BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 83
Moje BMW: M3 e92
Witam!

Po chwilowej nieobecności na forum spowodowanej sprzedażą M3, zdegradowany z działu ///M do działu "zwykłych" BMW wracam z dosyć ciekawą historią mojej e92 335d. Jak to bywa w przypadku niemalże wszystkich moich aut, wzloty i upadki są nieuniknione.. Tu niestety nie jest tak kolorowo, jak w przypadku e46 M3, los potraktował mój portfel bardzo okrutnie, o czym będzie cała ta historyjka.

Jeżeli jesteś znudzony czytaniem moich życiowych doświadczeń z M57, a jesteś posiadaczem fury z tą motorownią, proszę Cię o jedno:

JAK NAJSZYBCIEJ WYMIEŃ W NIEJ ROZRZĄD.

W ogóle, jeśli mogę sobie nadać takie prawo, wprowadzam forumowy obowiązek wymiany rozrządu przy przebiegu 200 tys. + w KAŻDYM M57 na tym forum! Każdy kto nie dostosuje się do tego nakazu, powinien być natychmiast banowany i odsyłany do warsztatu :D

A tak całkiem na poważnie, przejdźmy do meritum sprawy, myślę że warto poczytać, coby uczyć się na cudzych błędach.

Po sprzedaży M3 w czerwcu 2016, o której słuch niestety zaginął (właściciel miał się odezwać, niestety cisza), postanowiłem wskoczyć półkę wyżej i poszukać czegoś młodszego. Marzeniem było m3 e92, jednak budżet pozwalał na co najmniej słaby egzemplarz, z dolnego przedziału cenowego, a wszyscy wiemy w jakim stanie z reguły są takie auta.. Marzyło mi się Saperowe 335i (serdecznie pozdrawiam), niestety coś tam nie doszliśmy do porozumienia, auta szukałem dzień i noc, w końcu po 4 miesiącach wycieczek wybrałem się po moją wymarzoną:

BMW e92 335d Alpinweiss 2009r M-Pakiet.

Szybki telefon po VIN, później do niezawodnego znajomego z serwisu BMW, sprawdzenie historii, wszystko się zgadza, jedziemy tam! Auto było drogie jak na ten rok oraz wyposażenie, ale warto było się pofatygować. Wizualnie stan bdb+, malowane 2 elementy, reszta oryginał, środek piękny, zadbany, z NAVI, czego chcieć więcej? Owocna negocjacja z właścicielem i tak oto stałem się posiadaczem 335d! :super:

Pierwsze wrażenia: o shit! ale to idzie, a to przecież seria, pójdą mody i będzie rakieta pionowego startu! Banan z twarzy nie schodził całą drogę.

Powrót do domu i zaczyna się pakiet startowy, olej, filtry, płyny, geometria, wymiana opon, itd itd.. Auto jeździ jak wściekłe, fajnie się prowadzi i pali tyle co nic.

Zima 16/17 była w moim regionie zgoła odmienna od tej tegorocznej, więc auto zostało w garażu.

Wiosną 2017 rozpoczęły się modyfikacje, koła, hamulce, downipipe, intercooler, dpf & egr off itd, nie pamiętam już dokładnie co w jakiej kolejności, listę opiszę na koniec mojej opowieści :). Jedno jest pewne, mody zacząłem nie od tej strony co trzeba.. Wracając do mojego szanownego znajomego z serwisu BMW, po dziś dzień z tyłu głowy grzmią mi jego prorocze słowa:

M: "Kosi, a ty wiesz że rozrząd w M57 lubi sobie strzelić przy przebiegu 200-230-250 tys.? Wpadnij do mnie, wymienimy"
Ja: "Tak wiem wiem, spoko Michał wpadnę na pewno, za tydzień będę!"

Za tydzień, za dwa, potem znowu za tydzień... Niestety, los bywa złośliwy. Mój obraz pięknego, niezawodnego, niemieckiego coupe w jednej chwili legł w gruzach, na własne życzenie.

Pewnego pięknego, słonecznego, wiosennego popołudnia, pędząc swoim białym rumakiem w stronę zachodzącego słońca, jadąc przepisowo jakieś 160-170, poczułem delikatnie, wrażliwe, niczym poranne muśnięcie świeżego górskiego powietrza, szarpnięcie, a następnie przepiękny komunikat na wyświetlaczu: "Enginie Fault!" a w konsekwencji natychmiastową utratę mocy.

Osz k#*%a !!

Przeleciałem tak 300, może 400m nim stoczyłem się na zatoczkę, auto zgasło, a za chwilę poczułem ten finezyjny, pobudzający skrajne emocje zapach gorącego, smażącego się oleju. Pięknie.

Szybki wysiad z auta, maska w górę, pssss! , dym spod machy.. zerkam pod spód.. kap, kap, kap...

bardzo fajnie..

W oczekiwaniu na lawetę rozpocząłem poszukiwanie przyczyny, zdawało by się że to korba powiedziała dzieńdobry przez blok silnika, ale żadnego głośnego "jebbb!" nie było słychać.. trudno, wiozę auto do mechanika na sekcję zwłok.

Po kilku dniach otrzymuję diagnozę: Zerwany łańcuch rozrządu, olej kapał ponieważ łańcuch uszkodził obudowę rozrządu. Zanim zdążyłem wyhamować, tłoki z zaworami zdążyły poznać się na dobre, najprawdopodobniej w głowicy jedna wielka rzeź. Decyzja: czapa w górę, robimy dalszą sekcję.

Niestety, głowica nadaje się tylko na śmietnik, popękane krzywki, pokrzywione wałki, do tego mikropęknięcia, rozdupcone zawory... Masakra. Mam dwie drogi wyjścia, albo remontować ten motor, albo szukać drugiego.

Mijają kolejne dni, ja wciąż biję się z myślami co zrobić, pytam kogo mogę, m.in wcześniej wspomnianego znajomego, który namawia mnie na remont mojej jednostki, bo przebieg nieduży, bo pewniak itp.. Ja analizując wszystkie za i przeciw, oraz będąc "mądrzejszym" niż reszta świata, trafiam na wspaniałą aukcję firmy zajmującej się regeneracją silników!

"Silnik M57 306d5 z gwarancją pół roku! nowe panewki! nowy rozrząd! uszczelki Victor Reinz! Nowe pierścienie olejowe!" Jeden warunek: zostawienie swojego silnika w rozliczeniu. Okazja stulecia!

Myślę kurczę.. gwarancja, wszystko powymieniane, części nowe, cena przyzwoita, gość się zarzeka że motor zrobiony zgodnie ze sztuką, wzbudza moje zaufanie podczas kilkukrotniej rozmowy telefonicznej.. Hmm a mój silnik? A na cholerę mi ten złom? Jest decyzja: jadę po to.

Nowy silnik przyjechał, ponad 2 tygodnie walki przy montażu, przy okazji wymiana wszystkich pasków, rolek, w końcu zamontowany! Odpalamy, BANG! nie działa. Tzn. działa, ale kopci, szarpie, piszczy, trzeszczy, jęczy, nie ma mocy.. bardzo fajnie. Obstawiamy przestawiony rozrząd.. Dzwonię do typa. Uznaje reklamacje, lecz zdziwiony że on też mógł się pomylić, z niedowierzaniem i niepodważalną własną winą każe przywieźć na lawecie auto do nich, oni pokonają usterkę... Wiozę. Zostawiam wóz. Mija kilka dni, auto do odbioru. Diagnoza: "podpierało hydraulikę", cokolwiek miało by to znaczyć.

Wracam, uwaga, NA KOŁACH :cwaniak: Szczęśliwy jak po zakupie. I równie mocno spłukany z kasy. Ale trudno, trzeba ponosić konsekwencje własnej głupoty.

Mijają kolejne miesiące, auto dostaje kolejne mody, wydech, hybrydy, dyfuzor, lotkę, bajery.. wstępnie umawiam się w TC na strojenie. Będzie M3 killer! :hyhy:

W między czasie nabiłem trochę km, około 5 tys, auto wydawało mi się, że troszkę ciężko pali, ale myślę sobie: "nono kompresja fest, paaanie silnik żyleta!". Do czasu.

Do czasu, w którym z żonką wybrałem się na wycieczkę na podlasie, do Augustowa. Lecimy sobie spokojnie, no dobra nie ukrywam jechałem ostro ale przecież od tego mam auto, przed Augustowem fajna droga więc luzz.. Dosłownie kilkaset metrów przed docelowym miejscem, auto zaczęło dziwnie się zachowywać, szarpać, przerywać.. zatrzymałem się. Słyszę, że nie pracuje tak jak powinno. Nie na wszystkie cylindry...

Ja p#*%@!&eee !! 400km od domu, żonka w 8 miesiącu ciąży, piękny weekend się zapowiada! Piep**one BMW!

Co tu robić, co tu robić.. Bez paniki. Myślę, kombinuję.

Wiem! Jako że jestem aktywny na kilku innych forach (jeżdżę enduro, kiedyś kilka lat trenowałem stuntriding), więc mam znajomych tu i tam. Dzwonię do jednego z nich (nie widząc go nigdy wcześniej na oczy) proszę o pomoc. Szczęście chciało, że kolega pomógł, i to bardzo dużo.

Tak się złożyło, że w Augustowie jest pewien magik od BMW, Maciek OMS, część pewnie go kojarzy z 135xd które niesamowicie łoi na 1/4 mili sporo ciekawych aut... Maciek podjął się diagnozy oraz ewentualnej naprawy. Ale zaraz zaraz... ja mam gwarancję na silnik, która jeszcze obowiązuje! No ale trzeba dowiedzieć się, co się stało.. Szybka diagnoza: brak kompresji na ostatnim cylindrze.

Rewelacja!

O super weekendzie oczywiście mogliśmy zapomnieć, wracamy pożyczonym turasem e36 1.8 do domu i czekamy na dalszy rozwój sytuacji. W między czasie podejmuje decyzję o zdjęciu głowicy w Augustowie (z perspektywy czasu uznaje, że decyzja dość ryzykowna, gdyż silnik był na gwarancji i sprzedawca mógł jej nie uznać), celem sprawdzenia co się dokładnie stało...

Mija kilka dni, dzwoni Maciek z warsztatu z informacją, że jak żyje, takiego gnoju jeszcze nie widział:

- uszkodzone kilka zaworów (w głowicy siedzi kilka zamienników, reszta ori bmw, oczywiście wysr*ły się zamienniki),
- wypalona dziura w ostatnim tłoku,
- i wisienka na torcie: porysowane gładzie WSZYSTKICH cylindrów, z czego bodajże na 2gim rysy czuć pod palcem!

Silnik praktycznie cały to jeden wielki śmietnik...

W tym miejscu pozwolę sobie skrócić historię, ponad 2,5 miesiąca trwała walka z autem, do tego stopnia że zmuszony byłem kupić nowe auto. Na szczęście sprzedawca silnika uznał gwarancję, oddał pieniądze które zapłaciłem mu za silnik, widocznie poczuwał się do winy.. Nie wiem, nie wnikam, chwała mu za to że nie wypiął się tyłkiem jak sprzedawcy używanych silników z "gwarancją rozruchową 14 dni".

Teraz meritum sprawy silnika numer 2 kupionego z półroczną gwarancją.

Jak myślicie, co się odyebao? Ano. Jako że Panowie regenerujący silnik postanowili wymienić w nim pierścienie olejowe, a w InterCarsie NIE MA dostępnych pierścieni do 335d, tylko są do 330d które są ŁUDZĄCO podobne, ale NIE TAKIE SAME jak w 335d, postanowili założyć je w moim M57! :hurra: :mur: Brawo WY!

Efekt?

Silnik miał za słabą kompresję, lecz M57 ma to do siebie, że nie da po sobie poznać że kuleje, więc wtryskiwacz nadrabiał laniem ropy aby uzyskać odpowiednią kompresję.. Zbyt duża dawka spowodowała wypalenie dziury w tłoku, złe pierścienie - porysowane gładzie cylindrów.

Gdyby zostawić stare pierścienie, albo zakupić w ASO (no ale koszty, koszty!), wszystko by prawdopodobnie działało jak należy.. Nie wspomnę już o najtańszej uszczelce pod miskę czy głowicę (zostałem zapewniony że jest wsadzona uszczelka Victor Reinz), panewki nie wiem w końcu czy były wymienione, czy nie... na pewno było też coś kombinowane, bo ori numer panewki z aso był zupełnie inny, niż te które siedziały w aucie.

Podsumowując:

Odzyskałem swój pierwotny silnik (ten w którym urwał się rozrząd), hmm...tzn blok z wałem, korbami, tłokami i pierścieniami a następnie podjęliśmy decyzję o jego porządnej regeneracji. Do auta kupiłem głowicę z przebiegiem 155tys, wymieniłem panewki, rozrząd, wszystkie uszczelki, uszczelnienia, wszystko zostało zakupione nowe a ASO lub zamiennik z górnej półki... Jak już wspomniałem, odbudowa trwała ponad 2 miesiące, silnik został rozebrany do najmniejszej śrubki i złożony od nowa. Nie wspomnę o tym ile wykonałem telefonów, ile straciłem przy tym nerwów, czasu.. Na temat poniesionych sumarycznie kosztów, bo tak na prawdę 2 razy wyciągałem silnik, dwa razy płaciłem za niektóre rzeczy + oczywiście robocizna x2, nie chce nawet myśleć, gdyż obawiam się że mogło by to się źle skończyć dla mojego zdrowia :] Myślę, że za kwotę zakupu 335d + poniesione koszty miałbym fajne przedliftowe m3 w nienagannym stanie.

Patrząc na to wszystko z perspektywy czasu, widzę jak jedna, niby drobna sprawa może zaważyć o tak dużej ilości problemów z autem. A wystarczyło wymienić ten cholerny rozrząd od razu po zakupie i dzisiaj pewnie piał bym z zachwytu, jakie to M57 jest wspaniałe, elastyczne, toporne a moc przyjmuje jak niemcy uchodźców. Nauczka na całe życie.

Od czasu naprawy, autem przejechałem jakieś 700-800 km (z czego 400 to powrót z Augustowa). Auto stoi w garażu, jakoś ciężko znów mi się w nim zauroczyć. Straciłem radość z jazdy, choć teoretycznie w aucie nie ma się już co zepsuć. Pocieszeniem jest też to, że mogłem obejrzeć podłużnice od A do Z i są nieruszone, więc przodem na pewno nic poważnego się nie działo :rotfl: Trochę drogie to pocieszenie ale cóż. Nikomu nie życzę tylu kłopotów.

Bardziej spostrzegawczy allegrowi oglądacze być może natrafili na moje autko na aukcji, wystawiłem je zaraz po powrocie z Augustowa pod wpływem tych wszystkich wydarzeń, odzew był ale nikt nie przyjechał nawet obejrzeć... No nic, auto zostaje póki co u mnie.

Przejdźmy może do przyjemniejszej kwestii tego tematu :)

Rozkodowany VIN:

Vehicle information

VIN WBAWD71020*******

Type Code WD71

E Series E92 ()

Series 3

Type COUPE

Model 335D (EUR)

Steering LL

Doors 2

Engine M57Y

Displacement 3.00

Power 210

Drive HECK

Transmission AUT

Colour ALPINWEISS 3 (300)

Upholstery LEDER DAKOTA/D3 SATTELBRAUN (LCD3)

Prod. Date 2009-03-20

Vehicle options

P337A M Sports package

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

S1CDA Brake Energy Regeneration

S205A Automatic transmission

S230A Extra package, EU-specific

S2MPA BMW alloy wheel, M double spoke 225

S2PAA Wheel bolt retainer

S302A Alarm system

S403A Glass roof, electrical

S430A Interior/outside mirror with auto dip

S431A Interior mirror with automatic-dip

S441A Smoker package

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S481A Sports seat

S488A Lumbar support, driver and passenger

S4MGA Int. mouldings aluminium glacier-silver

S502A Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC)

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S544A Cruise control with brake function

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S563A Light package

S609A Navigation system Professional

S612A BMW Assist

S615A Expanded BMW Online Information

S616A BMW Online

S620A Voice control

S633A Preparation, mobile phone, Business

S677A HiFi System Professional DSP

S698A Area-Code 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices

S6ABA Control for Teleservices

S6FLA USB/Audio interface

S6UHA Traffic Information

S704A M Sports suspension

S715A M Aerodynamics package

S760A High gloss shadow line

S775A Headlining anthracite

S7XAA M Leathr. wheel+shift paddle+multifunc.

S845A Acoustic belt warning

S855A Language version Italian

S863A Retailer Directory Europe

S877A Delete cross-pattern operation

S884A On-board literature, Italian

S8SCA Telematics access request,country-spec.

S8SPA Control unit COP

Auto mocno dopieszczone, doinwestowane, dołożone graty z wyższej półki, wszystko zrobione tak, aby auto dawało jak najwięcej funu z jazdy. Oto lista:

Wizualnie:
- koła Breyton Race GTS 19' w rozmiarze: przód 8,5j, tył 9,5j
- zestaw hamulcowy Big Break Kit Brembo, przód 6 tłoków, tył 4 + wentylowane tarcze również Brembo,
- przewody w oplocie,
- zawieszenie bilstein z regulacją twardości + sprężyny obniżające H&R,
- hybrydy TC-Turbo Łódź,
- IC Wagner,
- DP od RM Motors,
- kompletny układ wydechowy z kwasówki 2,5 - 2,25 cala na dwóch końcowych od FlyPerformance (super brzmienie jak na kopciucha) + opalane końcówki fi 100 od baq-garage,
- dpf & egr out,
- filtr powietrza pipercross,
- przeróbka układu paliwowego, paliwa ma wystarczyć spokojnie na 500KM,
- dyfuzor M-Performance,
- lotka M-technic,
- czarne nerki,
- ciemna szyba + czarne zaślepki spryskiwaczy.

Była również dokładka przód od Maxton Designe, niestety gdzieś ją "zostawiłem". Wywalone klapki kolektora + włożone zaślepki, odświeżony lakier u Ostry Detaling LPU + czyszczenie skór i wiele wiele innych rzeczy, o których nawet już nie pamiętam.

Całość zestrojona na aktualnie bezpieczne dla silnika 400KM oraz 820 momentu.

Auto wzbudza u mnie skrajne emocje, jednego dnia nie chce na niego patrzeć i najchętniej sprzedał bym zdecydowanemu kupcowi, drugiego dnia gapię się na nie z zachwytem i cieszę, że stoi w moim garażu.

Nie wspomnę o "skrętogłowiu" na które cierpi spora część przechodniów :D Auto wzbudza zainteresowanie na ulicy, co cieszy moje oko dodatkowo.

Ogólnie rzecz ujmując, auto jest bardzo, bardzo ciekawe, potrafi złoić tyłek wielu ciekawym furom uchodzącym za szybkie... Moment miażdży system, mocy jest pod dostatkiem, jest czym jechać, jest czym hamować.. ;) A wiem że to nie koniec jego możliwości.

Jeśli chodzi o plany:
- przede wszystkim lepsze spasowanie przodu, niestety po tych wszystkich operacjach są delikatnie niedociągnięcia, które mnie osobiście przeszkadzają. Zderzak był zdejmowany chyba ze 100 razy, do tego maska również, w dodatku ten pierwszy zaraz po zakupie uszkodziłem i musiałem spawać od spodu oraz malować, więc jest delikatnie "zwichrowany",
- wgrać sofcik skrzyni XHP,
- montaż dokładki przód od Aero Design (już leży w garażu),
- dystans tył 7-8mm,
- na wiosnę może drobna korekta programu w Łodzi,

To by było chyba na tyle, poniżej galeria zdjęć.

Zapraszam do sensownego komentowania, wnoszącego coś do tematu :ok: ;)

Btw. całość opisanych przeze mnie usterek, następstwa kolejnych oraz ich wyjaśnienia, mam nadzieję że ująłem je w sposób fachowy. Nie jestem mechanikiem, powtarzam jedynie to co usłyszałem od osoby naprawiającej auto. Jeśli coś źle opisałem, nazwałem, proszę mi wybaczyć i ewentualnie poprawić :)

Chwała tym, którzy przebrnęli przez całą opowieść :super:

Mam nadzieję, że moja historia zmotywuje bodaj jednego użytkownika M57 do prewencyjnej wymiany rozrządu :P

Enjoy!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
nie czytałem :spi: auto ładnie się prezentuje, jakieś problemy chyba były, pokarało Cię - duży krok w tył po przesiadce z M3, czemu nie M3 E92? Współczucia. :/

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 21:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 1522
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E 90 325i,Z 3 1.9i
Przeczytałem całą historię.Szok.
Ale podziwiam Cię za stalowe nerwy :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 22:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Ładna franca, nie ma co :super:
ale przeboje to miałeś hardcorowe :kwasny:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 22:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Twardy zawodnik :P
Maciek przez długi czas jeździł 335xdA+++
Po takiej przygodzie człowiek jeździ z ręką na sercu, może faktycznie warto zmienić...

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
spaliłbym chyba takie auto - strasznie pechowo było :szok: e92 spoko , fajnie by było pomalować te zaślepki , z tyłu rażą te przedliftowe lampy ...no i felga by się jakaś ciekawsza przydała bo te breytony szału nie robią :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 22:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1082
Lokalizacja: Pisz
Moje BMW: e36 320
Garaż: Smutek kończy się tam gdzie zaczyna się odcinka ! ! !
Kurcze wygląda pięknie ale przygody nieciekawe . Ja jestem tego zdania co mechanik zawsze warto robić swój silnik bo kupić używany czy jak w tym przypadku regenerowany to tak naprawdę kupujemy kota w worku a jeśli zrobimy zawsze wiemy co i jak jest zrobione ;/ Całe szczęście że oddał chociaż kasę za silnik bo rzadko się to zdarza :kwasny:

_________________
Zobacz i oceń http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131867&p=1687987#p1687987

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Kosi współczuje całej historii z motorem bo popsuło to cały obraz auta.
335D to świetny codzienny samochód lepszy w tej kwesti od M3 e92 edc i dzwięk na plus w M3.
Sam chętnie jeszcze takie kupię do codziennego latania.
Twoja wygląda super spoiler wolał bym performance a poza tym wygląda super.
Niech służy dalej bezawaryjnie.

P.s
Jak oceniasz Ostry detailing ? Widziałem kilka jego prac a mam blisko myślałem,żeby spróbować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 23:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Masz bracie "farta"... kupa nerwów i stresu, ale najgorsze za Tobą :)
Obyś ponownie zauroczył się autem, bo wygląda świetnie i mechanika też ogarnięta :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 23:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1484
Tyle gratow w aucie, nawet detailingi porobione, a nie bylo czasu na rozrzad, karma to jednak suka, dobrze, ze to juz za Toba. Teraz zostala tylko radosc z jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 23:34 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Wytrwałem do końca :hyhy: A wystarczyło tylko ten rozrząd ogarnąć ;) Auto super się prezentuje, zamknij pewien rozdział i ponownie się w niej "zakochaj" ;) Wiesz juz co masz, co zostało zrobione, a tak kupisz co innego i znowu ta sama śpiewka będzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 23:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Piękna jest. Pamiętam jak wzdychałem do niej jak stała na allegro ...a pamietam że troche stała bo cena była z najwyższej półki jak na import z Włoch :) .

Tylko chyba paski performance miała, zerwałeś ?

Wszystko do siebie pasuje...moc, hamulce, zawias, kolor :padam: .

Tak jak już ktoś napisał spoiler na klapie do wymiany .

Historia mocno pechowa :mur: :mur: :mur: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 23:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Historia nieciekawa...Ale jest to nauczka dla nas wszystkich :P Czyli na pewno przed modami 335d trzeba wymienić kompletny rozrząd ,pasowało by też zerknąć na panewki :rotfl: Auto bardzo fajnie się prezentuje i rzeczywiście widziałem aukcje :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 00:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Hej :)


Zadałem Sobie ten trud i przeczytałem całość :hyhy: Masz kolego wielkie serce bo większość po takich przejściach by to autko dało na żyletki :hyhy:


Fajna sztuka i chyba najwyższy czas by bezawaryjnie służyła :P


:super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 01:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Ło matko, ja też swego czasu miałem problem z silnikiem, ale to co mialeś Ty to przerosło wszystko... Dałbyś do publicznej co to za cudak sprzedaje te świetne jednostki napędowe, bo to chyba warto wiedzieć!
Autko z wyglądu 9/10 dla mnie :P

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 05:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Przed modami koniecznie rozrząd. Pewno gdybyś jeździł na serii to by wytrzymał.
Jaki jest koszt wymiany rozrządu w 335d? I jaki miałeś przebieg w momencie awarii ?
Ja mam u siebie równo 200tys więc niedługo chyba też będę musiał pomyśleć o tym.
Druga sprawa to olej skrzyni ? Wymieniać czy nie ? I statycznie czy dynamicznie ?
Ja u siebie narzekam na koszty eksploatacji 335d a u mnie praktycznie nic się nie popsuło raz tylko koło pasowe padło na szczęście na postoju, oprócz tego rura czerwona turbo , tylne zawieszenie , termostaty świece sterownik odma filtry oleje i to wszystko.
Pozdrawiam i życzę już bezawaryjności.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 06:43 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 38
Posty: 5113
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Ford S-Max 2.0
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
Przeczytałem całość i strasznie współczuje! :kwasny: Podziwiam za wytrwałość, wielu by sie pewnie poddało i odpuściłby sobie już ten samochód... Teraz masz przynajmniej wszystko zrobione ;) A auto bardzo fajne, dla mnie ideał :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 08:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
forest napisał(a):
Druga sprawa to olej skrzyni ? Wymieniać czy nie ? I statycznie czy dynamicznie ?
.


Nie no po co, szkoda pieniążków. W silniku tez nie wymieniaj, ani nawet wycieraczek czy opon. :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 09:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Im większa moc w dieslu tym więcej problemów po modyfikacjach. Chwała Ci za to, że opisałeś, większość właścicieli diesel +++++++++++, pisało bym o tym, że mają 400 koni i spalanie 7 w mieście a jedyne co wymieniają to olej w silniku. Teraz musisz kilka lat pojeździć ropniakiem zanim zwróci się różnica w tym co miałeś zaoszczędzić na paliwie.
Cała sytuacja pokazuje również, że jak chce się zapier****ć to lepiej brać benzynę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ko$i -->> e92 335d++ Alpinweiss 400KM/820NM
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 09:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 678
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
forest napisał(a):
Jaki jest koszt wymiany rozrządu w 335d? I jaki miałeś przebieg w momencie awarii ?
Ja mam u siebie równo 200tys więc niedługo chyba też będę musiał pomyśleć o tym.
Druga sprawa to olej skrzyni ? Wymieniać czy nie ? I statycznie czy dynamicznie ?
.


Sorry, ale Ty masz czelność pouczać innych na forum i wytykać im błędy? Przecież nawet w sprawie swojego własnego auta jesteś bardziej zielony niż trwa na wiosnę :rotfl:

Rozrząd musisz zrobić JUŻ, olej w skrzyni też, jak nie był ruszany, wyłącznie dynamicznie.

forest napisał(a):
Pewno gdybyś jeździł na serii to by wytrzymał.


Czytać też nie umiesz :mur: on jeździł na serii, tylko zmodyfikował osprzęt w postaci DPF,EGR, Twoim zdaniem to ma wpływ na rozrząd? Albo nie odpisuj nie obchodzi mnie Twoje zdanie.



Współczuję historii, ale auto jest piękne. Na Twoim miejscu dałbym sobie 6msc bufor na podjęcie decyzji ale postaraj sie mu znowu zaufać skoro jest po remoncie ;)

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL