BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 28 września 2017, 09:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
w razie czego mam na polce zegary z 330ci ;) i wtryski bosha 350ccm ktore juz mi sie nie przydadza
ps. u mnie przy takim doladowaniu idealnie sie spisywala DVka od 1.8t z grupy vag

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 29 września 2017, 21:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Santino napisał(a):
w razie czego mam na polce zegary z 330ci ;) i wtryski bosha 350ccm ktore juz mi sie nie przydadza
ps. u mnie przy takim doladowaniu idealnie sie spisywala DVka od 1.8t z grupy vag


te zegary są uniwersalne ? jak mi to będzie wyświetlać otwarcie tylnych drzwi ? Zakładałem oryginalne zegary do tego silnika co kupowałem i nie działało mi podświetlenie zegarów a obrotomierz przy odcince pokazywał ponad 7tyś. Może to kwestia kodowania :zdegustowany:
Wtryski już mam :) leża mi od pół roku w pudełku. Identyczny typ, model i wymiary co ori wtryski Siemens Deka. Pasują idealnie bo już je zakładałem jak był jeszcze wolnossak. Ale szybko zmieniłem bo zalewało silnik przy WOT a spalanie mi pokazywało 4l w mieście :rotfl: :rotfl: :rotfl: . Po powrocie do ori wtrysków dowiedziałem się że trzeba przejechać delikatnie aby autoadaptacja się dostosowała.

Dziś w trybie ekspresowy robiłem recyrkulację
Obrazek

a miała być minimalizacja a i tak wyszło ciasno :/
Obrazek

wskaźniki też muszą być :D maf, kąt zapłonu i temp w dolocie
Obrazek

jak na razie to nie znalazłem żadnego programu na androida z odczytem temp oleju, zostaje mi tylko Inpa

Jutro ciąg dalszy.... montaż zegaru boost bo teraz korzystam z mechanicznego od jakieś instalacji ciśnieniowej (chyba z jakieś butli) :rotfl:
No i z tym separatorem muszę coś wymyśleć. Czy wpinać się w rurę ssącą czy filterek na pokrywę :/

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 30 września 2017, 21:29 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Jaka wersje androida tam masz ? Carly for bmw moze? Jak cos bardziej pro to moze launch x431 ? Gratuluje super projektu !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 30 września 2017, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Pytanko co do serii, jak odzyskałeś tyle mocy :) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 30 września 2017, 23:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Miłosz napisał(a):
Jaka wersje androida tam masz ? Carly for bmw moze? Jak cos bardziej pro to moze launch x431 ? Gratuluje super projektu !


wersja 6.0, sprawdzę te programy :ok:

Rysiek330i napisał(a):
Pytanko co do serii, jak odzyskałeś tyle mocy :) ?


Na piszę co wymieniłem
- nowa oryginał przepływka bo stara zaniżała
- świece
- cały oryginał separator z wężykami
- uszczelniacze vanosa
- cały kolektor out i wymiana wszystkich uszczelek wężyków i gumek
- filtr paliwa
- pompa paliwa
- kolektory z m52
Po wymianie tego na hamowni banan

A co było powodem ? głównie stawiam na pompę paliwa. Przy wolnych obrotach miała 3,3-3,5bar ale jak jej buta zasadziłem do odcinki na 3 biegu spadło do 2,5barów.
Dodatkowo przy spokojnym przyspieszaniu odczyty krótkoterminowe sond rosły na plus i dobiły do +28 ( wniosek brak paliwa ). To było po uszczelnieniu kolektora.
-------------------------

Dziś w palnik dostało auto na wieczornym spocie. Mimo że doładowanie gdzieś uciekło i wynosiło śmieszne 0,15bar zmłuciło się kilka fajnym mocnych fur na kresce :D
Muszę przyjrzeć się DV bo mam podejrzenie że przepuszcza = za słaba sprężyna. Przy 4tyś obr pokazuje się już 0,1bar i do odcinki dobija tylko do 0,15bar :zalamany:
Dodatkowo po montażu recyrkulacji wywala check :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly: powodem jest jazda na minimalnym gazie (ekonomizer poniżej 6l/100km) lub hamowanie silnikiem. Podejrzewam że dmucha powrót z DV na przepływkę a ona jest chyba z 30cm dalej :wsciekly: .
Po zapaleniu się check muł jak nic, vanosy nie działają.
Zgaszenie i ponowne odpalenie sprawę załatwia. Muszę sobie rozrysować zawiniecie rurki w rurze głównej i zrobić symulacje w kompie ;)

I końca nie widać = walczę dalej :/

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 1 października 2017, 07:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
podoba mi się :super: czekam na dalszy rozwoj sytuacji ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 1 października 2017, 09:46 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Carly
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=125352&start=0

Launch
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=163716

Osobiście polecam rozwiązanie launcha, robisz tym dosłownie wszystko, odkąd go mam, wszystkie serwisówki leżą gdzieś na dnie szafy, tym robię wszystko co potrzeba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 1 października 2017, 14:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Dobra zabawka :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 3 października 2017, 08:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
MichalM50 napisał(a):
Dobra zabawka :ok:


tylko trochę ciężka, przydało by się taki zestaw wsadzić do e36 compact :hyhy:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 3 października 2017, 08:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
morcine, ważyłeś to auto ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 3 października 2017, 13:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
nie, ale na bank 1600kg pykło łącznie z dodatkowym wyposażeniem :/

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 3 października 2017, 14:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
walcz walcz, kibicuję :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 5 października 2017, 08:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Super projekt szczęka opada :) :super:
Wnioskuję o przeniesienie do pojazdów zmodyfikowanych :)

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 5 października 2017, 23:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
morcine napisał(a):
MichalM50 napisał(a):
Dobra zabawka :ok:


tylko trochę ciężka, przydało by się taki zestaw wsadzić do e36 compact :hyhy:

Compact m52 z szyberdachem, pół baku paliwa, winda, zapas i skrzynka narzędzi podstawowa - 1260 kg ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 6 października 2017, 06:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Można i do e30 ,a bedzie i kolejne pewnie 100kg do przodu. Ale czy o to chodzi wlascicielowi? Nie, chciał e46 i modzi e46 ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 6 października 2017, 07:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
E30 m52b28, duża głowa, wydech od e36 328i dopasowany 1200 kg coupe bez syberdachu. Także 100 kg nie będzie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 6 października 2017, 07:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 118d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &p=1903452
No ale jakby taki silniczek wsadzić do e30 to byłby chyba przerost formy nad treścią. Za dużo mocy też mieć nie można :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Dźwięk po prostu :cenzura: system, nie dziwię się że przy wdeptaniu gazu wszyscy ludzie się odwracają i patrzą co się dzieje :D
Czekam aż wszystko się ustabilizuje i nie będziesz miał już żadnych przygód :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 6 października 2017, 09:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Compact e36 mi chodzi po głowie już od dłuższego czasu po tym jak zobaczyłem jak przyspiesza taki z silnikiem m54b30. Jak ja miałem jeszcze wolnossące, to on wystrzelił jak z procy :szok: Teraz już nie widzę tego compacta a szkoda bo bym się zmierzył co robi niska masa vs doładowanie z tym silnikiem. Ale to jest temat na przyszłość. E30 jakoś się boje :kwasny: jak patrze na te auto to tak jak Nicolas cage na Mustanga Elenore :rotfl: . Z tym silnikiem była by wściekła bestia. Jakoś dla mnie e36 jest bardziej stabilne (przynajmniej coupe którym się bujałem 5lat)

Z aktualnych news-ów kończę projekt w komputerze nowego kompresora do rodzinnego kombiaka.
Zmiany mają mi umilić użytkowanie w każdej sytuacji np wypad rodzinny na wycieczkę. Wpada sprzęgło elektromagnetyczne aby przy spokojnej jeździe nie palił 16l w mieście :kwasny: Prawdopodobnie do spinania wykorzystam sygnał DISY poprzez przekaźnik aby uruchamiał się przy około 4tyś obrotów. Albo jakiś map sensor który będzie spinał przy klepnięciu w podłogę.
Wpada dużo większe koło kompresji aby zmniejszyć prędkość obrotową wirnika przy zachowaniu tej samej wydajności = niższy hałas i ulżyć mechanice. Znalazłem kilka fajnych kół na ebay a jedno to już konkretna droga patelnia. Przy większym kole kompresji wpada też większe koło napędowe paska silnika ( będzie lepsza przyczepność bo te spadki boostu chyba są przez uślizgi paska )
Wpada docisk napinania paska, wewnętrzne łożyskowanie przystosowane nawet do kąpieli olejowej gdyby zaszła taka potrzeba, ładniejszy desing, zawór DV w innym miejscu aby była jak najkrótsza droga powrotu. Foto SPY wieczorem jak wyrenderuje nowe animacje.

Z aktualnych sytuacji udało się zminimalizować Check i nie jest to przez dmuchanie powrotu z DV na przepływkę bo ona jest za daleko. Powodem jest przekrój rury na powrocie. Zwiększyłem z 20mm na 25mm i check pokazuję się bardzo rzadko. Notuje wszystko jakie zauważam reakcje silnika bo lekkie zmiany w sterowniku będą musiały zajść.

Mr.Klopot napisał(a):
Wnioskuję o przeniesienie do pojazdów zmodyfikowanych :)


to ja też wnioskuje :rotfl:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 6 października 2017, 10:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Piękna sprawa nie widziałem jeszcze takiej konstrukcji a tu dodatkowo własna robota gratuluje zapału i umiejętności.
Sprzęgło by się przydało żeby kompresor nie chodził na wolnych obrotach ale widzę, że już nad tym pracujesz.
Doładowanie masz idealne nie ma sensu przesadzać bo m54 nie lubi więcej jak 0.5b teraz masz optymalnie między mocą a bezawaryjnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 6 października 2017, 23:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
a tak to teraz widzę :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ale zanim posypią się pierwsze wióry prototyp otrzyma większe koło kompresji = cel zmniejszenie obrotów przy zachowaniu tego samego doładowania.

Na początek wpadnie takie coś ( porównanie ori koła z większym )
Obrazek

Uderzających zmian nie liczę ale coś powinno widać. W pogotowiu są już większe koła napędowe paska silnika aby za bardzo nie dmuchać w silnik :kwasny:
Ale najpierw będzie rozbiórka w drobny mak i na lakiernie

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL