BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 20:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Wymiana sprezyn przod i tył.
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Witam ! Pozdrawiam wszystkich jako ze pisze poraz pierwszy. Chce wymienic sprezyny w BMW
e46 320d (136km ) z 99r (jakby to miało jakies znaczenie). Jak to zrobic ? Od czego zacząć? Wiem ze sa potrzebne sciagacze wiec kupiłem.... co jeszcze mi bedzie potrzebne? pozdr.


Ostatnio edytowano 7 stycznia 2007, 21:10 przez AddaM, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 19:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
mieszkasz w wawie..wiec w zielonce jest gosc ktory robi to szybko i dobrze i tanio..u mnie za tyl 150zl a przod 120..ale u mnie duzo roboty..jedyny mankament to ze rano trzeba wstac bo duza kolejka..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Bardziej chodziło mi o jakis manual. Bo chciałbym zrobic to sam , a nie oddawac do warsztatu... Mam jeszcze pytanie dotyczace sprezyn , co oznaczaja te kropki na nich (czerwone,żołte , zielone itp.). Moze wie ktoś w jakiej cenie sa seryjne spreżyny na tył? Bo ja mam jakies "sportowe" czerwone i nie da sie na nich jezdzic moze w Niemczech tak ale nie na naszych "drogach". pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Witam! Nie weirze ze nkt nie wymieniał wczesniej spreżyn ! 3/4 beemek jezdzi zglebionych. Prosze o pomoc w tej sprawie!! pozdrawiam Adam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 19:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
troszke roboty z tym jest....genrelnie z przodu to musisz zdjęć koło odręcić amortyzator od góry z dołu przy wachaczu wszystko aby wachacz można do dołu opuścić i wtedy razem z amorem mozesz spręzyne wyjąc.
wiem że za dobrze tego nie wyjaśniłem ale nieznam nazw poszczególnych elelmentów i trudno mi jaśniej to zrobić.... tyłu nie rozbierałem
żeby się za to zabierać musisz mieś komplet porządnych torex-ów...odemnie za wymiane w warsztacie chcieli 200zł( przód i tył)....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Kiedys poradziłem sobie z wymianą amorkow przy pomocy grunbego drutu - unioslem auto, zdjalem kolo, drugim podnosnikiem podwinowalem whacz ewentualnie opuszczajac auto by scisnac sprezyne, zwiazalem drutami, znow unioslem no i moglem kolumne rozkrecic. Ale w przypadku wymiany sciagacz jest potrzebny.

Popatrz sobie na rysunki na realoem.com (trzeba wklepac 7 ostatnich znakow VINu - XXnnnnn)

kropki oznaczaja twardosc sprezyny. Udaj sie do ASO i tam dobiora Ci sprezyny, bo nie tylko buda sie liczy ale rowniez silnik, wyposazenie. Byc moze jak bedziesz przegladal realoem.com to bedzie wybor pomiedzy sprezynami sportowymi i normalnymi. Jest tez jeszcze kwestia amorkow. Wypadaloby abys sie upewnil, czy masz takie jakie sa przy normalnym azawieszeniu czy jakies krotsze do sportowego. Bo moze sie okazac, ze musisz komplet wymienic. Ale ma to i swoje plusy, bowiem jest wielu maniakow na swiecie, ktorzy satysfakcje z seksu osiagaja dopiero wtedy, gdy po polskich drogach jezdza z przeswitem 5 cm i tacy to walsnie ludzie chetnie odkupia od Ciebie zestaw obnizajacy auto ;)

_________________
pzdr

t.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 21:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
typson napisał(a):
Bo moze sie okazac, ze musisz komplet wymienic. Ale ma to i swoje plusy, bowiem jest wielu maniakow na swiecie, ktorzy satysfakcje z seksu osiagaja dopiero wtedy, gdy po polskich drogach jezdza z przeswitem 5 cm i tacy to walsnie ludzie chetnie odkupia od Ciebie zestaw obnizajacy auto
racja zapomiałem dodac....ja mam amorki z m-pakietu(z m-ki bie wiem jaka nomenklatura tutaj się odnosi...) i chciałem założyć orginalne spręzyny...no i się ździwiłem :/

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL