BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 13:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Wieden
Witam forumowiczów!
Miałem problem w mojej E46 320d 136ps z nietrzymaniem temperatury silnika, wskaznik na autostradzie nie dochodzil do pionu. Jako że wiekszość opisanych przypadków na forum dotyczyła nieszczęsnego termostatu EGR, zarzyzkowalem 36 ojro i teraz szafa gra!
Do tego ciekawostka: od pewnego czasu falowały mi obroty na postoju, "specjaliści" nie byli w stanie tego naprawić, po wymianie termostatu EGR jak ręką odjął!!! :D
Widać po jeżu, przeplywce, tulejach, filterkach egr, termostat egr jest kolejną bolączką tego pieknego modelu :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
ja u siebie wymienilem termostat agr i niby jest fajnie ale nie do konca ... po miescie temp mam w granicach 90-93 stopnie czyli tak jak powinno być ...natomiast jak wystartuje na trase to temp wacha sie w przedziale 70-75 stopni ... chyba musze jednak sie zabrac za głowny termostat :/ ... :(

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 08:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
odgrzewam kotleta ...

wymieniony termostat glowny ...

i teraz problem w druga strone :zdziwko:

czy może ktos napisać czy temperatura po miescie 93 -95 stopni jest dobra ??

w szybkiej trasie trzyma 95 stopni

no i nigdy nie mialem tak ze na pierwszych biegach slychac jak visco mi kreci ...

tak ma być ?? :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 15:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
up

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 09:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Borsuk, ja w m47 tak samo mam z temperaturą więc chyba tak powinno być

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
lakiluk napisał(a):
Borsuk, ja w m47 tak samo mam z temperaturą więc chyba tak powinno być


no to chyba wszystko jest w porzadku dzieki Lakiluk :zdrowko:


wczoraj wlaczylem sobie test na niemcowni i przy predkosciach rzedu 220-240 temperatura dochodzi do 105 stopni :zabanowany:

ale widocznie tak musi być :D

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
Cześć wszystkim. Czytam sobie ten temat chociaż nie mam problemu z dogrzewaniem, przynajmniej nie zauważyłem nic niepokojącogo. Moje pytanie jest takie ponieważ ostatnio grzebałem przy aucie w związku z problemem przyśpieszenia (dziura między 2000 a 3000tys obr) i zobaczyłem że mam nieszczelny termostat chłodzenia EGR. Czy to może mieć wpływ na przyśpieszanie auta? Dodam, że DIS nie pokazuje mi żadnych błedów (ani przepływki, EGR czy elektrozaworów) i nie mam pojęcia gdzie dalej szukać problemu z moim przyśpieszeniem... Dlatego pytam.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Jutro zamierzam wymieniać Termostat AGR- jakieś tips & tricks jak to zrobić?
Sprawa wygląda na prostą- ale jak widzę jest trudne podejscie do jednej ze śrub trzymających termostat w chlodnicy spalin (przeszkadza metalowy przewód od vacuum pompy) - jak to robicie- najpierw odkręcacie chłodnicę spalin a potem termostat??

No i lamerskie pytanie- wymieniać na zimnym czy ciepłym (na tyle żeby się nie poparzyć) płynie?

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 06:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
pala127 napisał(a):
Jutro zamierzam wymieniać Termostat AGR- jakieś tips & tricks jak to zrobić?
Sprawa wygląda na prostą- ale jak widzę jest trudne podejscie do jednej ze śrub trzymających termostat w chlodnicy spalin (przeszkadza metalowy przewód od vacuum pompy) - jak to robicie- najpierw odkręcacie chłodnicę spalin a potem termostat??

No i lamerskie pytanie- wymieniać na zimnym czy ciepłym (na tyle żeby się nie poparzyć) płynie?


zdejmujesz osłonę silnika (tą górną - łatwiejszy dostęp) i demontujesz termostat (na zimnym płynie), zakładasz nowy, odpowietrzasz (dolewasz płynu do odpowiedniego poziomu) i gotowe. Operacja bardzo prosta. na pewno dasz radę :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Wymieniłem termostat AGR :)
Temp szybciej wzrasta i trzyma się o jakieś 10 stopni wyżej- ale wciąż silnik się wychładza, co oznacza, że padnięty będzie też termostat główny, choć muszę przyznać, że jest wyraźna różnica in plus po zmianie tego pierwszego termostatu;) Podążam drogą światła:P

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 16:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
pala127 napisał(a):
Wymieniłem termostat AGR :)
Temp szybciej wzrasta i trzyma się o jakieś 10 stopni wyżej- ale wciąż silnik się wychładza, co oznacza, że padnięty będzie też termostat główny, choć muszę przyznać, że jest wyraźna różnica in plus po zmianie tego pierwszego termostatu;) Podążam drogą światła:P


u mnie bylo identycznie ... po wymianie termostatu AGR byla znaczna poprawa ...

ale po wymianie głownego była jeszcze większa poprawa :P

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 17:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Zastanawiam się nad lokalizacją tego "termostatu AGR"

Bo o ile termostat to termostat i przełącza obiegi pomiędzy chłodnica a nagrzewnica w ten sposób starając się utrzymać temperaturę. To nie mogę załapać co za termostat AGR w BMW gdzie się znajduje i co robi.
Proszę o odpowiedź.

Właśnie to mnie zaciekawiło :

Borsuk napisał(a):
u mnie bylo identycznie ... po wymianie termostatu AGR byla znaczna poprawa ...


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Termostat AGR (nawet tak nazywają go w serwisie BMW- wiem bo tam go kupowałem).
To ten z nr 8 na tym schemacie (silnik m47n):

tutaj BMWFANS

Oraz na tym schemacie BMWFANS jako część przychodząca do węża z oznaczeniem 12.

Nie wiem dokładnie jak działa, ani co dokładnie robi. Też dla mnie zastanawiająca jest potencjalna rola tej części- ale sama wymiana jednak coś daje.
Mi wystarczy, że po jego wymianie auto się szybciej grzeje. Może to cuda niewidy- ale u mnie się poprawiło. Sprawdziłem na teście 7.0 zegarów.

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 19:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
termostat ten jest zamontowany na chłodnicy spalin, ma zadanie jak każdy inny termostat: otwierać lub zamykać przepływ wody. jak wspomniałem jest na chłodnicy spalin, a dzięki niej silnik nagrzewa się szybciej.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Słuchajcie- wymieniłem termostat EGR. Mam już kupiony nowy główny termostat i jestem przygotowany do wymiany, ale się waham czy coś zmieniać.
Silnik grzeje się już szybko- utrzymuje stabilna temp 80-83 stopnie celsjusza- czasem skoczy do 86 st jak włączę klime i stoję w korku.
Jak jadę szybciej to silnik wychładza się - ale nie spada nigdy poniżej 80 stopni.
Tutaj mam pytanie- czy tak ma być - to ledwie kilka stopni różnicy- od 90 st. Może tak właśnie powinno być? Jaka jest nominalna temp pracy silnika M47N ???
Na nowym głównym termostacie mam napisane 88 st- co znaczy ze pewnie tak się otwiera.
Jak wiec się domyślam- bo chłodnica ciepła- mój główny termostat otwiera się przy ok 80 stopniach, bądź delikatnie przepuszcza.
Czy owe 8/10 stopni jest powodem dla których powinienem wymieniać termostat?

PS- żaluzję na chłodnicy mam cały czas zamknięta (otwiera się jak brak podcisnienia- przy wyłączonym silniku)- czy ktoś wie kiedy ona się otwiera???

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 19:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: KosĂłw
witam
Moje autko też ma problem z powolny nagrzewaniem się i spadkiem temperatury przy szybkiej jezdzie. Dlatego po przeczytaniu forum postanowiłem wymienić termostat egr tylko że pdnoszę maskę patrzę a tam gdzie powinien byc poprostu go nie ma. Na chłodnicy recyrkulacji spalin gdzie powinien się znajdować jest wolne gniazdo do jego przykręcenia a od dołu wolny spust płynu. Oznacza to że chłodnica recyrkulacji spalin całkowicie została odłączona z obiegu wodnego. Jaka może być tego przyczyna? Dodam jeszcze że auto zostało sprowadzone z Włoch i może ze względu na panujące tam wysokie temperatury dodatkowe dogrzewanie płynu nie było tam potrzebne a może chłodnica recyrkulacji przeciekała i błyskotliwi italiancy wywalili ją z obiegu aby zapobiec dostawaniu się płynu do kolektora wydechowego. Czy ktoś może spotkał sie kiedyś z takim przypadkiem nieobecności EGER-u. Pytam z czystej ciekawości bo zamierzam go zamontować i puścić płyn przez chłodnicę recyrkulacji spalin czyli tak jak powinno byc. Myśle że nie spowoduje to żasnaj awarii. Dodam jeszcze że podczas jazdy nawet szybkiej w upalne dni (30 35 stopni) wskazówka osiągała pion nie mówiąc już o jeżdzie po mieście czy w korkach.
Czy ktoś więc może miał do czynienia z BMW bez zamontowanego EGER-u
POzdrawiam.

_________________
ad_air83


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ad_air83, a co masz we wnęce przy prawym kielichu? puste miejsce czy urządzenie (webasto)? może u Ciebie nie ma termostatu EGR, jego zadanie pełni webasto?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 09:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
pala127 napisał(a):
Czy owe 8/10 stopni jest powodem dla których powinienem wymieniać termostat?


moim zdaniem powinieneś ... też miałem tyle róznicy w jeździe po mieście ... na trasie była troszke większa roznica ... po wymianie termostatów i odpowiedniej temp kilka stopni wyższej samochód zaczał mniej palić i szybciej sie nagrzewać :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 20:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: KosĂłw
Witam
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tym prawym kielichem bo z tego co mi wiadomo to webasto w tym modelu znajduje sie z lewej strony tuż pod nadszybiem w takiej wlaśnie wnęce. W moim aucie tam się właśnie znajduje ale czy działa tego nie wiem wiem tylko że przewody które do niego dochodzą i wychodzą sa zawsze ciepłe. Wydaje mi się jednak że ten EGR powinien jednak być bo za namową znajomego mechaniora zaślepiłem wczoraj przewód obiegu EGR śrubą i się poprawiło. Szybciej nagrzewa sie na wolnych obrotach w trasie w nocy temp spadne ale utrzymuje się na pierwszej białej kresce. Wiadomo że sruba w przewodzie to nie fabryczny termostat. Dodam jeszcze że w tym tygodniu oglądałem takie samo BMW w komisie (przywiezone z Holandi piszę o tym bo nie wiem czy miejsce pochodzena ma tu jakiekolwiek znaczenie) i tam EGR jak najbardziej był nie zwróciełem uwagi tylko na to webasto czy było tam gdzie jest u mnie. Muszę jeszcze to sprawdzić. '
Narazie dzięki za info.

_________________
ad_air83


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 21:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ad_air83 napisał(a):
Witam
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tym prawym kielichem bo z tego co mi wiadomo to webasto w tym modelu znajduje sie z lewej strony tuż pod nadszybiem w takiej wlaśnie wnęce. W moim aucie tam się właśnie znajduje ale czy działa tego nie wiem wiem tylko że przewody które do niego dochodzą i wychodzą sa zawsze ciepłe. Wydaje mi się jednak że ten EGR powinien jednak być bo za namową znajomego mechaniora zaślepiłem wczoraj przewód obiegu EGR śrubą i się poprawiło. Szybciej nagrzewa sie na wolnych obrotach w trasie w nocy temp spadne ale utrzymuje się na pierwszej białej kresce. Wiadomo że sruba w przewodzie to nie fabryczny termostat. Dodam jeszcze że w tym tygodniu oglądałem takie samo BMW w komisie (przywiezone z Holandi piszę o tym bo nie wiem czy miejsce pochodzena ma tu jakiekolwiek znaczenie) i tam EGR jak najbardziej był nie zwróciełem uwagi tylko na to webasto czy było tam gdzie jest u mnie. Muszę jeszcze to sprawdzić. '
Narazie dzięki za info.


tak, w tej wnęce, za kielichem. Najwazniejsze, że działasz w temacie i jest już lepiej. A webasto ma za zadanie dogrzewać silnik (jak potrzeba)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL