BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 lipca 2025, 20:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z przyspieszeniem E46 !! 320 d touring
PostNapisane: 3 października 2009, 19:18 
BMW 3 E46 2000rok 320d mam taki problem jadę sobie samochodem na przykład na trasie i w trakcie jazdy jak maksymalnie nacisnę gaz do dechy to wtedy silnik ma dożo mocy ale nie jest to przełożone na koła czyli jest wrażenie jakby się ślizgał jest to mega niebezpieczne na trasie =( co to może być ???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 21:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
moze sprzeglo ?a mozliwe ze napewno sprzeglo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 21:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
2zerozero7 napisał(a):
moze sprzeglo ?a mozliwe ze napewno sprzeglo


na 99%.podjedz pod duzy kraweznik zapnij 3 i prubuj ryszyc jesli ruszysz i motor nie zgasnie znaczy ze sprzeglo zrobilo papa

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 21:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
dużo mocy, a dokładniej? Obroty idą w górę a samochód nie przyśpiesza, czy po prostu jak się depnie to nie jedzie tak jak by się oczekiwała, albo słabiej niż jak się operuje gazem delikatniej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 11:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
sprzeglo napewno nie ma innej opcji

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
Sorki ze sie podlącze. Ja mam taki przypadek jak pisze maciek06- jak nacisne pedal gazu mocniej to auto przyspiesza slabiej niz jakbym nacisnąl slabiej a w zakresie obrotów 2 do 3 tys. auto zachowuje sie jakby dostawalo wiecej paliwa a za chwile paliwo bylo odcinane - na to wskazuje ekonomizer no wystepuje lekkie szarpanie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dzidek44no napisał(a):
Sorki ze sie podlącze. Ja mam taki przypadek jak pisze maciek06- jak nacisne pedal gazu mocniej to auto przyspiesza slabiej niz jakbym nacisnąl slabiej a w zakresie obrotów 2 do 3 tys. auto zachowuje sie jakby dostawalo wiecej paliwa a za chwile paliwo bylo odcinane - na to wskazuje ekonomizer no wystepuje lekkie szarpanie .


to chyba przepływomierz, podłącz pod kompa to się upewnisz

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 11:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
Pierwszy przypadek sprzeglo...tez tak mialem
Drugi przypadek chyba przeplywka...tez tak mialem :]

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
dla ulatwienia powiem ze mieszkam w Anglii.
Sprawa wyglada z grubsza tak:
Bedac w Polsce w sierpniu wymienilem przeplywke na uzywana boscha. Koles mi ja zaainicjowal tez przez kompa. Poprawa byla taka ze samochód zaczal byc zrywniejszy na nizszych obrotach. Niestety gdy wracalem z Polski nie bylbym soba gdybym nie sprawdzil ile tez ta maszyna poleci najwiecej. Okazalo sie ze na piatym biegu na wysokich obrotach byla tak slaba ze 180km/h i nie wiecej. Zjechalem na parking i wymienilem przeplywke na stara i predkosc max byla juz wyzsza 201km/h ale z niskich obrotów samochód byl mulem.

Po powrocie przeczyscilem oba przeplywomierze "srodkiem do czyszczenia czesci elektrycznych i drugim do przeplywomierzy"
Po sprawdzeniu wyszlo mi ze jednak na tym nowszym samochód lepiej chodzi, ale pozostalo to poszarpywanie i odcinanie paliwa miedzy 2000 a 3000 obr/s. Dodam ze przy testowaniu tych przeplywomierzy nie byly one inicjowane komputerowo tylko byla zdejmowana klema masowa.
Kupilem nowy przeplywomierz i po zmianie nie bylo popawy tylko pogorszenie. Samochód strasznie szarpal nawet przy przelaczeniu z 1 biegu na 2.
Zaczalem znowu zgladac i zauwazylem ze ta rura prowadzaca od przeplywki do turbiny jest bardzo luzno spasowana w turbina i ze moze lapac lewe powietrze. Zacisnalem to troche objemka (moze za slabo) i jest lekka poprawa.


Czy w 320d e46 trzeba inicjalizowac przepływke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
juz mi troszke rece opadaja :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 21:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
po wymienie przepływki trzeba podpiąć kompa i ją wgrać oraz wykasować błędy po starej

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 21:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Cytuj:
po wymienie przepływki trzeba podpiąć kompa i ją wgrać oraz wykasować błędy po starej


Jedni twierdzą że trzeba inni że nie.

Jestem z tych którzy twierdzą że nie ma takiej potrzeby.

Jeśli wyciągasz przepływomierz i w jego miejsce wkładasz taki sam używany lub nowy nie musisz wgrywać żadnych softów i innych wynalazków.
Cała ta procedura polega na zresetowaniu ECU a dokładnie wyczyszczeniu podręcznej pamięci ram . To w niej siedzą wyuczone zakresy pomiaru (adaptacje) i po odpięciu akumulatora znikają tak samo jak ustawienia zegarka Ty ustawiasz zegarek komp gromadzi nowe parametry.
Robiłem cuda z moją przepławką wkładałem z aut kolegów do swojego przepływki i robiłem pomiary kompem.

Może nie można bez jakiejś parametryzacji wkładać przepływki z z modelu 150cr do 136 na vp44. I tylko do tego bym się przychylił !! Wachlowanie przepływkami pomiędzy silnikami CR może odbywać się swobodnie.
Dla dobra sprawy nie ma nawet potrzeby kasować błędów.

Takie jest moje zdanie ,poparte doświadczeniami i go nie zmienię!!!
wiem że w dis jest opisana procedura .....ale to zwykły reset tylko po to aby zrobić to samo bez odłączania akumulatora.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 23:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
dzidek44no napisał(a):
Sorki ze sie podlącze. Ja mam taki przypadek jak pisze maciek06- jak nacisne pedal gazu mocniej to auto przyspiesza slabiej niz jakbym nacisnąl slabiej a w zakresie obrotów 2 do 3 tys. auto zachowuje sie jakby dostawalo wiecej paliwa a za chwile paliwo bylo odcinane - na to wskazuje ekonomizer no wystepuje lekkie szarpanie .


Pierwsze co to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym wyczyścić, później bym sprawdził elektrozawór od turbinki, pierwsze co to filterek na nim, choć równie dobrze może być sam elektrozawór uszkodzony. Pokusił bym się też o wyczyszczenie tego od EGR (nie jest to trudna operacja, każdy powinien sobie poradzić) Chociaż nie wiem jaki masz motor dokładnie czy CR 150km czy na VP44 136km

napisałem wyczyścić bo to nic nie kosztuje, chyba że się ma od kogo pożyczyć na podmiankę na chwile


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 01:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
Jest to 136km M47 tyle wiem.
zawór EGR(ten aluminiowy)wyczyscilem. Czyscilem tez dwa zaworki z takimi malymi filterkami do których dochodzą takie weżyki podciśnieniowe (czarna magia) :zdziwko: ,

Musialbym wyczyscic jeszcze elektrozawór od turbinki i czujnik cisnienia doladowania.

Oj czego ja w tym bmw nie czyscilem. :rotfl: wszystko oprócz siedzeń (a tez by sie przydalo)
A jak juz wyczyszcze i nie bedzie dzialalo to zaczne wszystko po kolei wymieniac (najlepiej na nowe)

A tak poważniej jutro jade podłączyc kompa. A w przyszlym tygodniu jestem umówiony z mechanikiem który wspomnial o tym czyjniku doładowania. (ze on mi wczesniej umknął :znudzony: )

oby to cos pomoglo :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 02:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
i oby tam w ogóle byl taki czujnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 10:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
U mnie pomogła np. dopiero wymiana elektrozaworu po prostu był uszkodzony, choć tak jak mówię największą różnice odczułem po oskrobaniu czujnika ciśnienia doładowania, zapewne będzie cały w tym syfie z kolektora, ja to zrobiłem małym wiertłem 1mm, po tym wyglądał jak nowy, trzeba uważać żeby nie powpadało do środka i oczywiście ostrożnie z grzebaniem w nim.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: GLOGOW
Siema, ja mam ten sam problem, wymienilem juz egr, elektrozawor egr, przeplywka sprawdzona na kompie, ustawienia turbiny restowane do ust fabrycznych (sterowanie elektryczne nie podcisnieniowe), pompa wtryskowa ok, auto slabe od 2500-2900 obr.
ma ktos pomysl co dalej???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 02:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
z tego co wyczytalem na forum to w 150 konnej wersji moze byc tez czujnik cisnienia paliwa ale w 136 konnej chyba go nie ma.

nie jestem pewny ale jesli kolektor ssący to ten plastik do ktorego przykreca sie egr to u mnie jest tam nagaru chyba z kilo albo dwa. Jesli tam jest czujnik doladowania turbiny to pewnie on tam juz tylko jest i nic nie czuje. :P Trochę sie balem to sam ruszac, teraz żaluje.

Poza tym co myslicie o kwestii oleju w intercoolerze. Moglo do niego troche splynąc z turbiny?
No i czy to zjawisko moze miec jakis wplyw? I czy to by oznaczalo ze turbina jest do wymiany?

Chyba znowu troche glupich pytan zadalem :wstyd:


Ostatnio edytowano 24 października 2009, 03:05 przez dzidek44no, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 02:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
o sorki dwa razy to samo :mur:


Ostatnio edytowano 23 października 2009, 02:22 przez dzidek44no, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 02:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
:mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL