BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 09:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Brak mocy powyżej 3000obr. WIDEO INPA. Przepływka?
PostNapisane: 29 maja 2019, 12:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: 3.0d M57TUD30
Witajcie.

Samochód to 2004 530d E60 EURO 4 po lekkim sofcie, usunięciu DPF i EGR (oczywiście również w programie).

Ostanio wybrałem się w dłuższą podróż i przy około 220 samochód przestał przyspieszać. Im dłużej jechałem tym na niższych biegach samochód przestał przyspieszać (powyżej około 3000 obrotów, granicy 4000 obrotów nie udało się osiągnąć). Po pewnym czasie już na 2 biegu przy niecałych 100km/h auto nie przyspieszało. Po wbiciu na kolejny bieg auto jedzie lepiej, ale szału nie ma. Do 3000 obrotów jest ok, później coś się dzieje. Spalanie w mieście wzrosło do 14,5-15.

Zrobiłem test w INPIE. Gdzie samochód potrzebuje 791 mg/Hub, przepływka podaję nawet pod 1000. Rozumiem, że nie jest to normalne i do wymiany przepływomierz? Brać Boscha?

Wtryski na rozgrzanym:
0,25
0,27
-0,08
0,34
-0,57
-0,17

Obroty na postoju falują w przedziale 695-705 obrotów/minute.

[youtu_be]https://youtu.be/kWM5P0iTbj0[/youtu_be]
[youtu_be]https://youtu.be/aPFGu5ev2-4[/youtu_be]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy powyżej 3000obr. WIDEO INPA. Przepływka?
PostNapisane: 30 maja 2019, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: 3.0d M57TUD30
Przepraszam za post pod postem, ale nie wiem dlaczego filmy w tamtym poście nie chodzą, przesyłam jeszcze raz:






Błędów nie ma żadnych poważnych:
DME/DDE:
4477 Klema IBS
4487 Podgrzewacz filtra paliwa

POW:
A6AB

MOSTGW:
E190
E18B

KLIMA:
9C55

Nie mam pojęcia czy to przepływka czy może kwestia turbo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy powyżej 3000obr. WIDEO INPA. Przepływka?
PostNapisane: 31 maja 2019, 09:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Diesle to nie moja bajka nic złego na filmikach nie widzę. Ale sprawdź napięcie jak się zachowuje. jeśli masz błąd ibs to go wymień na poliftowy. Albo odepnij kable bo ten też potrafi siać bzdury. Jeśli napięcie nie jest stabilne to w aucie może dziać się wszystko komp odłącza wtedy sterowniki celem ich zabezpieczenia. Włąśnie naprawiam alternator ;) bo tez miałem przy 3 tyś sieczke.

Dodatkowo wyciągnij egr zobacz czy da się go otworzyć ja nie to psikasz gnieciesz do skutku jak puści psikasz ruszasz aby rozruszać. Sprawdź przewód idący do egr. Niby egr niema wpływu w jednym 3.0D po odblokowaniu egra auto nagle odżyło


Jak ktoś w wawie ma pożyczyć na 2 min ściagacz to było by super ;).

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy powyżej 3000obr. WIDEO INPA. Przepływka?
PostNapisane: 1 czerwca 2019, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: 3.0d M57TUD30
Bardzo dziękuję za odpowiedź. EGR i DPF usunięte fizycznie i wyłączone w sofcie. Zamówiłem przepływke i kleme z polifta.

Po odpięciu przepływomierza prędkość maksymalna na wynosi 80km/h - jeszcze szybciej zaczyna brakować mocy.

Może to kwestia lipnego programu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy powyżej 3000obr. WIDEO INPA. Przepływka?
PostNapisane: 1 czerwca 2019, 09:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Klema pewnie będzie bez kabelków trzeba lutować. Kupować adapter to debilizm... Kiedys chciałem kupic adapter 150zł mnnie odstraszyło udalo mi sie kupic na allegro.... ale okazało się ze nie pasuj..... ok kupie w aso jade do aso typ mi przynosi adapter mówie mu panie to nie to to to ja mam i nie pasuje

--- a bo pan potrzebuje adapter
= jak to adapter przeciez to jest adapter
--- ale potrzebny do niego adapter
= czyli do adaptera potrzebny adapter
--- no tak 120zł za ten adapter adaptera
= super czyli 270 zł bo nie potrafili zrobić 1 adaptera za 4 wtyczki i 4 kabelki bez elektroniki po..ało ich

Niestety sporo z tych poliftowych też wycofali tylko 1 zostal w sprzedaży czyli tamte pewnie też padały.

W dieslach czesto te czujniki ciśnienia padaly ale u ciebie chyba w inpie go widać i wydaje sie być ok ale ja sie nie znam na dieslach.

Po odpieciu przeplywki powinno byc ok bo auto przechodzi w tryb awaryjny i jesli wszystko jest ok to powinno smigac przeplywka powinna tylko korygować złe dawki.
Wiec skoro u ciebie dalej lipa to ja bym przeplywki nie brał pod uwagę.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ponieważ diesle to nie moja bajka



Zawsze jesli cokolwiek robisz to rob adaptarcje.... bo jesli odepniesz przeplywke a komp ma duze adaptacje to nagle jak ma dobrze to będzie mial dobrze +korekta

i najelepiej skasuj adaptacje wszystkiego.

Czyli odpinasz przeplyke adaptacja i odpalasz dopiero wtedy jak moc wróci to przeplywka do wymiany albo spradzić szczelnośc dolotu

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy powyżej 3000obr. WIDEO INPA. Przepływka?
PostNapisane: 12 czerwca 2019, 16:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: 3.0d M57TUD30
Wymienione/sprawdzone:

- Przepływomierz nowy
- Czujnik ciśnienia w kolektorze nowy
- Wtryski ok
- EGR wyprogramowany (flansza)
- DPF usunięty (wyprogramowany też)
- Turbo ok



Nie mam już sił. W sobotę jadę do stroiciela wgrać serie (czy to czasem nie jest kwestia programu).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy powyżej 3000obr. WIDEO INPA. Przepływka?
PostNapisane: 16 czerwca 2019, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: 3.0d M57TUD30
Masters - dzisaj zrobiłem adaptacje wszystkiego. Mój tuner wrzucił mi też seryjny program. Nadal to samo. Zauważyłem, że turbo trochę spada i piszczy w zakresie 1600-2100 obrotów. Także chyba mamy winowajce.

27.06 oddaje turbo do regeneracji. Ale czy spadek ciśnienia z 1.3 bara (pożądane) na 1.0 dawałoby takie efekty? Coś się zacina w turbine? Ktoś ma jakiś dobry serwis turbo we Wro? Profi Turbo? BMG? Długołęka?

Tak to idzie: :super: :rotfl:
https://youtu.be/FTSXb8p4ozM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy powyżej 3000obr. WIDEO INPA. Przepływka?
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 11:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Nie znam sie na dieslach. 3.0D kiedyś robiłem i było strasznie zamulone czyszczenie egr i podciśnienia ożywiło auto.

0.3 bara to według mnie dużo. Eaton m62 który mam w szafie(brak czasu) w moim 2,8 dmuchając te 0.3 bara powinien dać kolo 40 koni.

1 co to bym sprawdził czy zmienna faza działa czy się nie zacina. Ja tam lubię wszystko rozkręcać i czyścić ;]

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy powyżej 3000obr. WIDEO INPA. Przepływka?
PostNapisane: 28 marca 2024, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: 3.0d M57TUD30
Widzę, że nie odpowiedziałem co było finalnie problemem. Więc okazało się, że to turbo (jakby ktoś w przyszłości miał podobny problem). Zostało wtedy wymienione i auto ożyło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL