1. Po otwarciu maski zdejmujemy oslone wiatraka i sam wiatrak przymocowany na 4 srubach imbus rozmiar 5.
2. Zaczynamy od paska napedzajacego sprezarke klimy, tu sprawdzamy jakiej dlugosci jest on potrzebny
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=18
3. Odkrecamy napinacz paska od klimatyzacji (jest to ten najmniejszy z zaslepka) po odkreceniu widocznie opadnie i poluzuje pasek ktory z latwoscia sie da zdjac.
4. Teraz pasek wieloklinowy, glowny tu wymiary
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=18
5. Odczepiamy zaslepke(zielona strzalka) i odkrecamy napinacz, opadnie ale nie tak jak poprzedni od klimatyzacji poniewaz ma on automatyczny napinacz.
Paski sa juz zdjete, teraz montaz.
1. Zakladamy pasek glowny wieloklinowy , tu pzydala by sie pomoc drugiej osoby na naciagniecia napinacza aby wsunac pasek na napinacz lub inne kolo, ja nie wymyslilem sposobu i skorzystalem z pomocy ojca.
2. Pasek klimatyzacji zakladamy bez problemu a do naciagniecia uzywamy imbusa 7 lub 8 (nie pamietam) wkladamy go w kolo napinacza (jest otwor na klucz) i ciagniemy napinajac do gory a kluczemy zakrecamy.
3. Mozna odpalic silnik i zobaczyc czy pasek chodzi rowno po swoich rowkach i czy jest odpowiednio napiety.
4. Montujemy reszta elementow na miejsce i gotowe, tu jest fotka poprawnie zamontowanego paska.
Fotografie wykorzystalem ze strony
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... cement.htm
Opis jest ogolny i moga wystapic rozne rodzaje regulacji np. na alternatorze w przypadku silnikow bez napinaczy. Mam nadzieje ze przyda sie komus.