BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 12:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 19 maja 2013, 14:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 43
Posty: 3
Moje BMW: 116i
Witam Wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy więc na wstępie przepraszam jak napiszę coś nie tak :) a więc stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW 116i z 2006r - z silnikiem 1.6 benzyna 85kw - taki mnie silnik interesował :) mam ją od miesiąca, skorzystałem z bezpłatnej akcji w ASO wymiany napinacza łańcucha i wymieniłem filtry, olej, założyłem letnie gumy i właśnie wczoraj pojawił się problem. Na wyświetlaczu pojawiła się ikonka zamalowanego na pół silnika. Po wyłączeniu silnika problem na chwilę znikał. Zaczęły skakać mi obroty i dwa razy auto zgasło. W trybie awaryjnym udałem się do mechanika, który to odczytał mi takie dwa błędy: P110D oraz P0121 - oba jak mi powiedział są związane z przepustnicą. Czy ktoś już miał taki problem i jak go rozwiązał. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 19 maja 2013, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Berdzo możliwe że trzeba wyminić czujnik położenia przepustnicy i go skalibrowć (adaptować).
Potrzebujesz kogoś z dis lub isid.
Jeden błąd jest od przepustnicy a drugi od potencjometru pedału gazu.
Nawet w inpa można podejrzeć co się z nimi dzieje.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 20 maja 2013, 07:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 43
Posty: 3
Moje BMW: 116i
Dziękuje bardzo za odpowiedź :) będę oczywiście sprawdzał... jeżeli to nie problem to prosiłbym osoby które miały podobny problem o wypowiedzenie się również w tym temacie :) pozdrawiam Wszystkich

Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 20 maja 2013, 09:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 43
Posty: 3
Moje BMW: 116i
To znowu ja :) właśnie byłem u mechanika i na dzień dzisiejszy problem okazał się zupełnie inny. Gość wymieniał mi filtr powietrza podczas przeglądu czyli rozkręcał również całą obudowę żeby to zrobić, w której znajduje się przepływomierz i nie założył odmy dochodzącej do obudowy no i to mogło być problemem - chyba!!! bo teraz jest już wszystko dobrze i nie zaobserwowałem żadnych nieprzyjemnych objawów podczas jazdy czy samego ruszania. Zniknął problem z obrotami czy dławieniem - żadna kontrolka się nie wyświetla


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 24 maja 2013, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B22
marcingaw napisał(a):
malybh napisał(a):
Ponawiam temat... co to za błąd?? termostat??mam taki sam w e46 320i M52

Czujnik płynu chłodzącego.



Witam,
a czy w e39 m54 2.2 bedzie to samo, bo u mnie jest napisane thermostat heater i chyba jeszcze z tylu fkk...?


PZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Witam. Wywaliło mi taki oto błąd :

Obrazek

Bardzo proszę o wyjaśnienie o co w nim chodzi.
Pozdrawiam.

PS. Dodam jeszcze, że jechałem ostatnio w straszliwej ulewie, czy to może mieć związek?, bo słyszałem że woda może uszkodzić katalizator.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Checks amount of time oxygen sensor takes to switch from rich to lean and vice versa. If too long, fault will set.
Sonda za katem bank2. Zbyt długo przełancza się z ubogiej na bogatą i odwrotnie.
Pooglądaj sobie live data w inpa dla lambdy bank2

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 17:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Dzięki wielkie neutronie. Czy przyczyną tego błędu mogła być ulewa, w której miałem okazję ostatnio jechać? To było prawdziwe oberwanie chmury, droga zmieniła się w rzekę. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Pewnie to możliwe. Narazie wykasuj błąd i zobacz czy powróci.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 18:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Tak zrobię, dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 11 czerwca 2013, 05:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Offenbach
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54b22
Witam.
Czy te bledy mogą świadczyć o uszkodzonej sondzie Lambda?
141 Lambda regulation control range block
125 Signal Lambda probe before KAT
171 Pruefung Kraftstoff-Versorgungssystem
Chociaż ostatni mówi o ubogiej mieszance.
Auto E46 316i M43


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 21:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
Pomóżcie mi rozkminić błędy zczytane z shadow memory, pojawiają się one nagminnie za każdym razem jak podłączę kompa, kasowane, po jakimś czasie to samo. Normalnie silnik nie pokazuje żadnych błędów. Szukanie dziury w całym spowodowane jest: podwyższnym spalaniem, ciężkim paleniem jak ciepły, czasami szarpnie się zaksztusi lekko, czasem zamulony a czasem się odmuli i idzie...

Błędy z Shadow Memory:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

50 EVAP Zawór regulacyjny lub Monitorowanie reakcji Stopień 2 (MS43)
52 Zawór elektromagnetyczny -Klapa spalin - to jasne bo wydech jest Remusa bez klapki
35 Przekaźnik układu wtryskowego powietrza wtórnego
62 Układ wtrysku powietrza wtórnego -Przełączanie zaworu
126 Aktywacja Elektromagnesu pompy szczelności Zbiornika
127 Aktywacja Elektromagnesu pompy

wiem że z shadow memory błędy są nie ważne ale zastanawia mnie to czemu one pojawiąją się wciąż te same, jak i gdzie mniej więcej szukać tych potencjalnych usterek?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 02:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Sprawdź sobie czujnik temperatury wody.
W screenach za każdym razem jest -40. No i napięcie trochę skacze.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 141
Lokalizacja: Murowana Goślina
Moje BMW: E61 530D E36 316
Kod silnika: M57 M43
Czujnik temperatury kolega Landzior1 ma najprawdopodobniej ok, wystarczy sprawdzić to w live data w inpie.
Tak samo napięcie np. przy odpaleniu przecież ostro się wacha i stąd właśnie te nietypowe błędy które komp odrzuca jako nieprawdziwe.
Na rozwiązanie Twoich problemów kolego błędy z shadow na nic się nie zdadzą. Zdziwiłbyś się ale jak sprawdzisz błędy shadow w innym aucie z tą samą wersją silnikową będą prawie identyczne i temp. również będzie -40.

_________________
Obrazek BMW E36 316i M43
Obrazek BMW E61 530D M57N


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
To prawda co piszesz ale napięcie przy odpalaniu spada a nie skacze na 16V i oczywiście może kolega sprawdzić temperaturę w live data. Problem w tym że jeśli gdzieś jest kabel zaśnidziały to go rozłancza na dołku i ster wtedy łapie niemożliwy do zaistnienia błąd temperatury lub z tego samego powodu regulator napięcia rozłancza się i daje całe dostępne napięcie na auto.
Ale może się mylę.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 22:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
Witam
Nie dawno stałem się użytkownikiem BMW e46 320d przeprowadziłem diagnostykę i wykasowałem błędy niestety kilka z nich powraca. Między innymi:
Control unit DDE (EEPROM and configuration)
Error frequency: 59
Engine speed 0,00
Kuehkmitteltemperatur 46,00
Betriebstundenzaehler 0,10
Engine speed 0,10
Kuehkmitteltemperatur 57,00
Betriebstundenzaehler 0,00

adjustment checksumme
Errir currently available
Errorcode: 42 50 3b 00 56 CA 62 00 61 CA

Jak się z nim uporać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 17:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 141
Lokalizacja: Murowana Goślina
Moje BMW: E61 530D E36 316
Kod silnika: M57 M43
neutron napisał(a):
To prawda co piszesz ale napięcie przy odpalaniu spada a nie skacze na 16V i oczywiście może kolega sprawdzić temperaturę w live data. Problem w tym że jeśli gdzieś jest kabel zaśnidziały to go rozłancza na dołku i ster wtedy łapie niemożliwy do zaistnienia błąd temperatury lub z tego samego powodu regulator napięcia rozłancza się i daje całe dostępne napięcie na auto.
Ale może się mylę.



Wątpię by napięcie było rzędu 16V, łatwo to sprawdzić miernikiem, wydaje mi się że element który odczytuje napięcie w momencie odczytu jest też zasilany za niskim napięciem i stąd błąd pomiarowy.
Dokładnie te same błędy powtarzają się w innych autach w shadow, nie ma co w nich szukać przyczyny jakiejkolwiek usterki.

_________________
Obrazek BMW E36 316i M43
Obrazek BMW E61 530D M57N


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 czerwca 2013, 08:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
no dobra ale jeżeli czuje że z autem nie jest wszystko w pożądku INPA ani DIS nic nie pokazuje a jesdnymi błędami są notorycznie powtarzające się błędy z shadow... jeden z nich się zgadza czyli błąd klapy spalin bo wydech jest nie fabryczny. Więc może coś w tym jest bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny... :mur:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 czerwca 2013, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Dla spokojności posprawdzaj sobie kable tam gdzie jest jakiekolwiek podejrzenie i masę silnika.
To na pewno nie zaszkodzi.
Ciężkie palenie na ciepłym to najczęściej świece. Wykręć i zobacz jak wyglądają.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 czerwca 2013, 11:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Te kompy nie są takie mądre, program też nie. Więc brak informacji o błędach nie oznacza, że faktycznie ich niema. Trzeba znać parametry podzespołów i je samemu przeanalizować.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL