również. Inpa na live data nie pokazuje nic dziwnego. Jakie posiadacie u siebie obroty na biegu jałowym w n52? Co może być przyczyną? Poza tym samochod ma pełną moc i jedzie jak należy.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] n52 zbyt niskie obroty biegu jałowego.
PostNapisane: 2 maja 2017, 08:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
U mnie po rozgrzaniu na jałowym jest +/- 800rpm taka wartość ma być. mam ten sam silnik.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] n52 zbyt niskie obroty biegu jałowego.
PostNapisane: 6 maja 2017, 16:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
ROBBMW, dzieki za odpowiedz, czyli cos jest nie tak. Pod lupe chyba trzeba wziac przeplywomierz. Więcej pomysłów nie mam. Świece chyba tu nie bedą miały nic do rzeczy. Cewki byly zmieniane jakis czas temu aczkolwiek firma jakas dziwna -huco. Jak ktos ma jakis pomysl to prosze pisać .

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] n52 zbyt niskie obroty biegu jałowego.
PostNapisane: 6 maja 2017, 17:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Sprawdź na kompie co to jest :), możliwe że przepływka, swiece raczej odpadaja.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] n52 zbyt niskie obroty biegu jałowego.
PostNapisane: 7 maja 2017, 15:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Nieprawda. Obroty biegu jałowego w N52 mogą oscylować w okolicach 650-750 rpm, bo fabryczne ustawienie to bodajże właśnie 650 rpm. Podbicie obrotów to zwykle skutek dynamicznej jazdy, obciążenia sprężarki klimy (zwłaszcza w lato), składu paliwa, składu powietrza itd. Obroty mogą też chwilowo spadać poniżej tych wartości. To totalnie normalne nawet w najnowszych konstrukcjach, że czasem pojazd (z nie do końca znanych kierowcy przyczyn) pracuje przez jakiś czas na innych obrotach niż te standardowe biegu jałowego. Co do 800 RPM to oczywiście jest to wykonalne, bo wielu artystów, także z ASO BMW, zamiast szukać przyczyny to zmienia przez inpę ustawienie, a można rzeźbić, bo fabrycznie sterownik blokuje zmiany dopiero powyżej wartości 1200 RPM i przypuszczam, że jeżeli auto nawet na rozpiętej klimie, rozpiętej skrzyni, bez katowania, na dobrym paliwie, na właściwym oleju (a nie gęstym glucie, bo wiem, że są wśród nas fanatycy zalepiania vanosów w N52 gęstymi olejami jak 10w60) etc. ma nieprzerwanie 800 RPM to ktoś dokonał korekty na taką wartość. Zwykle klima bardzo "zniekształca" tę wartość, zwłaszcza w lato.

Przyczyn może być wiele, mogą to być zawory DISA, ale skoro nie ma błędów to ja zacząłbym od reseta adaptacji przepustnicy. Jak? Totalnie uśpione auto (najlepiej po nocy) - wchodzisz do środka, wsadzasz kluczyk, bez hamulca klikasz na zapłon tak jakbyś chciał go odpalić, auto powinno pokazać choinkę i następnie naciskasz pedał gazu do podłogi (także kickdown) i trzymasz tak pedał gazu około 5 sekund, ale mniej niż 10s, bo pompa zacznie procedurę odpowietrzania ukł. chłodzenia. Po tych 5s odpuszczasz całkowicie gaz, naciskasz hamulec i odpalasz normalnie silnik i wyjeżdżasz na trasę, najlepiej minimum 30 kilometrów. Jak nie pomoże to daj znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] n52 zbyt niskie obroty biegu jałowego.
PostNapisane: 12 maja 2017, 08:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
senbon, robilem kasowanie adaptacji przez gaz w podloge. Robilem tez reset wszystkich adaptacji w inpie. Bez zadnych różnic. Jak mozna w inpie podwyzszyć obroty?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] n52 zbyt niskie obroty biegu jałowego.
PostNapisane: 20 maja 2017, 00:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e90 330i
Widziałem gdzieś opcję podniesienia obrotów - musisz poszukać Inpa/Dis. U mnie jest 650 obrotów. 750-800 miałem jak miałem założoną jakąś nietrafioną cewkę, na której auto szarpało, strzelało w wydech i paliło prawie 20l. Wymiana na dedykowanego Boscha uleczyła problem, a i obroty wróciły na 650 po resecie adaptacji. (jest równiutko, nie szarpie, nie gaśnie). jak masz stare cewki, możesz delikatnie wyczyścić/wyskrobać punkty styku ze świecami - u mnie po tym zabiegu jakby trochę równie pracował i moc była większa. Doczytałem że masz nowe - może spróbuj podmienić cewki od kogoś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL