BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 05:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E65] 735i Wymiana silnika N62
PostNapisane: 19 lipca 2010, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 93
Lokalizacja: Rawicz
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Witam Panowie

Jest to moje pierwsze E65, więc proszę o wyrozumiałość... pokrótce może opowiem historie, to ktoś może zwróci kilka dodatkowych uwag... Mam samochód z 12/2001, któremu musiałem zafundować przeszczep motoru... kupiłem z uszkodzonym silnikiem dokładnie z pękniętą głowicą... nie opłacało się remontować, więc postanowiłem motor włożyć inny... znaczy nie ja tylko mech tak doradził i to zrobił... niestety nowy (używany) sinik... nie pracuje jak należy... poza tym wątpliwe dla mnie jest podłączenie niektórych elementów w silniku, znaczy nie wiem, czy dobrze mech to zrobił... Generalnie auto nie pracowało dobrze na niskich obrotach zapalało, ale ciągle jakieś błędy mieszanki, dusiło się, komp pokładowy idrive wołał, że popsuty katalizator po takim prychaniu itp... jak się rozgrzał to lepiej szedł i się zachowywał, ale i tak nie było to, to, trząsł budą na wolnych obrotach... częściowo udało mi się błędy wykluczyć, ale nie do końca jestem przekonany czy dobrze... Podłączyłem, samochód pod DIS'a i ten wyświetlił całą tablice błędów, skasowałem je i czekałem na wracające, jednym z nich był camshaft sensor (czujnik wałka rozrządu) BANK2 wymieniłem, błąd nie ustąpił zagłębiłem się w dalsze rozwiązania DIS,a i ten sugerował ze zabrudzony, bądź zepsuty zawór elektromagnetyczny VANOS EXHAUST... miałem w starym silniku podmieniłem... dalej to samo... ale moje wątpliwości budziło podłączenie tych zaworów... na jednej głowicy są dwa jeden od dolotu powietrza drugi od wylotu spalin, oba identyczne... więc mech kable mógł łatwo pomylić, tym bardziej, że na moje nie puścił kabla tak jak powinien iść tylko po takiej rynience (z magistrali nad głowicą bezpośrednio w dół) w którym powinien iść inny kabel samodzielnie... jeśli puścił tak jak to zrobił to kable sugerowały, żeby podłączył tak jak podłączył czyli dłuższy do zaworu "Inlet side" (od strony karoserii) krótszy do "EXHAUST" (od strony środka silnika), według mnie kabel od tych zaworków powinien prowadzony być inaczej (od magistrali po zewnętrznej stronie silnika) a wtedy kable sugerują podłączenie dokładnie odwrotne jak zrobił to mech... w związku z tym postanowiłem to zmienić... efekt, silnik ładnie wbija się na obroty, nie generuje żadnych błędów do czujnika wałka rozrządu... ustąpiły poważne poranne drgania... i niemoc silnika zimnego... ale jest inny problem... po dodaniu gazu do 5 tyś obrotów i mniej też generalnie powyżej 2tyś i zdjęciu nogi z gazu motor zatrzymuje się na obrotach 2000 i 1200 na kilka sekund po czym spada do sugerowanych 700 obrotów... i chodzi równo, choć też nie zawsze... ale wahnięcia ma w granicach 50 obr i budą nie trzęsie...

Teraz podłączyłem tak jak na tym zdjęciu mech prowadził kabel po tym grubym kablu przy zaworze (2), więc podłączył odwrotnie...
Obrazek

Ale mam prośbę do kolegów, żeby jeśli ktoś był łaskaw potwierdził mi u siebie, czy ma kable prowadzone tak samo, tyczy to się lewej głowicy (po stronie kierowcy)... niestety, żeby to zobaczyć trzeba zdjąć plastykową obudowę z silnika przykręcana na 4 śruby, lub tą pierwszą osłonę przed silnikiem też przykręcona na 4 śruby... Na 99,9% jestem pewien, że podłączyłem dobrze... a mech, źle...

A teraz prośba najważniejsza... bo myślę, ze tu tkwi mój dalszy problem... na chodzącym silniku nie można odkręcić korka oleju... jest to nie możliwe... jest tak zassany, że nikt go nie ruszy... jak zgaszę silnik korek mogę zdjąć... według innych motorów BMW z którymi miałem do czynienia to znak, że ODMA (odpowietrzenie skrzyni korbowej) jest do wymiany... tu są dwie ODMY... umieszczone w obudowach głowicy…
ale może się mylę, może ten silnik tak powinien mieć i niemożna zdjąć korka podczas pracy... Bardzo proszę kolegów o sprawdzenie czy w waszych silnikach typu N62 jeśli silnik chodzi, korek oleju można bez problemu zdjąć czy też jest tak mocno zassany... ewentualnie jeśli ktoś już tak robił to proszę o spostrzeżenia…

_________________
jeszcze nie całe 3-mce...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] 735i Wymiana silnika N62
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 12:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 7
Kod silnika: n62
Witam kolego mam podobny problem z zasysaniem korka korek powinien zasysac sie delikatnie nie ma takiej możliwości zęby nie można go było zdjąć u mnie tez zasysa ale mniej i tylko na rozgrzanym silniku dopóki się nie dogrzeje ma wspomaganie pompą powietrza która znajduje sie pod filtrem za nadkolem odmy całkiem możliwe lub zawory do nich przymocowane koszt po 300 za sztukę u mnie nic to akurat nie dało odmy drożne szukam dalej powiedz jakie miałeś objawy kiedy była pęknięta głowica ?? ja sie zabieram za uszczelniacze nie bierze Ci oleju przez to zasysanie korka ?????? czekam na odpowiedz thx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] 735i Wymiana silnika N62
PostNapisane: 22 września 2010, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 93
Lokalizacja: Rawicz
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
miichu6 napisał(a):
Witam kolego mam podobny problem z zasysaniem korka korek powinien zasysac sie delikatnie nie ma takiej możliwości zęby nie można go było zdjąć u mnie tez zasysa ale mniej i tylko na rozgrzanym silniku dopóki się nie dogrzeje ma wspomaganie pompą powietrza która znajduje sie pod filtrem za nadkolem odmy całkiem możliwe lub zawory do nich przymocowane koszt po 300 za sztukę u mnie nic to akurat nie dało odmy drożne szukam dalej powiedz jakie miałeś objawy kiedy była pęknięta głowica ?? ja sie zabieram za uszczelniacze nie bierze Ci oleju przez to zasysanie korka ?????? czekam na odpowiedz thx


sory, że odpowiadam, na temat dopiero dziś... nie śledziłęm wątku, bo zdążyłęm sprzedać ten samochód... u mnie do wymiana obydwu odm przyniosła poprawę... mam jeszcze dostęp do tego auta, bo sprzedałem kumplowi... jakby co chętnie służę pomocą, z rezta jak sie trafi taki drugi to będziemy mądrzejsi... objawy pekniętej głowicy były takie, że z góry wiedziałęm co kupuje i nawet nie uruchamialiśmy silnika... więc tu Ci nie pomogę... odrazu poszedł na wymianę, koszt wszystkich nowych uszczelek zaważył o nie naprawianiu poprzedniego motru...

_________________
jeszcze nie całe 3-mce...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] 735i Wymiana silnika N62
PostNapisane: 3 listopada 2010, 13:55 
A możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie są te odmy? naprawiam teraz taki sam silnik , miał pękniętą głowicę która została pospawana, jak już wszystko chodziło super to zaczęła ciec woda z otworku koło pompy wody ( do wymiany rurka w silniku pod kolektorem dolotowym ) trzeba było rozbebeszyć cały przód silnika. Po złożeniu nie chodzi tak jak się należy pokazuje kontrolkę silnika i że katalizator może się zapchać przy wysokich obrotach, okazało się że świece miały przebicie. Ale dalej silnik nie chodzi tak jak powinien( nierówno). Doszło do tego że nie opłacało się naprawiać tego silnika bo pochłonął już jakieś 5-6 tyś i dalej jest lipa. :( Z tymi zaworami to faktycznie niby są takie same a a wystarczy przełożyć i silnik chodzi inaczej.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL