BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 13:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 29 października 2018, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Pytałem w BMW, dzwonię po różnych sklepach - nikt nie wie. Może tu się uda.

Krótkie pytanie - czy do m-pakietowych amorów Sachsa (nr 312069 i 312070) podejdą sprężyny obnizające Eibach Sportline o deklarowanym przez producenta obniżeniu 45-50? (https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-e ... i-996.html)

Kwestia jest taka, że koleś handlujący amortyzatorami stwierdził, że do tego Sachsa 45-50 mm to za dużo i nie będzie działać. Jednocześnie zaproponował swoje amory, więc biorę pod uwagę, że po prostu chciał mi wcisnąć swój towar.

P.S. Wiem, ze z Eibacha pasuje Pro-Kit, ale przód na -30 mm wygląda źle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 29 października 2018, 17:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Wszyscy producenci obnizajacych sprezyn zalecaja przy obnizeniu wiekszym jak 40mm
wymiane seryjnych amorow na amortyzatory o skroconym skoku.
Wystarczy zerknąć w internety.

Przyczyna takiego stanu rzeczy jest miedzy innymi zakres pracy amortyzatora, bedzie pracowal w skrajnym polozeniu, a także sa przypadki ze sprezyna kest krotsza niz skok amortyzatora.

Aczkolwiek kupa osob zaklada i jeździ na seryjnych.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 29 października 2018, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Z tym, że tak jak napisałem, te amory, które podałem są dedykowane do zawieszenia m-pakietowego, do zwykłego mają inne numery. Więc w takim przypadku jak to rozpatrywać, jako amor seryjny czy o skróconym skoku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 31 października 2018, 18:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Seryjny. Mpakietowy amor to nic nadzwyczajnego.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 31 października 2018, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: K-g
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25/SWAP B28
thomason napisał(a):
Z tym, że tak jak napisałem, te amory, które podałem są dedykowane do zawieszenia m-pakietowego, do zwykłego mają inne numery. Więc w takim przypadku jak to rozpatrywać, jako amor seryjny czy o skróconym skoku?


Amortyzator jak to piszesz m-pakietowy czy tam m-technik jest amortyzatorem o skróconym skoku i w takim zestawieniu jest stosowana krótsza i sztywniejsza sprężyna

_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 1 listopada 2018, 08:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
To kto mówi prawdę? :D

Z tego co się dowiedziałem przez te parę dni, to amortyzatory m-pakietowe w e36 nie mają skróconego skoku, a jedynie inną charakterystykę tłumienia. Ori sprężyny m-pakiet są faktycznie są krótsze, ale o 15-20 mm, a nie o 40-50, więc nie było potrzeby stosowania skróconego skoku. Takie info uzyskałem w jednym z sklepów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 1 listopada 2018, 12:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
I prawde ci powiedzieli w tym sklepie, amorki pod zawieszenie m pakiet sa twardsze, maja inna charakterystyke tlumienia, daja poczucie sztywnego zawieszenia zachowujac przy duzych nierownosciach komfort jazdy, skok maja taki sam. Obecnie na tyl do e36 sachs advantage (czyli odowiednik mpakietowego amorka sachs sport, bo tak sie kiedys nazywaly) nie sa dostepne wogole, jedynie zwykla wersja czyli sachs supertouring. Na przod sa dostepne zwykle (supertouring) i mpakietowe (advantage)
Oczywiscie jak sie wpisze w katalog nr czesci mpakietowego amorka to przypisuje zamiennie zwykle amorki, wiec trzeba uwazac co sie chce kupic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 1 listopada 2018, 12:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Jednak tak jak napisałem w porównaniu do np b8 to zwyly seryjny amor. I glebienie auta na tym o dużą wartość to sredni pomysl.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 1 listopada 2018, 21:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Najtaniej będzie kupić gwint TA Technixa, ustawisz sobie taką wysokość jaką potrzeba a amorki mają już skrócony skok :ok:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 1 listopada 2018, 23:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Pytanie czy auto ma jeździć czy wyglądać.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 2 listopada 2018, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Moim zdaniem wychodzi na to, że nie warto dopłacać po 100 zł/szt. za amor m-pakietowy skoro różni się tylko tłumieniem, a ogranicza możliwość zastosowania większego obniżenia. W takim wypadku to już lepiej montować seryjny albo dopłacić 200 zł/szt. za np. Bilsteina B8. Przy takiej inwestycji na parę lat, to pieniądze do przeżycia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Amory Sachs M-Pakiet + Eibach Sportline
PostNapisane: 2 listopada 2018, 19:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Ja mam amory mtechnikowe + eibach sportline na e46. Jeździ, nic się nie dzieje. Nie ja je zakładałem tylko poprzednik i mówi, że siadło auto o ~1cm w dół.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL