Witam, kolego naprowadzę cię może, bo miałem podobny problem z 530i z 2001 roku - wentylator 3 PIN, dostaje stały prąd +12V na kabel bodajże czarny, masa idzie po brązowym, natomiast sterowanie jest cienkim kabelkiem u mnie żółto-czerwonym i jest to sterowanie impulsem PWM z komputera głównego silnika - u mnie wtyczka X60004 pin 4. Na stronie bmwteka.com masz schematy do diesla to sobie obczaj - radzę ci sprawdzić czy ten kabelek ma przejście, bo często z wiekiem traci komunikację. Wg informacji z forum bo włączeniu przycisku klimy wentylator ten powinien ruszyć, w przypadku jego uszkodzenia klima nie powinna się załaczyć. Możesz jeszcze zrobić taki test: wypiąć wtyczkę od czujnika temperatury - jak stoisz przed autem to jest po lewej stronie na dole na wężu od chłodnicy - i zewrzeć na krótko 2 piny, wentylator powinien się załączyć. Jest to sygnał o przekroczeniu temp. płynu chłodzącego, jak się nie załączy to masz albo kabel od sterowania walnięty albo sam wentylator jest kaput - uważaj na przegrzanie auta. Generalnie samego wentylatora nie sprawdzisz s podpinając sobie kabel z prądem, bo impuls PWM to prąd o innej amplitudzie i częstotliwości. Powodzenia.
|