BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 26 września 2017, 23:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
A więc sezon się kończy robi się zimno itp itd :rotfl: Postanowiłem napisać podsumowanie co po cichu wykombinowałem ....
Krótka historia e46 320D Touring
> silnik się rozsypał po miesiącu od zakupu auta
tutaj pieknie korba stukała
https://www.youtube.com/watch?v=C5GPhmWFxmg

a tak po otwarciu
Obrazek
Obrazek

a że byłem rozczarowany przyspieszeniem nie naprawiałem klekota tylko zrobiłem swap na m54b30.
Obrazek

Silnik z całym napędem wyciągnięty z.... driftowozu :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: i mimo tego przejeździłem nim bez remontu ponad 4lata :ok:
Jedyny problem był taki że nie trzymał mocy (wynik 204KM/259NM) ale po dłuuuuuugiej rocznej walce odzyskało się z wynikiem 236KM/304Nm
Obrazek

Jednak po pewnym czasie mało było zwłaszcza jak dostawało się baty od diesli na hybrydach więc zacząłem kombinować nad doładowaniem w rozsądnym stopniu.
Mając dostęp do tokarek i frezarek po prawie rocznej dłubaninie i konsultacjach, w wolnym czasie udało się zmajstrować takie coś :
Obrazek
Obrazek

Jako że turbo nie chciałem bo mam problem ze spawaniem, postawiłem na kompresor jako że jest bardziej przyjazny dla sterownika. Obejrzałem jeden , drugi, trzeci i tak sobie postanowiłem że co ja nie zrobię. Bazowałem się na konstrukcji RUFF kompresor który okazał się najprostszą konstrukcją ( powiedzmy ) ale i tak w praniu wszystko wychodziło. Walka z gabarytem , mechaniką i innymi cięgła się bardzo długo.
Dziś mogę sobie powiedzieć że ...... udało się. Roboty było masa. Nie mozna było sobie pozwolić na oszczędzanie bo mściło się bardzo okrutnie.

testy w "Laboratorium" :rotfl: :rotfl: :rotfl:
https://www.youtube.com/watch?v=oY7H3DyP-20

Pierwsze odpalenie w aucie i sprawdzenie napędu
https://www.youtube.com/watch?v=j4Mu_LK3z0g&t=
Wykonanie flanszy było nie lada wyzwaniem. Wszystko przeszkadzało :wsciekly: a na deser okazało się że trzeba poprawić to i owo.
Pasek spadał, ślizgał się na małej rolce, albo muszla stukała o karoserie. Ale udało się wszystko wyprowadzić, poprawić i zmienić.

Pierwsza przejażdżka to był banan na twarzy ( oczywiście do testów z boostem w powietrze ). Ten dźwięk już mi się podobał
https://www.youtube.com/watch?v=mFV1Ot8iHx0
Ludzie się coś dziwnie gapili :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pierwsze testy miały na celu sprawdzić wytrzymałość obrotową całej mechaniki, dla utrudnienia kompresora założyłem zwężkę na wylocie aby trochę oporu poczuł (nie ma lekko).
Cała mechanika dzielnie zniosła nagłe skoki obrotów, piekarnik pod maską bo było wtedy jeszcze dość gorąco

Po przejechaniu sporej ilości kilometrów, decyzja padła ładujemy boost. Wynik 0,45bar i więcej mi nie potrzeba na rodzinne kombi :D
https://www.youtube.com/watch?v=iTAygub4xBY

Jako że finału jeszcze nie mam bo trzeba ogarnąć kilka rzeczy, będzie okazja na dokumentacje na czasie.
C.D.N

a na razie taka tam galeria
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i takie co nie co uzupełnienie co z-upgradowałem w aucie w tym czasie :hyhy:

Silnik
swap m54b30
kolektory wydechowe bez katów m52tub28
cały układ wydechowy m52tub28 ( ło ale cisza jest )

Napęd
skrzynia 6 biegów z e60 ( wielka i ciężka )
dwumas po regeneracji
tarcza = kevlar
docisk 320D
dyfer 3.38 duża głowa
wał e46 smg ( chyba najgrubszy dostępny jaki tam pasował )

Zawieszenie
sprężyny przód MTS -20mm
sprężyny tył ORI naturalnie siadnięte
amortyzatory Bilstein B6

Koła
felgi styling 153 = 4x 18x8,5"
opony przód 235/40/R18 Uniroyal Rainsport 3
opony tył 255/35/R18 Uniroyal Rainsport 3

Hamulce
seryjny rozmiar 320D
przednie tarcze nacinane i wiercone Rotinger HP
tylne tarcze nacinane i wiercone Rotinger

Wnętrze
Radio Android Chiny
Subwoofer mdf spasowany w koło zapasowe
Wzmacniacz jakiś mac audio

więcej czynów popełnionych nie pamiętam :D

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Ostatnio edytowano 8 lipca 2018, 19:43 przez morcine, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 06:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
O chłopie, zrobiłeś świetną robotę, osobiście czegoś takiego tu na forum jeszcze nie widziałem, ogrom pracy ale jaka satysfakcja na koniec ;) :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 06:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
świetnie - lubię takie tematy :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 07:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Przydałoby się zegary zmienić :)
Świetna robota, czekam na więcej filmików! :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 07:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
za te zegary zabieram się od 4lat :rotfl:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Ostatnio edytowano 27 września 2017, 15:52 przez morcine, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 07:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
morcine, witaj na forum, fajnie podziałałeś :ok: trzeba umówić się na jakiegoś spota :D

z ciekawości byłeś na hamowni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 10:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
fiu fiu teraz to mi kolega zaimponowal ;) ciekawa wydumka naprawde

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 10:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
no no, przyznam że robi robotę :super: super podłubałeś tego turasa :ok:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 11:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Jeździ na prawdę zacnie widać po filmiku :oczami:

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 11:31 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Rodzinna wyścigówka :D .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 11:51 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
dawaj zdjęcia spod maski, kawal dobrej roboty :hurra:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 12:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Gratuluje pomysłu i świetnego podejścia do tematu :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 15:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
morcine napisał(a):
skrzynia 6 biegów z e60 ( wielka i ciężka )
Z jakiego modelu skrzynia? Były jakieś problemy z montażem czy pasuje p&p?

Btw. poproś jakiegoś moderatora o przeniesienie posta z setupem do pierwszego z opisem auta ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 15:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
No to teraz będzie sesja rozbierana....

Dziś pogoda nadająca się na dłubanie pod pracą więc maska do góry i wpada zawór DV własnej roboty.
Obrazek
DISA się zepsuła więc dziurę zagospodarowałem odpowiednio. Oczywiście DISA powróci.

Czekam teraz na rurki do recyrkulacji bo upuszczanie powietrza w atmosferę przy kompresorze to jednak bardzo chory pomysł. Sterownik świruję okrutnie z dawkami paliwa.

A tak dolocik z zaworkiem na stole
Obrazek
Niestety poprzednie trzy modele DV pewnych firm przy tak niskim doładowaniu nie szło wyregulować nawet po zmianie sprężyny.
Albo nie trzymał, albo nie upuszczał, albo się zacinał.

W miedzy czasie czeka mnie wytarganie takiej rury ze zderzaka
Obrazek
upssss nie w tą stronę
Obrazek
a tak na swoim miejscu, rura fi89 ze zwężeniem przy lampie
Obrazek

Niestety muszę ją wytargać jeszcze kilka razy.
1.do wspawania króćca do recyrkulacji
2.do wspawania króćca separatora ( śmierdzi mi w kabinie jak wentylator puszcze :kwasny: )
3.finalnie do malowania

A tak wygląda na dzień dzisiejszy zestaw, poobijane i podrapane przez wielooooookrotny montaż/demontaż.
Obrazek

Jak już wszystko będzie ogarnięte a zostają mi jeszcze tylko dwa punkty ( chyba dwa :zdegustowany: ) , jadę na hamownie a potem wszystko na lakiernię na cacy.

Zdradzę że robię już drugi projekt kompresora bardziej wydajnego ze sprzęgłem elektromagnetycznym, z bardziej prostszym dolotem tak aby nie było pajęczyny. Ale to już temat na zimę :D

Na smaczki taka finalna flansza wyszła z plotera
Obrazek

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 16:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
DaaN napisał(a):
morcine, witaj na forum, fajnie podziałałeś :ok: trzeba umówić się na jakiegoś spota :D


Chyba będę musiał hurtem pogodzić wszystkich :D
Ja jestem częstym i chyba najstarszym uczestnikiem sobotnich spotów w S-c xxx a czasami Nd Zabrze xxx jeżeli Ci to coś mówi ;)
Więc jak pogoda tylko pozwoli będę tam w razie czego

Santino napisał(a):
fiu fiu teraz to mi kolega zaimponowal ;) ciekawa wydumka naprawde

kilka twoich pomocnych odpowiedzi znalazło swoje miejsce w tym projekcie :ok:

ZuchLCT napisał(a):
morcine napisał(a):
skrzynia 6 biegów z e60 ( wielka i ciężka )
Z jakiego modelu skrzynia? Były jakieś problemy z montażem czy pasuje p&p?

Btw. poproś jakiegoś moderatora o przeniesienie posta z setupem do pierwszego z opisem auta ;)


Już sobie poprawiłem :P

Skrzynia 6B z e60 530i ( silnik m54b30 )
do montażu potrzeba cała taczka części :kwasny:
- dwumas 6b benzyna z łożyskiem na wałek ( ja mam chyba z Z4 ? )
- tarcza sprzęgła 6b benzyna ( taka sama jest też w e46 320D 150KM 6biegów )
- wał 6biegowy benzyna lub 6B smg ( diesel 6biegów z e46 jest za krótki o 20mm i nie pasuje na łącznik elastyczny )
- wybierak z 6b benzyna e46 ( typowe YETI ), ja skróciłem wybierak z e46 320D 6B bo za oryginał krzyczeli 600zł :mur:
- dyfer do wymiany jeżeli mamy z mocowaniem do wału na krzyżak 4 śruby ( wały smg lub 6b beznzyna ma na 6 śrub )
- łapa pośrednia skrzyni ( łapa łącząca skrzynie z łapą główną - ale bez obaw, taka sama jest w e46 320D 6B )

Rozstaw otworów do silnika pasuje p&p ale gabaryt jej i upchanie tam to na grubość palca

Chyba wszystko :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 21:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Strasznie mi się to poodba

Szacunek i kibicuje z całych sił

Smarowanie kompresoro turbiny jak rozwiazales bo nie widze na fotkach a zakładam że jest?

Strojone na czym?

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 21:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Pomysł na projekt zacny... rodzinne kombi z do koksowanym piecem :hyhy:


Życzę ukończenia projectu z grubymi kuniami :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 27 września 2017, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 475
Lokalizacja: Poddębice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6#p2149556
Ogrom pracy , dobre wykonanie , pozazdrościć i pogratulować pozostaje :D :super: :hurra:

_________________
E46 330i Cosmosschwarz Metallic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 28 września 2017, 00:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Leo napisał(a):
Smarowanie kompresoro turbiny jak rozwiazales bo nie widze na fotkach a zakładam że jest?

Strojone na czym?


Ze szmarowaniem jest tak że poszedłem w hardcorowy pomysł, bezobsługowo i bez podłączania się w układ olejowy silnika i nie zamartwiać się czy uszczelniacz wytrzyma czy nie wytrzyma i kiedy rzygnie olejem.
Pomocna była hurtownia techniczna gdzie często zaopatruje się w łożyska i jako jedyni zadali sobie trud na szukaniu łożysk z bardzo dużym indeksem prędkości w.... smarze.
I znaleźli, w Belgi SKF 71902 ce/hcp4a, indeks prędkości 90tyś obrotów w smarze i 140tyś obr w oleju. Max obroty jakie ja uzyskuje na wirniku przy tym przełożeniu to 56tyś obr. Jak na kompresor to kosmos ale łożyska mają zapas. Cena mnie trochę o zawał przyprawiła jak za dwie małe pierdułki :orany: :orany: :orany:
Jak na razie zostaje przy chińskich łożyskach hybrydowych z kulkami z azotku krzemu których indeks prędkości jest chyba bardzo marny. Już prawie kończyły żywot aż pomocny smar molibdenowy uzdrowił je jak na razie. Szumiały jak głupie a teraz cichutko chodzą. Jak się wykończą zakupie dopiero te skf. Oczywiście w nowej konstrukcji rozważam opcje kąpieli olejowej jak ma RUFF ale ja lubię eksperymenty. Zobaczymy na jak długo ;)

Ze strojeniem też zrobiłem sobie wyzwanie , ori sterownik ms43, troszkę czujnikiem oszukany, mechanicznie podbicie ciśnienia paliwa proporcjonalnie do doładowania, wszystko idzie gładko do 5800obr na WOT gdzie potem afr lekko spada do 12,5. Badam własnie dlaczego :niepewny: wtryski się skończyły czy mapa paliwa :niepewny:
Nie wiem jakie mam EGT bo to będzie mój next temat jak podłączyć dwie termopary do jednego zegara bo mam podwójny układ wydechowy a nie chce robić choinki na desce więc nie pałuje auta. A korci mnie sprawdzić ile jest 100-200. Więc tylko przeważnie 1,2 i już spokojnie bo i tak mendy stoją już za rogiem z laserem czając się na mój plastik :zdegustowany:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 28 września 2017, 01:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Świetny projekt, działaj dalej i chwal się, co tam wystrugałeś :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL