BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 18 marca 2018, 13:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Witam, mam M52TUB28, katy wywalone, tylne sondy usunę i wyinstaluję, zrobiłem lekkie koło zamachowe 4.7kg, wkładka K&N jest, planuje teraz zainstalować kolektor dolotowy od M54B30 celem uzyskania jak najwięcej mocy i wałek ssący. Co oprócz tego muszę jeszcze dokupić? Disa wiem.
1. Wtryski M54B30?
2. Pedał gazu i przepustnica z M54 coś daje czy zostawić stare M52TUB28 plus adapter?
3. Przepływomierz?
4. Puszka filtra powietrza?

Na koniec wiem też że trzeba zrobić strojenie.

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 18 marca 2018, 15:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Kusy napisał(a):
Co oprócz tego muszę jeszcze dokupić?

Musieć nic nie musisz. Na samym kolektorze z adapterem jest po prostu p&p i sporo taniej.

Jest druga droga o ktorej piszesz. Ale wiąże się ze zmianą wszystkiego, czyli cały dolot z b30, sama przepustnica z pedałem wymaga grzebania w wiązce i zmiany kompa z ms42 na ms43 (m52tu linka, m54 elektryka). Logiczne będzie że przy takiej zmianie przyrosty będą lepsze.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 18 marca 2018, 19:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
No tak tak wiem, racja zapomniałem o kompie i ewsie. No decyduję się na opcję drugą, niestety droższą ale przynajmniej mam nadzieję że większość 3.0 które tracą moc objadę po tych modach. Wtryski też wskazane jest dać z 3.0? Wałek ssący to jest ten od strony filtra powietrza, a wydechowy to ten od strony zbiorniczka spryskiwaczów?
Jeszcze zauważyłem że w 3.0 jest jakiś rezonator na rurze między przepustnicą a przepływką, więc to też potrzebuję. A silniczek krokowy zostaje stary?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 19 marca 2018, 07:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Kusy napisał(a):
Wałek ssący to jest ten od strony filtra powietrza, a wydechowy to ten od strony zbiorniczka spryskiwaczów?
Jeszcze zauważyłem że w 3.0 jest jakiś rezonator na rurze między przepustnicą a przepływką, więc to też potrzebuję. A silniczek krokowy zostaje stary?

Realoem się kłania.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 20 marca 2018, 22:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Kusy, w E46 rezonator nie występował z tego co pamiętam. Silniczek krokowy jest taki sam akurat, ale najlepiej kup z M54B30 kompletny dolot od obudowy filtra powietrza po kolektor ssący i jak się uda to wałek ssący (ten po stronie kolektora ssącego). Koniecznie sprawdź czy sprawna jest DISA (element drogi i często się psuje). Wtryskiwacze nic Ci nie dodadzą i jeżeli będą inne niż przewiduje seryjny sterownik, to zalecana jest zmiana map.
Proponuję skontaktować się z forumowiczem ADAMO M. - on ogarnia grubsze zmiany w sterownikach BMW, usuwanie EWS itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 21 marca 2018, 07:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Ok dzięki i jeszcze zapomniałeś o pedale gazu, tylko miałem w planach takze komputer plus ews i kluczyk tylko czy ma to sens? I na koniec strojenie

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 21 marca 2018, 11:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Moim zdaniem to niepotrzebnie brniesz w kompa z m54. Załóż kolektor dolotowy z m54b30, wałek ssący z m54b30. Przepustnice dopasuj do kolektora jak największą ale na linke (Może m62? nie wiem trzeba by sprawdzić wymiary) i wtedy reamp twojego kompa. Odpada Ci elektryczny pedał gazu i cała gimnastyka z komputerem, a przyrosty będą podobne jak nie lepsze. Twoje wtryski mają delikatnie mniejszą wydajność od tych z m54b30, ale to już przy strojeniu wyjdzie czy wydolą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 21 marca 2018, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Kusy napisał(a):
Wałek ssący to jest ten od strony filtra powietrza, a wydechowy to ten od strony zbiorniczka spryskiwaczów?

Wydaje mi się że jeżeli ktoś bierze się za jakieś mody przy silniku to takie pytanie nie powinno nigdy wystąpić, sorry za ot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 21 marca 2018, 11:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
markol napisał(a):
Wydaje mi się że jeżeli ktoś bierze się za jakieś mody przy silniku to takie pytanie nie powinno nigdy wystąpić, sorry za ot




A pomyślałeś o tym iż są ludzie którzy chcą nabyć wiedzę i czegoś się nauczyć działając właśnie samemu ? A królikiem doświadczalnym jest ich własne autko ? ;)


Przy naszych teraźniejszych mechanikach też nigdy pewny być nie możesz że czegoś nie spartolą nie podmienią czy też w ogóle wymienią :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 21 marca 2018, 17:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Dwa tyg temu sam zrobiłem sobie swapa z 2.0 na 2.8 i przełożyłem całe lpg wymieniając to co trzeba na mocniejsze. I jeździ. Cały samochód sam przerobiłem na driftowóz (nie profesionalny) i jeździ, przy okazji wymieniając sobie uszczelki Vanosów. Więc nie będę komuś płacił tylko dlatego że nie mam pewności który to jest wałek ssący. Kolektor z Disą, wtryskami i silniczkiem krokowym już mi idzie za całe 460zł z przesyłką. Wałek ma pójść drugą turą jak zostanie zdemontowany

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 21 marca 2018, 22:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Sekcja kolektora M54B25 + porównanie kanałów z M52TU:
https://photos.app.goo.gl/5X9FYR1PtTPB6cPx1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 22 marca 2018, 21:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Ok. Do wałka coś trzeba jeszcze? W sensie panewki, jakieś koła, podkładki, śrubki, cokolwiek z pod pokrywy głowicy?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 22 marca 2018, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Szczurek1986 napisał(a):
markol napisał(a):
Wydaje mi się że jeżeli ktoś bierze się za jakieś mody przy silniku to takie pytanie nie powinno nigdy wystąpić, sorry za ot




A pomyślałeś o tym iż są ludzie którzy chcą nabyć wiedzę i czegoś się nauczyć działając właśnie samemu ? A królikiem doświadczalnym jest ich własne autko ? ;)


Przy naszych teraźniejszych mechanikach też nigdy pewny być nie możesz że czegoś nie spartolą nie podmienią czy też w ogóle wymienią :zalamany:


Tak, pomyślałem o tym i dziwne jest dla mnie to że kolega Kusy ma tyle różnej roboty za sobą a pyta się który wałek jest ssący a który wydechowy, mniejsza o to, zapewne już wie który...
ja też nie wierze naszym mechanikom, dlatego naprawiam swoje auto sam lub przy pomocy książek, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 marca 2018, 07:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
Panowie i Panewki jakie jest ori przełożenie dyfra w E46 328 Coupe z końcówki produkcji bo u mnie nie ma naklejki i ewentualnie jaki dyfer jest najszybszy ?? a o co chodzi , powiedzmy że jak zrobimy moc tak pod 300KM i chcielibyśmy mieć dobre przyspieszenie i większą prędkość max to jaki dyfer będzie najlepszy i ewentualnie od której pasuje skrzynia 6 biegów tak p&p bez przeróbek i co zyskujemy zakładając skrzynię 6 i dyfer o innym przełożeniu ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 marca 2018, 09:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
2.93 seria 328i. Szybszy to od diesla np 2.63 albo coś podobnego chyba jest. Ale bez sensu moim zdaniem bo 2.8 na 5 biegu nie uciągnie się na nim do odcięcia bo podejrzewam że przy ok 230-240 stanie przy 5tyś obr i opór wiatru sprawi że się nie wkręci bardziej. Skrzynia 6 doda ci prędkości max, ja zakładałem od E87 1.6/1.8.
Przy 300KM chcą mieć lepsze przyśpieszenie to dał bym dyfer z 1.9/2.0 3,45 plus skrzynie 6. Wynik wyjdzie taki że moc będzie zauważalnie większa niby, a na 6 biegu wyciągniesz niewiele więcej niż na 5 przy seryjnym dyfrze.
Możesz skrzynie założyć też od E60 lub E90 byle żeby od benzyny a nie diesla bo nie pasuje, tylko w takim przypadku koszt jest dwa razu większy bo ceny zaczynają się od 1200zł. Ja za skrzynie dałem 330zł, normalnie chodzą od 600zł

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 marca 2018, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
Kusy napisał(a):
2.93 seria 328i. Szybszy to od diesla np 2.63 albo coś podobnego chyba jest. Ale bez sensu moim zdaniem bo 2.8 na 5 biegu nie uciągnie się na nim do odcięcia bo podejrzewam że przy ok 230-240 stanie przy 5tyś obr i opór wiatru sprawi że się nie wkręci bardziej. Skrzynia 6 doda ci prędkości max, ja zakładałem od E87 1.6/1.8.
Przy 300KM chcą mieć lepsze przyśpieszenie to dał bym dyfer z 1.9/2.0 3,45 plus skrzynie 6. Wynik wyjdzie taki że moc będzie zauważalnie większa niby, a na 6 biegu wyciągniesz niewiele więcej niż na 5 przy seryjnym dyfrze.
Możesz skrzynie założyć też od E60 lub E90 byle żeby od benzyny a nie diesla bo nie pasuje, tylko w takim przypadku koszt jest dwa razu większy bo ceny zaczynają się od 1200zł. Ja za skrzynie dałem 330zł, normalnie chodzą od 600zł



A jakie masz odczucia i osiągi po zmianie skrzyni ?? coś jeszcze zmieniałeś modziłeś , co zyskałeś ??(jak nie chcesz publicznie pisać daj info na priv)

Niektórzy podają że 2,8 przełożenie 3,07


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 marca 2018, 11:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Zmieniłem jeszcze silnik z 2.0 na 2.8 i roztoczony i odelżony jednomas. Odczucie takie jak bym wcześniej pchał auto żeby jechało, a teraz auto samo jeździ.
2.93 a 3.08 różnica nieodczuwalna, ale nie słyszałem o 3.07. Dopiero jak przejdziesz z 2.93 na 3.45 to widać trochę różnicę. A z 2.93 na 3.75 jest znaczna różnica. Obecnie przy 3.75 na 6 biegu mam prawie te same obroty co kolega na ostatnim 5 przy 2.93.
Samochód do upalania, zastanawiam się jeszcze nad zmianą na 4.10 czy spalanie skoczy do góry bo jeżdżę także na codzień

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 marca 2018, 13:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
3.07 to ma 323ti, e36 328 maja 2.93. z Compacta nie pasuje dyfer do innych e36.


Kusy 4.xx przelozenie to juz mega krotko na trasie będziesz miał wir w baku, po mieście w spalaniu tego nie odczujesz, ale na trasie mega. Po za tym auto będzie tylko teoretycznie szybsze. Wedlug mnie jak chcesz latać bokiem majac 2.8 to najlepiej 3.45-3.6x, a jak chcesz miec szybkie auto to przy 6 skrzyni 3.38 albo 3.45


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 marca 2018, 14:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
mam 3,73 i przy takim chyba zostanę. Kiedyś zmieniłem w E36 z 2.93 na 3.45 i różnicy w spalaniu znacznej nie było, góra 1l, czyli różnica w przełożeniu była 0,52. To tak jak bym teraz zwiększył z 3,73 (na 6b obroty mam nadal jak seria) na 4.25, różnica w spalaniu powinna być góra litr. Więc mógł bym założyć 4.10 bo takie są, ale nie zrobię tego z tego względu że mam obawy, bo obecnie na 2 z niskich obrotów w poślizgu jeszcze się przeważnie wyciągnę z gazu i prędkość jeszcze jakaś tam jest na 2 biegu, na 4.10 musiał bym więcej 3 biegu używać a na 3 już ten silnik może się nie uciągnąć. Może źle kombinuję bo na 4.10 trzeci bieg będzie krótszy i mocniejszy, ale wolę wsadzić wałek i kolektor ssący czym zyskam +30KM po strojeniu i problem z uciągiem na 2 biegu powinien być z głowy, a może i jakiś kompresor dojdzie to już może i na 3 bym atakował tak samo jak teraz na 2 :)

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 marca 2018, 23:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Na 4.xxx wedlug mnie do dupy lata sie bokiem bo dwója za krótka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL