BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 7 października 2017, 16:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
fajnie modzisz
dmuchanie non stop jak alternator >??? oj chyba paski i olki beda puszczac. przydalo by sie sprzeglo jakies , mechaniczne lub elektryczne

:cwaniak: :cwaniak: :cwaniak: :cwaniak:

poza tym cos nowego cos fajnego os innego.

zycze sukcesow,..

kombi e46 do niedawna jeszcze mialem w swojej kolekcji ale idiota mi wjechal w bok i auto musalo pojsc na sprzedaz

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 7 października 2017, 18:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
To co się dzieje tutaj to dla mnie magia dosłownie, coś czuję że kiedyś jak dograsz wszystko to pojawią się dostępne gotowe kity do M54 :rotfl: z ciekawości, ile by kosztowało zrobienie takiego gotowego kitu do założenia do M54?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 7 października 2017, 19:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
paaanie a ile to dmucha!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 7 października 2017, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
juz w komerche pojdzie hahahah
patent

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 7 października 2017, 23:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
starscream napisał(a):
fajnie modzisz
dmuchanie non stop jak alternator >??? oj chyba paski i olki beda puszczac. przydalo by sie sprzeglo jakies , mechaniczne lub elektryczne


Alternator nic, bo to jest na jednym dłuższym pasku. Układ paska jest taki sam jak przy Vortech-u. Pasek fakt już jest tak wypolerowany i uślizg na rolce jest taki że boost spadł z 0,45b na 0,1bar :kwasny:
Dodatkowo napinacz raczej jest po za punktem pracy więc wychodzi że pasek lekko za długi.

ZuchLCT napisał(a):
z ciekawości, ile by kosztowało zrobienie takiego gotowego kitu do założenia do M54?


to jest bardzo ciężkie pytanie dopóki wszystko się nie ustabilizuje, nie raz miałem takie pytanie i nie raz zliczałem, to na sam materiał wydałem już prawie 3 koła. Do finału pozostaje tylko dopasować większe koło kompresji z kołem paska silnika tak aby bez strat uślizgu można było walnąć 0,5b w 3 litrowy silnik. Na więcej nie liczę bo zaczynają się kosmiczne koszta w konstrukcji kompresora. Wielgaśne ponad 140mm koło kompresji za 485$ w muszli np GT45 ( pewnie ze 250$ ). Za te dwie rzeczy mamy już prawie 3 tysiące :orany: A gdzie reszta ? łożyska ceramic skf na wieksze obroty ( 2x 675zł), pasek kevlar (150zł ), koła zębate w wersji high-speed (120zł), inconel na ośkę wirnika (400zł), prawie 10kg aluminium (200zł ) i to obrobić precyzyjnie.
Na 0,5b w 3l silniku myślę że jest duża szansa zamknąć się w połowie ceny nowego kompresora np Vortech. Można oczywiście polować na eatona M90 ale zmiany by były straszne. Kiedyś o nim myślałem i mocować go jak to robi ESS zamiast kolektora. No ale uziemił bym sobie auto na dużo dłuższy czas a na to nie mogę sobie pozwolić

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 16 października 2017, 21:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
a więc zabrałem się za wspomniany upgrade, mięsa ta muszla ma na tyle że można wrypać tam nawet koło z HC5A :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jutro miała być robiona nowa ośka ale rozleciał się suport tokarki i trzeba będzie najpierw jego naprawić :( = więc jeździmy na razie jako wolnossak = a raczej kulamy się bo teraz to nie przyspiesza :(

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 19 października 2017, 23:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Dziś wpadła całość do auta z większym wirnikiem na starym przełożeniu i muszę się pochwalić bo takiego efektu się nie spodziewałem. Przy 5tyś obr silnika walło już 0,45b i 975kg/h wg wskazań Inpy ( czyli już blisko zamknięcia przepływki )
Wg wyliczeń wydajność na tym przełożeniu powinna nabić 0,7-0,75bar przy odcince w 3litrowy silnik :szok: :szok: :szok:
Jutro pomalutku emerytem do pracy i toczymy większe kółko aby zmniejszyć obroty i boost bo teraz jest lekkie przegięcie wafla jak na nieodprężany silnik.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 20 października 2017, 06:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Jak zamkniesz już w końcu przepływkę to będziesz przekładał z niej drut do większej obudowy czy usuwasz ją ze sterownika ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 20 października 2017, 11:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Wg informacji od mądrzejszych od mnie osób co siedzą przy tym dłużej, raczej nie zamknę przepływki przy bezpiecznym doładowaniu.
Max wartość przepływomierza to 1024kg/h, więc raczej zostanie przy tym doładowaniu co ja chce.
Podobno przy tych wartościach co już Ja osiągam to może być około 340KM ( o ile AFR jest prawidłowy - będzie dziś wieczorem sprawdzany ). Zweryfikuje to hamowania niedługo.
Gorsza sprawa to paliwo którego chyba już jest bardzo na styk a nawet może brakuje. Na starym kole kompresji przy 0,45b paliwa nie brakowało poprzez mechaniczne zwiększenie ciśnienia. Na większym kole kompresji jakoś niby też 0,45bar co prawda osiągane wcześniej ale już było czuć nagle przyhamowanie i przerwanie :(

Inna sprawa że bardzo deneruje mnie ten CHECK w momencie zdjęcia nogi z gazu. Nie jest to za każdym razem ale jak wywali to muł na maxa :wsciekly:
Na razie walczę i bronię się przed montażem DET-a, bardziej jakoś wole ori sterownik zmodyfikować.

Na nowym kole kompresji ( to już wyszła hybryda hybrydy kompresora :rotfl: ) po dodaniu gazu słychać przeciąg w rurze ze zderzaka
https://www.youtube.com/watch?v=pczOUo9 ... e=youtu.be

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 20 października 2017, 12:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
morcine napisał(a):
Gorsza sprawa to paliwo którego chyba już jest bardzo na styk a nawet może brakuje. Na starym kole kompresji przy 0,45b paliwa nie brakowało poprzez mechaniczne zwiększenie ciśnienia. Na większym kole kompresji jakoś niby też 0,45bar co prawda osiągane wcześniej ale już było czuć nagle przyhamowanie i przerwanie

Sprawdzales cisnienie paliwa? pompa paliwa sie wyrabia?
Bo jak wsadzisz wieksze wtryski to raczej oem sterownik zacznie swirowac, u mnie nadal w garazu lezy gdzies regulator cisnienia paliwa z nowym filtrem od m3 tam jest regulator 5bar, do tego mocniejsza pompe np bosha 044 i powinno starczyc na dalsza zabawe

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 21 października 2017, 09:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
tak, kontroluje co jakiś czas i podczas doładowania jest ponad normę. Muszę jeszcze sprawdzić czas wtrysku bo może od jakiś obrotów już się nie zmienia a zakładam że tak jest.
Na większych wtryskach będzie przelewać na wolnych obrotach a odpalanie na ssaniu będzie masakara. Sprawdzałem już na drugich wtryskach co mam ale one co prawda są z przegięciem 440cc :kwasny: Mam pomysł jak to pogodzić bez dotykania sterownika na dwa sposoby więc póki jeszcze ciepło muszę to potestować.
Tylko jeszcze najpierw muszę sprawdzić wydajność pompy no i ten AFR.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 22 października 2017, 15:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Taka sytuacja przy pomiarach afr
Obrazek

Reszta nawineła się na kolo pasowe silnika jak żyłka na kołowrotek :zly:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 22 października 2017, 20:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Przypomniałeś mi że muszę u siebie pasek zmienić :P

Fajnie działasz :super: kibicuję i zazdroszczę wiedzy i umiejętności :ok:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 22 października 2017, 20:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
oj przechodzilem przez te jazdy z paskiem do uzygania, dopiero jak kompresor byl porzadnie wyosiowany przestal spadac

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 22 października 2017, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Santino napisał(a):
oj przechodzilem przez te jazdy z paskiem do uzygania, dopiero jak kompresor byl porzadnie wyosiowany przestal spadac


Kompresor mam wręcz chirurgicznie wyosiowany więc tutaj była inna sytuacja bo po otwarciu maski pasek był na swoim miejscu. Na rolce został czarny ślad po pasku. Okazało się że większa rolka ma za duże kanałki i wierzchołki zrobiły swoje. Dodatkowo nie poradełkowałem jej jak to zrobiłem na dużo mniejszej rolce a to bardzo mocno zapobiega ślizganiu się paska. Teraz wychodzi na to że gładka rolka bardziej niszczy pasek jak powierzchnia radełkowana, a wydawało by się że będzie odwrotnie :]

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 24 października 2017, 12:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Stało się, poddałem się :kwasny: wpada jednak DET bo ori sterownik jest za bardzo skomplikowany dla mnie do strojenia. Za dużo tych map i tego wszystkiego. Det przy tym ms43 to jak pasjans :rotfl:
Obrazek

ja nie wiem jak nie którzy mogą jeździć na tak ubogiej mieszance bez strojenia :/ definitywnie ms43 od wartości 700kg/h na przepływce nie zmienia czasu wtrysku, podbicie ciśnienia paliwa wględem boostu też już nie daje za wiele bo i tak wygrywa ubogi Afr.
Do 0,2bara można jeszcze jeździć śmiało i czuć wyraźny przyrost ale po wyżej tego to już nie ciekawe bo afr dobija do 13,5-14 przy 0,3b. Oryginalne wtryski przy zachowaniu prawidłowego afr momentalnie się kończą, leją myjąc zamknięte zawory :kwasny:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 26 października 2017, 07:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Dobry krok ms43 i det dobrze się dogaduje trzeba aby prawidłowo podpiąć żeby cyrkow nie było :super:

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 26 października 2017, 08:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
no i fotki poszly sie jeb.. :/

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 26 października 2017, 13:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
eh wszędzie człowieka skubią z kasy , nawet za głupie trzymanie zdjęć :wsciekly:

Z DET-em będę próbować najprostsze podłączenie jako świnka. FIT jest dla mnie za ciężki, to już musi być ktoś kto ma wiedzę bo trochę tego tam jest do ustawiania a kabelków też.
Na DET-a zdecydowałem się bo już wszystkie metody oszustwa ms43 zawiodły aby było bezpiecznie i bezproblemów. Aktualnie jest bezpiecznie do przesady. Wsadziłem wtryski 440cc bo takie miałem na półce a są akurat identyczne typem co oryginalne. Afr jest bogato a w niektórych przypadkach wręcz bardzo bogato. Na wolnych obrotach 10,5:1 :kwasny: podczas jazdy po mieście trzyma równiutko 14,7:1.
A na WOT jest trochę dziwnie = najpierw spada do 10,5:1 a potem rośnie z obrotami do 11,8:1 przy samej odcince.

Jedno można powiedzieć = idzie jak wściekła jak dla mnie :hyhy:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 2 listopada 2017, 01:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
nie wiem na ile to wiarygodne mimo wprowadzonych poprawnych parametrów ale nawet całkiem całkiem jak na wynik na kołach :hurra:
trzeba będzie to zweryfikować po finalnym strojeniu bo na razie jest lekko przelany afr na wot 10,8:1
Obrazek

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL