BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 22 listopada 2018, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Witam! Mam taki problem.. mianowicie, gdy silnik jest zimny, stan płynu chłodzącego jest taki jaki być powinien, wystaje lekko pływak za zbiorniczek, ale gdy teoche się nagrzeje, węże są trochę twarde i jest takie ciśnienie ze po odkręceniu korka płyn wylatuje. Przejeżdżałem tak całe lato i jeżdżę dalej, z tym ze teraz płynu mam wlane mało, ze w zbiorniczku widać go na samym dole, pływak zapadnięty ... Ale wtedy nie robi się aż takie ciśnienie i jak odkręcę korek to mam płyn w górnej granicy , ale na pewno nie wyleci. Zaczelo się od tego ze pękł mi waż od zbiorniczka, mechanik powiedział ze się ukruszył ze starości , ale myśle ze może to wlasnie być spowodowane tym ciśnieniem, które według mnie jest za wysokie, wiadomo ze na ciepłym silniku nie odkręca się tego, ale jak mialem poprzednia bmw z silnikiem 1.8 to na ciepłym odkręciłem i minimalnie się poziom podnosil, a tutaj wylatuje z 1-1.5 Litra, biorąc pod uwagę ze na zimnym silniku jest prawidłowy stan, czemu tak się dzieje? Proszę o pomoc, pozdrawiam:)


Ostatnio edytowano 22 listopada 2018, 12:16 przez michaal19995, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 22 listopada 2018, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Dodam, ze w momencie gdy pękł waż od tego zbiorniczka, to cały płyn wyleciał praktycznie i minimalnie temperatura skoczyła ponad normę, ale od tego czasu minelo z 2-3 ms i jeżdżę teraz na niższym stanie tego płynu żeby aż tak mocno nie skakał, ale warto byłoby się tym chyba zainteresować bo nie powinno tak być.
Było odpowietrzane i nie pomoglo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 22 listopada 2018, 13:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jesteś pewien że układ został odpowiednio odpowietrzony ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 22 listopada 2018, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
tak.
Dodam, że moja chlodnica od dolu jest lekko w ksztalcie banana, troche zaokrąglona, mechanik mowil ze nie jest źle, ale może wlasnie przez to tak sie dzieje... Ale zeby takie cisnienie było? Martwi mnie troche to ze te weze sa takie mocne, i ze wylewa tego plynu z korka :/....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 24 listopada 2018, 22:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Temperatura jest w normie? Chodzi o test 7.0 a nie wskaźnik, ponieważ on niewiele mówi. Masz lpg?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 25 listopada 2018, 00:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Testu nie roiłem, a tak to w normie cały czas. Tak, jeżdżę na gazie, stag qmax. Test postaram się zrobić na dniach, jaka powinna być temperatura około?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 25 listopada 2018, 11:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
michaal19995 napisał(a):
tak.
Dodam, że moja chlodnica od dolu jest lekko w ksztalcie banana, troche zaokrąglona, mechanik mowil ze nie jest źle, ale może wlasnie przez to tak sie dzieje... Ale zeby takie cisnienie było? Martwi mnie troche to ze te weze sa takie mocne, i ze wylewa tego plynu z korka :/....


Jeżeli tak chłodnica ci wyglada od dołu to jedz i odrazu wymieniaj miałem tak samo kilka lat temu w E39 coś tam płynu ubywało chłodnica banan zrobiłem trasę ok 400 km i cud ze przy samym domu rozwaliło chłodnice i płyn się wylał tyle co do serwisu się doczołgałem. radzę wymienić :D

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 25 listopada 2018, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
No chłodnice wymienię swoją droga, ale myśle ze to nie jest bezpośrednio przyczyna wszystkiego... Na dniach zrobie test 7 i podesle temp, to może będzie więcej wiadomo w temacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 25 listopada 2018, 13:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Wymień korek od zbiorniczka i dobrze odpowietrz układ, jak to nie pomoże to zrób test na spaliny w układzie chłodniczym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 25 listopada 2018, 18:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
michaal19995 napisał(a):
Testu nie roiłem, a tak to w normie cały czas. Tak, jeżdżę na gazie, stag qmax. Test postaram się zrobić na dniach, jaka powinna być temperatura około?

Termostat otwiera się przy 97 stopniach i tyle powinno się utrzymywać podczas spokojnej jazdy, po dużym obciążeniem będzie spadać nawet do 80.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 25 listopada 2018, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
leszczu24 napisał(a):
Wymień korek od zbiorniczka i dobrze odpowietrz układ, jak to nie pomoże to zrób test na spaliny w układzie chłodniczym.


Korek raczej wykluczam, bo raz miałem sytuacje, gdzie temp była na środku, korek był odkręcony, kolega stał przy zbiorniczku i patrzył czy poziom płynu chłodniczego sie podnosić, tak jak na wolnych obrotach było spoko, to przytrzymując gaz na około 3 tys obrotów przez 10~ sek, poziom się wzrastał i zaczął wylewać ze zbiorniczka.. wiec chyba to nie wina korka, bo z tego co się orientuje to chyba nie powinien się jakoś mocno podniecić, minimalnie i powinien stać w miejscu, a on cały czas rósł i wylewał go... Mowie, temp z testu 7 napisze jakoś we wtorek/środa, bo na chwile obecna nie mam możliwości żeby to sprawdzić ..:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 26 listopada 2018, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
maniek21112, a czemu pytales i lpg? Dawałem dziś autko do mechanika i wspominałem o gazie i powiedział ze mam zbyt wysoko zamontowany parownik i może się dostawać przez niego dostawać gaz do układu chłodzenia , przez który mam wlasnie takie ciśnienie. Jest zamontowany z przodu (tam gdzie jest akus w niektórych modelach e46) mówił żeby go schować gdzieś na dół, z prawej strony silnika jak stoi się na wprost maski. Co o tym myślisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 29 listopada 2018, 10:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
W teorii powinien być poniżej lustra płynu w zbiorniku, jak masz w głębi tej wnęki to powinno być ok, ja mam tak zamontowany i jest ok.
Obrazek

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 2 grudnia 2018, 03:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
michaal19995 napisał(a):
Witam! Mam taki problem.. mianowicie, gdy silnik jest zimny, stan płynu chłodzącego jest taki jaki być powinien, wystaje lekko pływak za zbiorniczek, ale gdy teoche się nagrzeje, węże są trochę twarde i jest takie ciśnienie ze po odkręceniu korka płyn wylatuje.


Ja pierdziele Panowie ale z was specjaliści ze cho cho.
To prawidłowe zachowanie układu !!!
Na rozgrzanym silniku zawsze wywali płyn, ciesz się ze ci mordki nie oparzyło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 2 grudnia 2018, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Czyli wychodzi na to ze weze moga byc twarde, moge się rozrywać z cisnienia i trzeba jeździć na płynie ponizej minimum... hmm no jo to dzieki specjalisto :) Kilka juz miałem e46 i w zadnej tak nie było.. Na to wychodzi ze każda była popsuta.. :/
Poza tym, przy dajmy na to 30-40 st chyba silnik nie jest jeszcze na tyle rozgrzany, aby takie cisnienie było, zeby wylatywał z korka ponad litr płynu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 6 grudnia 2018, 01:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
To co opisujesz jest jak najbardziej normalne. BMW słynie z dość wysokiego ciśnienia w układzie chłodniczym ma to związek z zabezpieczeniem przed przegrzaniem i zagotowaniem płynu (im większe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia). Nie pamiętam dokładnie, ale korek chłodnicy ma zabezpieczenie w benzynie na 2,8 lub 2,4 bara jeśli jest większe wywali płyn przez korek. Im większy silnik i pojemność płynu w układzie tym większe może być ciśnienie (podgrzany płyn zwiększa objętość co właśnie między innymi powoduje wzrost ciśnienia) inaczej to wygląda w silniku 1,6 a inaczej w 2,8 które ma ponad 10litrów płynu w układzie.
Z powodu dość wysokiego ciśnienia w starszych BMW dość często poddają się różnego rodzaju króćce.
Jeżdżąc z obniżonym poziomem płynu poza ciśnieniem obniżasz też temperaturę wrzenia płynu.
Masz kilka wyjść z tej sytuacji
1. Zaakceptować fakt że z autem jest wszystko w porządku.
2. Udać się do warsztatu który posiada sprzęt do pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia i sprawdzić jakie jest naprawdę.
3. Możesz też dalej szukać dziury w całym tracąc czas i narażając silnik na zagotowanie płynu na obniżonym jego poziomie.
Nie ukrywam że 3 opcja jest dla mnie najlepsza (jestem mechanikiem z zawodu) trafisz wtedy prędzej czy później do mnie czy do jakiegoś innego kolegi po fachu dając zarobić na życie :)
W ogóle to dziwie się że nie wywaliło ci połowy płynu na gorącym silniku po odkręceniu korka. Ja odkręcam korek w BMkach przynajmniej 10-15 minut po zgaszeniu silnika szkoda mi skóry na dłoniach na odkręcanie na pracującym silniku, a nawet po 15 minutach BMW potrafiły mi jeszcze płynem rzygnąć.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 6 grudnia 2018, 09:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Korek w każdym pb, od 1.8 do 3.0, jest na 2.0 bara.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 6 grudnia 2018, 12:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Tak, to prawidłowe zachowanie płynu na rozgrzanym silniku w bmw.
Jeśli silnik jest rozgrzany, nie odkręca się korka bo to może spowodować przelanie się płynu i zapowietrzenie się układu.
Dolej płynu do stanu pośrodku (na zimnym) obserwuj temp.na teście 7 przez jakiś czas i nie szukaj dziury w całym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 6 grudnia 2018, 13:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: E46 33oiA Touring
Kod silnika: m54b30
Garaż: Warszawa
Nawet jesli jest za duzo plynu nalane, to jego nadmiar powinien byc wyrzucony przez wlasnie ten korek/zawor.
Tak na prawde przy niewielkim zapowietrzeniu bmka powinna sie odpowietrzyc sama. Nie sadze zeby ktos byl w stanie tak odpowietrzyc uklad zeby nie bylo tam chociaz kilku bombelkow powietrza.
Poza tym dochodzi jeszcze zjawisko kawitacji i te pecherzyki powietrza tworza sie same z plynu poprzez ruch wirowy pompy czy tez drgania silnika.

https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploa ... ialac.html

_________________
Bylo
E30 316 (M10b18) 86r - sedan
E30 325i (M20b25) 89r - coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan
E36 328i (M52b28) 95r - sedan
E39 540i manual
E36 M3 3.2 sedan
E36 318Ti Compact
Jest:
E46 330iA Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 6 grudnia 2018, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Robilem test na uszczelke i wszystko jest niby spoko jesli chodzi o ten temat. Test robilem. Przy ostrej jeździe po mieście około 20 min 1-2-3 bieg, obroty 6~ tyś, temp skoczyła do 99 st i wtedy stwierdziłem ze już mu odpuszcze, ustalem na chwile i momentalnie spadła, coś koło 90 st. A jezdzac tak normalnie to mialem temp jakos ponad 90 st, powyzej 95 to raczej nie skoczyła ( jazda 100-120 kmh stałe).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL