BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 października 2024, 14:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M62B44 Kręci, nie odpala..
PostNapisane: 1 października 2024, 20:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: BMW E39 540iA 2002
Kod silnika: M62B44
Hej, jest to mój pierwszy post, także witam forumowiczów!
Jakiś czas temu moja bawarka przestała odpalać. Po trasie zjechałem do domu, a na następny dzień już nie odpaliła. Zauważyłem że poziom paliwa, który wcześniej był lekko poniżej pierwszej kreski, spadł na rezerwę. Miałem też wrażenie, że podczas kręcenia czułem paliwo. Od razu zacząłem szukać dookoła układu paliwowego.
Zauważyłem że po przekręceniu kluczyka na zapłon nie słychać działania pompy. Uznałem że może to być wina samej pompy, ale podczas testowania pompy paliwa na INPIE działa normalnie. Tak czy siak pompa nadawała się już do wymiany, tak więc też poszła nowa od Hella. Sprawdziłem napięcie na zapłonie bezpośrednio na odłączonej wtyczce pompy i pokazywało 12v. Spróbowałem też wymienić przekaźnik pompy paliwa pod schowkiem pasażera, ale też to był nietrafiony strzał. Koszt niewielki, także wolałem spróbować dla świętego spokoju. Dolałem jeszcze 10l do zbiornika, bo pomyślałem że to może też być przyczyną, że blisko rezerwy ECU odcina pompę z jakiegoś dziwnego powodu, ale to też nie pomogło. Nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa, bo (podobno) był wymieniany przez poprzedniego właściciela całkiem niedawno. Sprawdzając błędy INPĄ zauważyłem błąd 98, który jest prawdopodobnie od zaworu odpowietrzenia zbiornika, ale szczerze wątpię że to mogłoby powodować mój problem, chociaż tego nie wykluczam. Tak czy inaczej dalej pompa paliwa nie zaciąga paliwa po przekręceniu na zapłon.
Pomóżcie mi proszę, bo nie wiem czego już się złapać, żeby dojść do tego co to powoduje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 Kręci, nie odpala..
PostNapisane: 1 października 2024, 20:21 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 3955
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Kręci nie odpala?
Kłopot z EWS?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 Kręci, nie odpala..
PostNapisane: 1 października 2024, 21:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: BMW E39 540iA 2002
Kod silnika: M62B44
Sprawdzę jeszcze raz z rana inpą czy pojawiają się jakieś błędy z ews, ale nie kojarzę takowych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 Kręci, nie odpala..
PostNapisane: 2 października 2024, 06:35 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 3955
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Tak na szybko to sprawdź podczas kręcenia w inpa czy widzi obroty wału.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 Kręci, nie odpala..
PostNapisane: 2 października 2024, 20:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: BMW E39 540iA 2002
Kod silnika: M62B44
Okej, udało się finalnie go odpalić. Okazało się że czytając błędy z modułu ews wyrzuciło tym razem jakieś dwa kody. Wróciłem do modułu silnika i zresynchronizowałem moduł ews. Po tym zabiegu zaczął ładnie palić. Dzięki za pomoc, trafna diagnoza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 Kręci, nie odpala..
PostNapisane: 3 października 2024, 06:58 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 3955
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
BartekHere, świetnie, szerokiej drogi :ok:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL