BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW Historia naszej Marki
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 21:02 
1928-34 BMW 3/15 Dixi, 3/20 Dixi
1933-41 BMW 303, 309, 315, 319, 320, 321, 326, 327, 328, 329, 335
1952-64 BMW 501, 502 (E501 / E541, 502/E542)
1955-62 BMW Isetta 250, 300, CKD lub SKD (E100, E101, E102, E103)
1956-59 BMW 507 (E507 / E547/1)
1956-60 BMW 503 (E503/E543)
1957-59 BMW 600 i 600SKD (E106, E111, E112)
1959-65 BMW 700 (Limuzyna, Cabriolet), LS (Coupe) (E107, E110, E119)
1962-72 BMW 1500, 1600, 1800, 2000 (E115, E116, E118, E121, E8 )
1965-75 BMW 2000C, 2000CS, 2800CS, 2.5CS, 3.0CS, 3.0CSL, 3.0 CSi (E120, E9)
1966-77 Seria "2" - BMW 1502-2002, 1600-2000 Kombi oraz Cabriolet (E6, E10/C/T/Cab, E20, E114/C)
1968-77 BMW 2500, 2800, 3.0S, 3.0Si, 2.8L, 3.0L, 3.3L, 3.3Li (E3)
1972-81 BMW Serii "5" (E12)
1972 BMW Turbo Concept (baza do powstania w latach późniejszych modelu M1)
1973-75 BMW 2002 Turbo (E10T, potem jako E20)
1974-77 BMW 2.8L, 3.0L, 3.3L, 3.3Li, wersja długa E3 (E3 Lang)
1975-83 BMW Serii "3" (E21)
1976-89 BMW Serii "6" (E24)
1977-86 BMW Serii "7" (E23)
1978-81 BMW serii "M1" (E26)
1981-83 BMW 315 (E21/LA)
1981-87 BMW Serii "5" (E28)
1982-91/93* BMW Serii "3" (E30) / *touring
1986-94 BMW Serii "7" (E32)
1988-95 BMW Serii "5" (E34)
1988-91 BMW Z1 (brak E-Kodu)
1989-90 BMW Serii "8" (E31)
1991-98 BMW Serii "3" (E36)
1994-2000 BMW Serii "3" Compact (E36/5)
1994-2001 BMW Serii "7" (E38)
1995-2003 BMW Serii "5" (E39)
1995-2002 BMW Z3 (E36/7)
1998-? BMW Serii "3" (E46)
1999-2001 BMW L7 (E38/L7)
1999-? BMW X5 (E53)
1999-2003 BMW Z8 (E52)
2001-06 BMW Serii "7" (E65, E66, E67)
2002-? BMW Z4 (E85)
2003-? BMW Serii "5" (E60)
2003-? BMW Serii "6" (E63)
2003-? BMW X3 (E83)
2004-? BMW Serii "5" Kombi (E61)
2004-? BMW Serii "6' Cabriolet (E64)


Na tej stronie mozna zobaczyc wszystkie modele BMW :D


BMW

Obrazek

Siedziba BMW w Monachium. Jeden z nielicznych budynków na świecie wybudowanych od góry do dołu.
BMW niem. Bayerische Motoren Werke to znacząca firma niemiecka produkująca samochody osobowe i motocykle oraz skutery pod marką BMW. Siedziba firmy znajduje się w Monachium, w kraju związkowym Bawaria.
BMW jest (lub był) właścicielem również innych marek samochodów, BMW sponsoruje sport samochodowy, między innymi w Fomule 1.
Pojazdy BMW uważane na ogół jako odznaczające się przemyślaną konstrukcją i solidnym wykonaniem są nabywane przez użytkowników znających się na rzeczy i dysponujących względnie znacznymi środkami finansowymi, BMW, w powszechnej opinii, nie może być tani, ponieważ potencjalni klienci straciliby zaufanie do marki, jednak wóz jest wart swej ceny.

Oto sposób w jaki powstało obecne logo BMW :

Obrazek

Historia
1916 Utworzenie fabryki samolotów Bayerische Flugzeug-Werke (BFW)
1917 Zmiana nazwy spółki Rapp-Motorenwerke na Bayerische Motoren Werke GmbH
1918 Przekształcenie w spółkę akcyjną.
1923 Wykonanie pierwszego motocykla BMW.
1928 Pierwszy samochód BMW.
1944 Znaczne zniszczenie zakładów w Monachium przez bombardowania alianckie.
1945 Uruchomienie zakładu naprawczego pojazdów wojsk okupacyjnych.
1948 Wznowienie produkcji motocykli po zniszczeniach wojennych i po przegranej wojnie.
1970 Utworzenie fundacji Herbert Quandt Stiftung.
1985 Utworzenie spółki BMW Technik GmbH do prac badawczo-rozwojowych.
1990 Otwarcie centrum badawczego Forschungs- und Ingenieurzentrums FIZ.
1994 Wykupienie firmy Rover Group.
1998 Nabycie marki Rolls-Royce.
2000 Utworzenie fundacji Eberhard v. Kuenheim Stiftung.
2000 Sprzedaż firmy Rover.


Model i serie produkcyjne:

Seria 1 - najnowsze i zarazem najmniejsze BMW, ma konkurować z samochodami kompaktowymi takimi jak Alfa Romeo 147, Audi A3. Produkowane od 2004r

Obrazek

Seria 3 - najczęściej kupowana seria, klasa średnia. Model produkowany od 1975r

Obrazek

Obrazek
Obrazek



Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2006, 13:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
HISTORIA FIRMY:
--------------------------------------------------------------------------------


Firma BMW powstała w 1916 roku, wywodziła się ona z bawarskich zakładów lotniczych (Bayerische Flugzeugwerke AG). Początkowo firma ulokowała się w pomieszczeniach produkcyjnych firmy Otto. Pod koniec wojny w 1918 roku jej pozycja była bardzo słaba. Pod kierownictwem Maxa Frieza i Franza-Josepha Poppa przestawiono więc produkcję w Monachium z silników samolotowych na silniki do samochodów ciężarowych i motocykli, od 1923 roku zaś także na wytwarzanie kompletnych motocykli -dziedzinę, od której BMW zyskała światową sławę. Stylizowany, biało-niebieski symbol śmigłą jest od początku istnienia firmy, a więc od czasów, gdy produkowała ona silniki samolotowe, jej markowym emblematem. W przemysł samochodowy wszedł BMW w 1928 roku wraz z przejęciem fabryki samochodów w Eisenach, wytwarzającej od 1898 roku pojazdy, które od 1903 roku nosiły nazwę Dixi. Produkcja Dixi 3/15PS, małego czterocylindrowego samochodu na licencji angielskiego Austina Seven, była skutecznym środkiem na przetrwanie kryzysu 1929- 1932. Pojazd ten stanowił też bazę do rozwinięcia produkcji następnych, bardzo sprawnych modeli, które tak jak typy 315, 319 i 328 - robiły karierę zwłaszcza w sporcie motorowym. Szczególnie słynny był model 328, osiągający największe sukcesy sportowe samochód niemiecki w klasie 2 litrów. Jego specjalna wersja odniosła zwycięstwo w wyścigu "Mille Miglia" w 1940 roku. Ani przed wojną, ani też po wznowieniu produkcji w 1952 roku produkcja nie była zbyt duża. Wyposażone w sześcio- i ośmiocylindrowe silniki samochody były pojazdami elitarnymi, bardzo drogimi. Sportowymi wariantami dużego 501/502 były kabriolety 503 i 507 z silnikami V8, natomiast wóz średniej klasy zaoferował BMW dopiero w 1961 roku -był to model 1500. W najmniejszej klasie oferował BMW od roku 1955 dwuosobową Isettę oraz jej nieco większą odmianę, typ 600. Typ 700 z silnikiem z tyłu, następny co do wielkości, powstał w 1959 roku. Z Trendsettera 1500, bazy wyjściowej koncepcji samochodu obowiązującej jeszcze w latach osiemdziesiątych, powstawały doskonałe technicznie coupe i limuzyny z cztero- i sześciocylindrowymi silnikami. W 1972 roku odbył się debiut BMW z nową generacją nadwozia był to typ e12. Jednocześnie zaprezentowany został turbocoupe Paula Bracqa -wstępne studium do modelu M1, samochodu sportowego nawiązującego do wielkich tradycji sportowych BMW.
Od 1968 roku limuzyny BMW są produkowane także w Afryce. W 1981 roku BMW jako pierwszy europejski importer samochodów buduje swoją filię w Japonii. W 1988 roku firma otwiera dalsze fabryki w południowo-wschodniej Azji oraz Afryce południowej. W 1994 roku wykupuje brytyjskiego Rovera, który przynosi tak wielkie straty, że BMW odsprzedaje go w roku 2000 za zaledwie 10 funtów. 01.01.2003 koncern przejmie z rąk Volkswagena Rolls Royce'a.



Produkcja bmw na świecie:

NIEMCY
Bayerische Motoren Werke AG, Petuelring 130, D-80809 Munchen,
Niemcy, tel. + 4989/384-0, http://www.bmw.com
Modele produkowane w Niemczech: 3 Compact, seria 3 (sedan, kombi Touring, coupe, cabrio), M3 (coupe, cabrio), seria 5 (sedan, kombi Touring), M5, seria 7, Z8
Wielkość produkcji w Niemczech w 2000r. - 697 872 samochody (bez zestawów CKD).


EGIPT
Nissan Egypt, 6th, October City, 3rd Industrial Zone, Giza, Egipt
Modele produkowane w Egipcie: 318i, 523i.
Wielkość produkcji w Egipcie w 2000r. - 1283 samochody.
Założona w 1995r. firma produkuje od 1997r. Nissany Pickupy. Od 1997r. firma wytwarza na zlecenie BMW 523i (silnik 2,3 l/170 KM), a od 1999r. - BMW 318i (silnik 1,8 l/118 KM) z 45% części egipskich.


MEKSYK
BMW de Mexico S.A., Plaza Arghimedes 130 CP 11560
Mexico D.F. Meksyk, tel. + 525/2828700, fax + 525/2828761
Modele wytwarzane w Meksyku: 3-Series, 5-Series.
Wielkość produkcji w Meksyku w 2000r. - 1594 samochody.
Od 1995r. wytwarzane są w Meksyku samochody BMW. Obecnie są to sedany serii 3 i 5.


ROSJA
Avtozor ZAO, ul. Magnitogorskaja 4, 236013 Kaliningrad, Rosja
te. + 7095/9235110, fax + 7095/9231411
Modele montowane w Rosji: seria 3, 5, 7.
Wielkość montażu w 2000r. - 1350 samochodów.
Firma montuje od 1997r. auta Kia oraz od 1999r. BMW serii 5 i 7. Od 2001r. są wytwarzane także BMW serii 3. W 2000r. były montowane Land Rovery Defender.


USA
BMW Manufacturing Corp., P.O. Box 11000, Spartanburg,
South Carolina 29304, USA, http://www.bmwusa.com
Modele produkowane w USA: Z3/M Roadster, Z3 Coupe/M Coupe, X5.
Wielkość produkcji w USA w 2000r. - 83 672 samochody.
BMW produkowało w latach 1994-96 w USA modele 318/328. W 1995r. zaczęły schodzić z taśmy fabryki w Spartanburgu modele Z3, a od 1997r. także Z3 Coupe, M Roadster i M Coupe. Auta te są oferowane z silnikami: 1,9 l/118 KM; 2,2 l/170 KM; 2,5 l 24V/170KM; 3,0 l/231 KM i dla M Coupe/M Roadster 3,2 l/325KM. Na salonie w Detroit '99 zadebiutowało terenowe kombi 4x4 - X5 z silnikami 3,0 l/231 KM, V8-4,4 l/286 KM, V8-4,6 l/347 KM lub D 3,0 l /184-193 KM. Wszystkie te modele są produkowane tylko w USA.


RPA
BMW South Africa Ltd., P.O. Box 2955, Pretoria 0001, RPA
tel. + 2712/3383000, fax + 2711/8053621, http://www.bmw.co.za
Modele produkowane w RPA: seria 3 Sedan.
Wielkość produkcji w RPA w 2000r. - 41 323 samochody.
W 1968r. frima EDMS rozpoczęła produkcję samochodu BMW 1800 GL/SA, który był na licencji Glasa 1700 z silnikiem BMW 1,8 l. W 1972r. BMW przejęło część akcji tej firmy i zmieniło jej nazwę na BMW South Africa Ltd. Od 1974r. 100% tej firmy należy do centrali niemieckiej. W 1998r. stare BMW serii 3 (E36) zostało zastąpione przez obecną serię 3 (E46). BMW S.A. zamierza docelowo produkować 40 tys. aut rocznie, także na eksport.


WIELKA BRYTANIA
BMW (GB) Ltd., Ellesfieid Av. Bracknell, Rerkshirp RG12 STA. Wielka Brytania
tel. + 441344/4800109, fax + 441344/480306, http://www.mini.com
Program: One/Cooper, Cooper S.
Wielkość produkcji w 2000 r. - 7334 samochody.
W maju 1959 r. dwie firmy wchodzące w skład British Motor Corporation (Austin i Morris) zaczęty produkować słynny model Mini, który był produkowany do 4. października 2000 r. W 1966 r. BMC połączył się z Jaguarem, a powstały w ten sposób BMH dwa lata później połączył się z państwowym kolosem Leyland/Rover. W ramach nowego koncernu British Leyland w 1970 r. wydzielono nową markę "Mini". Po prywatyzacji w 1988 r. Mini został przejęty przez BMW. Na salonie w Paryżu 2000 BMW pokazało ostateczną wersję zupełnie nowego Mini Coopera, którego pierwsze 109 sztuk wyprodukowano w 2000 r. Na salonie w Genewie 2001 została zaprezentowana podstawowa wersja One, a w Tokio Cooper S. W 2003 r. mają dołączyć: pseudoterenowy Mini-Moke, najtańszy Mini City i Mini Roadster, oraz Mini Cabrio i kombi Traveller.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2006, 21:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Daje wam link do bardzo ciekawej stronki wszystko o historii BMW

http://bmw-orr.org/historia/Historia_bmw_wstep.html

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2006, 07:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
równierz troche z historii
http://motoryzacja.interia.pl/gal/impre ... ytkowe+BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2006, 20:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Bardzo proszę o posty WYŁĄCZNIE na temat. Inne będą usuwane.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2006, 17:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
marcinradom napisał(a):
Moja napisana Historia Firmy, która znajduje sie na mojej stronie internetowej!!!


http://www.bmwauto.pl/


to może teraz wreszcie ja cos napiszę w poście niby przeze mnie napisanym.
historia firmy BMW napisana przeze mnie w oparciu o wiarygodne źródła jest ogólnodostępna i znajduje się pod linkiem: http://www.bmwauto.pl/index.php?go=historia_firmy
powtarzam, że zawartość strony dostępna jest dla wszystkich.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2006, 17:59 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
marcinradom napisał(a):
historia firmy BMW napisana przeze mnie w oparciu o wiarygodne źródła jest ogólnodostępna i znajduje się pod linkiem: http://www.bmwauto.pl/index.php?go=historia_firmy
powtarzam, że zawartość strony dostępna jest dla wszystkich.


i tak niech zostanie

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: BMW E1
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 00:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Na forum nie ma ani słowa o tym zapomnianym prototypie, więc w tamach ciekawostki może słów kilka... samochodzik elektryczny o mocy ok. 58KM, prototyp pochodził z 1991 roku, więc musiał wzbudzić sensację, produkowano wtedy E30, E34, E32, a E1 w porównaniu do nich miało niesamowicie nowoczesną linię. Wydaje mi się, że nawet 16 lat później autko wygląda lepiej niż Fiat 600 ;p Wnętrze baz konsoli środkowej - płaska podłoga - takim czymś Honda szczyciła się w poprzedniej wersji Civic'a. Dużo przyszłościowych rozwiązań ogółem, do produkcji nie trafiło nigdy... jeszcze kilka linków do stron związanych z tematem (mniej lub bardziej):

http://www.automobilrevue.de/bmw_e1.htm
http://www.bmwworld.com/models/concepts/index.htm
http://www.xlabs.pl/inneswkon.html#skok6
http://bunnik.club.fr/bmwcon01.htm
http://www.autocult.com.au/Image.aspx?id=9196
http://bmw.jugem.cc/?eid=1220 (Strona JP, ale ma ciekawe zdjęcia, od pięknych Z9 po paskudne Z22)

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Dodatkowo:
Ciekawe E13:
Obrazek
BMW Z11
Obrazek

te modele to już jednak osobna historia...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2008, 12:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
BMW Isetta
Obrazek
Obrazek
Obrazek
to właśnie dzięki temu samochodowi zakład BMW przetrwał kryzys po wojnie i nie został wykupiony przez mercedesa

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 20:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Historia BMW by Focus
http://www.focus.pl/historia/artykuly/z ... mocny-woz/
wg mnie fajnie i przejrzyscie napisany artykul

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Santino napisał(a):
Historia BMW by Focus
http://www.focus.pl/histo...rdzo-mocny-woz/
wg mnie fajnie i przejrzyscie napisany artykul

wstęp aż za bardzo :P

naprawdę ciekawy ten artykuł
nie miałem pojęcia o produkcji hamulców kolejowych

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 19:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
znalazłem dziś taką stronkę, jeśli jej tu nie było to myślę że się przyda

Category:BMW vehicles

Obrazek


Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Historia naszej Marki
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 22:26 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Labrador napisał(a):
Stylizowany, biało-niebieski symbol śmigłą jest od początku istnienia firmy, a więc od czasów, gdy produkowała ona silniki samolotowe, jej markowym emblematem.


Musze Was zmartwic, ale logo BMW nie ma nic wspolnego ze smiglem, poza skojarzeniami uzytkownikow (i wielu pracownikow BMW) :wstyd:

Logo BMW pochodzi z polaczenia logo firmy poprzedzajacej BMW czyli Rapp Motorenwerke GmbH z niebiesko-biala flaga Bawarii. :wstyd:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW Historia naszej Marki
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 22:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Condor napisał(a):
Musze Was zmartwic, ale logo BMW nie ma nic wspolnego ze smiglem, poza skojarzeniami uzytkownikow (i wielu pracownikow BMW) :wstyd:

tylko że samo BMW AG np w prospektach pisze o tym iż to śmigło

Condor napisał(a):
Logo BMW pochodzi z polaczenia logo firmy poprzedzajacej BMW czyli Rapp Motorenwerke GmbH z niebiesko-biala flaga Bawarii. :wstyd:

skąd to info?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Historia naszej Marki
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 22:58 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Z BMW a dokladniej z ich oficjalnej strony na facebooku ;) http://www.facebook.com/BMW?ref=nf

Zreszta pisza tam, ze nawet pracownicy tego nie wiedza i twierdza, ze od smigla ;)

Cytuj:
BMW Ok, we admit it. It’s not as simple as it seems – there are even BMW employees who think that the logo derives from the stylised propeller. But the story is just a myth. BMW’s logo combines the logo of its forerunner Rapp Motorenwerke GmbH with the blue and white flag of its German home, Bavaria.


Kolejne zrodla:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_logo#BMW_logo
http://wheels.blogs.nytimes.com/2010/01 ... %20e-37637

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW Historia naszej Marki
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 23:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
no prosze :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Historia naszej Marki
PostNapisane: 20 listopada 2012, 22:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 5
Kod silnika: M62B44
Koncern BMW (z niem. Bayerische Motoren Werke) zostaje założony w 1916 roku (początkowo jako Bayerische Flugzeugwerke, a od 1917 już jako BMW). Jednak przygoda z produkcją samochodów rozpoczyna się od 1928 r., kiedy to powstaje pierwszy model Dixi. Już rok później nazwa auta zostaje zmieniona na BMW.

_________________
brak zgody na reklamę!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL