BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 09:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
jiGsaw napisał(a):
bazowa wersja powinna mieć RWD i Manual, bo to jest BMW :!:



Tu akurat nie mogę się nie zgodzić, chcą awd, niech będzie za dopłatą -> kolejna możliwość zarobienia hajsu, a baza niech ma rwd jak Pan Bóg przykazał... ;)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 12:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
jiGsaw napisał(a):
Tylko czekać aż pojawi się 550i z silnikiem jak w M5 tylko innym softem itd.


No przeciez juz jest M550i. Tam tez 4.4 v8 biturbo, AWD i 8 biegowy steptronik, tylko mniejsza moc 462ps.
Nowa M5 F90 z tylu ma wezsze opony(285) w porownaniu do M5 F10(295). Dopasowane do AWD, tylko ze jesli ktos przelaczy na RWD to moim zdaniem bedzie miotac i gubic trakcje, wiec ta opcja zostanie tylko bajerem ktory na codzien nie ma sensu uzywac. BMW nie przewidzialo rowniez MDM oraz DSC ON w przypadku wlaczenia RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 17:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
A napisał(a):
tylko ze jesli ktos przelaczy na RWD to moim zdaniem bedzie miotac i gubic trakcje
Myślisz, że ten 1cm zrobi aż taką wielką różnice - i tak by miotało jak szatan nawet gdyby ten 1 cm wiecej było, ale tą szerokość lepiej nadrobić jakością opony:)
A napisał(a):
zostanie tylko bajerem ktory na codzien nie ma sensu uzywac.
To tak samo jak w ogóle z takim autem, bo takiego auta przecież też nie ma sensu używać na codzień :P

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 17:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dlaczego nie? Ktoś kto kupuje nowe M5 to raczej po to by jeździć nim na co dzień, bo to auto dość rodzinne. Co do opon to się zgodzę, w normalnym M5 dałem po prostu semi slicki na tył wiedząc co i jak się z tym wiąże, a tutaj dylemat, bo jak szukać kompromisu funu, walenia boków i dobrej trakcji skoro auto jest przede wszystkim awd? Czy ktoś w ogóle wie, czy w AWD by BMW da się pójść bokiem? Bo np. w stałym quattro o ile wiem się da.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 21:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
jiGsaw napisał(a):
Czy ktoś w ogóle wie, czy w AWD by BMW da się pójść bokiem? Bo np. w stałym quattro o ile wiem się da.
ty to jednak jestes mistrz trolingu, na filmie wyraznie pokazali ze bedzie sie dalo a ty dalej swoje.Robisz u konkurencji??

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
kszyhu napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Czy ktoś w ogóle wie, czy w AWD by BMW da się pójść bokiem? Bo np. w stałym quattro o ile wiem się da.
ty to jednak jestes mistrz trolingu, na filmie wyraznie pokazali ze bedzie sie dalo a ty dalej swoje.Robisz u konkurencji??


myślisz, ze mam czas ogladac jakies bzdurne filmiki na forum? zrozumiales w ogole pytanie? PYTALEM CZY W AWD BMW znanym tez jako system XDRIVE (czyli w przypadku tego M5 w trybie AWD, a w przypadku innych BMW w normalnym trybie xdrive, bo innego nie ma) da się pojsc bokiem. Znasz odpowiedz to odpowiedz, nie to sam przestan trollowac. :wstyd:

update - zmarnowałem czas na ten filmik i tak jak podejrzewałem nie ma tam jednoznacznej odpowiedzi, choc można się domyslac, ze dopiero w trybie 2wd jest to możliwe. kolega Krzychu proszę dwa razy przemyslec post przed kliknieciem "wyślij".

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 22:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
jezeli stworzą 2 tryby ... AWD i 2WD i w jednym da rade pójść bokiem (bo o to włodarzom bawarki pewnie chodziło, żeby taki delikwent jak Ty nie marudził, że nie może walnąć boka przez brak RWD) a w drugim prawdopodobnie, że może być problem, bo nie do tego zostanie stworzony. Tak! możliwe że będzie inaczej niż we wspaniałym "quattro".

Bzdurmy film jest chyba oficjalnym od bmw i pokazuje jak ma to wyglądać a ty sie uczepiłeś tego AWD i zaciecie szukasz dziury jak tu dosrać nowej M'ce..

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 22 maja 2017, 00:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
jiGsaw napisał(a):
PYTALEM CZY W AWD BMW znanym tez jako system XDRIVE (czyli w przypadku tego M5 w trybie AWD, a w przypadku innych BMW w normalnym trybie xdrive, bo innego nie ma) da się pojsc bokiem.


Parafrazując, nie napęd a technika zrobi z ciebie zawodnika :hyhy:

A tak poważnie, dać się da, ale raczej zimą niż na suchym, no i dalej to nie to samo co z normalnym RWD. Czyli podobnie jak quattro w Skodzie.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 22 maja 2017, 06:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 350
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
Nawet w zwykłym xdrive 60% mocy leci na tył co sprawia ze całą zimę waliłem piękne boki ku zdziwieniu wszystkich hejtujacych awd w BMW. I nic się nie dołącza (co sprawia ze auta są nieobliczalne) tylko napęd jest stały, elektronika dzieli tylko stosunek tylu do przodu i robi to dość sprawnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 22 maja 2017, 06:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Praktycznie każde kolejne M5 miało coś nowego w silniku (poza I i II gen), teraz to nie dość że silnik praktycznie ten sam co poprzednio, to jeszcze baardzzzo blisko spokrewniony z seryjnym, co przed F10 nigdy nie miało miejsca. G30 i F90 a wszystko 5er- ktoś wyjaśni ten misz-masz z modelami?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 19:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Lincoln napisał(a):
Praktycznie każde kolejne M5 miało coś nowego w silniku (poza I i II gen), teraz to nie dość że silnik praktycznie ten sam co poprzednio, to jeszcze baardzzzo blisko spokrewniony z seryjnym, co przed F10 nigdy nie miało miejsca. G30 i F90 a wszystko 5er- ktoś wyjaśni ten misz-masz z modelami?


Sądzę, że w dzisiejszych realiach rozwoju motoryzacji pozostawienie V-ósemki w nowej M5 powinniśmy odebrać jako dobrą monetę. Nawet jeśli to praktycznie ten sam silnik co poprzednio. Stawiam, że w następnej generacji M5 będziemy już mieli jakieś R6 Tri-turbo i wtedy dopiero będą lamenty...

Co do napędu AWD to BMW zwyczajnie zapatruje się na Mercedesa. Niby ma to pewne praktyczne uzasadnienie - potężne moce i wartości momentu obrotowego przenoszone jedynie na tylną oś, w dodatku dostępne już od niskich wartości obrotowych, mogą sprawiać spore problemy z utrzymaniem trakcji na śliskiej nawierzchni. Chętnie skrytykowałbym to rozwiązanie, bo jednak uważam, że M-ki powinny trzymać się napędu na tył, lecz BMW wprowadzając możliwość odłączenia przedniej osi robi spory ukłon w stronę ortodoksyjnych fanów i należy docenić, że jednak mamy ten wybór. Czyli de facto dostajemy tu w standardzie opcję, za którą w wersjach 'cywilnych' musielibyśmy dopłacać. I choć M5 zyska przez to trochę na wadze to za to otrzymujesz pojazd praktycznie uniwersalny, którym będziesz mógł zarówno latać bokami, jak i startować spod świateł na śliskiej nawierzchni nie gorzej niż Audi RS...

Co do manualnej skrzyni to już w E60 M5 była dostępna jedynie w USA, więc w 2017 roku jej nieobecność nikogo nie powinna dziwić. Szkoda, bo nie ma to jak dobry 'manual', zwłaszcza a takim aucie jak M5 :(

PS: Uwielbiam to forum! Nie ma drugiego takiego miejsca w sieci, gdzie dyskusja o silnikach może przerodzić się w dywagacje na temat zmian pogodowych, a za wprowadzenie AWD w M5 może zostać obarczone tzw. 'lewactwo' :D

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 20:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 217
Lokalizacja: Nowa Sól/Lubuskie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=143414
YAMAHA R1 RN19 2007r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=144041
Zakov328 napisał(a):
Sądzę, że w dzisiejszych realiach rozwoju motoryzacji pozostawienie V-ósemki w nowej M5 powinniśmy odebrać jako dobrą monetę. Nawet jeśli to praktycznie ten sam silnik co poprzednio. Stawiam, że w następnej generacji M5 będziemy już mieli jakieś R6 Tri-turbo i wtedy dopiero będą lamenty...


Nie będzie bo szef ///M powiedział ze nie wykastruja bardziej z cylindrow ani M5 ani M3 bo klienci by tego nie przezyli pozatym nie ma to uzasadnienia ani w ekonomi spalania ani w osiagach. Bo każdy wie, że downsizing to sciema a auta i tak pala swoje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 20:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Sieniek napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
Sądzę, że w dzisiejszych realiach rozwoju motoryzacji pozostawienie V-ósemki w nowej M5 powinniśmy odebrać jako dobrą monetę. Nawet jeśli to praktycznie ten sam silnik co poprzednio. Stawiam, że w następnej generacji M5 będziemy już mieli jakieś R6 Tri-turbo i wtedy dopiero będą lamenty...


Nie będzie bo szef ///M powiedział ze nie wykastruja bardziej z cylindrow ani M5 ani M3 bo klienci by tego nie przezyli pozatym nie ma to uzasadnienia ani w ekonomi spalania ani w osiagach. Bo każdy wie, że downsizing to sciema a auta i tak pala swoje.


Pamiętam czasy kiedy szef ///M powiedział, że żelazną zasadą w silnikach M-Power jest moc uzyskiwana jedynie z wysokich obrotów oraz dużej pojemności skokowej i że nigdy z tego nie zrezygnują...

Tak czy owak mam nadzieję, że się nie mylisz ;)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 20:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 217
Lokalizacja: Nowa Sól/Lubuskie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=143414
YAMAHA R1 RN19 2007r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=144041
Zakov328 napisał(a):
Sieniek napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
Sądzę, że w dzisiejszych realiach rozwoju motoryzacji pozostawienie V-ósemki w nowej M5 powinniśmy odebrać jako dobrą monetę. Nawet jeśli to praktycznie ten sam silnik co poprzednio. Stawiam, że w następnej generacji M5 będziemy już mieli jakieś R6 Tri-turbo i wtedy dopiero będą lamenty...


Nie będzie bo szef ///M powiedział ze nie wykastruja bardziej z cylindrow ani M5 ani M3 bo klienci by tego nie przezyli pozatym nie ma to uzasadnienia ani w ekonomi spalania ani w osiagach. Bo każdy wie, że downsizing to sciema a auta i tak pala swoje.


Pamiętam czasy kiedy szef ///M powiedział, że żelazną zasadą w silnikach M-Power jest moc uzyskiwana jedynie z wysokich obrotów oraz dużej pojemności skokowej i że nigdy z tego nie zrezygnują...

Tak czy owak mam nadzieję, że się nie mylisz ;)


Tez mam taka nadzieje i oby tym razem dotrzymal slowa :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 20:39 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zakov328 napisał(a):
Pamiętam czasy kiedy szef ///M powiedział, że żelazną zasadą w silnikach M-Power jest moc uzyskiwana jedynie z wysokich obrotów oraz dużej pojemności skokowej i że nigdy z tego nie zrezygnują...

Niestety, to był inny szef (Gerhard Richter).
Fajny wywiad, polecam:
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,13435188,Charakter_M.html
Szczególnie spodobał mi się ten fragment:
"Jest pewna grupa kupujących, która po prostu chce mocny samochód. Ale wtedy M GmbH jest dla kogoś takiego złym adresem."
Z dedykacją dla najczęstszych "bywalców" działu Kille :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 350
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
Zakov328 napisał(a):
I choć M5 zyska przez to trochę na wadze


Ale ona jest lżejsza o 100 kg od F10 M5 RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 24 maja 2017, 07:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
Randall86 napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
I choć M5 zyska przez to trochę na wadze


Ale ona jest lżejsza o 100 kg od F10 M5 RWD



nieprawda, to byl tylko marketingowy trik. Bylaby lzejsza okolo 100kg ale gdyby F90 byla RWD, ale jest AWD. Roznica w masie praktycznie marginalna okolo 30kg miedzy dwoma modelami w bazie, a jak beda sie roznic wyposazeniem to roznica bedzie jeszcze mniejsza, wiec oba auta waza podobnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 24 maja 2017, 07:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 350
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
No dobra ale nie będzie cięższa wiec i nie będzie wolniejsza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 24 maja 2017, 08:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
maaaad napisał(a):
Jest pewna grupa kupujących, która po prostu chce mocny samochód. Ale wtedy M GmbH jest dla kogoś takiego złym adresem."
Z dedykacją dla najczęstszych "bywalców" działu Kille


To jest to co niektórym tłumacze od dawna osiągi w aucie to nie wszystko bo w parze z nimi jeszcze musi być kilka innych czynników do frajdy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 24 maja 2017, 14:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
Randall86 napisał(a):
No dobra ale nie będzie cięższa wiec i nie będzie wolniejsza :)


bedzie wolniejsza z rolki i na autobanie, czyli tam do czego zostalo stworzone m5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL