BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 19:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Szczurek1986 napisał(a):
Street z tego co widzę jesteś chyba jednym z pierwszych niezadowolonych klientów...
Nie jednym z pierwszych, a kolejnym którego pawelos naciągnął.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 14:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Pawel! napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
Street z tego co widzę jesteś chyba jednym z pierwszych niezadowolonych klientów...
Nie jednym z pierwszych, a kolejnym którego pawelos naciągnął.



Niestety jest to niepokojące co mówisz ale pewnie masz rację :kwasny: :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 6 sierpnia 2016, 00:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
A to ci niegrzeczny chłopczyk z tego pawelosa :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 11 sierpnia 2016, 16:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 135
Lokalizacja: Warszawa
Street, jak Ci chodzi BMW na FR 5 DP? Na LPG? Jak na PB?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 11 sierpnia 2016, 21:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
I na tym i na tym dobrze.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 13 sierpnia 2016, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Witam. Ciepłota świec nie ma nic do rzeczy czy mamy 5 czy 6 wartość cieplną w przypadku tej firmy i modelu. Pisze to z praktyki na wielu autach gdzie dedykowane sa cieploty boscha z wyzszym numerem i cieploty ngk z nizszym. Tego typu świece nagrzewają się początkowo podobnie, do momentu kiedy osiagną temperaturę graniczną, roboczą którą utrzymują. Cieplota 6 wolniej odprowadza cieplo, a 5 szybciej i temp na niej jest nizsza. Samo nagrzewanie początkowe zaraz po zapaleniu jest takie samo. Później temperatury są niemal identyczne. Bosch ma wiecej cieplot na zakres temperatury. W izolatorach są elektrody ktore zwiekszaja objetość i bardziej lub mniej zaciskają się w izolatorze. Izolator przy takiej swiecy utrzymuje temperature bdb bo jest bezposrednio wokol elektrody. Elektroda sie nie chlodzi. Izolator jest duzy. Świeca ma mieć żółtawe lub jasno brązowe kolory na izolatorze to swiadczy o poprawnym dogrzaniu. Inaczej bylaby okopcona na izolatorze. To co jest wokól na metalowym korpusie nie oczysci sie samo i nie ma zadnego zwiazku z cieplotą swiec tylko z pracą silnika. Jeżeli silnik nie przepala mieszanki badz nie pracuje rowno z powodu np uszkodzenia jednej swiecy lub cewki zaplonowej badz z innej przyczyny to na swiecach pojawi sie suchy nalot z niedopalonej mieszanki. Izolator musi sie oczyszczac i na nim nie ma byc prawa takich osadow. Ze swiecami tego typu nie mam zadnego problemu i uzytkuje je osobiscie. Zdarzylo mi sie kilka razy trafic na wadliwe swiece roznych firm. Ten sam symbol swiecy mozna nabyc z roznych fabryk. W Polsce czesci sa tansze jezeli sa przywiezione z czech. Nieraz nawet sa czeskie nalepki na pudelkach. Jezeli chodzi o te cieploty to 5 jest po prostu trwalsze od 6 i izolator bedzie tylko troszke ciemniejszy - bardziej kremowy. Świeca pochodzi dłużej. Na tego typu swiecach nie ma problemow z nierowna praca na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu. Jezeli zastosuje sie tu cieplote 5 czy 7 czy 6 to roznicy w pracy silnika nie bedzie. Świece źle dobrane nie będą się same oczyszczały wokół elektrody na izolatorze. Tzn z nieodpowiednio dobraną cieplotą. Nie ustawiona swieca jest dedykowana do silników z przerwą do turbo i wynosi ponizej 0,7mm. Osad na swiecach swiadczy niewlasciwej pracy silnika. Przyczyna moze byc w uszkodzonej swiecy. W ten sposob, że iskra zanika w czasie pracy silnika. Kazdy opel bedzie pracowal na cieplocie 5 jak i 6 tak samo. Fabrycznie w oplu jest swieca 2 elektrodowa i dziala na takiej samej zasadzie jak w bmw e36. Przyczyną slabego przepalania mieszanki może być też uszkodzenie modulu wzmocnienia w cewce zaplonowej. Tez mieszanka nie bedzie sie dopalać. W oplach sa 2 rodzaje cewek. Tzw DIS zintegrowane z fajkami czyli listwa z 4 fajkami na swiece lub cewka zlozona z 2 cewek z 4 wyjsciami. Moglo dojsc tez do uszkodzenia swiec. Ja osobiscie je bardzo chwale i robie na nich codziennie od 50 do 100km. Przy francuskich autach są takze uzywane 2 elektrodowe typu fr7ldc czy bkr6ek. Takie swiece zawsze chodzą gorzej niż świece z cienką elektrodą. Jezeli jest inaczej jest jakis problem w ukladzie zaplonowym - to jest najbardziej prawdopodobne. Trzeba zobaczyc jaki kolor mają izolatory innych swiec. Najczesciej swieca dostaje przebicia. Czasem bywa tak ze wtryski benzynowe nieco podlewają rozrzedza sie tez olej i swiece przestają pracować, pomaga wymiana na nowe na jakis czas. Nastepnie problem powraca. Przyczyn moze być wiele. Niedogrzanie świec nawet w najnizszej cieplocie w 100% sprawnym aucie, ktore jezdzi przy bogatszej mieszance nie powoduje niewlasciwej pracy silnika zimnego o ile nie ma innych problemow. Mam nadzieje ze rozwialem watpliwosci, a koledze postaram się pomoc osobiscie. Nie moze byc ze NGK seryjne, fabryczne lepsze. :) Uwazam, że cos tam wiem w tym temacie, dlatego ze codziennie wymieniam w roznych autach. Jeszcze podejrzewam taką sytuacje że auto ma bogatszą mieszankę i chodzi dobrze tylko na wypalonych swiecach czyli z wieksza szczeliną...Wypalone ngk 2 elektrodowe mają czesto ponad 1mm. Ciekawe czy pracuje ok na nowej ngk gdzie przerwa jest mala 0,8mm. Najczesciej tak jest ze jak zaklada sie nowa 2 eleketrodową z mniejsza przerwą to silnik zaczyna lekko kuleć. Mozna zmienic cieplote, choc izolator jest dosc jasny i sadze, ze nic to nie zmieni. Najpierw trzeba miec pewnosc, ze silnika nie zalewa. Sprawdza się jak pracują wtryski jaki jest czas wtrysku i co dzieje sie na innych swiecach. Na to wyglada ze opel sie lekko zalewa lub pracuje na ssaniu, moze tak być jesli w BMW dzialaja super. Pomiedzy BMW a oplem jest roznica w cieplotach na swiecach Boscha o jedną wartość. Jest to zbyt mała różnica by coś mialo się dziać. Prosze o wiadomosc na PW ze zdjeciami innych świec z tego silnika. Podejrzewam że też nie będą bez osadu... i ze silnik chodzi na bogatszej mieszance. W oplu po wkreceniu seryjnej swiecy GM Boscha z wieksza przerwa lub NGK 2 elektrodowej z przerwa 0,8mm nie powinno byc zadnego okopcenia. Jezeli zastapi sie to boschem tym platynowym i przerwa bedzie ustawiona poprawnie to w cieplocie 5,6,7,8 tez nie bedzie okopcenia. Roznica bedzie taka ze przy cieplocie 7 i 8 izolator bedzie jasny doslownie bialy, a na cieplocie 6 i 5 zoltawo kremowy do jasno brązowego. Nadal jest to poprawne dobranie cieploty. Cieplota jest dobierana tak by izolator oczyszczal sie sam. Jezeli jest blednie dobrana cieplota to swieca nie oczyszcza izolatora. Jezeli izolator sie oczyszcza a wokol pojawia sie czarny suchy osad tzn ze swieca daje rade sie dogrzewac i usuwac to z izolatora, ale mieszanka jest zbyt bogata. Oryginalne swiece GM Opla maja przerwe 0,9-1,0mm. 2 elektrodowe ngk dedykowane wg katalogu maja 0,8mm. Trzeba pamietac o jednym, im mniejsza przerwa tym silnik ma jeszcze gorzej przepalic bogatą mieszanke. Czesto po zalozeniu nowych nie wypalonych swiec z mniejsza przerwa jest gorzej. Jezeli silnik faktycznie ma bogatsza mieszanke to ostatecznie mozna sie wtedy ratować swieca ktora trzyma wyzsza temperature, mamy wtedy na to cieploty 7 i 8. Prosze o wiadomosc na PW. Dodam że zastapilem w przeroznych autach oplach i innych swiece ngk bkr5ek i 6ek swiecami boscha z tej serii i nie ma zadnych problemow. Auta pracuja rowniej i spalaja mniej. Warunek ze auto nie ma zadnych bledow w sterowniku silnika, czas wtrysku jest w okolicach 3 milisekund na pracujacym silniku na postoju, czujniki temperatury majace wplyw na sklad mieszanki sa sprawne oraz sprawne sa cewki zaplonowe. Dodam jeszcze że niesprawna cewka zaplonowa na ktorej zaczynaja wypadac zaplony sporadycznie moze przegrzewac sie po dluzszej jezdzie latem i wtedy zaczynaja wypadac zaplony. Podgrzewaja sie uzwojenia w cewce i na swiece trafia nizsze napiecie. Wtedy pojawia sie problem np. "duza ilosc wypadajacych zaplonow cylinder nr X, lub wypadanie zaplonu cylinder X" Sterownik silnika powinien zapisac blad. Bardzo czesto jest tak ze nie da sie sprawdzic cewki zaplonowej na dzialajacym silniku poprzez odlaczanie wtyczki. Bo pracuje ale slabo, a po odpieciu silnik zaczyna pracowac znacznie gorzej. Niewlasciwej pracy czujnika temperatury cieczy lub czujnika temp silnika (z bloku) sterownik silnika moze nie wylapac. Innym problemem niewlaciwej pracy takiego silnika moze byc np konczaca sie pompka paliwa lub regulator w listwie wtryskowej (odpowiednie cisnienie paliwa). Pompka moze dawac juz lekko zbyt niskie a regulator moze nie trzymac odpowiedniego. Zanim to wszystko zaczniesz sprawdzać, sprawdz czy po pracy silnika na ngk, po jezdzie masz idealnie jasne te swiece i przeslij zdjecie na PW. Ogarniemy ten temat na 300%.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 14 sierpnia 2016, 14:28 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 14 sierpnia 2016, 07:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Przymierzam się do zmiany świec w swoim E36 z silnikiem M43B16. Obecnie mam zamontowane Denso K20TXR. Zastanawiam się nad Denso IK20TT, NGK BKR6EIX lub BOSCH Platinum Plus. Które bardziej będą się nadawać do mojego silnika? A może jest jeszcze jakaś alternatywa dla tych świec?
P.S.
Autko tylko w Pb.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 14 sierpnia 2016, 07:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
OK auto bez LPG. Wyjmij jedna i wstaw dobre zdjecie, jezeli masz mozliwosc. Jak chcesz dobrac konkretnie to zobacz jaka jest przerwa na ile sa wypalone i jaki uzyskują kolor.
Chodzi poprawnie na tych denso? Cos zaczyna sie dziac? Chodzilo ok? Ile czasu? Ile przejechales?

Swiece ktore wymieniles sa ok, ale musisz wiedziec jedno denso ma 1,1mm w praktyce okolo 1,05mm jesli chodzi o irydowe a ngk z serii IX ma ~0,8mm w praktyce okolo 0,85mm. Nie wzoruj sie tym ze katalog poleca obie bez ustawiania. Silnik wymaga konkretnej przerwy. Mozna nie ustawiac, ale potem sa problemy z ukladem zaplonowym...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 14 sierpnia 2016, 07:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Dziękuję za konkretną odpowiedź. Otóż kupiłem autko jakiś czas temu i ostatnio zauważyłem, że podczas przyspieszania lepiej jest z nie do końca wciśniętym pedałem gazu. Postanowiłem więc zajrzeć do świec. Wyglądają niestety grzecznie ujmując słabo. Jest na nich jasny nalot i widać że już swoje przeszły.
Obrazek
Mam nadzieję, że link będzie działał.
P.S.
Wcześniej nie było najmniejszych problemów z użytkowaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 14 sierpnia 2016, 08:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Swiece sa do wymiany zolty osad odlozony jest z paliwa ta skorupa na elektrodzie. Silnik oleju nie bierze nie ma popiolu z oleju. Gdyby bral olej to ta skorupa byla by bardziej siwa. Swiece maja srodkowa elektrodę niklową wypaloną mocno i wieksza jest juz przerwa. Wyglada na ponad 1mm. Swieca sie dobrze dogrzewa nie ma problemu z mieszanką. Napisz jaki lejesz olej?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 14 sierpnia 2016, 08:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź. Wysłałem wiadomość na PW.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 14 sierpnia 2016, 14:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Po wykreceniu reszty swiec przez kolege Damiano1598 czyli 2, 3, 4 od lewej, okazalo sie ze 3 cylinder spala olej... Jasniejsza, bardziej siwa skorupka na izolatorze. Pozostale swiece innym kolorem. Wczesniej pytalem o olej, bo podejrzewalem ze auto jezdzi na mineralnym. I tak sie okazalo HX7 shell polsyntyk niby ale to duza zawartosc mineralu w bazie, do tego w pore nie byla wymienione czesci odpowietrzajace silnik. Teraz pozostalo zmienic swiece i sprawdzac czy cylinder nr 3 spala olej nadal. Przy wymianie swiec zrobilbym test cisnienia sprezania na sucho i ewentualnie z olejem. Byc moze ssalo przez uszczelniacz i z powodu kiepskiego odpowietrzenia silnika. Jezeli po 5000km pojawi sie znow na swiecy taka skorupa to nalezaloby cos z tym zrobic. Jezeli chodzi o przebieg swiec to na oko maja ponad 40 tys km. Jezdziles dluzej bez objawow bo masz mocniejszy uklad zaplonowy w tym aucie. Przypominam że to M43B16 i tam nie ma cewek na swiecach. Sprawdzcie swiece jak dawno nie byly wymieniane bo nieraz wyciaga sie z silnika takie pozostalosci świec.

Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 07:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 135
Lokalizacja: Warszawa
Pytanie która cewka zapłonowa Bosch do N42B20, 0 221 504 464 czy 0 221 504 470?

Moje DENSO K20TT po 20 000 km ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 08:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Od lat w m52tu i w M54 zasilanych lpg jeżdżę na budżetowych Denso K20tt i silniki pracują jak złoto.
Czytam ten temat, to mnie zdumienie bierze jakie kombinacje niektórzy uskuteczniają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 08:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Denso k20tt to dobra swieca, ale zalozmy do mocnej cewki np do hondy gdzie wymagana jest przerwa kolo 1,1mm ta swieca szybko sobie wypala punkt na elektrodzie masy. taki wypustek. nie powiem ze denso k20tt nadaja sie do takich aut jak m54 do 2002.10 oraz po... (chodzi mi o cewki nowego typu i starszego). takie swiece tylko i wylacznie do benzyny jezeli jest przerwa 0,8 0,9mm dedykowana to tylko do benzyny. do gazu tego nie montować.

taka swieca we francuzie pozostawiona zbyt dlugo zabija skutecznie slabsze cewki sagem, valeo, ktore pracuja z przerwami nowych swiec 0,8mm jak sie ten wypustek na elektrodzie masowej wypali z elektroda niklowa srodkowa o srednicy na koncu 1,5mm tyle ma nowa, to potem ma wiecej niz 2mm srednicy. swieca mimo ze na poczatku pobiera niskie napiecie to pod koniec chodzi jak zwykla ngk standard z koncowką ...ES czyli bez wciecia takiego jak maja vline... stare ngk fabryczne mialy plaskie grube elektrody do mocnych cewek zaplonowych w starych autach. tutaj do nowych cewek to sie nie nadaje wypala sie mocno. wyciagalem juz nie raz z przerwa 1,2 1,3mm i odrazu trzeba bylo zmienic cewke...to jest dobre na 20 tys do gazu... przy takich cewkach, potem elektrody wypalaja sie na plasko. auto nie bedzie przyspieszac. wypadaja zaplony i wylaczaja cylindry. w niektorych autach wystarczy wolniej wciskac gaz w innych nie ruszy z miejsca jak jeszcze cewka sie nagrzeje i przerwa bedzie 1,2mm czy nawet wiecej! juz nie raz widzialem tak wypalone. denso tych swiec do auta ktore wymaga przerwy 0,8mm-0.9mm nie zaleca do gazu, bo taka swieca nowa ma wieksza przerwe. do benzyny zgoda mozna do mocnej instalacji zaplonowej. kazda swieca wypala sie szybciej jezeli pobiera wieksze napiecie. im jest bardziej wypalona i ma grubsze elektrody to pobiera pod koniec coraz wieksze. w gazie napiecie na elektrodach jest wyzsze i swiece zjada szybciej do tego dochodzi tez wyzsza temperatura. Zdarzylo mi sie kilka razy wyjac swiece denso z przerwami ponad 1mm i majace przebicia na izolatorze przy elektrodzie widoczne slady po pelzajacych iskrach. Duzo ludzi ma to pomontowane w gazie. Cewki nie daja rady.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 sierpnia 2016, 09:38 przez pawelos666, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 08:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Max Friz, wsadzaj cewke z koncem ...470, bo potem 464 nie dokupisz. 470 sa sprawdzone juz. na te denso k20tt uwazaj z tymi cewkami. mam nadzieje ze masz samą benzyne. pamietaj ze maja spora przerwe i niklowe elektrody i to na 20 tys do 30 max, ale przy tych cewkach to lepiej czesciej swiece zmienic niz miec potem problem z cewką.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 09:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Ja też tak czytam i nie mogę uwierzyć, 23 str. pyerdolenia o świecach jak by to było urządzenie do statku kosmicznego...od lat wkładam NGK/Denso i się nie zastanawiam, nie kombinuje, wyjmuję z pudełka i wkręcam. Nigdy nic niepokojącego się nie działo, a tutaj widzę z tak prostej rzeczy jak świeca robicie doktorat naukowy, nie wiem po chooj, robicie tylko zamęt w głowie ludziom co by już dawno nowe świece zamontowali i latali, ale po tym doktoracie to naprawdę można zgłupieć...i uwierzyć, że ma to jakiekolwiek znaczenie...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 11:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Po 30 tkm na LPG k20tt mają śladowe oznaki zużycia elektrod.
Płacę 60 zł za komplet 6 świec i ciesze się zawsze sprawnymi i świeżymi świecami :cwaniak:
Cewki mają się dobrze.
Warto zainwestować w nowe fajki do cewek jeśli nie były dawno wymieniane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52TUB28
Ja od siebie polecę DENSO IK20, silnik M52TU, sama PB. Komplet kosztował ok 160zł ale warto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Świece zapłonowe jaki /jakie typ /model ?
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 12:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
JRafal napisał(a):
Ja też tak czytam i nie mogę uwierzyć, 23 str. pyerdolenia o świecach jak by to było urządzenie do statku kosmicznego...od lat wkładam NGK/Denso i się nie zastanawiam, nie kombinuje, wyjmuję z pudełka i wkręcam. Nigdy nic niepokojącego się nie działo, a tutaj widzę z tak prostej rzeczy jak świeca robicie doktorat naukowy, nie wiem po chooj, robicie tylko zamęt w głowie ludziom co by już dawno nowe świece zamontowali i latali, ale po tym doktoracie to naprawdę można zgłupieć...i uwierzyć, że ma to jakiekolwiek znaczenie...



Mam podobne zdanie, pitolenie o szopenie po przeczytaniu którego tylko ma się mętlik w głowie.
Świece zakłada się takie jakie zaleca producent, dedykowane do danego auta.
Otwieramy książkę Sam naprawiam swoje BMW lub dzwonimy do ASO i czytamy lub pytamy co ma być zapodane do silnika.
Kupujemy takie świece i montujemy, nie inaczej.
Zdoświadczenia wiem że poprawianie fabryki różnie sie kończy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 813 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 41  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL