BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 14:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Kristiansand
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52b28tu
STAN napisał(a):
za tą cenę co kolega podał można spokojnie zakupić kolektor ,,wydechowy" od M'ki i go zainstalować


jak za 200zl znajdziesz mi kolektory od mki to od razu je od ciebie kupuje bo ja taniej jak za 800zl to nie moglem znalesc...

a uchwyty zgadza sie ze sa inaczej i dlatego cena za zalozenie jest 200zl bo jest troche z tym zabawy, jak by tylko przelozyk kolektor to kazdy by mogl to sobie zrobic..
pozdro

_________________
Wiele Serc... Jedno Bicie... BMW Ponad Życie!!!
Prawdziwa jazda zaczyna sie jak koła traca przyczepność :DD
Nie ważne do kąd... Ważne zeby BOKIEM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 15:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 368
Lokalizacja: WARSZAWA
Garaż: Było E46 H.M Turbo Jest;BMW E60 530i, Porsche 944 Turbo S, Mini Cooper S... R35 GTR
Adrian_320 napisał(a):
STAN napisał(a):
za tą cenę co kolega podał można spokojnie zakupić kolektor ,,wydechowy" od M'ki i go zainstalować


jak za 200zl znajdziesz mi kolektory od mki to od razu je od ciebie kupuje bo ja taniej jak za 800zl to nie moglem znalesc...

a uchwyty zgadza sie ze sa inaczej i dlatego cena za zalozenie jest 200zl bo jest troche z tym zabawy, jak by tylko przelozyk kolektor to kazdy by mogl to sobie zrobic..
pozdro


chodziło mi o 1600zł o którym pisał autor tematu.

_________________
http://www.youtube.com/user/stanr35godz ... sults_main

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 19:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Kristiansand
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52b28tu
aaaa no to fakt... za ta cene to sie kupi spokojnie kolektor od mki.
pozdro

_________________
Wiele Serc... Jedno Bicie... BMW Ponad Życie!!!
Prawdziwa jazda zaczyna sie jak koła traca przyczepność :DD
Nie ważne do kąd... Ważne zeby BOKIEM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 17:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 143
Lokalizacja: Essen (Rzesza)
Moje BMW: e65 735i
Kod silnika: N62B36
Witam wszystkich,zajmuje sie takowa przerobka os kilku ladnych lat.
Tak wiec przerobka daje faktycznie okolo 17-22 kucy zaleznie od silnika,lecz pada lekko moment o pare niutow - mozna go porawic stosujac regulator cisneinia 3,8 Bara (Audi RS4).
To co autor pisze o przepustnicy.....sorki gosciu ale takich bzdur nie slyszalem w zyciu - powieklszona gardziel przepustnicy da wiecej powietrza ????? Nie wiem co ty palisz ale zuc to swinstwo bo ci jakos nie sluzy....
Jedyna co mozna zrobic to przeplywomierz od M3 3,0 lub optymalnie Alpina B10 3,2...
A ten koszt 1600 zeta....niezle.Powiem tylko ze ja na ebayu.de sprzedaje - ceny sa tu kosmiczne ale w granicach 200 euronow czyli 800 zeta ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: kolektor M50
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 17:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 143
Lokalizacja: Essen (Rzesza)
Moje BMW: e65 735i
Kod silnika: N62B36
co do kolektora od m-ki....za duza rzezba....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 11:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: otwock
przepraszam ze wtrącam sie do dyskusji ale moim zdaniem kolega arthuro7777 ma najwiecej racji. owszem montaż kolektora od m50 da wam kilka koni (nie mówie ile, bo nie mam żadnych wykresów) ale spadnie moment. Teraz moje pytanie? PO co wam ta moc maxymalna wyższa o te pare koni?? Przecież jeżdzi się momentem obrotowym (który tutaj spada), a moc odpowiada za prędkośc max.

Ustawcie sobie próbę na jakimś placu i przejedzcie autem z kolektorem seria i m50. mogę się założyć ze seria wygra, bo przy wszelkich nawrotach i zakrętach, seryjny moment bedzie wypychał auto do przodu. proste sa dla szybkich aut, zakręty dla szybkich kierowców.

druga sprawa, co z tego ze kolektor ma większe kanały, lepszy przepływ itp jest wieksza przepustnica ogólnie dolot modzony... skoro zawory ssące pozostają seryjnej wielkości, jeśli już chcemy się bawic to głowica do paradowskich np i większe zawory, wtedy taki zabieg napewno będzie miał sens, ale skoro dolot już będzie ok, to wydech bedzie za bardzo restrykcyjny, a później zdało by sie to wszystko wystroić pożadnie.... i tak dalej

podsumowując moje wypociny, te pieniądze wolał bym wydać na paliwo i opony, pojechać gdzieś i pouczyć się pożądnie kręcić fajerą i to nie dlatego żeby na prostej wyprzedzić kolegę o długośc samochodu

jeśli kogoś uraziłem to przepraszam, ale takie jest moje zdanie, pozdro;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 11:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
arthuro7777 w kwestii przepustnicy nie masz racji poniewaz:
-w zakresie obrotow dla ktorych predkosc przeplywu gazu przekracza graniczna dla danej konfiguracji najczesciej okolo 80m/s opory przeplywu staja sie na tyle duze ze wywoluja efekt wirow ktore prowadza do interferencji fal co zatym idzie robi sie "zamet" w kolektorze i silnik niezassie tyle powietrza ile potrzebuje... zwiekszajac przekroj dolotu FAKT zmieniamy harakterystyke momentu najczesciej krzywa sie "prostuje" ale zmniejszamy predkosc przeplywu powietrza co zatym idzie przy obrotach w ktorych silnikowi wczesniej powietrza brakowalo - po powiekszeniu ciagnignie lepiej .... Oczywiscie nalezy powiekszyc przekroj od filtra do kolektora bo jesli powiekszymy tylko przepustnice to pozostala czesc dolotu bedzie pwoedzmy... bardzo dluga zwerzka wenturiego co nic nieda a wrecz zabierze.... Wiadomo nienapisalem jeszcze o calym szeregu modyfikacji ktore najlepiej zrobic razem z powiekszaniem dolotu ale to juz w tym temacie w wiekszosci bylo opisane... co do czaso przekroju i srednicy zaworow tez sie niezgadzam poniewaz sa identyczne w m50b25 Vanos ktory nadodatek ma mniejsza pojemnosc... I jeszcze jedno BMW zamontowalo kolektor m52 ze wzgledow ubezpieczeniowych...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 143
Lokalizacja: Essen (Rzesza)
Moje BMW: e65 735i
Kod silnika: N62B36
Dakic to wytlumacz mi prosze co ci da zmodyfikowana przepustka powiekszona o 1-2 mm na srednicy - tak wiec nic ci nie da! Seryjna przepustnica jest odpowiednio "duza" potrzeba tylko przeplywomierza ktory to obrobi...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 143
Lokalizacja: Essen (Rzesza)
Moje BMW: e65 735i
Kod silnika: N62B36
...a jezeli chodzi o wykres z hamowni to polecam streetracing.pl - uzytkownik JUST - jezdzi wlasnei na kolektorze ode mnie.
Zmiany u Justa : Kolektor M50,Regulator cisnienia paliwa 3,8 Bara i filtr powietrza BMW CArbon Airbox - hamownia wyplula 217 czy221 kucy juz dokladnie nie pamietam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
no to chyba kolektor sam nie dał koni
arthuro7777 napisał(a):
Tak wiec przerobka daje faktycznie okolo 17-22 kucy
nie nalezy wprowadzać osób czytających w błąd. Pozatym tam gdzie hamowałem auto w warszawie na mineralnej posiadaja pare wykresów po wymianie kolektora i wcale nie było kolorowo nawet w połowie jak pisałeś z przyrostem mocy - wiadomo może nie były zrobione profi. Kolega robił taką przeróbke i mu dąło 10km wiecej poresztą jest na forum wykres.
Prawda jest jedna i już wiele razy potwierdzana że powinno się robić albo wszystko albo nic bo tak zmiany sa znikome.


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2009, 19:52 przez Elwis328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 143
Lokalizacja: Essen (Rzesza)
Moje BMW: e65 735i
Kod silnika: N62B36
Elwis328 napisał(a):
arthuro7777 napisał/a:
Tak wiec przerobka daje faktycznie okolo 17-22 kucy
nie nalezy wprowadzać osób czytających w błąd.

nie sadze ze wprowadzilem kogos w blad...tak jak pisalem polecam lekture na www.streetracing.pl - Just zamiescil wykres z hamowni wiec....fakty mowia z asiebie.Przerobilem ponad 100 kolektorow i za kazdym razem wynik pozytywny (po zmianie regulatora nawet moment pozostal rowny serii w niektorych przypadkach + 2-5 niutow).
Polecam rowniez www.bmw-syndikat.de

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
ale nie samym kolektorem na www.streetracing.pl czytalem juz dawno, bo też chciałem zmienić, ale mi przeszło. Pozatym kolektor plus regulator plus chociaż by Air box to nie tylko kolektor i prawie 20km - chyba ze sie myle ??? mam takie pytanie z ciekawości tylko mozep osiadasz łąsnie po samym kolektorze wykres ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 21:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 143
Lokalizacja: Essen (Rzesza)
Moje BMW: e65 735i
Kod silnika: N62B36
Elwis328 napisał(a):
ale nie samym kolektorem na www.streetracing.pl czytalem juz dawno, bo też chciałem zmienić, ale mi przeszło. Pozatym kolektor plus regulator plus chociaż by Air box to nie tylko kolektor i prawie 20km - chyba ze sie myle ??? mam takie pytanie z ciekawości tylko mozep osiadasz łąsnie po samym kolektorze wykres ??


qrde wlasnie nie....regulator mocy nie dodaje - poprawia moment,BMC hmmm da moze z 2-5 kucy...ale duzo kolesi z Syndikat ktorzy brali ode mnie kolektory zakladali same i byli zadowoleni,niestety nikt nie wpakowal wykresu z hamowni,a szkoda.Fakt jest taki ze silnik a w sumie glowica jest przewidziana na kolektor o przekroju kanalow 55mm - takie otowory ma glowica a kolek od M52 ma 45mm....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
na 3 stronie jest wykres po samym kolektorze z wynikiem 203km tylko nie sugeruj sie drugim co na nim jest seria bo seria jest moja kolegi jest drugi wyres.


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2009, 23:14 przez Elwis328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 23:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
arthuro7777 reklamowac swoje uslugi mozna w dziale GIEŁDA... Nie najezdzaj na mnie poniewaz wytlumaczylem samo zjawisko falowe zachodzace w kolektorze zaleznie od przekroju dolotu... A jesli napisalem ze popieram montaz przepustnicy m50 i ze beda ZAJ...STE przyrosty to prosze mnie zacytowac......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 18:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 143
Lokalizacja: Essen (Rzesza)
Moje BMW: e65 735i
Kod silnika: N62B36
Dakic napisał(a):
arthuro7777 reklamowac swoje uslugi mozna w dziale GIEŁDA...

Nie reklamuje swoich uslug....bo po pierwsze do polski nie sprzedaje gdyz wysylka jest zbyt droga po drugie robie tylko na zamowienie.
Dakic nie najezdzam na ciebie,zle mnie moze zrozumiales.Chodzilo o to ze przepustnica nic nie da skoro przeplywomiez tego nieobrobi i tyle.Pozatym przepustnica od M50 niczym sie nie roznie od M52 obrobka tez niewiele da bo scianki sa i tak juz cienkie i zbyt wiele materialu nie idzie tam zebrac...
Tak wiec podsumowujac:
-kolektor TAK (ja polecam z regulatorem cisnienia paliwa) gdyz malym nakladem finansowam uzyskujemy przyrost mocy....(zawsze to pare kucy).
Jezeli chodzi o faktyczne koszta:
Przelamujac mity o 1600 zeta....koszt kolektora na alledrogo.pl - 200-250 zeta,dekiel od M52 80 zeta w ASO , do tego silikon - kolo 20 zeta i 6 srub M6 koszt - ....grosze.Regulator cisneinia paliwa - 320 zeta.przerobka - 1,5 godziny
Kazdy niech sam decyduje czy chce sie w to bawic czy nie.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 11:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
jak ktos by preferowal to mam kolektor ssący i przepustnice od m50b20 , tanio sprzedam. Co do taki modow ... sprawdze bylo ze wlasnie taka modyfikacja coś tam daje + warto odetkac wdech , katy wywalic , jakis tlumik koncowy przelotowy no i na seryjnym airboxie z seryjnym filtrem tez nie bardzo - stożek sobie pociagnie wiecej tlenu mimo ze wiekszosc was jest nastawiona negatywnie do tego. pozdro (ale to tylko moje zdanie).

_________________
bmw turbo m50 3.0 stage 2 ! 1700c i e85 ! chodzi !
////brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 13:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
k64 napisał(a):
jak ktos by preferowal to mam kolektor ssący i przepustnice od m50b20


No to do działu giełda zapraszamy bo do tych modów to raczej się nie przyda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
k64 napisał(a):
jak ktos by preferowal to mam kolektor ssący i przepustnice od m50b20 , tanio sprzedam. Co do taki modow ... sprawdze bylo ze wlasnie taka modyfikacja coś tam daje + warto odetkac wdech , katy wywalic , jakis tlumik koncowy przelotowy no i na seryjnym airboxie z seryjnym filtrem tez nie bardzo - stożek sobie pociagnie wiecej tlenu mimo ze wiekszosc was jest nastawiona negatywnie do tego. pozdro (ale to tylko moje zdanie).

:wstyd: ta i te wszystkie zmiany na seryjnym oprogramowaniu maja ci coś dać , te tłumiki odetkane , bez strumienic i stożki ? W ogóle wiesz coś na ten temat....

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 4 lutego 2009, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Warminsko-Mazurskie
Panowie biorac pod uwage nieporozumienie w sprawie przyrostu mocy poprzez zmiane kolektora ssacego interesuje mnie instrukcja zmiany czy przerobek jakich nalezy dokonac podczas zamiany kolektorow badz jego zakup gotowego do montarzu. Dziekuje to moj numer telef. 608340905


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL