Jako, że jest to mój pierwszy post to witam wszystkich serdecznie.
Po przeczytaniu tego tematu pokusiło mnie na hamowanie auta.
Wynik z hamowni jest następujący.
Wyszło coś mało jak na te silnik.
W temacie znalazłem następujące potencjalne przyczyny utraty Nm i KM w tym silniku:
1. Vanos - regenerowany w 2011 przez kolegę z forum. Co do poprawności regeneracji nie mam zastrzeżeń, natomiast na pewno nie był po regeneracji zakładany z użyciem blokady rozrządu i pryzmy.
2. Filtr paliwa - wymieniony.
3. Świece - wymienione.
4. Filtr powietrza - wymieniony.
5. Pompa paliwa - wymieniona w 08.2010, aktualny jej przelot to około 80kkm.
6. Dolot raczej szczelny, przynajmniej tak mi się wydaje na podstawie odczytów z INPA. Poniżej zrzuty ekranów.
7. Cewki - zmieniane w 06.2006, aktualny ich przelot to około 175kkm, ale chyba są OK.
8. Przepływka - nie wiem jak sprawdzić w INPA, DISa nie mam.
W kazdym razie błędów nie ma, na biegu jałowym wartość odczytana w INPA (total air consumption HLM) to 17,5 KG/h.
Przepływka od nowości nie zmieniana.
9. Sondy Lambda - w INPA widać, że przed katami zmieniają się w zakresie 0,1..0,8V, z katami stoją na 0,8V.
Nie zmieniane od nowości.
10. Olej - ostatnio silnik był płukany i aktualnie jest zalany FUCHS (Silkolene) Titan Race Pro S 5W40.
Moim zdaniem czysty, zarówno od góry jak i od dołu. Oglądany podczas regeneracji vanos i wymiany uszczelki miski olejowej.
W momencie gdy kupiłem auto konsumpcja oleju wynosiła 1l/10kkm, więc raczej nie był katowany przez pierwszego właściciela.
Aktualnie ciężko stwierdzić z racji walki z uszczelką podstawy filtra i miski olejowej, szacuję 1l/2..3kkm.
Auto ogólnie przyspiesza płynnie, jedyne czego można się czepić to sporadyczne szrpanie karoserią.
Gdy silnik jest zimny częściej, przy rozgranym rzadziej.
Czas na pytania.
1. Czy coś jeszcze można sprawdzić w związku z utraconą mocą?
2. Szukam kogoś, kto podjął by się prawidłowego ustawienia vanosa.