BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 20:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e38] Problem z kontrolką oleju
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Polska
Witam

Mam taki problem w bmw e38 750 silnik m 73 rok 94 : po wymianie oleju zaczęła mi się świecić kontrolka ciśnienia oleju. Jak uruchomie silnik to powinna gasnąć. Jak przygazuje powyżej 2000 obr to kontrolka gaśnie a jak silnik spada z obrotów to znowu się zapala i wyskakuje mi na komputerze stop! wyłącz silnik.Odkręcałem filtr oleju i olej tam jest. Zalałem castrola 5w40 tak jak było na dołączonej karteczce. Przebieg to 18000km To była pierwsza wymiana oleju w tym samochodzie bo mam go dopiero od 1,5 miesiąca.Czy jak zaleje olej syntetyczny np. po mineralnym czy to ma wpływ na ciśnienie oleju.??? Silnik pracuje normalnie ale boje sie żeby nie zatrzeć silnika. Wcześniej było wszystko ok. Bardzo prosze o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 16:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14121
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hm, spokojnie- moze to tylko czujnik cisnienia oleju fiksuje. Zalałes 5W-40 a wiec olej, ktory bardzo dobrze sie zachowuje w niskich temperaturach przy rozruchu. Jesli czujnik jest ok to warto zdjac mise olejową i sprawdzic stan pompy olejowej.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] Problem z kontrolką oleju
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 16:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Tomek33 napisał(a):
Witam

Mam taki problem w bmw e38 750 silnik m 73 rok 94 : po wymianie oleju zaczęła mi się świecić kontrolka ciśnienia oleju. Jak uruchomie silnik to powinna gasnąć. Jak przygazuje powyżej 2000 obr to kontrolka gaśnie a jak silnik spada z obrotów to znowu się zapala i wyskakuje mi na komputerze stop! wyłącz silnik.Odkręcałem filtr oleju i olej tam jest. Zalałem castrola 5w40 tak jak było na dołączonej karteczce. Przebieg to 18000km To była pierwsza wymiana oleju w tym samochodzie bo mam go dopiero od 1,5 miesiąca.Czy jak zaleje olej syntetyczny np. po mineralnym czy to ma wpływ na ciśnienie oleju.??? Silnik pracuje normalnie ale boje sie żeby nie zatrzeć silnika. Wcześniej było wszystko ok. Bardzo prosze o pomoc.



ile kilometrow zrobiles tym samochodem do tej pory? jak sie zachowywal ? bral olej? wiesz jaki byl olej wczesniej? wymien profilaktycznie czujnik cisnienia i zobacz czy wciaz sie swieci. A bierze teraz olej? po tej wymianie?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Polska
Zrobiłem ok 1000 km. Samochód zachowywał sie normalnie pracował równo gładko bez żadnych stuków. Co do brania oleju to ciężko coś powiedziec raczej nie bo stan oleju był caly czas taki sam. Na karteczce przyczepionej z terminem następnej wymiany był Castrol 5w40 i taki zalałem. olej wymieniłem wczoraj.

ile taki czujnik może kosztowac i czy trzeba odkręcać miske olejową żeby dostac się do pompy. Miska olejowa jest klejona czy ma jakąś uszczelke.??? no i ile może kosztowac pompa oleju???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 17:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14121
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
tu masz mise oleju -
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

tu pompe -
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

a tu filtr z czujnikiem
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 17:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
czujnik tylko ASO - 95 zl.

moze jednak cos z tym nowym olejem jest nie tak?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Polska
A co masz na myśli mowiac że z olejem jest coś nie tak?

Zapomniałem jeszcze dodać że po zalaniu nowego oleju kontrolka olejenia wogóle nie gasła. Jak odpaliłem samochód po nocce to napoczątku było wszystko ok tak jak powinno być ale jak chwilke popracował to właśnie zaczęły sie dziać takie kabarety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 18:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 211
Lokalizacja: XXXXXXXXX
A filtr oleju jest właściwy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Polska
Zamówiony wg katalogu ale gościu miał do wyboru 2 rodzaje i może wybrał nie ten co trzeba. Ale jaka może być różnica między filtrami bo ten wszedł na swoje miejsce niby ok. Dokreca sie normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 10:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jezeli ma identyczne "gabaryty" jak Twoj stary filtr to jest ok, te dwa rodzaje mocno sie roznia wymiarami. Mam na mysli z olejem to ze bardzo duzo np. na stacjach benzynowych , w tesco olei jest przeterminowanych. spojrz na opakowanie jesli masz jaka jest data produkcji wybita. Albo moze skoro samochod byl nie dawno kupiony mial nie wiadomo co zalane i teraz po wlaniu syntetyka cos sie rozszczelnilo i cieknie np przy czujniku oleju..???

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Polska
Odpaliłem dziś samochod po nocy i na zimnym silniku wszystko było ok jak silnik łapał temperature to kontrolka olejenia zaczęła sie palić i ze wzrostem temperatury trzeba było więcej obrotów żeby zgasła. Na początku trzeba bylo kręcić silnik ponad 1000 obr i wraz ze wzrostem temp kontrolka gasła dopiero prz 2500 obr. Czyli na zimnym oleju (gęstszym) wszystko ok. Czyli jest taka możliwość że zalałem zbyt rzadki olej ??? Czy może trzeba było zalac półsyntetyk??? A jak zmienie na 10w40 i będzie to samo???? Oleju idzie ok 8 litrów wiec taka wymiana troche kosztuje. Co o tym myslicie????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 15:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jezeli na jakimkolwiek NORMALNYM oleju cisnienie jest zbyt male po rozgrzaniu sie (czyli Twoja kontrolka pokazuje prawde, przy czym pompa oleju jest w 100% sprawna) to masz powazny problem z silnikiem (pierscienie, panewki) . Jest taka mozliwosc ze olej ktory kupiles to jakies g.... np przeterminowane. Masz banki po nim? znajdz date produkcji. JEZELI dla Twojego samochodu pelen syntetyk to "za duzo" to po prostu by go troche bral, ale NIGDY nie moze spadac cisnienie oleju. Ja mam 750i z 210 000km na liczniku i jezdze na 5w30 syntetyku, sprawdzam olej i jak narazie 8 000 km po wymianie poziom nie zmienil sie ani troche, a uzywam auta w trasach, czesto przekraczajac 200 km /h . Cos jest nie tak, powiedzialbym ze na pewno z silnikem, ale przed zmaina bylo ok wiec raczej z olejem. Chyba ze miales zalany samochod mineralem z kilkoma Moto Doktorami, na co wskazuje fakt iz dopiero na cieplym, rzadkim oleju pojawia sie kontrolka.... jaki przebieg samochodu? keidy go kupiles?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 15:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jezeli z silnikiem tak naprawde nie ma problemu, pompa oleju rowniez jest sprawna, to NATYCHMIAST wylej ten olej bo problem sie pojawi... przytrzesz panewki i bedzie powazny problem, duzo duzo duzo drozszy niz 8 litrow oleju. Jaki olej kupiles? sam wymieniales? stary, ktory spusiles z samochodu byl normalny? czy wyjatkowo czarny / gesty ?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] Problem z kontrolką oleju
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 15:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Tomek33 napisał(a):
Witam

.Czy jak zaleje olej syntetyczny np. po mineralnym czy to ma wpływ na ciśnienie oleju.??? Silnik pracuje normalnie ale boje sie żeby nie zatrzeć silnika. Wcześniej było wszystko ok. Bardzo prosze o pomoc.



nie ma wplywu, poza tym gdyby byl dotychczas na mineralnym a na syntetyku nie mial by cisnienia, to jest do remontu i to gruntownego. Poza tym olej mineralny w tym silniku jest NIEDOPUSZCZALNY chyba ze jest powazny problem z panewkami / pierscienaimi i ktos go zalal gestym olejem na sprzedaz by nie swiecil cisnienia.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Polska
Olej zmieniałem sam i nie skasowałem inspekcji może to ma jakiś wpływ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 16:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 211
Lokalizacja: XXXXXXXXX
Tomek33 napisał(a):
Olej zmieniałem sam i nie skasowałem inspekcji może to ma jakiś wpływ????


Nie skasowanie inspekcji nie ma żadnego wpływu, na to co sie dzieje z twoim silnikiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 16:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
a normalny byl olej ktory wylales? jak wygladal? skad masz ten samochod?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Polska
Wyglądał normalnie jak zużyty olej.Troche był czrny i to wszystko.Samochód kupiłem w komisie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 16:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jaki przebieg na liczniku? masz jakas ksiazke serwisowa? kupiles w kraju? wiesz juz jaka jest data produkcji oleju ktory zalales? to Twoja ostatnia nadzieja, ze olej jest przeterminowy.... A czy panewki Ci nie graja? skoro swieci cisninienie...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Polska
na liczniku 18000km. książki serwisowej nie mam. samochód sprowadzony z Niemiec ponad rok temu 2 właścicieli w kraju ja jestem trzeci. Co do zalanego oleju nie wiem jaka data no i olej był lany z beczki. Panewki sie nie odzywają silnik chodzi normalnie.

Wiesz ja też nie jestem pewny co do tego oleju.Moze faktycznie coś z nim jest nie tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL