To zalezy przy jakim silniku postawisz baniuszke tego oleju
jest tak dobry jak total 5w40 energy jesli chodzi o czystosc ale ma szerszy zakres pracy i eliminuje klepanie na goracym dzieki wyzszej lepkosci w temp maksymalnej w silnikach m52 m50 i innych, dzieki temu silniki przestaja klepac, poza tym nadprzyrodzonych zdolnosci nie ma i silnika od hondy starego ktory kreci 7000 obr nie zabezpieczy lepiej niz ten total 5w40. ]uż totalowi nic nie brakuje jesli chodzi o cywilna ochrone takich silnikow, widac po sladach honowania cylindrów i duzych przebiegach po 300-400 tys km na tym oleju, ze daje rady. Ja stosuje ten olej we wszystkich starszych silnikach bez turbo które nie wymagają niskiej lepkosci od oleju. Cofnij sie o 1 strone w tym temacie i przeczytaj co ktoś leje do M47 i 330Ci, to wystarczy przy takich wymianach co 10tys km od czasu do czasu jezeli ktos chce obnizyc koszty ma czysty silnik, to smialo moze kilka razy je wlac np do 330i/Ci 5w50 valvoline a do m47/m47n i pochodnych 57 totala 5w40. Natomiast przy valvetroniku wlanie tego oleju nie bedzie dobrym pomyslem. Pomijam juz ochrone nowszych baz olejów przy stosowaniu nizszych lepkosci jakie wymagaja te silniki lub silników z turbo. Wtedy stosuje sie niskie lepkosci ale lepsze bazy tzn pelna grupe IV a niekiedy i V. Wtedy przy niskiej lepkosc silnik jest chroniony kilka razy lepiej niz na olejach z bazami na grupie III lub niepelnej IV. Chodzi o film olejowy (jego zerwanie). Czasem nie ma potrzeby stosowania olejów tej klasy i w wielu przypadkach mozna zastosowac wspomniane wyzej dwa oleje.
irakleo napisał(a):
po przejrzeniu tych 9 stron bełkotu zaczynam dochodzić do wniosku że większość osób które sie w tym temacie wypowiadają przypisują olejom jakieś nadprzyrodzone właściwości szukając i wmawiając sobie niestworzone historie, opowieści z mchu i paproci oraz kory drzewa sandałowego
od siebie dodam tylko tyle że od lat do mojej 320D z silnikiem M47 i 330CI Z silnikiem M54B30 leję olej TOTAL QUARTZ 9000 Energy 5W40 który kupuję za 85zł/5litrów, wymieniam co 10 000 km w obu autach i jest super !!!
w pełni się z Tobą zgodzę co do tych silników i zapewniam Cię że na nim dojeździsz blachę do końca, a silniki zostaną, ale uwierz na slowo silnik jak N52 czy inne silniki na valvetronicu N bądź tez uturbione, że taki olej będzie zabójstwem. w innych silnikach będzie super bo nie odczuje sie roznicy ani nie zobaczy przy III grupie z tymi dodatkami ktore teraz dodają jesli lepkosc oleju jest na poziomie ~90/15cst, jesli silnik nie jest skomplikowany nic lepszego nie jest potrzebne, tez sprawdzilem to na roznych silnikach na przelomie 10lat odkat ten olej produkuja dla francuzów. Slady honowania po 500.000km przebiegów i stosowania tych olejów przez 300-400 tys km.! (na przemian 5w40 9000 zwykly i Energy 9000)