BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 14:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 maja 2013, 13:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
tak o 19 ale ona nie jest metalowa ;)

Sam łancuch wystarczy ale jak chcesz możesz sobei kupić wszytsko nowe napinacz ślizg podkładki sprężynujące pod zębatki

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 maja 2013, 14:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 123
Lokalizacja: KT 34343 Tarnów
Moje BMW: E46 330ci
Kod silnika: M54B30
Skoro sam łańcuch wystarczy to wymienię sam łańcuch( mówimy oczywiście o górnym) a co do podkładek sprężynujących to które to są?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 maja 2013, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Te podkładki to nr 12 podkładka falista na wałku ssącym i nr 8 sprężyna talerzowa na wydechowym
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 maja 2013, 16:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
heh tylko nie zrób sobie tak jak pewna osoba na forum że rozbierzesz rozrząd a później nie będziesz wiedział jak to złożyć ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 maja 2013, 18:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 123
Lokalizacja: KT 34343 Tarnów
Moje BMW: E46 330ci
Kod silnika: M54B30
Leo napisał(a):
heh tylko nie zrób sobie tak jak pewna osoba na forum że rozbierzesz rozrząd a później nie będziesz wiedział jak to złożyć ;)


Spoko sam tego nie będę ruszał.
A czy jest ktoś w małopolskim najlepiej blisko Tarnowa kto by mi to ogarnął.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 24 września 2013, 10:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Odgrzeję kotleta.
Jak długo schodzi się z wymianą uszczelek Beisana, łańcucha rozrządu i napinacza w M54? W jeden dzień się to ogarnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 24 września 2013, 21:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
ja robie to w 4 godziny :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 25 września 2013, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Mnie zeszło z 8 godzin, robiłem to pierwszy raz a mechanik ze mnie żaden ;) i między czasie jeszcze byłem u znajomego żeby mi na magnesówce ''skasował ten luz na łożyskach w tłoczkach''. Jakiś czas temu jeszcze zmieniłem dise i jest znaczna poprawa w przyśpieszeniu od 4 tys. obr/min, jak mnie natchnie to wybiorę się na hamownie potwierdzić moje odczucia :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 26 września 2013, 09:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Leo napisał(a):
ja robie to w 4 godziny :)

Tak też mi się wydawało, bo sama wymiana uszczelek Beisana zajęła nam z kumplem 3h jakieś 3 lata temu ;)
Teraz wstawiam auto do Toudiego i nie wiem czy brać ze sobą łóżko polowe, bo coś wspominał o całym dniu... :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 26 września 2013, 10:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
fixxxer1 napisał(a):
Teraz wstawiam auto do Toudiego i nie wiem czy brać ze sobą łóżko polowe, bo coś wspominał o całym dniu...
Jak jedziesz do niego tylko wymienić uszczelki to nie ma sensu, ale jak w między czasie pęknie pare bronków to może chociaż śpiworek sobie zorganizuj ;) :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 27 września 2013, 09:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
5oul napisał(a):
fixxxer1 napisał(a):
Teraz wstawiam auto do Toudiego i nie wiem czy brać ze sobą łóżko polowe, bo coś wspominał o całym dniu...
Jak jedziesz do niego tylko wymienić uszczelki to nie ma sensu, ale jak w między czasie pęknie pare bronków to może chociaż śpiworek sobie zorganizuj ;) :hyhy:

W sumie to już nazbierało się rzeczy do roboty, od zawieszenia, po LPG i vanosy, więc może faktycznie jakiś śpiworek zorganizuję ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 9 października 2013, 19:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Dobra, ponoć vanosy zregenerowane, uszczelki wymienione.
Zastanawiają mnie jedynie testy vanosów w DIS. Przed wymianą, vanos wydechowy nie przechodził testu (leak test), miał chyba +6 (zakres od -5 do +5), ssący był w okolicach 0.
Teraz po wymianie ssący ma -6 a wydechowy +7.
Przy pierwszej wymianie (90k km temu) wartości sztywno stały na 0 (oba vanosy) i czuć było w aucie tą zmianę.
Teraz d..pa, testy gorzej niż przed wymianą, moc nie wróciła.
Co poszło nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 9 października 2013, 20:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
U mnie było to samo...
Uszczelki wymienione, a leak test dalej poza zakresem :/

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 9 października 2013, 23:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Co poszło nie tak? Brak ori pryzmy do ustawienia punktu zerowego vanosa albo źle ustawiony vanos względem rozrządu (innymi słowy masz wszystko do poprawki)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 10 października 2013, 07:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Zrzut pracy vanosw z INPY:
Obrazek
robote robil Toudi, wiec watpie zeby cos zkiepscil.
Lancucha rozrzadu nie zmienil, bo nie mogl odkrecic kola pasowego (ktos zakleil srube tak solidnie, ze klucz sie lamal).
Zmienil jedynie uszczelki na vanosach i ustawil je na blokadach. Wydaje mi sie, ze po tej operacji zaczely gruchotac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 24 października 2013, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Jeśli nie mógł odkręcić śruby i poluzować koła zębatego rozrządu do którego przykręcony jest jeden z wałków (dobrze rozumiem?) to niestety nie ma możliwości aby ustawić rozrząd. W związku z tym, co najwyżej mógł sprawdzić ustawienie rozrządu.

Druga sprawa, screen z INPY nie jest zrobiony w czasie pracy silnika. Wartości Actual pos oraz Target pos dla obu wałków są identyczne (jak u Ciebie) tylko przed uruchomieniem silnika. Po jego uruchomieniu pojawia się różnica. Patrząc na Twój wcześniejszy screen - te wartości są różne (niewiele) - to dobrze. Parametr Ref pos. dla obu wałków jest bardzo podobny jak przed naprawą - to potwierdza, że rozrząd nie został przestawiony.

Np. u mnie Ref Pos Intake jest na 122 a Actual na 113. U ciebie mimo, że Ref jest na 114, Actual jest na 111 (w DIS nawet na 113, czyli dokładnie jak u mnie). Czyli aktualna pozycja wałka jest praktycznie zgodna z pozycją żądaną przez ECU, mimo rozbieżności we wstępnym ustawieniu rozrządu. To częściowe potwierdzenie właściwego działania zmiennych faz rozrządu.

Ja zrobię na dniach dokładny test w jakim zakresie pracują oba wałki i jaka wówczas występuje rozbieżność i czy osiągane są skrajne pozycje. Dla wydechowego powinno być to -105 do -80 a dla dolotowego 80 do 120 stopni.

Jeśli masz możliwość, to zrób też taki test u siebie.

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 24 października 2013, 13:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Z Toudim jestem umówiony na przyszły tydzień na ponowne rozebranie vanosów.
Zrzut ekranu z powyższego posta był robiony na uruchomionym silniku, dziś postaram się wykonać go ponownie.

Co do testu pracy wałków, jak go zrobić? Przegazówki na parkingu czy na drodze podczas jazdy? INPA czy DIS?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 24 października 2013, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Jeśli na uruchomionym silniku masz takie wartości to wydaje mi się, że Vanos chyba nie pracuje... Ale dziwne, że DIS wykonał Leaktest, chyba by zgłosił, że coś nie tak gdyby Vanos nie pracował... sam już nie wiem...

Nie masz błędów czujników pozycji wałków? Gdy odłączałem dla testów czujniki albo nastawniki Vanosa to Vanos przestaje działać i ustawia się w pozycji bezpiecznej i dlatego wartości się nie zmieniają bo komputer ich nie zna albo nie może kontrolować. Rozbiłeś taki test u siebie, żeby sprawdzić czy auto jest słabsze z odłączonym Vanosem?

Jeśli w czasie jazdy, przyspieszania i hamowania silnikiem wartości w INPIE Actual pos dla obu wałków będą się zmieniać to znaczy, że jednak Vanos pracuje. Te testy musisz wykonać w czasie jazdy i obserwować np. z drugą osobą jak się zmieniają, jaki zakres osiągają i czy szybko nadążają za błyskawicznie zmieniającymi się wartościami żądanymi przec ECU - Target pos.

Aby INPA szybko działała i odświeżała wartości częściej: np. dla testu pozycji wałka dolotowego wybierz tylko jedną pozycję z menu F8 Select (z zakładki wyświetlającej wszystkie dane Vanosa) np. tylko jego Actual pos. i Target pos. Wtedy na ekranie pojawią się duże, szerokie zielone paski i tylko te wartości będą często odświeżane (Ref pos się nie zmienia ale też jest wyświetlana). Wówczas obserwuj wskazania. Tak samo zrób dla wałka wydechowego. Możesz też sprawdzić wartości Edge adaption (naraz dla obu wałków). U mnie zmieniają się w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Myślę, że to odpowiednik wartości Leaktestu w DIS, ale podawany na bieżąco.

Obrazek

W tej chwili jestem pewny, że wałek dolotowy u mnie zmienia się w pełnym zakresie od 80 do 120 (+-1st) a Edge adaption w zakresie od -0.38 do -3.00
Wałek wydechowy chodzi od -88 do -105 i tutaj muszę to sprawdzić jeszcze raz, bo kiedyś robiłem podobny test i chodził od -80. Wartości Edge adaption są od 4.50 do 6,38 st.

Zapamiętaj wszystkie te wartości u siebie.

I pocieszę Cię, jeśli to jakaś pociecha, że u mnie też Vanos zaczął grzechotać... no ręce opadają... :rozpacz:

PS.
Może my czegoś nie wiemy do końca i za nieprzechodzenie Leaktestu odpowiada coś jeszcze niż tylko same uszczelki na tłoczkach Vanosa? Zastanawiam się... gdybym się zdecydował na wymianę Vanosa w ASO na nowy, ustawili by mi rozrząd i zrobili testy... czy byłoby wszystko prawidłowo w okolicach zera?

_________________
BMW 325ti


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2023, 18:18 przez Buckey, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 24 października 2013, 22:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Nowe uszczelniacze na vanosach wymagają pewnego okresu-przebiegu docierania-dopasowywania, tzn. niezbyt szybkich-nagłych zmian obrotów, obciążenia silnika. Tłoczek vanosa wykonuje wtedy szybkie :zawstydzony: ruchy i nówki uszczelniacze mogą pójść się je :cenzura: , ale wymądrzam się i pewnie wszyscy o tym wiedzą. Nawet na postoju, bezpośrednio po wymianie uszczelniaczy nie powinno się robić nagłych przegazówek-vanosy szybko wtedy reagują.
Buckey-grzechotać to pewnie zaczęło łożysko tłoczka vanosa ssącego(w pierwszej kolejności)-one gdy luzy na nich nie są dobrze "wyregulowane" to mogą nie wytrzymać nawet "30 min. agresywnej jazdy".
No tom siem popisał, tylko mi piórko w du.. wsadzić ;)

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 28 października 2013, 07:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Buckey, nie miałem zbyt dużo czasu na testy, udało mi się jedynie na chwilę podłączyć lapka i na szybko sprawdzić vanosy.
Vanos intake działał w zakresie 89 - 110...

Dziś wieczorem zainstaluję BBflashback do nagrywania pulpitu i nagram filmik z pracy vanosów, żebyś sam mógł ocenić ich pracę.

Jeśli potwierdzą się obawy, że vanos nie pracuje w całym zakresie, to co jest tego przyczyną i jak to naprawić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL