BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 22 października 2017, 08:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Permatex ultra Slick masz chyba dostępny na allegro.Konsystęcja bardziej gęsta niż zwykły olej,"ciągnie" się przy nakładaniu.
Masz coś ewidentnie nie tak w silniku,nie winił bym tu oleju.Masz monitoring na ciśnienie i temperatury oleju na bierząco.?Jakie ciśnienie było na zimnym i na gorącym?Wał dać do pomiaru może tu jest przyczyną.
PS:Przy zmianie oleju zalewasz obudowę filtra olejem czy czekasz aż samo nabije obrotami?Skoro za każdym razem obracało po ok 100km to może tu tkwi problem.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 22 października 2017, 10:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Leo, a jaką konstystencję ma mieć rozgrzany olej przy spuszczaniu?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 22 października 2017, 14:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Lincoln napisał(a):
Leo, a jaką konstystencję ma mieć rozgrzany olej przy spuszczaniu?



No na pewno nie wartkiego strumienia....

Na samym początku napisałem że nie chce robić burzy bo ie o to chodzi... Może przypadek może nie, nie będę wnikał.

Assembly Lube jest do składania BDB. Trzeba jednak jeszcze pamiętać o tym że środka używa się tego głównie kiedy składamy silnik i stoi chwilę zanim go włożymy do auta, ma on takie właściwości (ciągnie się) że nie wypłynie po czasie spod elementów gdzie się go dało, czego o zwykłym oleju powiedzieć nie można.

Nie popadajmy też w paranoje z zalewaniem filtra oleju etc.... przecież przy wymianie oleju nikt takich ceregieli nie odstawia bo silnika przy wymianie oleju nie wymywamy do czysta w miejscach gdzie się łączą elementy wspólnie pracujące...


Rorafalki chodziło mi o to że millers jest wybitnie rzadki przy spuszczaniu, nie wiem może tak ma być.... nie jestem specjalistą jeśli o oleje chodzi mogę się jedynie wypowiedzieć na temat tego co widzę, obseruje i czego mogę dotknąć, nigdy nie opieram się o internetowe mity, historie i inne takie :)

Co do docierania silnika to jest kilka jak nie więcej szkół jak to robić, ale wcześnie jak wspomniałem Tomek chyba nie wymieniał ani pierścieni ani wałków więc chyba nie było czego docierać?

Kiedy składaliśmy silnik do vw t2:
rozwiert głowica pod cylindry 1.6->1.9
ostry wałek
sportowe laski
etc etc

Przyszedł wałek eagla z usa i w instrukcji docierania nie było nawet wspomniane na jakim oleju docierać, była za to procedura w jaki sposób to robić... dla mnie dość dziwna, ale producent wie chyba najlepiej jak postępować z jego produktami. Zrobiliśmy jak trzeba i auto jeździ juz 3 sezony generując przy tym ok 100km mocy (z 50 seryjnych).... Zdaję sobie srawę że żyjemy w XXI wieku i mamy spore zaplecze technologiczne jeśli o oleje i smary chodzi. Jednak czasem mam wrażenie że to wszystko to potężny marketing.... Mam znajomego który był mechanikiem w stajni rajdowej w latach 90 i były auta jak cossworth, sierra, celica, itd.... auta generowały straszne moce (nawet jak na tamte lata) jeździły rajdy nie raz w turbo trudnych warunkach. Składało się wtedy te silniki nie mając ani takiej wiedzy jak teraz, ani takiego zaplecza technicznego, nie mówiąc o olejach czy innych płynach. Auto dawały radę wybitnie, psuły się nie bardziej niż dzisiaj :) to taki mały OT na rozluźnienie :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 27 października 2017, 18:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Na dany moment auto ma zmienione panewki i jezdzi, zrobiło około 800km, ale z prędkością obrotową max 3 tys.

Co do obrócenia panewki zastanawiam się na jedną rzeczą, a mianowicie przy każdej wymianie oleju, po odkręceniu filtra oleju nigdy nie zauważyłem aby był tam olej. Wygląda na to że zaworek na obudowie filtra oleju nie trzymał.
W rezultacie przy każdym odpaleniu układ musiał napełniać się na nowo. Na pozostałych panewkach widać było również przetarcia.
Wiadomo jedno uruchomienie takie nie zaszkodzi, ale przy dłuższym okresie czasu?

Powracając do tematu wyboru docelowego oleju, zastanawiam się nad
Millers ee 5w40
Fusch 5w40 Racing
Asmoil 5w40

Docelowo auto uzytkowane będzie latem i zimą na tym samym oleju, co byście wybrali czy też innego polecili?

Następna sprawa to pierścienie olejowe, czy jest sens stosowania pierścieni olejowych z M52b28, czy pasują bez problemu?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 27 października 2017, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kedzior001 napisał(a):
Co do obrócenia panewki zastanawiam się na jedną rzeczą, a mianowicie przy każdej wymianie oleju, po odkręceniu filtra oleju nigdy nie zauważyłem aby był tam olej. Wygląda na to że zaworek na obudowie filtra oleju nie trzymał.
W rezultacie przy każdym odpaleniu układ musiał napełniać się na nowo. Na pozostałych panewkach widać było również przetarcia.
Wiadomo jedno uruchomienie takie nie zaszkodzi, ale przy dłuższym okresie czasu?

to jest powód

kedzior001 napisał(a):
Powracając do tematu wyboru docelowego oleju, zastanawiam się nad
Millers ee 5w40
Fusch 5w40 Racing
Asmoil 5w40

Docelowo auto uzytkowane będzie latem i zimą na tym samym oleju, co byście wybrali czy też innego polecili?

weź pod uwagę wspomniany przeze mnie CFS 5w40 (ten nowy, w czarnym opakowaniu, pełny syntetyk na potrójnym estrze z nanotechnologią). Uważam, że jeśli nie jeździsz po torze to nie ma potrzeby wydawać dodatkowe $ na CFS 5w40 NT+

PS to kiedy będzie zapowiadana budowa silnika :chytry:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 27 października 2017, 23:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kedzior001, w dziale "Zrób to sam" jest gdzieś chyba opisany sposób na regenerację tego zaworu-w zasadzie na wymianę z innego silnika (jakiejś 4-cylindrówki, bo w m54 jest chyba wprasowany). Po drobnych zmianach podstawy oleju z m54 podejdzie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 28 października 2017, 00:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nie uważam tego za powód, skoro M50 i M52 nie miały tego zaworka i tam nie ma takich problemów. Problemem wytłuczenia motoru nie musi być ostatni olej który był a jeden z wielu. To trochę jak z człowiekiem, będzie palić fajki to nawet jak rzuci - ryzyko powikłań z tytułu palenia papierosów pozostaje.

Pechowo, ale tak czasem się zdarza, coś o tym wiem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 28 października 2017, 07:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
rorafalki

Auto ma być do codziennej jazdy, po torze jak również czasami użytkowane zimą.
Co do oleju, wejdzie jeden z tej trójki. Znajomy do swojej m545b30 leje FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40, no i bardzo go chwali.
deejeys Ma trochę racji, nie warto zmieniać oleju co chwilę, i experymentować na różnych, a lać tylko jeden docelowy.

maaaad Posiadam obudowę filtra oleju z innego silnika, tam raczej jest w porządku, gdyz przy rozkładaniu na części, zauważyłem że olej był cały czas w obudowie filtra.

Powracając do tematu pierscieni, czy jest sens stosować pierścienie olejowe z M52b28, czy podejdą bez problemu? Czy ktoś to już stosował?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 28 października 2017, 07:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kedzior001 napisał(a):
rorafalki

Auto ma być do codziennej jazdy, po torze jak również czasami użytkowane zimą.

właśnie dlatego sugeruję CFS 5w40 (nr 7953)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 28 października 2017, 18:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Tak, ale jak ten olej spisuje się przy niskich temp w zimie?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Powered by Tune-soft, Launch Control
PostNapisane: 28 października 2017, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kedzior001 napisał(a):
Tak, ale jak ten olej spisuje się przy niskich temp w zimie?

Znakomicie - dlatego Ci go polecilem

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci Przebudowa silnika s. 57
PostNapisane: 29 października 2017, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
rorafalki napisał(a):
kedzior001 napisał(a):
Co do obrócenia panewki zastanawiam się na jedną rzeczą, a mianowicie przy każdej wymianie oleju, po odkręceniu filtra oleju nigdy nie zauważyłem aby był tam olej. Wygląda na to że zaworek na obudowie filtra oleju nie trzymał.
W rezultacie przy każdym odpaleniu układ musiał napełniać się na nowo. Na pozostałych panewkach widać było również przetarcia.
Wiadomo jedno uruchomienie takie nie zaszkodzi, ale przy dłuższym okresie czasu?

to jest powód

kedzior001 napisał(a):
Powracając do tematu wyboru docelowego oleju, zastanawiam się nad
Millers ee 5w40
Fusch 5w40 Racing
Asmoil 5w40

Docelowo auto uzytkowane będzie latem i zimą na tym samym oleju, co byście wybrali czy też innego polecili?

weź pod uwagę wspomniany przeze mnie CFS 5w40 (ten nowy, w czarnym opakowaniu, pełny syntetyk na potrójnym estrze z nanotechnologią). Uważam, że jeśli nie jeździsz po torze to nie ma potrzeby wydawać dodatkowe $ na CFS 5w40 NT+

PS to kiedy będzie zapowiadana budowa silnika :chytry:




Powoli już coś tam się dzieje.

Chłopaki z Dziak motorsport ogarniają temat.

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, budowa silnika s. 57
PostNapisane: 2 listopada 2017, 18:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Podstawa oleju to nie jest żaden powód obrócenia panewki. W każdym japońskim silniku ciśnienie oleju świeci po odpaleniu a jakoś przejeżdżają więcej jak 800km.... Problem podstawy i nietrzymającego zaworka w jej środku jest powszechny, auta nie są młode to i problemy wychodzą z nimi częściej, ale na pewno nie powodują takiego cyrku jak tutaj.

Co do pierścieni olejowych ja zawsze zakładam te z m54 ale najważniejsza sprawa to pomierzyć dokładnie tłoki i cylindry i dopasować ich wymiary do siebie. W m54 problem z tłokami jest taki że nie trzymają wymiaru na całości i często jest tak że nie da rady z jednego kpl poskładać silnika.....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, budowa silnika s. 57
PostNapisane: 2 listopada 2017, 20:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Blok sprawdzony, wyczyszczony pomalowany.
Płaszczyzny planowane.
Tuleje cylindra Honowane.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, budowa silnika s. 57
PostNapisane: 4 listopada 2017, 16:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Jakie masz teraz pasowanie tłoków w cylindrze? Jeśli zostają stare tłoki to dziwna rzecz bo tam zwykle brakuje materiału.... :looka:

Sprawdź to bo na zimnym będą Ci dzwonić tłoki w cylindrach.... i znów będziesz rozbierał

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, budowa silnika s. 57
PostNapisane: 4 listopada 2017, 18:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Leo napisał(a):
Jakie masz teraz pasowanie tłoków w cylindrze? Jeśli zostają stare tłoki to dziwna rzecz bo tam zwykle brakuje materiału.... :looka:

Sprawdź to bo na zimnym będą Ci dzwonić tłoki w cylindrach.... i znów będziesz rozbierał



Ogólnie to sufmiarka pokazała mi 83,96, a jak maksymalnie na siłę rozciągnąłem 84,01.
Tłoki będą drugie od Santina ma po małym przebiegu.
Więc nie mogę jeszcze nic powiedzieć na temat pasowania, bo ich nie mam.
Jak przyjdą pomierzę dokładnie szczelinomierzem.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, budowa silnika s. 57
PostNapisane: 4 listopada 2017, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Trzeba było zostawić tłoki w szlifierni to by ci pomierzyli i powiedzieli który tłok do którego gara będzie ok.Suwmiarką i szczelinomierzem to se możesz pomierzyć ;).
Co do luźnego pasowania to u mnie tłoki nie były pierwszej młodości pasowania już nie pamiętam ale było mocno luźno a mimo to wszystko jest ok.Kompresja wzorowa ,nic nie klepie na zimnym ani nie "bierze" oleju. Wiadomo że najlepiej to by było mieć nadwymiar ale też bez przesady, nie wiem jak zużyte by musiały być te tłoki aby klepały na zimnym.Nikt chyba nie składa silnika z części że śmietnika ;).Szkoda że nie pamiętam swego pasowania :(
PS:Skoro miałeś takie problemy z panewkami to wypadałoby przy okazji przeosiować blok jak już leżał u Dziaków .

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, budowa silnika s. 57
PostNapisane: 5 listopada 2017, 10:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
dzidzia24 napisał(a):
Trzeba było zostawić tłoki w szlifierni to by ci pomierzyli i powiedzieli który tłok do którego gara będzie ok.Suwmiarką i szczelinomierzem to se możesz pomierzyć ;).
Co do luźnego pasowania to u mnie tłoki nie były pierwszej młodości pasowania już nie pamiętam ale było mocno luźno a mimo to wszystko jest ok.Kompresja wzorowa ,nic nie klepie na zimnym ani nie "bierze" oleju. Wiadomo że najlepiej to by było mieć nadwymiar ale też bez przesady, nie wiem jak zużyte by musiały być te tłoki aby klepały na zimnym.Nikt chyba nie składa silnika z części że śmietnika ;).Szkoda że nie pamiętam swego pasowania :(
PS:Skoro miałeś takie problemy z panewkami to wypadałoby przy okazji przeosiować blok jak już leżał u Dziaków .



Chyba do końca nie przeczytałeś dobrze tematu. Silnik buduję od podstaw na innym. Silnik w którym obróciło panewkę (w którym zostały już wymienione) jest w aucie i jeżdzi nadal. Zrobił już ponad 1000km. W późniejszym czasie sporo elementów będzie z niego przełożonych (osprzęt).
Tłoków jeszcze nie posiadam, czekam na nie.
Osobiście widziałem silniki w które miały zbyt lużne pasowanie tłoka, lub były zbyt mocno doprężone, co skutkowało klepaniem tłoków przy pierwszym uruchomieniu przy bardzo niskich temp.

Co do Dziaka, ogarniają mi inne tematy, więc jeszcze u nich będę.
Leo , pasowanie tłoków sprawdzę dokładnie jak już będę je miał.


Inne elementy również nabrały koloru

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, budowa silnika s. 57
PostNapisane: 5 listopada 2017, 12:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Trochę nie rozumiem sensu takiego posunięcia:
-najpierw honowanie nie mając tłoków a później pomiar.....

Ja zawsze mierze pasometrem tłoki a cylindry mierzę średnicówką. Później daje kpl tłoków i blok do szlifierni gdzie oni mierzą to raz jeszcze i dopasowują w pary cylinder + tłok. Inaczej nie da rady zrobić tego dobrze. Miałem w ręku tłoku z tego silnika gdzie napylenia na płaszczach były w idealnym stanie (mały przebieg) a pomiar powodował opadanie rąk wiec nie sugerował bym się tym kompletnie. W domu mam 36 tłoków które się nie nadają do wolnossacego motoru bo pogubiły pasowania a wiele z nich wygląda super :)

M54 ma bardzo niskie tłoki a krótki płaszcz i luźne pasowanie będzie powodowało szybsze wybijanie cylindrów, tłokó i pierścieni dlatego trzeba na to zwrócić dużą uwagę przy składaniu....

Zrobisz i tak jak uważasz ja tylko staram się dobrze doradzić :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, budowa silnika s. 57
PostNapisane: 5 listopada 2017, 12:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Leo napisał(a):
Trochę nie rozumiem sensu takiego posunięcia:
-najpierw honowanie nie mając tłoków a później pomiar.....

Ja zawsze mierze pasometrem tłoki a cylindry mierzę średnicówką. Później daje kpl tłoków i blok do szlifierni gdzie oni mierzą to raz jeszcze i dopasowują w pary cylinder + tłok. Inaczej nie da rady zrobić tego dobrze. Miałem w ręku tłoku z tego silnika gdzie napylenia na płaszczach były w idealnym stanie (mały przebieg) a pomiar powodował opadanie rąk wiec nie sugerował bym się tym kompletnie. W domu mam 36 tłoków które się nie nadają do wolnossacego motoru bo pogubiły pasowania a wiele z nich wygląda super :)

M54 ma bardzo niskie tłoki a krótki płaszcz i luźne pasowanie będzie powodowało szybsze wybijanie cylindrów, tłokó i pierścieni dlatego trzeba na to zwrócić dużą uwagę przy składaniu....

Zrobisz i tak jak uważasz ja tylko staram się dobrze doradzić :)


Wiem co masz na myśli, ale honowanie zrobiłem sam ręcznie elektro wkrętarką. Nie chciałem aby robili mi to w zakładzie gdyż możliwe zbyt bardzo rozwiercą mi tuleje, przez co może dojść do zbyt luźnego pasowania tłoka. Wówczas zostałoby się szukanie tłoków nadwymiarowych.
Zależało mi na tym aby na gładzi cylindra pojawiła się idealna jodełka.
Znajomy robi tak przy V8 chodzą idealnie oleju nie biorą. Kiedyś oddał blok do zakładu na honowanie, w efekcie końcowym musiał szukać drugiego bloku bo zaczął wcinać więcej oleju niż przed remontem.

Jutro powinny dojść tłoki, zawiozę je razem z blokiem aby pomierzyli mi pasowania.

Adam jakie wg. Ciebie powinno być optymalne oraz maksymalne dopasowanie tłoka dla tego silnika?
Gdzieś doczytałem ze seryjne wynosi 0.045

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL