BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 01:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 12:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Mam kilka pytan, czy w silniku M47N sa 2 termosaty? W M47 na pewno sa 2, ale o M47N nie moge znalezc informacji. Chyba bede musial wymienic termostat, bo nie trzyma mi w miescie temperatury.

Jezeli sa 2 termostaty, to jak rozpoznac, ktory termostat jest uszkodzony? Jezeli wylacze ogrzewanie lub nastawie je na 16 stopni, to temperatura jest odpowiednia (kreska pionowo), natomiast jezeli ustawie zalozmy na 20-22 stopnie, to temperatura spada.

I drugie pytanie, to jak wylac caly plyn chlodniczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 13:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
sprzedam taki termostat od chodniczki spalin :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 15:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Kurde :/ Przyszly temperatury rzedu 5*C i zauwazylem u siebie problem z niedogrzewaniem silnika. Po przejechaniu ok 30km wskazowka byla jakis 1 cm ponizej pionu. Dopiero w korku mozolnie dotoczyla sie do pionu. Zauwazylem tez ze delikatnie wychyla sie poza pion (1-2mm). Tak samo delikatnie spada w dol podczas jazdy w trasie. Silnik to M57, 193 km.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Wymieniac termostat agr? :)

11712247723 - 140.53 zł ? Sprawdzilem w tyn cenniku online


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 15:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Pytanie z innej beczki ale odnośnie temperatury:

Moja Bawarka nagrzewa się do 90St dopiero po przejechaniu 10 km :( co z tym fantem robic ?

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 16:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
zmniejsz poziom płynu w zbiorniku wyrownawczym

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 16:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
to chyba takie oszukanie , ale co z tego jak odciągnę z 100 czy 200ml :kwasny:

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 16:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
A spada Ci temperatura na trasie? Odpowietrzales? Masz podobne objawy jakie tutaj opisali uzytkownicy? 'Dmuchales' w termostat?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 16:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
w trasie nie spadnie , jak już złapie na połowie to stoi i ani drgnie .... do układu się nie dotykałem , termostatu nie dmuchałem

Dodam że mam błąd : system podgrzewania wstepnego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 16:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Ja sie za bardzo nie orientuje, ale moze to blad webasto? Najlepiej spisz kod bledu i poszukaj co to jest albo wklej tutaj na forum - na pewno ktos bedzie wiedzial :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 16:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Błąd w ECU: P3505 - System podgrzewania wstępnego 1

Webasto: Brak błędów

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 16:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Wyczytalem w googlach, ze to blad swiec zarowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 18:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
pożycz ten termostat od znajomego (jesli takiego masz, co ma taki sam) i sprawdz czy bedzie tak samo i bedziesz wiedział czy to to. mi pękła chłodniczka spalin kiedyś i zrobiłem obieg by nie szedł przez chłodnice spalin (bo rzecz oczywista że wtedy płyn chłodzący by szedł do kolektora ssącego) i też w trasie silnik mi stygł a w miescie było ok. ZAMONTUJ INNY TERMOSTAT NA PRÓBE I WSZYSTKO SIĘ WYJAŚNI. jak to bedzie to to Ci moge sprzedać taki termostat taniej niż na allegro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 18:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
styks napisał(a):
Kurde :/ Przyszly temperatury rzedu 5*C i zauwazylem u siebie problem z niedogrzewaniem silnika. Po przejechaniu ok 30km wskazowka byla jakis 1 cm ponizej pionu. Dopiero w korku mozolnie dotoczyla sie do pionu. Zauwazylem tez ze delikatnie wychyla sie poza pion (1-2mm). Tak samo delikatnie spada w dol podczas jazdy w trasie. Silnik to M57, 193 km.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Wymieniac termostat agr? :)

11712247723 - 140.53 zł ? Sprawdzilem w tyn cenniku online


u mnie po wymianie tego termosatu jak ręką odjął :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 02:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
Gustav200 napisał(a):
Pytanie z innej beczki ale odnośnie temperatury:

Moja Bawarka nagrzewa się do 90St dopiero po przejechaniu 10 km :( co z tym fantem robic ?


90 procent termostat erg tez tak mialem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 07:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Dużo roboty jest z wymianą Termostatu AGR ? dużo płynu ucieknie ?

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 07:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Gustav200 napisał(a):
Dużo roboty jest z wymianą Termostatu AGR ? dużo płynu ucieknie ?


ze zdjęciem osłony max. 20min

płynu ucieknie może 100, gora 200ml

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 08:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
a kwestia odpowietrzania ?

Kurde, tak naprawdę nie wiem co jest nie w pełni sprawne :( znając życie wymienie oba i będzie to samo , jest jakiś sposób na sprawdzenie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 08:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak go wykręcisz (termostat EGR) to jak w niego dmuchniesz i powietrze bedzie swobodnie przechodzić to znaczy że jest do wymiany, jak nie da rady to jest OK

odpowietrzenie to chwila, odkręcisz śrubkę na nim i już :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 09:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Śledzę post ... u mnie nie ma problemu ale wiedzy nigdy za wiele.
Więc analizowałem jak inni koledzy obieg cieczy.

Myślę że " chłodniczka spalin" jest typowym wymiennikiem ciepła i ma za zadanie schłodzić spaliny.Potem wiadomo termostat otwiera się by ewentualnie zwiększyć główny obieg przy wychładzaniu (utrzymanie temp.)
Gdy jednak termostat jest uszkodzony jak wszyscy zauważyli puszcza od samego początku ciecz na duży obieg.Wtedy silnik nie tylko nie może osiągnąć temp. w zimne dni ale jest wychładzany pomimo że główny termostat będzie zamknięty(gdy jest sprawny)
Myślę że bardzo prosto jest zdiagnozować usterkę " termostatu EGR ".
Wystarczy zgnieść dwoma płaskownikami szlauf ........ zaznaczyłem na zdjęciu.
Odcinamy w ten sposób odpływ cieczy do głównego obiegu.

Jeśli w takim przypadku silnik zacznie utrzymywać podczas jazdy stałą temp.
wiadomo termostat jest uszkodzony puszcza.
Co o tym sądzicie ?
Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 10:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Pomysł jak najbardziej wiarygodny, już gdzieś czytałem że to jest dobry sposób.
Zastanawiam się tylko czy zacisk dać tu gdzie zaznaczyłeś Roger czy może na wężu o numerze 11 ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL