BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e53] Wymiana oleju.
PostNapisane: 7 stycznia 2018, 23:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: BMW X5 E53.3.0d.
Witam poradzi ktoś czy mogę wlać olej 5W40 jak był wcześniej lany 5W30 castrol.do BMW X5 E53. 3.0d.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 00:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Wlać w sensie dolać czy wymienić? Dolać nie...Wymienić jak najbardziej tak :) Polecam przy zmianie zastosować dobrą płukankę silnika i bez stresu zmieniać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 02:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Jak obydwa oleje to syntetyki to można mieszać tz można lac jeden po drugim i robić dolewki.
Jak to auto jest nowym nabytkiem i nie wiesz jak było serwisowane ( ile tam szlamu) to płukanka wskazana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 05:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Możesz lać bez najmniejszych przeszkód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 06:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
W obecnych czasach można mieszać oleje do woli i nic się nie stanie.
Wiadomo do 5W30 dolewać 15W40 to trochę głupio.
Jeden mechanik mi zawsze powtarzał "lepiej dolać gorszy gatunkowo olej niż jechać z niskim poziomem"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 09:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie każdy olej o tej samej lepkości (np. 5w30 czy 5w40) jest taki sam jak inny - nie posługujcie się skrótami myślowymi bo jest to błędne

tym bardziej zmiana lepkości, marki, parametrów

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 10:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
rora czyli co się może stać wg.Ciebie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
np. wystarczy zalać fullsaps zamiast mid/low saps - DPF może się zatkać
poza tym np. 5w30 są i słabymi półsyntetykami, którym daleko do normy LL04

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 10:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Dpf się nie zatka ot tak,tylko może być częściej przeprowadzana procedura oczyszczania go, chociaż nie jest to zasadą ponieważ jest dużo czynników wpływających na taki stan rzeczy np.częsta jazda na krótkich odcinkach czy po mieście.Także moim zdaniem można wlewać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
full saps to jedna z przyczyn zatkania DPF (o niesprawnym układzie chłodzenia, sterowniku świec żarowych czy klapie nie wspominając)
niech każdy robi jak uważa i leje nawet olej z dyskontu :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 10:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Jedna z przyczyn-dobrze powiedziane,toteż nie trzeba popadać w skrajności ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 10:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Zimny napisał(a):
Jedna z przyczyn-dobrze powiedziane,toteż nie trzeba popadać w skrajności ;)

oczywiście, że nie

tak samo jak lać byle czego, co stoi pod ręką ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju.
PostNapisane: 8 stycznia 2018, 10:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Racja,bo to nie olej od ciągników ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e53] Wymiana oleju.
PostNapisane: 9 stycznia 2018, 01:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: BMW X5 E53.3.0d.
Witam i dzięki za podpowiedz jak na razie dzisiaj zrobiłem czyszczenie wtrysków LIQUI MOLY2666, jutro mam zamiar wymienić olej z filtrem oleju i odmy, co do płukanki to jeszcze nigdy żadnej nie robiłem w żadnym aucie i nie za bardzo wiem czego użyć i w jaki sposób to zrobić ale jak ktoś poradzi i podpowie co kupić jaki roztwór do tego to będę bardzo wdzięczny i z góry dziękuje. Jeszcze jedno pytanko co do poprzedniego postu w sprawie stuków przy odkręceniu korka wlewu oleju coś mi się obiło że to może być pompka vakum, może mnie ktoś uświadomi i na kieruje na tą usterkę i czy z tym można jeździć czy to groźne z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e53] Wymiana oleju.
PostNapisane: 9 stycznia 2018, 08:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Jeśli chodzi o płukanki ,to sprawdzałem LiquiMoly Motorspulung ,Penrite ,Wynns i wszystkie są ok...Chociaż osobiście wydaje mi się ,że LiquiMoly przynosi najlepsze efekty...Stosowanie jest banalnie proste ,jest instrukcja na opakowaniach ;) Zazwyczaj wlewamy zawartość do oleju ,po około 15min pracy na biegu jałowym wyłączamy silnik i szybko zlewamy całość :) Co do stukania pompy vacum ,to coś obiło mi się o uszy ,że to normalne i szystkie tak stukają ,ale nie chcę cię wprowadzać w błąd niech ktoś bardziej obeznany w temacie się odezwię :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e53] Wymiana oleju.
PostNapisane: 9 stycznia 2018, 10:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
Ja polecam Archoil, chociaż LM też jest spoko to po tamtych wydaje mi się ze olej był bardziej czarny.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e53] Wymiana oleju.
PostNapisane: 9 stycznia 2018, 10:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zasada z płukanką jest prosta: ma być na bazie ropy naftowej, a nie rozpuszczalników (bezpieczna dla silnika/uszczelek)
jeśli nie jesteś pewny spójrz na cenę: te po ok. 20-25pln są na bazie ropy naftowej, te droższe na bazie rozpuszczalników

co do dźwięków: tak, to pompa vacum

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e53] Wymiana oleju.
PostNapisane: 9 stycznia 2018, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Kielce
rorafalki napisał(a):
jeśli nie jesteś pewny spójrz na cenę: te po ok. 20-25pln są na bazie ropy naftowej, te droższe na bazie rozpuszczalników

nie pomyliłeś się? Poważnie pytam bo też raczej nie stosuję i nie wiem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e53] Wymiana oleju.
PostNapisane: 9 stycznia 2018, 15:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
reez napisał(a):
rorafalki napisał(a):
jeśli nie jesteś pewny spójrz na cenę: te po ok. 20-25pln są na bazie ropy naftowej, te droższe na bazie rozpuszczalników

nie pomyliłeś się? Poważnie pytam bo też raczej nie stosuję i nie wiem :D

tak jest, wystarczy porównać choćby LM
ta ok. 20-25pln
Obrazek

a ta ok. 35-40
Obrazek

ale to moje zdanie - każdy robi i używa wg własnych zasad :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e53] Wymiana oleju.
PostNapisane: 9 stycznia 2018, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Kielce
spoko. Tak pytam bo zazwyczaj jak coś jest lepsze/bezpieczniejsze to i droższe. A z Twojego postu wynika:

rorafalki napisał(a):
zasada z płukanką jest prosta: ma być na bazie ropy naftowej, a nie rozpuszczalników (bezpieczna dla silnika/uszczelek)
jeśli nie jesteś pewny spójrz na cenę: te po ok. 20-25pln są na bazie ropy naftowej, te droższe na bazie rozpuszczalników

że ta bezpieczniejsza jest tańsza. Chyba że czegoś nie rozumiem:D Dzięki za wyjaśnienie, może się skuszę przy następnej wymianie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 124 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL